Page 10 of 19
Posted: Monday 22/05/2006 16:21
by Fran-Ikarus
Acabo de llegir bé l'article, i veig que el Sr. Benavent és Relacions Externes de TMB i no pas de l'Ajuntament, com en un bon principi havia entès.
Hem pogut veure que TMB semblava tenir millor predisposició que l'Ajuntament, a la preservació de l'aspecte original (això, pel que ens expliquen), si bé la carta continua semblant una mica "revisionista". Deixa entendre que no ha passat res, i que els elements mai no han estat en perill, quan sabem que ha estat així, evidentment.
Posted: Monday 22/05/2006 19:54
by Cahorand
Algú sap si a la bocana supermoderna de Liceu li ha passat alguna cosa degut a la celebració de la Champions? O la van indultar?
Posted: Tuesday 23/05/2006 8:57
by metring
Dijous vaig passar pel davant i estava sencera. Dues coses: o no va arribar fins allà el vandalisme, o algú la va reposar, després que la esmicolessin
# L'estació del Liceu
Posted: Tuesday 23/05/2006 12:59
by abegot
Cartes al director de "El Periodico"
# L'estació del Liceu
Miguel Benavent de Barberà
Director de relacions externes de TMB
Diverses cartes i informacions s'han referit a la retirada dels elements decoratius d'un dels accessos de l'estació de metro de Liceu, durant les obres de remodelació que s'hi duen a terme, com una destrucció del patrimoni històric de la ciutat de Barcelona. Però no s'ha destruït res, ja que les peces de ferro forjat es van desmuntar i guardar en magatzems de l'empresa constructora i de TMB. La retirada dels elements decoratius exteriors de l'accés del costat Llobregat va ser necessària durant les obres de construcció d'un ascensor i l'eixamplament del vestíbul del costat Llobregat, que ha fet GISA i que encara continuen a la banda contrària.
En acabat, TMB procedirà a la rehabilitació integral de l'estació de Liceu, i com a part de la rehabilitació es restablirà l'aspecte original a l'accés, adaptant a les noves dimensions de l'escala els elements de ferro històrics. Tant TMB com l'Ajuntament de Barcelona estem d'acord que aquests forjats, que daten del 1925, són part important de la identitat del metro, de la ciutat de Barcelona i del seu passeig més emblemà- tic, la Rambla.
Noticia publicada a la pàgina 12 de l'edició de 23/5/2006 de El Periódico
Posted: Tuesday 23/05/2006 15:50
by victorcasta
Total, que el senyor Benavent vol fer-nos quedar malament, i deixar TMB com uns herois...
Re: # L'estació del Liceu
Posted: Tuesday 23/05/2006 23:01
by Serie600
Hola:
abegot wrote:Cartes al director de "El Periodico"
# L'estació del Liceu
Miguel Benavent de Barberà
Director de relacions externes de TMB
Diverses cartes i informacions s'han referit a la retirada dels elements decoratius d'un dels accessos de l'estació de metro de Liceu, durant les obres de remodelació que s'hi duen a terme, com una destrucció del patrimoni històric de la ciutat de Barcelona. Però no s'ha destruït res, ja que les peces de ferro forjat es van desmuntar i guardar en magatzems de l'empresa constructora i de TMB. La retirada dels elements decoratius exteriors de l'accés del costat Llobregat va ser necessària durant les obres de construcció d'un ascensor i l'eixamplament del vestíbul del costat Llobregat, que ha fet GISA i que encara continuen a la banda contrària.
En acabat, TMB procedirà a la rehabilitació integral de l'estació de Liceu, i com a part de la rehabilitació es restablirà l'aspecte original a l'accés, adaptant a les noves dimensions de l'escala els elements de ferro històrics. Tant TMB com l'Ajuntament de Barcelona estem d'acord que aquests forjats, que daten del 1925, són part important de la identitat del metro, de la ciutat de Barcelona i del seu passeig més emblemà- tic, la Rambla.
Noticia publicada a la pàgina 12 de l'edició de 23/5/2006 de El Periódico
Ho pot demostrar aixo aquest "senyor"?. Es cert que esl forjats estan en bon estat a un magatzem?. I si es aixi, hi ha algun inconvenient perque es pugui comprovar aixo per part d'algu alie a TMB que en pugui donar fe?. Em penso que no. Em penso que ni existeixen ni hi havia voluntat real de restituir-las al seu estat original ni res de res. I crec que m'es d'un de nosaltres hi pensa el mateix.
