Page 10 of 18
Pasquis o Queco?
Posted: Wednesday 28/11/2007 14:31
by Guigui
JaMiRo! wrote:L'ex-presi Maragall wrote:Em van explicar que el fet que a molts trams de la linia ferrea de puigcerda estiguin en paral·lel a la carretera era perque el tren fos avatible en el cas que es requeris ( com a posible lloc d'entrada de francesos).
Doncs em temo que el Pasqüis es va equivocar de ple...
Potser era en Queco Novell i ningú no se'n va adonar.
Posted: Wednesday 28/11/2007 17:17
by jordidr
Bueno no cal tampoc fer tanta broma i menys d'una persona malalta.. a mi em va sobtar l'explicacio pero en tot cas el fons de la questio es que s'ha de tenir criteris raonables a l'hora de construir xarxes de transport
Posted: Wednesday 28/11/2007 19:59
by ABB_Traccion
Ojo, jo vaig llegir i sentir que el pont del Solà (el pont de ferro, que hi ha abans de Planoles[quan pujes]), es va fer per si calia volar-lo, per això la línia té la limitació a 20 en el tram que es desplaça cap al riu, sino aniria per l' altra banda... (evidentment abans d' arribar a Ribes tornaria cap a l' altre cantó).
Posted: Thursday 29/11/2007 13:51
by jordidr
He trobat que en els presupostos del 2006 els civia alpino estaben previstos pel 2009... ara en teoria son pel 2012
http://www.igae.meh.es/Presup/PGE2006/P ... 1_D_93.PDF
Posted: Thursday 29/11/2007 14:43
by jordidr
Posted: Thursday 06/12/2007 20:06
by jordidr
Algu sap perque encara hi ha una 440 en colors de regionals a la linia?
Ni rodalia ni regionals
Posted: Thursday 06/12/2007 20:13
by Guigui
jordidr wrote:Algu sap perque encara hi ha una 440 en colors de regionals a la linia?
Suposo que, com que la línia no és ni carn ni peix, hi posaran qualsevol unitat que tinguin a mà.
Re: Ni rodalia ni regionals
Posted: Thursday 06/12/2007 20:18
by jordidr
Guigui wrote:jordidr wrote:Algu sap perque encara hi ha una 440 en colors de regionals a la linia?
Suposo que, com que la línia no és ni carn ni peix, hi posaran qualsevol unitat que tinguin a mà.
La linia es de rodalies i de fet 2 de les 3 440 de la linia les van pintar de rodalies... no crec que sigui per aquest motiu
Vic-La Tor?
Posted: Thursday 06/12/2007 20:54
by Guigui
jordidr wrote:La linia es de rodalies i de fet 2 de les 3 440 de la linia les van pintar de rodalies... no crec que sigui per aquest motiu
Em sembla recordar que s'ha comentat sovint pel Fotracat que entre Vic i La Tor, no està assignada a cap unitat de negocis concreta.
Posted: Thursday 06/12/2007 22:59
by jordidr
El material de la linia de Vic-Puigcerda, quan era aquesta linia de regionals, pertenya mitat a Rodalies i mitat a Regionals. En un moment concret es va decidir reformar les unitats (en aquell moment totes eren 440), rodalies va reformar les que li tocaven (de 440 a 440R) i regionals no ho va fer (les 3 440 que queden). Actualment diria que totes les unitas pertanyen a la unitat de negocis de Rodalies (cosa que quadra amb el fet que dos de les 440 no reformades tenen l'esquema de rodalies)
Posted: Wednesday 12/12/2007 15:19
by 252-071
Je je ja ens agradaria...
Segons fonts de renfe,les 440 de dos cotxes reformades que queden aniràn a Santander quan arribin els civies alpins o quan la rampa de toses no sigui tan pronunciada.
I amb 3 444 no crec que serveixi de molt:no es poden acoplar a les 440,la seva composició no permet pujar a Puigcerdà i té les portes "suicides"
En fi que segurament acabaràn posant 463 normals per fer el servei.A veure si son capaços d'aguantar el ritme amb aquestes rampes.
Salut!
Posted: Wednesday 12/12/2007 19:36
by jordidr
Dubto molt que posin civia normal
Posted: Wednesday 12/12/2007 19:48
by 252-071
jordidr wrote:Dubto molt que posin civia normal
Si dubtes et diré que les proves que es van dur a terme amb 463 a Puigcerdà van ser satisfactories.
Salut!
Posted: Wednesday 12/12/2007 20:32
by Pere
252-071 wrote:Si dubtes et diré que les proves que es van dur a terme amb 463 a Puigcerdà van ser satisfactories.
En què et bases per dir això ? Quin tipus de proves més específiques li van fer ? Podries ampliar aquesta informació si et plau ?
Posted: Wednesday 12/12/2007 21:28
by jordidr
Van ser satisfactories perquè es va demostrar que un Civia pot pujar a Pugcerdà, pero no gratuitament, diuen que els frens van patir. Civia si pero adaptat tambe i aquest es el significat dels civia alpino
Posted: Wednesday 12/12/2007 21:32
by victorcasta
Però es que els frens van patir perquè se'ls va sotmetre a proves en els llocs amb més pendent, com per exemple tirar del fre d'emergència a l'entrada de La Molina sentit Puigcerdà, on hi ha una pendent del 44 per mil.
Posted: Wednesday 12/12/2007 21:35
by Pere
jordidr wrote:Van ser satisfactories perquè es va demostrar que un Civia pot pujar a Pugcerdà, pero no gratuitament, diuen que els frens van patir. Civia si pero adaptat tambe i aquest es el significat dels civia alpino
La 447 que van utilitzar per fer proves també va arribar a Puigcerdà.
Una 447 també pot pujar a Puigcerdà però ja s'han dit milions de vegades perquè no es recomana la circulació per aquesta linia de tot lo que no sigui material amb fre reostàtic, per això vull saber en què es basa.
Posted: Wednesday 12/12/2007 21:41
by jordidr
Es que jo crec que es diu que van ser satisfactories perque va arribar a port sense problemes destacables
Posted: Wednesday 12/12/2007 21:53
by Pere
Estic d'acord en tot el que dieu, però jo dic que a la 447 que va pujar li van fer el mateix que al CIVIA.
Posted: Wednesday 12/12/2007 21:57
by jordidr
La diferencia es que quan deurien fer pujar a la 447 no la van veure viable ni amb cap mena d'adaptacio i els civia si