Eix transversal ferroviari
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Passarà pel nord de Vic
Notícia a El 9 Nou, edició d'Osona i El Ripollès: http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 97&ed_ov=o
Els alcaldes, satisfets que el Pla de les Comarques Centrals faci passat l'eix ferrovirari pel nord
Els alcaldes de la Plana de Vic tenen 'plena satisfacció' perquè el Pla Territorial de les Comarques Centrals contempla com a primera opció que el futur Eix Ferroviari transversal passi per la nord de la comarca d'Osona, tal i com ells demanaven.
Aquest dimecres el secretari de Planificació Territorial, Oriol Nel·lo, ha presentat als alcaldes i representants municipals de la comarca com ha quedat definitivament aquest document aprovat pel govern ara fa tres setmanes. L'opció inicial de fer passar el traçat del tren més pel sud 'substitueix' també en el planejament aprovat perquè ara ha de ser el pla director urbanístic del futur Eix transversal ferroviari qui ha de validar l'opció alternativa.
Segons ha explicat Nel·lo la proposta feta pels alcaldes de la plana i ara contemplada en el document de planejament servirà perquè quan s'hagi de decidir el traçat es puguin estudiar 'diverses alternatives'. Actualment encara no es pot precisar si fer passar l'Eix Ferroviari més pel nord es viable perquè el Pla Territorial està a una gran escala i caldrà entrar més al detall.
Oriol Nel·lo considera que el document final ha tingut una bona recepció per part dels alcaldes osonencs després d''anar afinant' les propostes al entorn de la planificació dels assentaments urbans. Aquest fet ha provocat que aquestes s'anessin 'adaptant' a les demandes de cada municipi. Això ha provocat que en la 'majoria dels casos' hi hagi 'plena satisfacció' amb el que diu el document segons Nel·lo.
Pel que fa a la carretera que Nel·lo defineix com l''Eix de Llevant' de la Plana amb sortida des de Manlleu aquest sortiria de Manlleu i arribaria fins a baix de la plana amb un traçat 'molt sensiblement paral·lel' a l'actual carretera ja existent però 'allunyant-la dels nuclis urbans'. El pla territorial també contempla que uneix els municipis de la Vall del Ges.
El secretari de planificació també ha destacat la modificació que ha patit el regim d'usos del sòl no urbanitzable s'integren d'interès natural i agrícola. En aquest capítol s'han anat perfilant el 'règim d'usos'. Si inicialment el document parlava de zones d'interès agrícola i ara s'hi afegeix també el de zones d'interès paisatgístic.
A la trobada d'aquest dimecres amb el secretari de planificació que s'ha fet a porta tancada hi han assistit representants de diversos municipis de la comarca. El Pla Territorial de les Comarques Centrals és el tercer que s'aprova a Catalunya després del de l'Alt Pirineu (2006) i el de les comarques de Lleida (2007). / MARC RIERA / ACN
Vídeo EL 9 TV
Els alcaldes, satisfets que el Pla de les Comarques Centrals faci passat l'eix ferrovirari pel nord
Els alcaldes de la Plana de Vic tenen 'plena satisfacció' perquè el Pla Territorial de les Comarques Centrals contempla com a primera opció que el futur Eix Ferroviari transversal passi per la nord de la comarca d'Osona, tal i com ells demanaven.
Aquest dimecres el secretari de Planificació Territorial, Oriol Nel·lo, ha presentat als alcaldes i representants municipals de la comarca com ha quedat definitivament aquest document aprovat pel govern ara fa tres setmanes. L'opció inicial de fer passar el traçat del tren més pel sud 'substitueix' també en el planejament aprovat perquè ara ha de ser el pla director urbanístic del futur Eix transversal ferroviari qui ha de validar l'opció alternativa.
Segons ha explicat Nel·lo la proposta feta pels alcaldes de la plana i ara contemplada en el document de planejament servirà perquè quan s'hagi de decidir el traçat es puguin estudiar 'diverses alternatives'. Actualment encara no es pot precisar si fer passar l'Eix Ferroviari més pel nord es viable perquè el Pla Territorial està a una gran escala i caldrà entrar més al detall.
Oriol Nel·lo considera que el document final ha tingut una bona recepció per part dels alcaldes osonencs després d''anar afinant' les propostes al entorn de la planificació dels assentaments urbans. Aquest fet ha provocat que aquestes s'anessin 'adaptant' a les demandes de cada municipi. Això ha provocat que en la 'majoria dels casos' hi hagi 'plena satisfacció' amb el que diu el document segons Nel·lo.
