Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Total votes: 31

User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Sagrerenc »

pukyxd wrote:El pla es penós i el futur que ens espera als manresans encara més. Faran Sagrega i SAA continua, per tant per arribar a Plaça Catalunya suma-li 2 minutets més als temps actuals de viatge. Genial!!!!!! Després suma-li Terrassa Oest o com es digui i Barbera-Cerdanyola i la quarta de Sabadell i aviat trigarem 2 hores per arribar a Barcelona.
Sant Andreu Arenal és necessària per les connexions amb l'L1 (Sant Andreu, Santa Coloma) i l'estació d'autobusos, mentre que La Sagrera-Meridiana enllaçarà amb l'L4, L5, L9 i L10, (a més de l'L1). Per tant, ambdues estacions són necessàries.

Però això no treu que hi hauria d'haver un servei de rodalies exprés, amb freqüència horària (i semihorària en hora punta) amb parades a Montcada-Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Centre, Terrassa, St. Vicenç de Castellet i Manresa, i que siguin alguns d'aquests rodalies exprés els que continuïn el trajecte cap a Cervera i Lleida. Sense necessitat de fer cap infrastructura, es podria reduir en 15 minuts el trajecte entre Manresa i Barcelona (47' a St. Andreu Arenal, 56' a Pl. Catalunya).
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by 437.001 »

Sagrerenc wrote:
pukyxd wrote:El pla es penós i el futur que ens espera als manresans encara més. Faran Sagrega i SAA continua, per tant per arribar a Plaça Catalunya suma-li 2 minutets més als temps actuals de viatge. Genial!!!!!! Després suma-li Terrassa Oest o com es digui i Barbera-Cerdanyola i la quarta de Sabadell i aviat trigarem 2 hores per arribar a Barcelona.
Sant Andreu Arenal és necessària per les connexions amb l'L1 (Sant Andreu, Santa Coloma) i l'estació d'autobusos, mentre que La Sagrera-Meridiana enllaçarà amb l'L4, L5, L9 i L10, (a més de l'L1). Per tant, ambdues estacions són necessàries.

Però això no treu que hi hauria d'haver un servei de rodalies exprés, amb freqüència horària (i semihorària en hora punta) amb parades a Montcada-Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Centre, Terrassa, St. Vicenç de Castellet i Manresa, i que siguin alguns d'aquests rodalies exprés els que continuïn el trajecte cap a Cervera i Lleida. Sense necessitat de fer cap infrastructura, es podria reduir en 15 minuts el trajecte entre Manresa i Barcelona (47' a St. Andreu Arenal, 56' a Pl. Catalunya).
Jo no penso que cap dels regionals de manresa/Lleida hagi de fer les parades que fa.
Penso que en aquesta línia hi hauria d´haver un servei Catalunya Exprés, i amb parades comptades al nucli de rodalies (Terrassa i Sabadell), i no tots, però també alguns serveis directes, com als serveis de la línia de Tarragona/Reus/Tortosa.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Sagrerenc »

437.001 wrote:Jo no penso que cap dels regionals de manresa/Lleida hagi de fer les parades que fa.
Penso que en aquesta línia hi hauria d´haver un servei Catalunya Exprés, i amb parades comptades al nucli de rodalies (Terrassa i Sabadell), i no tots, però també alguns serveis directes, com als serveis de la línia de Tarragona/Reus/Tortosa.
Estaria bé un parell de Catalunya Exprés al dia (matí i vespre), amb parades a Sabadell, Terrassa, Manresa, Calaf, Cervera, Tàrrega i Mollerussa. Tenint en compte la renovació dels trams Manresa-Calaf i Calaf-Cervera, podem tenir aquests temps des de BCN-Pl. Catalunya (entre parèntesi, temps actuals):
25' Sabadell (33')
32' Terrassa (44')
57' Manresa (1h16')
1h32' Calaf (2h04')
1h53' Cervera (2h30')
2h04' Tàrrega (2h41')
2h20' Mollerussa (2h53')
2h37' Lleida (3h12')

Amb trens pendulars podríem arribar a Cervera en 1h40', a Tàrrega en 1h50' i a Mollerussa en 2h00'. O fer el trajecte Manresa-Lleida en 1h30', en comptes de les 2h05' actuals.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by wefer »

metring wrote:la L1, que passarà a tenir de 26 trens en hora punta, a tenir sempre 29
He estat fullejant la nota de premsa, i al full 2, posa:
Línia 1 de Metro (Estació de Fabra i Puig). Aquesta té aturades a Clot, Arc de Triomf i Plaça de Catalunya, entre d’altres. En aquest període TMB reforçarà els seus servei en el període punta oferint 29 freqüències per hora.
Això no són 29 trens, són més.
29 freqüències per hora significa que passen 29 trens per cada estació cada hora, no pas que hi hagi 29 trens circulant. De fet, cada tren deu trigar un mínim de 100 minuts a fer una volta sencera a fer tota la línia, més d'una hora, per la qual cosa cada tren més no representa una freqüència més cada hora. Aleshores:

29 freqüències = un tren cada 2,07 minuts
100 minuts / 2,07 minuts = 48,3 trens en total.

