Page 10 of 19

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Friday 12/09/2014 14:40
by Ecomobisostrans
Quan hi ha futbol reforcen amb aquelles 2 linies que una va a Verdaguer (recte per Diagonal) i l'altra a Pl.Catalunya (per Diagonal i no se si baixa per Balmes o Pg.Gracia). Dic jo, que amb els mateixos recursos podrien cobrir mes troç fent anar la de Pl.Catalunya per Sants.

A part d'això, crec que haurien d'estar integrades enlloc de cobrar un bitllet especial de 2,90

Ja hi ha transport integrat

Posted: Friday 12/09/2014 18:01
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:A part d'això, crec que haurien d'estar integrades enlloc de cobrar un bitllet especial de 2,90
Qui no vulgui pagar el bitllet especial, pot anar en metro. De fet, mai no he entès per què hi havia aquestes dues línies, que van precisament a llocs ben coberts amb transport públic. Però si els busos van plens (sempre els he vist quan he anat a partits al Camp Nou) i a TMB no li causa un dèficit, m'està bé que les mantinguin.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Friday 12/09/2014 23:04
by Ecomobisostrans
Ah, si hi ha metro es una altra cosa, però diria que a vegades acaben els partits quan ja no hi ha metro, llavors tindrien que deixar-les integrades.

Futbol a hores intempestives i transport públic

Posted: Friday 12/09/2014 23:19
by Guigui
... amb la qual cosa estaríem enllaçant amb el tema que es cobreix en un fil propi: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=12336

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Friday 31/10/2014 13:09
by Ecomobisostrans
M'he fixat que el 21 va cada 30 min. tant en feiners com en festius, i el 107 cada 40 min. (només els diumenges al matí), per tant la coordinació es impossible. Seria millor que el 107 vagi també al Paral·lel. Lo ideal seria que hi hagués 2 cotxes i vagi cada 30 min. però sino doncs 1 cotxe i cada hora, sempre es millor això que no perdre 1 hora igualment esperant un i després l'altre, a sobre amb el fred que fot a l'hivern a Can Tunis que ve tot el vent del port.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Friday 31/10/2014 21:10
by sag470
Ecomobisostrans wrote:M'he fixat que el 21 va cada 30 min. tant en feiners com en festius, i el 107 cada 40 min. (només els diumenges al matí), per tant la coordinació es impossible. Seria millor que el 107 vagi també al Paral·lel. Lo ideal seria que hi hagués 2 cotxes i vagi cada 30 min. però sino doncs 1 cotxe i cada hora, sempre es millor això que no perdre 1 hora igualment esperant un i després l'altre, a sobre amb el fred que fot a l'hivern a Can Tunis que ve tot el vent del port.
No estaria pas malament, comunicar el cementiri directament a Paral·lel. Amb només un cotxe estaria amb cada 45-50 min. es pot fer ben bé. Crec que els horaris actuals estan molt holgats.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Friday 31/10/2014 21:29
by sag470
Una proposta que faria seria remodelar el servei de les Planes.
118: ser una línia més vertebradora, allargant-la fins Sarrià -pl.Borràs- per fer correspondència amb V7. Donaria servei a la zona den Margenat i la part baixa de Vallvidrera. Per reduir una mica de temps, retallar el recorregut per Mas Sauró. Aquesta zona seria prestada per la 128.
128: ser la linia interna de les Planes, mantinint el recorregut actual afegint la pujada a Mas Sauró que realitza la 118.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 01/11/2014 21:43
by Ecomobisostrans
Fran-Ikarus [url=http://transport.cat/viewtopic.php?p=240625#p240625]aqui[/url] wrote:Fa uns dies vaig estar a Granada, i em vaig sorprendre amb l'existència d'aquesta línia (LAC, acrònim de "Línea de Alta Capacidad") servida exclusivament per impressionants Mercedes Capacity, que passen, sense exagerar, cada 3-5 minuts (segons el dia i la franja horària). La notícia és d'abans de la implantació:

http://www.ideal.es/granada/20130917/lo ... 70040.html

La veritat és que la freqüència està molt i molt bé (arribar a la parada sense preocupar-se de quan arribarà el bus, perquè segur que serà en menys de 5 minuts), però la tria d'un vehicle tan gran sembla una exageració total.

