metring wrote:la L1, que passarà a tenir de 26 trens en hora punta, a tenir sempre 29
He estat fullejant la nota de premsa, i al full 2, posa:
Línia 1 de Metro (Estació de Fabra i Puig). Aquesta té aturades a Clot, Arc de Triomf i Plaça de Catalunya, entre d’altres. En aquest període TMB reforçarà els seus servei en el període punta oferint 29 freqüències per hora.
Això no són 29 trens, són més.
29 freqüències per hora significa que passen 29 trens per cada estació cada hora, no pas que hi hagi 29 trens circulant. De fet, cada tren deu trigar un mínim de 100 minuts a fer una volta sencera a fer tota la línia, més d'una hora, per la qual cosa cada tren més no representa una freqüència més cada hora. Aleshores:
29 freqüències = un tren cada 2,07 minuts
100 minuts / 2,07 minuts = 48,3 trens en total.
És a dir, es necessitarien un mínim de 48 trens en circulació per aconseguir tenir 29 freqüències hora. Una mica difícil si tenim en compte que TMB només disposa de 34 trens aptes per a la L1.
Per tant, heurem d'acceptar que el comunicat de premsa és erroni o que com a mínim utilitza una expressió que genera confusió, i en realitat el que fan és passar de 26 trens a 29 en circulació. Aquí també podríem preguntar-nos què coi hi fan 5 trens a cotxeres en hora punta, quan el normal seria que n'hi hagués 1 en reparació més 1 en reserva. Posem com a màxim 3 trens a cotxeres, però 5 mentre la línia està desbordada de gent... en fi.
Tornant als números, passar de 26 a 29 trens suposa un esperpèntic augment d'un 12% en la capacitat de la línia. I això és totalment insuficient per engolir la massa procedent de Renfe. Més encara, aquest augment de trens
suposarà aproximadament un augment de dos trens per hora/sentit a la L1, quan
a Sant Andreu Arenal actualment acaben viatge 10 trens de Renfe cada hora!!!
I mentrestant, altres alternatives molt més lògiques com el ramal de les aigües que permet desviar els trens procedents de Montcada bifurcació directament cap a Clot-Aragó sense passar per Arenal, restaran infrautilitzats. Per llogar-hi cadires.
Si actualment, la L1 en hora punta ja està desbordada amb el seu propi passatge, com és possible que a algú se li hagi pogut acudir trasvasar-hi uns quants milers de persones més cada hora com si res? Ja poden posar forces autobusos substitutoris per parar el cop, i durant tot el dia, perquè si no això pot ser catastròfic. Ho seguirem molt de prop.