És a dir, es necessitarien un mínim de 48 trens en circulació per aconseguir tenir 29 freqüències hora. Una mica difícil si tenim en compte que TMB només disposa de 34 trens aptes per a la L1.

Per tant, heurem d'acceptar que el comunicat de premsa és erroni o que com a mínim utilitza una expressió que genera confusió, i en realitat el que fan és passar de 26 trens a 29 en circulació. Aquí també podríem preguntar-nos què coi hi fan 5 trens a cotxeres en hora punta, quan el normal seria que n'hi hagués 1 en reparació més 1 en reserva. Posem com a màxim 3 trens a cotxeres, però 5 mentre la línia està desbordada de gent... en fi.
Tornant als números, passar de 26 a 29 trens suposa un esperpèntic augment d'un 12% en la capacitat de la línia. I això és totalment insuficient per engolir la massa procedent de Renfe. Més encara, aquest augment de trens suposarà aproximadament un augment de dos trens per hora/sentit a la L1, quan a Sant Andreu Arenal actualment acaben viatge 10 trens de Renfe cada hora!!! :x

I mentrestant, altres alternatives molt més lògiques com el ramal de les aigües que permet desviar els trens procedents de Montcada bifurcació directament cap a Clot-Aragó sense passar per Arenal, restaran infrautilitzats. Per llogar-hi cadires.

Si actualment, la L1 en hora punta ja està desbordada amb el seu propi passatge, com és possible que a algú se li hagi pogut acudir trasvasar-hi uns quants milers de persones més cada hora com si res? Ja poden posar forces autobusos substitutoris per parar el cop, i durant tot el dia, perquè si no això pot ser catastròfic. Ho seguirem molt de prop.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Vox »

Sagrerenc wrote:
pukyxd wrote:El pla es penós i el futur que ens espera als manresans encara més. Faran Sagrega i SAA continua, per tant per arribar a Plaça Catalunya suma-li 2 minutets més als temps actuals de viatge. Genial!!!!!! Després suma-li Terrassa Oest o com es digui i Barbera-Cerdanyola i la quarta de Sabadell i aviat trigarem 2 hores per arribar a Barcelona.
Sant Andreu Arenal és necessària per les connexions amb l'L1 (Sant Andreu, Santa Coloma) i l'estació d'autobusos, mentre que La Sagrera-Meridiana enllaçarà amb l'L4, L5, L9 i L10, (a més de l'L1). Per tant, ambdues estacions són necessàries.

Però això no treu que hi hauria d'haver un servei de rodalies exprés, amb freqüència horària (i semihorària en hora punta) amb parades a Montcada-Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Centre, Terrassa, St. Vicenç de Castellet i Manresa, i que siguin alguns d'aquests rodalies exprés els que continuïn el trajecte cap a Cervera i Lleida. Sense necessitat de fer cap infrastructura, es podria reduir en 15 minuts el trajecte entre Manresa i Barcelona (47' a St. Andreu Arenal, 56' a Pl. Catalunya).
SAA segurament tancarà, igual que l'estació d'autobusos. Una a causa de Sagrera-Meridiana (ja hi va la L1 allà) i l'altre per Sagrera Estació (hi anirà una estació d'autobusos).

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Oriol »

Espero que si Sant Andreu Arenal tanca com a mínim es dignin a deixar en peu l'edifici de l'estació...
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

Vox wrote: SAA segurament tancarà, igual que l'estació d'autobusos. Una a causa de Sagrera-Meridiana (ja hi va la L1 allà) i l'altre per Sagrera Estació (hi anirà una estació d'autobusos).

Oriol wrote:Espero que si Sant Andreu Arenal tanca com a mínim es dignin a deixar en peu l'edifici de l'estació...

M'autocito, perquè veig que no em llegiu :'( :nono
metring wrote:
Un cop acabada la explicació amb power-points, que imagino penjaran, si no ho estan ja, a la web de Fomento i Generalitat, ha començat el torn de preguntes i jo he fet la de què passaria amb Sant Andreu Arenal, si seria tancada, com se'n havia parlat a diversos mitjans de comunicació. La cara de no entendre res d'en Manel Nadal era per a retratar-la xD El Sr. Miguel Ángel Remacha ha contestat que continuarà funcionat, donat que és una estació de gran funcionalitat ferroviària, molt important al trobar-se a l'entrada de la ciutat, i per tenir 4 vies, i que Sagrera-Meridiana només és de pas.
Repeteixo: sembla hores d'ara segur que la supervivència de Sant Andreu Arenal està garantitzada.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by davida »

Durant 5 meses sera gratuit el metro de Fabra Puig a Arc de Triomf o Catalunya. Nomes s'ha de portar un titol propi de Renfe. En talls similars el maquines de metro obren la porta amb un titol propi de Renfe pero sense descontar un viatge.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

davida wrote:Durant 5 meses sera gratuit el metro de Fabra Puig a Arc de Triomf o Catalunya. Nomes s'ha de portar un titol propi de Renfe. En talls similars el maquines de metro obren la porta amb un titol propi de Renfe pero sense descontar un viatge.
Concretament, a les estacions de Rambla Just Oliveres, Sants, Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Fabra i Puig, Sant Andreu, Sagrera, Torre del Baró i Vallbona.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Vox »

metring wrote:
Vox wrote: SAA segurament tancarà, igual que l'estació d'autobusos. Una a causa de Sagrera-Meridiana (ja hi va la L1 allà) i l'altre per Sagrera Estació (hi anirà una estació d'autobusos).

