Per a recordar:
http://www.tmb.net/ca_ES/siterelated/no ... 8&idioma=C
Es restableix el servei de metro a l’L5 entre Can Boixeres i Collblanc
● El servei de metro quedarà restablert completament a l’L5 el proper dimarts 10 de novembre, un cop finalitzades les obres de millora que mantenien tancat el tram entre les estacions de Can Boixeres i Collblanc des de principis d’agost. A partir d’ara, les obres continuaran sense afectar la circulació de trens.
● El tall del servei ha permès executar obres de construcció de l’estructura de la nova estació d’Ernest Lluch i del nou vestíbul de l’estació de Can Vidalet de l’L5.
Reobertura del tram entre Can Boixeres i Collblanc
El proper dimarts 10 de novembre, a les 5.00 hores,el servei de metro a l’L5 quedarà completament restablert, amb la reobertura del tram de línia entre les estacions de Can Boixeres i Collblanc, tancat des del passat mes d’agost per obres de millora de la xarxa.
L’altre tram de l’L5 afectat per obres aquest estiu, entre les estacions d’Horta i Vilapicina, ja va quedar reobert el passat 18 de setembre, un cop completades les obres per connectar l’actual cua de maniobres d’Horta amb el tram inicial del perllongament de la línia fins a Vall d’Hebron.
D’aquesta manera, es restableix el servei a totes les estacions de l’L5, un cop enllestides les obres que afectaven els diferents trams de vies. Els treballs s’han dut a terme en paral·lel i aprofitant el descens de passatgers de la xarxa de metro durant el període d’estiu. A partir d’ara, les obres continuaran sense afectar la circulació de trens.
El restabliment del servei comportarà l’eliminació de les tres línies d’autobusos complementaris que es van habilitar amb motiu d’aquesta interrupció del servei de metro, per a facilitar l’accessibilitat a Rodalies, Tramvia i altres línies de metro.
Avancen els treballs a Ernest Lluch i Can Vidalet
El tall del servei ferroviari entre Can Boixeres i Collblanc ha permès executar obres de construcció de la futura estació d’Ernest Lluch i del nou vestíbul de Can Vidalet, ambdues de l’L5.
En aquest sentit, a la nova estació d’Ernest Lluch, s’ha eliminat la volta existent de l’estructura del túnel, al llarg de tot el recinte que albergarà la futura estació, un cop executats els murs pantalla perimetrals que l’envolten. Així, ja s’ha construït l’estructura dels diferents nivells de l’estació: andanes, vestíbuls i accessos. A més, s’ha renovat la plataforma de vies, substituint el balast existent per formigó, i s’han recol·locat les vies, per tal que discorrin en paral·lel i sense pendent, d’acord amb les necessitats de la futura estació.
Pel que fa a Can Vidalet, també s’ha completat la demolició de la volta de l’estructura del túnel existent a l’àmbit del futur vestíbul, un cop executades les pantalles perimetrals, i s’ha enllestit l’estructura dels nous accessos i els diferents nivells de l’estació. Concretament, el nivell d’andanes s’ha reformat completament, amb la renovació de l’arquitectura interior, la col·locació de nou paviment, nova il·luminació, encaminaments per a invidents i el recrescut d’andanes fins a l’alçada dels combois, per a facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda.
Nova estació i nou vestíbul
La nova estació d’Ernest Lluch, entre Pubilla Cases i Collblanc, se situarà a la carretera de Collblanc, en el límit dels termes municipals de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, entre el carrer Josep Sunyol i Garriga i el camí de la Torre Melina. Disposarà de dos vestíbuls adaptats independents, un dels quals dobnarà accés també al Trambaix. El projecte d’infraestructura compta amb un pressupost de més de 40 MEUR.
Pel que fa al nou vestíbul de Can Vidalet, l’actuació comprèn un nou vestíbul d’uns 300 m2, independent a l’actual, que s’emplaçarà al límit dels termes municipals d’Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat, a la cruïlla dels carrers de la Menta/ Hierbabuena i de la Maladeta. L’estació disposarà d’un accés al nou vestíbul, ubicat al carrer de la Maladeta, amb escales fixes i un nou ascensor. Per altra banda, la connexió entre el vestíbul i les andanes es resol amb escales fixes, mecàniques i dos ascensors. Així, en total s’instal·laran 3 ascensors, de manera que l’estació quedarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda. L’estació disposarà, a més, de dues sortides d’emergència independents a carrer. El projecte compta amb un pressupost de 8 MEUR.