Pel que fa a la carretera que Nel·lo defineix com l''Eix de Llevant' de la Plana amb sortida des de Manlleu aquest sortiria de Manlleu i arribaria fins a baix de la plana amb un traçat 'molt sensiblement paral·lel' a l'actual carretera ja existent però 'allunyant-la dels nuclis urbans'. El pla territorial també contempla que uneix els municipis de la Vall del Ges.
El secretari de planificació també ha destacat la modificació que ha patit el regim d'usos del sòl no urbanitzable s'integren d'interès natural i agrícola. En aquest capítol s'han anat perfilant el 'règim d'usos'. Si inicialment el document parlava de zones d'interès agrícola i ara s'hi afegeix també el de zones d'interès paisatgístic.
A la trobada d'aquest dimecres amb el secretari de planificació que s'ha fet a porta tancada hi han assistit representants de diversos municipis de la comarca. El Pla Territorial de les Comarques Centrals és el tercer que s'aprova a Catalunya després del de l'Alt Pirineu (2006) i el de les comarques de Lleida (2007). / MARC RIERA / ACN
Vídeo EL 9 TV
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Eix transversal ferroviari
Aprovat el pla director urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari que preveu soterrar les vies a Mollerussa i situar les estacions fora dels nuclis urbans
El pla director urbanístic de l'Eix Ferroviari Transversal, aprovat avui pel departament de Política Territorial, recull els ajustos de traçat que s'han hagut de fer respecte a la primera proposta de traçat de 2007 després de rebre les al.legacions de nombrosos ajuntaments que, entre altres peticions, demanaven minimitzar l'afectació del traçat en els seus polígons industrials. De fet, inclús la Diputació es va sumar a aquesta petició amb una moció en ple. Finalment, doncs, el traçat té en compte aquestes peticions i s'ajusta a l'actual traçat de l'autovia A-2 amb l'objectiu "d'evitar la creació d'una nova barrera infraestructural a les planes del Segrià i l'Urgell" a banda de les afectacions als polígons. Així, "es proposa soterrar el pas per Mollerussa", segons consta al document. A més, a conseqüència d'aquests ajustos de traçat, les estacions previstes per Mollerussa, Tàrrega i Cervera no s'ubicaran a aquests nuclis urbans sinó en punts "pròxims". De fet a Tàrrega, l'ajuntament ja ha donat el seu vist-i-plau a que l'estació s'ubiqui a Vilagrassa perquè al centre urbà no hi ha espai donat que en aquest punt s'hi preveu una estació intermodal. D'altra banda, el document aprovat avui també concreta i defineix l'accés d'aquest Eix Ferroviari Transversal a l'aeroport d'Alguaire amb una via fèrria. La connexió serà amb la xarxa ferroviària actual.
http://cat.lleida.com/actualitat/
El pla director urbanístic de l'Eix Ferroviari Transversal, aprovat avui pel departament de Política Territorial, recull els ajustos de traçat que s'han hagut de fer respecte a la primera proposta de traçat de 2007 després de rebre les al.legacions de nombrosos ajuntaments que, entre altres peticions, demanaven minimitzar l'afectació del traçat en els seus polígons industrials. De fet, inclús la Diputació es va sumar a aquesta petició amb una moció en ple. Finalment, doncs, el traçat té en compte aquestes peticions i s'ajusta a l'actual traçat de l'autovia A-2 amb l'objectiu "d'evitar la creació d'una nova barrera infraestructural a les planes del Segrià i l'Urgell" a banda de les afectacions als polígons. Així, "es proposa soterrar el pas per Mollerussa", segons consta al document. A més, a conseqüència d'aquests ajustos de traçat, les estacions previstes per Mollerussa, Tàrrega i Cervera no s'ubicaran a aquests nuclis urbans sinó en punts "pròxims". De fet a Tàrrega, l'ajuntament ja ha donat el seu vist-i-plau a que l'estació s'ubiqui a Vilagrassa perquè al centre urbà no hi ha espai donat que en aquest punt s'hi preveu una estació intermodal. D'altra banda, el document aprovat avui també concreta i defineix l'accés d'aquest Eix Ferroviari Transversal a l'aeroport d'Alguaire amb una via fèrria. La connexió serà amb la xarxa ferroviària actual.
http://cat.lleida.com/actualitat/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
S'han begut l'enteniment?