L'unic que ha fet aquest senyor es cobrir-se les esquenes i dir que no hi havia perill. Pero ves que hauria passat si no ens haguessin movilitzat n haguessim fet el terrabastall que s'ha fet. S'hauria perdut misserablement igual que d'altres el.lements patrimoni de la historia ferroviaria de la ciutat.
Si realment hi hagues existit vol.luntat de presservar-los, o haguessin esbombat a "bombo y platillo" amb cartells i demes, en el mes pur estil escandalos i fashion de TMB. Matxacant-nos amb cartells, posters i fullets "a diestro y siniestro". Com res d'aixo s'ha fet, no creieu que realment no i havia cap vol,luntat de preservacio?.
En fi. Qui s'el cregui, que s'el quedi. Jo no m'el crec.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 24/05/2006 10:20
by abegot
Si Serie 600 no té cap inconvenient i els Srs. Administradors tampoc, jo aprofitaría aquesta contesta, (que també la faig meva), per portarla tal qual a "Cartes al Director" de El Periodico.
Posted: Wednesday 24/05/2006 11:13
by Fran-Ikarus
Compte, no ens agafem els dits, que fotos dels forjats desmuntants, i recolçats en una paret, suposadament de dependències de TMB, van aparèixer al reportatge d'El País.
Ara bé, pel que fa la intenció de restituir-los a les boques, és evident i impepinable que fins fa poques setmanes, no hi era.
Posted: Wednesday 24/05/2006 12:12
by metring
Evidentíssimament que no hi havia cap intenció, ha sigut gràcies a la gent que ens hem movilitzat, i als mitjans de comunicació que van publicar les cartes. Això va concienciar a molta gent de la importància de que no es perdés el patrimoni, abans no existia aquesta conciència, per part de ningú (
TMB, Ajuntament...)
Posted: Wednesday 24/05/2006 14:25
by entfe001
No m'agrada gaire l'estil de redacció del senyor Benavent de Barberà. Fa relativament poc vaig rebre una carta en resposta a una reclamació i va resultar ser un exemple massa evident de carta model tipus tu-tranquil-que-ja-ho-arreglarem-sigui-el-que-sigui, absolutament res a veure amb la resposta que temps enrere m'adreçà el senyor Patiño en resposta a una altra reclamació que, sorprenentment, es va resoldre en un termini relativament breu de temps.
Posted: Wednesday 24/05/2006 15:43
by Fran-Ikarus
Doncs en Patiño tindrà els seus moments de glòria en aquest fòrum, ara que és l'encarregat de totes aquestes històries del Museu de la Mobilitat, el material històric...
Posted: Wednesday 24/05/2006 21:33
by metring
Si, a veure que tal porta lo del museu de la mobilitat, que en pincipi deien a La Vanguardia que ho farien a Sant Andreu del Palomar. Veurem la història del metro?
Posted: Wednesday 24/05/2006 22:58
by Serie600
Hola:
En aquest cas, com Sant Tomas: Veure per creure. No m'en fio d'unes fotos. Ull, no posso en entredit la credibilitat del diari en cuestio, posso en dubte la credibilitat del senyor Portantveu. Senzillament no m'el crec.
Perque com ja he comentat, si reament hi hagues existit aquesta intencio de reestablir els forjats desde bon principi, no us preocupeu, que ja ho haguessin esbombat per totes bandes. Ja ens coneguem l'estil panfletaire i esbombador de TMB (per exemple el "dessastre" de l'intecanviador Sagrera-Meridiana, au que no estan matxacant, o la campanya "mes el que sigui" dels lletreros-engantxines verds), cuan volen quedar be i fer propaganda.
D'altra banda vaig llegir a "EL PERIODICO" a la seccio "Cartes al Director" de l'edicio de ahir dimarts una carta d'aquest senyor que deia mes o menys (caldria recuperar de hemeroteca aquesta edicio) que els forjats "es troban als magatzems de TMB i de l'empressa constructora" . On quedem que hi estan?. A quin lloc es troben?. En mans de TMB o de GISA?. On son aquestos magatzems?. Ens volen creure que els forjats estan disperssats per ambdos magatzems?. Repeteixo, es poden vissitar i comprovar "de facto" que realment hi existeixen o ens volen callar i deixar que ens oblidem?. Aixo fa pudor.
