Civia Alpí

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pasquis o Queco?

Post by Guigui »

JaMiRo! wrote:
L'ex-presi Maragall wrote:Em van explicar que el fet que a molts trams de la linia ferrea de puigcerda estiguin en paral·lel a la carretera era perque el tren fos avatible en el cas que es requeris ( com a posible lloc d'entrada de francesos).
Doncs em temo que el Pasqüis es va equivocar de ple... :?
Potser era en Queco Novell i ningú no se'n va adonar. :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Bueno no cal tampoc fer tanta broma i menys d'una persona malalta.. a mi em va sobtar l'explicacio pero en tot cas el fons de la questio es que s'ha de tenir criteris raonables a l'hora de construir xarxes de transport
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

Ojo, jo vaig llegir i sentir que el pont del Solà (el pont de ferro, que hi ha abans de Planoles[quan pujes]), es va fer per si calia volar-lo, per això la línia té la limitació a 20 en el tram que es desplaça cap al riu, sino aniria per l' altra banda... (evidentment abans d' arribar a Ribes tornaria cap a l' altre cantó).

;)
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

He trobat que en els presupostos del 2006 els civia alpino estaben previstos pel 2009... ara en teoria son pel 2012 http://www.igae.meh.es/Presup/PGE2006/P ... 1_D_93.PDF
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Ractifico, estan previstos pel 2010
http://www.sgpg.pap.meh.es/Presup/PGE20 ... _15711.PDF
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Algu sap perque encara hi ha una 440 en colors de regionals a la linia?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ni rodalia ni regionals

Post by Guigui »

jordidr wrote:Algu sap perque encara hi ha una 440 en colors de regionals a la linia?
Suposo que, com que la línia no és ni carn ni peix, hi posaran qualsevol unitat que tinguin a mà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Re: Ni rodalia ni regionals

Post by jordidr »

Guigui wrote:
jordidr wrote:Algu sap perque encara hi ha una 440 en colors de regionals a la linia?
Suposo que, com que la línia no és ni carn ni peix, hi posaran qualsevol unitat que tinguin a mà.
La linia es de rodalies i de fet 2 de les 3 440 de la linia les van pintar de rodalies... no crec que sigui per aquest motiu
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vic-La Tor?

Post by Guigui »

jordidr wrote:La linia es de rodalies i de fet 2 de les 3 440 de la linia les van pintar de rodalies... no crec que sigui per aquest motiu
Em sembla recordar que s'ha comentat sovint pel Fotracat que entre Vic i La Tor, no està assignada a cap unitat de negocis concreta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

El material de la linia de Vic-Puigcerda, quan era aquesta linia de regionals, pertenya mitat a Rodalies i mitat a Regionals. En un moment concret es va decidir reformar les unitats (en aquell moment totes eren 440), rodalies va reformar les que li tocaven (de 440 a 440R) i regionals no ho va fer (les 3 440 que queden). Actualment diria que totes les unitas pertanyen a la unitat de negocis de Rodalies (cosa que quadra amb el fet que dos de les 440 no reformades tenen l'esquema de rodalies)
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Post by 252-071 »

Jordi Freixas wrote:
Millor. Gracies.

Però bé. No ens desmoralitzem; potser durant un temps provisional (vaja... moooooooooooolt provisional) algunes 440 conviuran amb els Civia Alpins. Tot és qüestió de tenir fe. Potser fins i tot, a algun il·luminat se li acudeix que es podria aprofitar alguna 444 per fer-hi alguna reformeta, i fotre-la per allà dalt (quan el traspàs de Rodalies sigui una realitat, es clar... que si ha de depndre de la Madeleine... la 444 estarà "antes partía que doblà" -quin xispa que tinc... :roll: -).

AAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiii... que fàcil que és somniar... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Je je ja ens agradaria...

Segons fonts de renfe,les 440 de dos cotxes reformades que queden aniràn a Santander quan arribin els civies alpins o quan la rampa de toses no sigui tan pronunciada.

I amb 3 444 no crec que serveixi de molt:no es poden acoplar a les 440,la seva composició no permet pujar a Puigcerdà i té les portes "suicides"

En fi que segurament acabaràn posant 463 normals per fer el servei.A veure si son capaços d'aguantar el ritme amb aquestes rampes.

Salut!
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Dubto molt que posin civia normal
252-071
N7
N7
Posts: 357
Joined: Saturday 17/03/2007 16:23

Post by 252-071 »

jordidr wrote:Dubto molt que posin civia normal
Si dubtes et diré que les proves que es van dur a terme amb 463 a Puigcerdà van ser satisfactories.

Salut!
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

252-071 wrote:Si dubtes et diré que les proves que es van dur a terme amb 463 a Puigcerdà van ser satisfactories.
En què et bases per dir això ? Quin tipus de proves més específiques li van fer ? Podries ampliar aquesta informació si et plau ? :D
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Van ser satisfactories perquè es va demostrar que un Civia pot pujar a Pugcerdà, pero no gratuitament, diuen que els frens van patir. Civia si pero adaptat tambe i aquest es el significat dels civia alpino
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Però es que els frens van patir perquè se'ls va sotmetre a proves en els llocs amb més pendent, com per exemple tirar del fre d'emergència a l'entrada de La Molina sentit Puigcerdà, on hi ha una pendent del 44 per mil.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

jordidr wrote:Van ser satisfactories perquè es va demostrar que un Civia pot pujar a Pugcerdà, pero no gratuitament, diuen que els frens van patir. Civia si pero adaptat tambe i aquest es el significat dels civia alpino
La 447 que van utilitzar per fer proves també va arribar a Puigcerdà.
Una 447 també pot pujar a Puigcerdà però ja s'han dit milions de vegades perquè no es recomana la circulació per aquesta linia de tot lo que no sigui material amb fre reostàtic, per això vull saber en què es basa.
Last edited by Pere on Wednesday 12/12/2007 21:52, edited 1 time in total.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

Es que jo crec que es diu que van ser satisfactories perque va arribar a port sense problemes destacables
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Estic d'acord en tot el que dieu, però jo dic que a la 447 que va pujar li van fer el mateix que al CIVIA.
jordidr
N7
N7
Posts: 614
Joined: Wednesday 10/01/2007 10:55

Post by jordidr »

La diferencia es que quan deurien fer pujar a la 447 no la van veure viable ni amb cap mena d'adaptacio i els civia si
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”