Això, això, promovem el transport públic clavant les estacions a les quimbambes. Sort que la "crisi" està posant tothom al seu lloc i els especuladors es quedaran sense veure'n un duro, i ben fet que els està!
Ja posats, per què no demanen a França que faci l'ETF per ells, però bordejant Biarritz, Tarba, Tolosa i Narbona? Com que el volen tenir ben llunyet...
Ja posats, per què no demanen a França que faci l'ETF per ells, però bordejant Biarritz, Tarba, Tolosa i Narbona? Com que el volen tenir ben llunyet...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
CiU i ERC de Gurb presentaràn al·legacions
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 01&ed_ov=o
CiU i ERC de Gurb al·legaran conjuntament contra el pas del tren transversal pel nord de Vic
Imatge d'un dels últims plens de Gurb. Foto: Albert Llimós
Finalment, CiU i ERC de Gurb votaran una al·legació conjunta contra la proposta de reserva de sòl per situar l’estació del tren transversal d’Osona a Gurb i no a Vic. ERC havia anunciat que faria una al·legació única i considerava que CiU s’equivocava en fer dues al·legacions: una defensant el traçat pel sud de Vic i l’altra defensant la reserva de sòl pel sud i pel nord alhora.
Finalment, els dos partits representats al consistori s’han posat d’acord i presentaran una única al·legació. Igualment, una dotzena de veïns a títol particular ja han presentat l’al·legació en el mateix sentit. L’argument és que els treballs i estudis preliminars indicaven que la reserva de sòl s’havia de fer pel sud. La petició d’alcaldes de la comarca ho va fer canviar. / DOLORS ALTARRIBA
CiU i ERC de Gurb al·legaran conjuntament contra el pas del tren transversal pel nord de Vic
Imatge d'un dels últims plens de Gurb. Foto: Albert Llimós
Finalment, CiU i ERC de Gurb votaran una al·legació conjunta contra la proposta de reserva de sòl per situar l’estació del tren transversal d’Osona a Gurb i no a Vic. ERC havia anunciat que faria una al·legació única i considerava que CiU s’equivocava en fer dues al·legacions: una defensant el traçat pel sud de Vic i l’altra defensant la reserva de sòl pel sud i pel nord alhora.
Finalment, els dos partits representats al consistori s’han posat d’acord i presentaran una única al·legació. Igualment, una dotzena de veïns a títol particular ja han presentat l’al·legació en el mateix sentit. L’argument és que els treballs i estudis preliminars indicaven que la reserva de sòl s’havia de fer pel sud. La petició d’alcaldes de la comarca ho va fer canviar. / DOLORS ALTARRIBA
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Veïns de Gurb recullen 150 signatures
http://www.el9nou.cat/el9tv1.php
Veïns de Gurb presenten 150 firmes perquè l'estació del tren transversal no es faci al municipi
Les al·legacions de l'Ajuntament de Gurb contra el traçat del futur tren transversal pel seu terme municipal, pel nord de Vic, compten amb el suport ara, a més, de 150 veïns. Han entrat una instància al consistori en contra de la construcció d'una estació de tren en aquest a població.
*Edito per posar més info, relacionada amb aquesta:
El 9 Nou
Veïns de Gurb entreguen 150 firmes contra el pas del tren transversal pel municipi
Els veïns, en el moment d'entrar les firmes a l'Ajuntament. Foto: Sagi Serra
L’oposició al traçat del futur tren transversal al seu pas per Gurb guanya més força. Després que els dos grups municipals de l’Ajuntament (CiU i ERC) es posessin d’acord per al·legar-hi unànimement, ara s’hi ha sumat un plec d’unes 150 signatures que aquest dimecres es van entrar al registre del consistori.
“Demanem que l’Ajuntament s’involucri i ens defensi; no té sentit que proposin fer una estació en una zona que no està habitada”, explica Miquel Vila, un dels promotors de la campanya d’oposició. “No volem que ens facin la reserva de sòl, perquè suposa que, encara que no es faci, no el podrem fer servir més durant anys”, afegeix.
Confien que la pressió popular pugui frenar el projecte, “com ha passat amb l’aeroport a Taradell”, diu Vila. Entre els firmants hi ha afectats directes i indirectes, sobretot veïns del poble. Els principals afectats també han al·legat individualment. / JORDI MASNOU
Veïns de Gurb presenten 150 firmes perquè l'estació del tren transversal no es faci al municipi
Les al·legacions de l'Ajuntament de Gurb contra el traçat del futur tren transversal pel seu terme municipal, pel nord de Vic, compten amb el suport ara, a més, de 150 veïns. Han entrat una instància al consistori en contra de la construcció d'una estació de tren en aquest a població.