Possiblement nomes es tracti -mirant-lo fredament- d'uns simples "catxus" de ferro, sense cap valor artistic ni economic. Que aixo es nomes una collonada de cuatre exaltats "frikis" com nosaltres. Que n'estem fent un gra massa. Pero hosties! (i ara perdoneu-me l'exabrupte que acavo d'escriure) ja n'estem farts de pixadas i cagades de TMB. Jo personalment ja no m'en fio de cap promesa ni paraula d'aquesta gent, mentre no vingui per escrit i quedi constancia.
De promesses ja n'han fet moltes.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Thursday 25/05/2006 12:09
by metring
No, tranquil, nosaltres no n'estem fent un gra massa. Els que s'han passat han estat ells, retirant un símbol de Barcelona i de la Rambla, no es tracta de cap exageració de 4 frikis com nosaltres, els veïns de la zona ja havien protestat també. Era una falta de respecte cap a la història i el patrimoni, no uns ferros sense valor. Ho són potser els forjats del metro de París? Doncs aquests tampoc.
La llàstima va ser, per exemple, que no haguessin "4 frikis" quan van enderrocar el quiosc d'Urquinaona, una obra de la qual no queda ni un pam, o l'estació d'Aragó, que bé que es podia haver traslladat a un altre cantó (quan els hi dóna la gana, bé que traslladen pedra a pedra edificis sencers, hi han hagut molts casos). Ara, en l'era d'internet tenim més facilitats per fer-nos escoltar i associar-nos. No menyspreem aquesta sort que tenim nosaltres, som uns privilegiats, abans no podien aconseguir coses com la que hem aconseguit nosaltres. Teniu-lo sempre present .
Posted: Thursday 25/05/2006 23:03
by Serie600
Hola:
D'aixo em queixo Metring. I gairebe tots els del Forum. Que Per algunes coses es mou cel i terra pero per altres, res de res.
Per exemple el futbol (ei, i m'agrada, que consti). Ara sento a la radio (aquest migdia ho he vist al TN Migdia de TV3) que hi ha algu que ha dit que es monti una replica de la Font de Canaletes i que es porti a algun lloc i fer les cel.lebracions del Barça a aquesta "Canaletes" sustituta. Que us hi jugueu que la fan?. Que us hi jugueu que hi hauran pelas per aixo?.
A sobre seran els de TMB qui hauran quedat com els bons de la peli, i nosaltres (i per extensio els veins de la Rambla que s'haguessin movilitzat) com els dolents. "Sempre hi ha hagut la voluntat de reestablir aquestos elements. Les boques actuals nomes son provissionals". I continuo preguntant: On son realment els forjats?. Al magatzems de GISA o als de TMB?. Els vull veure i tocar, no em conformo amb unes fotos (a menys de que siguin fetas per algun de nosaltres).
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Friday 26/05/2006 10:20
by metring
A les hores, llenço una proposta: que a un petit comité del fòrum ens permetin anar a visitar el lloc a on es troben els forjats del GM, constatar que hi són i penjar fotos al fòrum. Què et sembla la idea, Wefer?
Posted: Wednesday 10/01/2007 13:40
by Guigui
Reprenc el tema perquè la qüestió de les baranes a l'estació de Liceu està agafant tons surreals. Acabo de passar per la Rambla i em fixo que la barana de la boca en sentit Canyelles, que és la que estan arreglant, és de làmines metàl·liques foradades, contràriament a la de vidre. La imatge era genial: jo em trobava a la vorera cantó Besòs, per tant he tingut la deliciosa perspectiva de veure els dos atemptats, un davant l'altre i cadascun amb el seu estil.
A veure, no deien que si no era de vidre, contravenia l'ordenança municipal? I què esperen per retornar les baranes originals, com van prometre ja fa una pila de mesos?
Posted: Wednesday 10/01/2007 16:32
by metring
Llàmines metàliques foradades?? No m'ho puc ni imaginar...I això es suposa que serà l'afegit que prometien, per tornar a col·locar les baranes originals?? Fan falta fotos, per poder saber què dellonsis estan fent, i si cal, a preguntar què passa amb el tema.
Posted: Wednesday 10/01/2007 16:39
by Ferrovi
Això ja es pasa de rosca... s'ha de tornar a bombardejar amb articles als diaris respecte això...
Posted: Wednesday 10/01/2007 16:45
by metring
Com que són tan
fashion, són capaços de fer passar les baranes antigues pels foradets de les llàmines, deixant-les atravessades, en un exercici de barreja d'estils antic-modern, i de pas, per fer la sortida de l'accés més amena, havent de sortejar que una de les baranes no se't clavi als ulls