Aquí està la notícia de la posada en servei de la línia i dels vehicles, el passat juny, amb fotos reals d'algunes de les unitats utilitzades:

http://www.mercedes-benz.es/content/spa ... linie.html
,
Això mateix tindrien que fer a Barcelona, ja que "no es pot" posar tramvia, que la H12 vagi de Pl.Espanya a Besòs (no desde Gornal que ja hi ha un fotimer de línies i el metro), tota amb biarticulats, cada 3-5 minuts com el metro i que per la Gran Via no hi passi un sol bus més, almenys no en trams gaire llargs:
-El L94 i L95 acabar a Pl.Espanya o al Clínic
-El 50 podria anar per Pg.St.Antoni, Av.Roma, Vilamarí i Consell de Cent, i a la tornada per Aragó, Av.Roma i Pg.St.Antoni (que per anar de Collblanc a Pl.Espanya ja hi ha el D20)
-El 54 per Pau Claris-Casp i tornar per Ausias Marc i Rda.Universitat
-El 7 recte per Diagonal
-El 6 per Diagonal fins Marina
-El 62 acabar a Monumental, Marina o l'Estació del Nord
-El 60 acabar a Besòs o al Fòrum, o absorbir el 143 fins Sant Adrià, i ja posats a fer desde l'estació de Sant Adrià seguir l'antic 44 fins Sant Roc o Gorg.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 01/11/2014 21:53
by Fran-Ikarus
No calen bi-articulats. Els Mercedes Capacity aquests (que no són bi-articulats, sinó articulats més llargs que els habituals) mateixos ja anirien molt bé.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 01/11/2014 22:39
by Ecomobisostrans
Si, he dit biarticulats perque son els que ara han començat a portar aqui, però aquests que només fan 2 metres menys també anirien molt bé, no sé si deuen ser gaire mes baratos.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 01/11/2014 22:56
by Fran-Ikarus
Segons la notícia de la implantació de la LAC granadina, cada Capacity volta el mig milió d'euros (que Déu n'hi do, també), i es parlava d'un milió d'euros per cada Van Hool articulat. Si les xifres (més aviat aproximacions) fossin certes, llavors és si fa no fa el doble.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 01/11/2014 22:59
by sag470
El Capacity tiene más capacidad que el Exquicity24, aunque mida 4m menos.
- Mercedes Capacity: 193 personas
- Vanhool Exquicity24: 164 personas
Actualemte el Mercedes no tiene cabida dentro la política vigente.

El Exquicity24 solo fue fruto de la extravagancia de ostentar en la nueva red.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 01/11/2014 23:39
by premixero
en capacidad algo no me cuadra si en el capacity con 20 metros entran 193 personas(datos oficiales), segun la web oficial de mercedes en los articulados de 18 metros caben unas 158 personas. y yo me digo, en 2 metros caben 35 personas?.
en la web de van hool no pone datos de capacidad.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 01/11/2014 23:56
by sag470
Las capacidades son para cogerlas con pinzas pero tiene sentido, segun la configuración. Del Citaro de 12m, con 105 personas, pasamos al articulado con 6m más y 50 plazas, con lo que con 2m más del Capacity fácilmente se puede aumentar en 20 personas.Los cálculos se realizan por superficie, y con 2m de longitud ganamos 5 m2. La normativa dice los cálculos. No obstante, es superior al Exquicity24.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Monday 03/11/2014 19:55
by victorcasta
No sé si molts coneixeu les mancances de transport públic del barri de la Marina del Port, també conegut com a Zona Franca.