*Edito per posar més info, relacionada amb aquesta:
El 9 Nou
Veïns de Gurb entreguen 150 firmes contra el pas del tren transversal pel municipi
Els veïns, en el moment d'entrar les firmes a l'Ajuntament. Foto: Sagi Serra
L’oposició al traçat del futur tren transversal al seu pas per Gurb guanya més força. Després que els dos grups municipals de l’Ajuntament (CiU i ERC) es posessin d’acord per al·legar-hi unànimement, ara s’hi ha sumat un plec d’unes 150 signatures que aquest dimecres es van entrar al registre del consistori.
“Demanem que l’Ajuntament s’involucri i ens defensi; no té sentit que proposin fer una estació en una zona que no està habitada”, explica Miquel Vila, un dels promotors de la campanya d’oposició. “No volem que ens facin la reserva de sòl, perquè suposa que, encara que no es faci, no el podrem fer servir més durant anys”, afegeix.
Confien que la pressió popular pugui frenar el projecte, “com ha passat amb l’aeroport a Taradell”, diu Vila. Entre els firmants hi ha afectats directes i indirectes, sobretot veïns del poble. Els principals afectats també han al·legat individualment. / JORDI MASNOU
Last edited by UT440_132M on Sunday 29/03/2009 16:28, edited 1 time in total.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Eix transversal ferroviari
Acabo d'adonar-me d'aquesta imbecilitat i espero que sols sigui un projecte. És la cosa més estúpida en infraestructures que he llegit en temps, en un poble de 13000 habitants i 7 km2 de superfície volen soterrar!!!!!!!!!!!!!Sky wrote:Així, "es proposa soterrar el pas per Mollerussa", segons consta al document. A més, a conseqüència d'aquests ajustos de traçat, les estacions previstes per Mollerussa, Tàrrega i Cervera no s'ubicaran a aquests nuclis urbans sinó en punts "pròxims".
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
S'ha de tenir molt poc sentit comú per no voler una estació de tren al teu poble.Veïns de Gurb presenten 150 firmes perquè l'estació del tren transversal no es faci al municipi
(Editat per exigència de l'administració.)
Last edited by Ecomobisostrans on Monday 30/03/2009 16:39, edited 1 time in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Estació de Gurb
El problema d'aquesta estació, és que les ments pensants d'aquest païs, no tenen ni idea dels problemes de mobilitat del territori, i es vol construïr aquesta estació, en mig del no res, com va passar, en el seu dia, amb Camp de Tarragona. Perquè, al principi, es contemplava fer passar la línia pel sud de Vic, i allà, aprofitar l'actual de RENFE. Però finalment, les grans poltrones del nostre govern, han decidit, passar olímpicament de fer una correspondència, com deu mana, amb els trens a Barcelona i Puigcerdà a l'estació de Vic, i fer-ne una de nova, enmig dels camps, de la Plana de Vic. Igual que Camp de Tarragona.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tornem a allò de sempre
Aneu entenent, doncs, per què alguns reclamem, amb insistència de mantra, la retirada immediata de tots els cotxes oficials i la obligatorietat per als polítics de desplaçar-se exclusivament en transport públic?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Cotxes oficials i poltrones
Per aquest motiu em vaig fer soci de la PACO. Cada dia que passa, és dia, que els poltronaires d'aquest païs, la vessen més.Guigui wrote:Aneu entenent, doncs, per què alguns reclamem, amb insistència de mantra, la retirada immediata de tots els cotxes oficials i la obligatorietat per als polítics de desplaçar-se exclusivament en transport públic?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Gurb aprova una única apel·lació
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 06&ed_ov=o
Gurb aprova una única al·legació de CiU i ERC contra l'estació del tren transversal al nord de Vic
Joan Roca, alcalde de Gurb. Foto: Jordi Puig
El ple de l’Ajuntament de Gurb de dijous passat va aprovar una al·legació conjunta entre l’equip de govern, de CiU, i l’oposició, d’ERC, per demanar a la Generalitat que no es faci la reserva de sòl pel traçat del tren transversal pel nord de Vic, o sigui per Gurb. L’al·legació es remet al Pla Director de les Comarques Centrals que ja dibuixa el traçat i l’estació pel sud de Vic, soterrant a més l’estació.