Oriol wrote:Espero que si Sant Andreu Arenal tanca com a mínim es dignin a deixar en peu l'edifici de l'estació...

M'autocito, perquè veig que no em llegiu :'( :nono
metring wrote:
Un cop acabada la explicació amb power-points, que imagino penjaran, si no ho estan ja, a la web de Fomento i Generalitat, ha començat el torn de preguntes i jo he fet la de què passaria amb Sant Andreu Arenal, si seria tancada, com se'n havia parlat a diversos mitjans de comunicació. La cara de no entendre res d'en Manel Nadal era per a retratar-la xD El Sr. Miguel Ángel Remacha ha contestat que continuarà funcionat, donat que és una estació de gran funcionalitat ferroviària, molt important al trobar-se a l'entrada de la ciutat, i per tenir 4 vies, i que Sagrera-Meridiana només és de pas.
Repeteixo: sembla hores d'ara segur que la supervivència de Sant Andreu Arenal està garantitzada.
Ok, doncs no sé, a mi no m'afecta perque no utilitzao aquella entrada però no restarà agilitat al tema? Parlem de rodalies, no de metro.

Només cal que facin Glòries i no tanquin Clot XD

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

En són ben capaços...
Però en el cas de Sant Andreu Arenal és comprensible, tenen un enclavament nou, quatre vies...Molt més útil que no pas Sagrera Meridiana, que deixant de banda el tema enllaços, serà més aviat un entorpiment de les línies de Rodalies, al haver de fer el trajecte en més temps, que no pas un gran encert.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by marc »

Avui al gratuït "20 minutos" surt la noticia de la nova estació. Esplica el que volen fer que ja s'ha dit en el fil i comenta un parell de dades sucoses ;)
Primer que aigmentaran el nombre de trens de la L1 de 24 a 29 per les obres (i no se si s'ho han fet venir be per tenir preparat l'ATO per les obres pero no acaba de funcionar del tot be). Tambe deixa entendre que Renfe volia donar un servei alternatiu diferent al que va porposar la generalitat, que es el que es fera al final.
De nou al FTC
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by davida »

Nadal dimisió!!!!

Per aceptar o proposar un servei alternatiu vergonyós.
Si entre la Generalitat i Renfe son incapaços de enllaçar la R2 Sud fins la R4 nord pel ramal de les aigües. Tots al carrer

M'agradaria que algu de Renfe, Adif o la Generalitat em demostres que que el plan proposat es millor que:
- R3 fins Sant Andreu Arenal.
- R7 fins Sant Andreu Arenal o Montcada Bifurcació, segons capacitat.
- SVC/Vilanova - Passeig de Gracia - Terrassa/Manresa. 4 trens/hora.

La bifuracació de passeig de Gracia te la mateixa capacitat que la de bifurcació de les Aigües, no hi ha salt de Motlló.
Qui es capaç de demostrar que la alternativa SVC/Vilanvoa - Passeig de Gracia - Terrassa/Manresa es material impossible?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

davida wrote:Nadal dimisió!!!!
Quin d'ells?
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by davida »

Tots 2
User avatar
Oriol
N6
N6
Posts: 218
Joined: Tuesday 01/09/2009 23:13
Location: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Oriol »

davida wrote:Tots 2
Que convoquin anticipades, acabarem abans... Tenen al païs content aquesta gent.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
jordigt2008
N6
N6
Posts: 207
Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
Location: Sant Joan de Vilatorrada
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by jordigt2008 »

A Manresa, aquest matí, just a l'entrada de l'estació, estaven fent algun tipus d'obra. Algú ho ha vist més tard? Te alguna cosa a veure amb el tall de Barcelona?
jordigt2008
N6
N6
Posts: 207
Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
Location: Sant Joan de Vilatorrada
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by jordigt2008 »

Pel que veig, almenys els horaris de Manresa, no es modificaran gaire. Això si ara només tindrem 3 trens directes a Barcelona Sants jeje, que son els regionals, i crec que també amb els mateixos horaris que ara.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

Quan tardarà la gent en protestar, un cop comenci el tall i el penós servei substitutori, per tal que com a mínim, allarguin l'horari dels busos? S'admeten apostes.
jordigt2008
N6
N6
Posts: 207
Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
Location: Sant Joan de Vilatorrada
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by jordigt2008 »

Juas, el primer dia laboral, serà "divertit" el caos i si hi ha caos durant la Setmana Santa s'ho hauran de fer mirar bastant...
El tema del bus, en fi... Si només volen ficar busos en hores punta, perquè no fiquen busos de 18:00-21:00? Que també és hora punta de final del dia?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”