Fa uns anys, el barri estava connectat amb l'altra banda de Montjuïc amb les línies 9, 37, 38 i 109, sense comptar-hi la testimonial 13 i la 72 que seguia per la Ronda del Mig.

La 38 que unia Pl. Catalunya, Can Tunis, Pl Espanya i Manso va ser segregada en dues: la 37 des de Zona Franca a Manso i Clínic i la 38 que acostava la Zona Franca a Pl. Catalunya a través del Cinturó Litoral, fins que només en va sobreviure la 37 i la 38 va ser substituida per la 21, que no serveix el barri i que segueix direcció El Prat de Llobregat.

Amb les retallades, les freqüències s'han reduit, i la línia 9 ha passat a ser l'H16, tot en un barri majoritàriament obrer i prou habitat que no té accés a la xarxa de metro, i el transport subterrani més proper és la línia de Catalans que passa per la Gran Via. La necessitat de metro es pal·liarà parcialment amb l'obertura de l'L10 en els propers anys, tot i que no serà de gaire utilitat per la majoria de gent del barri, ja que no comunicarà amb el centre de Barcelona sinó amb la Zona Universitària i el nord de la ciutat. El metro que necessita de debò el barri és la prolongació de l'L2 des de Sant Antoni fins a la Fira de Pedrosa, com a mínim.

Darrerament, la gent del barri ha notat que les freqüències dels busos que fan l'eix Passeig Zona Franca - Plaça Espanya han augmentat i l'espera a les parades és més gran i això ha provocat queixes i manifestacions tallant el Passeig i la mateixa Gran Via.

Davant tot això, he proposat a TMB la creació d'una línia de reforç de molts mínims que uneixi la Plaça del Nou i la Plaça Espanya, cadenciada amb la freqüència de l'H16 i que deixi els veïns del barri davant del metro d'Espanya per poder accedir a altres zones de Barcelona. L'H16 té una freqüència de 7-8 minuts durant el dia; aquesta línia de reforç, amb la mateixa freqüència de pas però cadenciada podria aconseguir freqüències 3-4 minuts en les hores punta.

Les línies 37 i 109 tenen freqüències molt irregulars i més elevades i un recorregut més llarg i que per tant no es podrien utilitzar per aconseguir una freqüència més o menys uniforme.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Monday 03/11/2014 23:03
by Busman
Darrerament he estat pensant que ara que al Poblenou ens han deixat pràcticament sense línies que vagin enlloc podrien fer baixar la 54 fins al terminal de la 6 o alguna cosa per l' estil.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Monday 03/11/2014 23:17
by wefer
Busman wrote:Darrerament he estat pensant que ara que al Poblenou ens han deixat pràcticament sense línies que vagin enlloc podrien fer baixar la 54 fins al terminal de la 6 o alguna cosa per l' estil.
Em sembla que la idea de TMB precisament és eliminar totes les línies que no siguin NxB, així que dubto molt que es puguin plantejar quelcom similar.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Tuesday 04/11/2014 12:24
by Ecomobisostrans
Tant com eliminar-les totes no, però si tant tacanyos estan sempre es pot fer el cambiasso: La 54 que segueixi fins a Poblenou, i la 6 fer-la acabar a l'Estació del Nord.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Tuesday 04/11/2014 12:40
by Fran-Ikarus
Tacanyos és un apel·latiu massa "carinyós" per la tropelia que suposa malmetre d'aquesta manera el sistema de transport públic de la ciutat.

Aut Noxarbus aut nihil

Posted: Tuesday 04/11/2014 14:13
by Guigui
En wefer té raó. Per tant, si voleu plantejar "millores" dels autobusos que siguin dignes de ser oïdes per les excelses ments pensants de TMB, haureu d'entabanar-los amb criteris d'ortogonalitat. Si cal, recorreu les biblioteques d'història de l'art a la recerca de tractats sobre l'ortogonalitat de les columnes salomòniques.