Els dos grups municipals es van posar d’acord en aquesta al·legació després que en un ple anterior l’equip de govern en presentava una on també s’hi preveia l’opció del nord. ERC va dir que no hi estava d’acord, i després de reunir-se els dos grups van decidir tirar-ne endavant una de sola, amb l’única opció de la reserva de sòl pel sud.
El projecte del tren transversal va canviar dels seus inicis per la voluntat política d’altres ajuntaments de la comarca com Vic i Manlleu. Com va dir l’alcalde, Joan Roca, al mateix ple “els arguments per fer-la pel nord no són tècnics, són polítics”. Al ple hi van assistir un grup de veïns afectats que també van presentar les seves al·legacions, i que un cop acabada la sessió van insistir que no tenia sentit posar una estació a Gurb –va situada on ara hi ha el camp de futbol de la Cabra– per la gent que vol anar a Vic, i segons va dir un d’ells “això només farà que, amb l’estació, s’acabi omplint d’edificis el quilòmetre i mig des de Vic”.
Al ple també es va aprovar l’estudi presentat per Adif per treure els dos passos a nivell que hi ha al traçat de la via del tren a l’alçada de Granollers de la Plana. En concret són dos passos molt a prop un de l’altre. Un s’eliminarà i l’altre se salvarà amb un pont elevat. Quan es farà, no se sap. La petició que va fer l’Ajuntament perquè es traguessin els passos a nivell és de fa gairebé sis anys. / DOLORS ALTARRIBA
[ Web de l'Ajuntament de Gurb ]
Gurb aprova una única al·legació de CiU i ERC contra l'estació del tren transversal al nord de Vic
Joan Roca, alcalde de Gurb. Foto: Jordi Puig
El ple de l’Ajuntament de Gurb de dijous passat va aprovar una al·legació conjunta entre l’equip de govern, de CiU, i l’oposició, d’ERC, per demanar a la Generalitat que no es faci la reserva de sòl pel traçat del tren transversal pel nord de Vic, o sigui per Gurb. L’al·legació es remet al Pla Director de les Comarques Centrals que ja dibuixa el traçat i l’estació pel sud de Vic, soterrant a més l’estació.
Els dos grups municipals es van posar d’acord en aquesta al·legació després que en un ple anterior l’equip de govern en presentava una on també s’hi preveia l’opció del nord. ERC va dir que no hi estava d’acord, i després de reunir-se els dos grups van decidir tirar-ne endavant una de sola, amb l’única opció de la reserva de sòl pel sud.
El projecte del tren transversal va canviar dels seus inicis per la voluntat política d’altres ajuntaments de la comarca com Vic i Manlleu. Com va dir l’alcalde, Joan Roca, al mateix ple “els arguments per fer-la pel nord no són tècnics, són polítics”. Al ple hi van assistir un grup de veïns afectats que també van presentar les seves al·legacions, i que un cop acabada la sessió van insistir que no tenia sentit posar una estació a Gurb –va situada on ara hi ha el camp de futbol de la Cabra– per la gent que vol anar a Vic, i segons va dir un d’ells “això només farà que, amb l’estació, s’acabi omplint d’edificis el quilòmetre i mig des de Vic”.
Al ple també es va aprovar l’estudi presentat per Adif per treure els dos passos a nivell que hi ha al traçat de la via del tren a l’alçada de Granollers de la Plana. En concret són dos passos molt a prop un de l’altre. Un s’eliminarà i l’altre se salvarà amb un pont elevat. Quan es farà, no se sap. La petició que va fer l’Ajuntament perquè es traguessin els passos a nivell és de fa gairebé sis anys. / DOLORS ALTARRIBA
[ Web de l'Ajuntament de Gurb ]
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Eix transversal ferroviari
Si més no s'ha aconseguit que no es faci l'estació a Gurb (idea de bojos, no cal dir-ho). Ara només falta saber a on es farà l'estació de Vic. Al sud, val, però al Remei? Al costat de Calldetenes? A quin lloc perquè es necessiti soterrar?
Ara, potser la millor opció és enllaçar l'eix ferroviari amb la línia transpirinenca (C3), ja sigui a l'actual estació (no vindria gens malament refer-la) o en un altre indret, que quedi el més cèntric possible de Vic.
Per Gurb? No estaria de més que, com en el cas de Tona, es fes una estació per aquestes dos localitats de rodalies per la C3 .
Ara, potser la millor opció és enllaçar l'eix ferroviari amb la línia transpirinenca (C3), ja sigui a l'actual estació (no vindria gens malament refer-la) o en un altre indret, que quedi el més cèntric possible de Vic.
Per Gurb? No estaria de més que, com en el cas de Tona, es fes una estació per aquestes dos localitats de rodalies per la C3 .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pas per Vic
El millor seria entrar a Vic pel sud (amb estació urbana a Tona) per anar a parar a l'actual estació, i després contornar la capital d'Osona pel nord per encarar les Guilleries. És el millor per a facilitar els enllaços ferroviaris entre les dues línies i servir el centre de Vic sense necessitat de realitzar grans obres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Estació a Tona
Una idea que se m'ha acudit ara, seria que la línia, seguís part del traçat de la N141-C, de Manresa a Tona, passant per St. Fruitós de Bages, Calders, Moià, Collsuspina, i Tona, i a Tona, anar a buscar la C3 a Balenyà. L'únic inconvenient que hi veig, és el port de la Pullosa, baixar fins a Tona, són gairebé 300m. de desnivell. Ara, si féssin una estació a Tona, jo seria el primer a signar.Guigui wrote:El millor seria entrar a Vic pel sud (amb estació urbana a Tona) per anar a parar a l'actual estació, i després contornar la capital d'Osona pel nord per encarar les Guilleries. És el millor per a facilitar els enllaços ferroviaris entre les dues línies i servir el centre de Vic sense necessitat de realitzar grans obres.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Eix transversal ferroviari
A mi em sembla bona idea. El port de la Pullosa? Home, són muntanyes un pèl difícils de superar però, en tot cas, almenys des de Moià fins a Manresa sí es podria donar cobertura a tota aquesta zona, sempre i quan la línia estigués adaptada a les necessitats per la qual es construeix: A 250km/h per pasatgers i 100 km/h per mercaderies. A mi em sembla que, enllaçant les 2 idees donades, podem aconseguir resoldre molta part dels problems amb l'eix transversal i les comunicacions osona-bages. Ara mateix Collsuspina, moia, Calders... Només estan cobertes per una línia de Sagalés com a transport públic, amb serveis insuficients. Seria el cas de fer alguns túnels, terraplens... Tindria la mateixa dificultat que si es seguís el traçat de la C25.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coll de la Pollosa
Rarament, una línia ferroviària supera un coll pel propi coll, sinó que s'hi forada un túnel a una cota determinada, en funció de la dificultat, desnivell, traçat, etc. Per tant, enlloc està escrit que l'ETF hagi de passar per dalt del Coll de la Pollosa com la N-141c. En tot cas, és ben possible que el poble de Collsuspina quedi al marge de la línia, si el túnel passa a una cota més baixa. Tanmateix, per tot el que s'ha dit fins ara, hi ha poc marge per a fer passar el traçat per una altra banda.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Eix transversal ferroviari
La reserva de sòl per al futur Eix Transversal Ferroviari afectarà fins a 200 parcel·les a Bell-lloc d'Urgell
La reserva de sòl que estableix el Pla Director Urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari que ha d'unir Lleida amb Girona en una línia d'alta velocitat per transportar, en gran part mercaderies, podria afectar fins a 200 parcel·les agrícoles i ramaderes del terme municipal de Bell-lloc d'Urgell (Pla d'Urgell). Segons el coordinador territorial d'Unió de Pagesos (UP) en aquest municipi, Ventura Roca, aquesta reserva de sòl 'hipotecarà' el creixement de l'activitat en aquestes parcel·les «a canvi de res» perquè poden passar tranquil·lament 25 o 30 anys fins que el projecte sigui una realitat i que per tant els pagesos afectats rebin les conseqüents indemnitzacions per l'expropiació dels seus terrenys.
Ventura Roca recorda que l'Eix Transversal Ferroviari travessarà fins a nou comarques de la geografia catalana i que com a molts altres llocs afectats, a Bell-lloc es donen casos concrets com el d'una granja situada al terme municipal la superfície de la qual quedaria retallada en un cinquanta per cent si al final s'acaba fent la línia fèrria. Però encara que no es faci l'eix, si el Govern fa efectiva la reserva de sòl a final d'aquest 2009, el propietari d'aquesta granja no hi podrà portar a terme cap mena de reforma d'ampliació durant molts anys, a l'espera que es construeixi l'obra i rebi la conseqüent indemnització.
Aquesta problemàtica és el que lamenta amb força UP perquè llavors hi haurà una gran quantitat de pagesos i ramaders de la zona que veuran hipotecades les seves parcel·les durant anys per culpa de l'aplicació de la llei que comporta una reserva de sòl. Així mateix, Roca apunta que des del sindicat no entenen per què no s'inverteixi en l'actual línia de Lleida a Manresa en comptes d'obrir més escletxes al territori i demanen la retirada del Pla Director o la cerca d'alternatives per tal que l'afectació sigui el menor possible.
http://www.elpunt.cat/lleida/article/4/ ... rgell.html
La reserva de sòl que estableix el Pla Director Urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari que ha d'unir Lleida amb Girona en una línia d'alta velocitat per transportar, en gran part mercaderies, podria afectar fins a 200 parcel·les agrícoles i ramaderes del terme municipal de Bell-lloc d'Urgell (Pla d'Urgell). Segons el coordinador territorial d'Unió de Pagesos (UP) en aquest municipi, Ventura Roca, aquesta reserva de sòl 'hipotecarà' el creixement de l'activitat en aquestes parcel·les «a canvi de res» perquè poden passar tranquil·lament 25 o 30 anys fins que el projecte sigui una realitat i que per tant els pagesos afectats rebin les conseqüents indemnitzacions per l'expropiació dels seus terrenys.
Ventura Roca recorda que l'Eix Transversal Ferroviari travessarà fins a nou comarques de la geografia catalana i que com a molts altres llocs afectats, a Bell-lloc es donen casos concrets com el d'una granja situada al terme municipal la superfície de la qual quedaria retallada en un cinquanta per cent si al final s'acaba fent la línia fèrria. Però encara que no es faci l'eix, si el Govern fa efectiva la reserva de sòl a final d'aquest 2009, el propietari d'aquesta granja no hi podrà portar a terme cap mena de reforma d'ampliació durant molts anys, a l'espera que es construeixi l'obra i rebi la conseqüent indemnització.
Aquesta problemàtica és el que lamenta amb força UP perquè llavors hi haurà una gran quantitat de pagesos i ramaders de la zona que veuran hipotecades les seves parcel·les durant anys per culpa de l'aplicació de la llei que comporta una reserva de sòl. Així mateix, Roca apunta que des del sindicat no entenen per què no s'inverteixi en l'actual línia de Lleida a Manresa en comptes d'obrir més escletxes al territori i demanen la retirada del Pla Director o la cerca d'alternatives per tal que l'afectació sigui el menor possible.
http://www.elpunt.cat/lleida/article/4/ ... rgell.html
Re: Eix transversal ferroviari
Ros pide cambios en el Eix Transversal Ferroviari para preservar Torreblanca
Bordeándolas y no a través de ellas: así quiere la Paeria que cruce las casi ochocientas hectáreas del polígono Torreblanca-Quatre Pilans el llamado Eix Transversal Ferroviari, la línea que debe unir Lleida y Girona dentro de 25 años. Para ello, el Ayuntamiento presentó el 4 de junio una propuesta para el tramo de la futura línea que cruza el entorno de Lleida que, cree el consistorio, mejora la original de Política Territorial. Ésta preveía atravesar con las vías el polígono.
Torreblanca-Quatre Pilans es según el alcalde Àngel Ros “la gran apuesta” de Lleida para acabar con la endémica falta de suelo industrial en una ciudad que, señaló el consistorio en 2007, debería empezar a ver cómo se instalan empresas en el nuevo polígono partir de 2010. Torreblanca-Quatre Pilans está dividida en dos por un torrente, el de la Femosa, que dibuja en la parte norte un espacio para fábricas y similares y deja en la zona sur un reservado para usos logísticos que acogerá la nueva Ciudad del Transporte. En paralelo al límite sur del área industrial cruza la línea de ferrocarril Lleida-Tarragona y, sobre ella, está previsto instalar una estación que asistirá al polígono. El consistorio sugiere además, y así lo pide a la Generalitat, que la estación sea origen de un tranvía urbano que, aprovechando el trazado de la línea Lleida Tarragona, una el polígono y el centro de Lleida
Todo ello queda sin embargo lastrado por el trazado que, para el Eix Transversal Ferroviari propone Política Territorial. Éste prevé hacer que las vías de la futura infraestructura crucen un polígono que está ya dividido por el torrente antes citado y que el consistorio no quiere fragmentar más . El trazado propuesto, dice la Paeria, “impide el adecuado funcionamiento” del polígono y por ello, propone hacer que la nueva línea ferroviaria se tienda en paralelo a la Lleida-Tarragona. Si se procede así, explicaba ayer la edil de Urbanismo Marta Camps, la estación prevista sobre esa línea para dar servicio a Torreblanca permitirá acceder también al Eix Transversal cuando, dentro de 25 años, esté construido. La Paeria exige también que se tienda una conexión entre la futura línea y el aeropuerto de Alguaire, algo que, remarcó Camps, “no explicita Política Territorial”.
La obra carece todavía de fechas, pero eso no es óbice para que la Generalitat trabaje ya en definir lo que se denomina una “reserva de suelo”, una maniobra que implica limitar las actividades agrícolas y económicas en una franja de terreno que se considera necesaria para construir las vías. La franja, dice el Govern, debe tener 115 metros de ancho y, una vez la reserva se haga efectiva -mucho antes de que se expropien los terrenos-, los propietarios deberán pedir permiso a Política Territorial para realizar cualquier actividad en la zona afectada. Para reducir los problemas, la Paeria sugiere aplicar “diferentes mecanismos reguladores en función de la temporalidad de los trabajos” y permitir que los propietarios no resulten perjudicados antes de tiempo por las limitaciones de usos fijadas. “La obra importa, pero no tiene fechas, así que mejor que limiten usos cuando las tenga” decía ayer el edil de l’Horta Josep Barberà.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Bordeándolas y no a través de ellas: así quiere la Paeria que cruce las casi ochocientas hectáreas del polígono Torreblanca-Quatre Pilans el llamado Eix Transversal Ferroviari, la línea que debe unir Lleida y Girona dentro de 25 años. Para ello, el Ayuntamiento presentó el 4 de junio una propuesta para el tramo de la futura línea que cruza el entorno de Lleida que, cree el consistorio, mejora la original de Política Territorial. Ésta preveía atravesar con las vías el polígono.
Torreblanca-Quatre Pilans es según el alcalde Àngel Ros “la gran apuesta” de Lleida para acabar con la endémica falta de suelo industrial en una ciudad que, señaló el consistorio en 2007, debería empezar a ver cómo se instalan empresas en el nuevo polígono partir de 2010. Torreblanca-Quatre Pilans está dividida en dos por un torrente, el de la Femosa, que dibuja en la parte norte un espacio para fábricas y similares y deja en la zona sur un reservado para usos logísticos que acogerá la nueva Ciudad del Transporte. En paralelo al límite sur del área industrial cruza la línea de ferrocarril Lleida-Tarragona y, sobre ella, está previsto instalar una estación que asistirá al polígono. El consistorio sugiere además, y así lo pide a la Generalitat, que la estación sea origen de un tranvía urbano que, aprovechando el trazado de la línea Lleida Tarragona, una el polígono y el centro de Lleida
Todo ello queda sin embargo lastrado por el trazado que, para el Eix Transversal Ferroviari propone Política Territorial. Éste prevé hacer que las vías de la futura infraestructura crucen un polígono que está ya dividido por el torrente antes citado y que el consistorio no quiere fragmentar más . El trazado propuesto, dice la Paeria, “impide el adecuado funcionamiento” del polígono y por ello, propone hacer que la nueva línea ferroviaria se tienda en paralelo a la Lleida-Tarragona. Si se procede así, explicaba ayer la edil de Urbanismo Marta Camps, la estación prevista sobre esa línea para dar servicio a Torreblanca permitirá acceder también al Eix Transversal cuando, dentro de 25 años, esté construido. La Paeria exige también que se tienda una conexión entre la futura línea y el aeropuerto de Alguaire, algo que, remarcó Camps, “no explicita Política Territorial”.
La obra carece todavía de fechas, pero eso no es óbice para que la Generalitat trabaje ya en definir lo que se denomina una “reserva de suelo”, una maniobra que implica limitar las actividades agrícolas y económicas en una franja de terreno que se considera necesaria para construir las vías. La franja, dice el Govern, debe tener 115 metros de ancho y, una vez la reserva se haga efectiva -mucho antes de que se expropien los terrenos-, los propietarios deberán pedir permiso a Política Territorial para realizar cualquier actividad en la zona afectada. Para reducir los problemas, la Paeria sugiere aplicar “diferentes mecanismos reguladores en función de la temporalidad de los trabajos” y permitir que los propietarios no resulten perjudicados antes de tiempo por las limitaciones de usos fijadas. “La obra importa, pero no tiene fechas, así que mejor que limiten usos cuando las tenga” decía ayer el edil de l’Horta Josep Barberà.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00
Re: Eix transversal ferroviari
La proposta de la Paeria té sentit: si l'ETF ha de ser una línia mixta, una estació al costat d'un polígon logístic sembla lògic.