Page 10 of 14
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Sunday 28/07/2013 21:17
by Adolescent barceloní
Sky wrote:Fins a la propera bombolla immobiliària...
...que difícilment arribarà mentre no hi hagi calés ni per comprar el pa.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Sunday 28/07/2013 21:34
by gatvell
Soterrar Sant Boi de Llobregat? FGC? per poder-ho fer, haurien de fer un túnel sota el riu. Gairebé, posats a fer, ja soterrar fins a l'inici del túnel abans de Cornella.
I que es recordin de fer una sortida pel ramal del port, que emocionats de soterrar no s'ho deixin fora, jejejeje
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Wednesday 13/11/2013 13:33
by UT440_132M
Visca el vi! :festa
http://www.naciodigital.cat/naciogranol ... t/linia/r3
L'alcalde de Mollet reclama a Foment que no s'oblidi del soterrament de la línia R3
També reclama millores urgents en seguretat i accessibilitat a l'Estació de França
Redacció | Actualitzat el 12/11/2013 a les 18:00hArxivat a: Societat, soterrament, desdoblament, Mollet, R3, tren, línia
L'alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha recordat aquest dimarts al ministeri de Foment i a la Generalitat el seu compromís que el desdoblament de la R3 vagi acompanyat pel soterrament de la línia al seu pas per Mollet. També ha reclamat, una vegada més, millores urgents en la seguretat i l'accessibilitat de l'Estació de França. Tot plegat, quan encara no s'ha detallat quins trams es desdobarien. Foment ha apuntat que només es duplicarà la línia de manera parcial, amb l'objectiu de multiplicar per dos el nombre d'expedicions.
De fet, Monràs ha mostrat molta prudència davant els anuncis de desdoblament, ja que "estem cansats de promeses". "Que expliquin la inversió prevista i si es contempla el soterrament de la línia a Mollet", ha declarat. Així, el batlle recorda i exigeix que es tingui en compte el conveni establert l’any 2008 entre el ministeri, la Generalitat i l'Ajuntament de Mollet, en el qual es comprometien a soterrar aquesta línia al seu pas per la ciutat.
Carta a la ministra i al conseller
Un altre tema que també van acordar dilluns la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila és un pla de millores de les estacions de rodalies a Catalunya. Mentre que, en el cas de la R3, són inversions a mig i llarg termini que caldrà veure com es concreten, en el cas de les millores a l'Estació de França, Monràs considera "que són urgents i prioritàries i es poden executar amb pocs recursos". A més, recorda que l'Ajuntament, en diverses reunions que ha mantingut amb responsables del ministeri, ha presentat un projecte d’obres per millorar la seguretat i l’accessibilitat d’aquesta estació.
Aquest mateix dimarts, Monràs s'ha adreçat per carta a Pastor i Vila per recordar-los els seus compromisos amb Mollet i demanar-los més explicacions sobre els acords que han tancat recentment. Finalment, l'alcalde ha afirmat que "estem escamats de sentir declaracions tant importants i que darrere no hi hagi res, siguin buides. Només reclamem el que és just i necessari per Mollet i els seus ciutadans".
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Wednesday 13/11/2013 18:07
by Henry 030
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Wednesday 13/11/2013 22:54
by gatvell
Penso que se n'han fet tants en els últims anys que tothom "té" el dret de demanar-ho/exigir-ho.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Wednesday 13/11/2013 23:05
by Adolescent barceloní
Jo només veig bé els soterraments si amb això s'augmenta la freqüència de trens o bé permet posar més vies. Però soterraments per caprici de quatre encorbatats...
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Wednesday 13/11/2013 23:53
by gatvell
S'ah de tindre present que soterrar es posar una faixa a la xarxa. O se soterra pensant en un ús de xarxa a 50-70 anys vista o al final serà un encotillament, tal com succeeix al túnel de Pl. Catalunya.
I si es fa sens epensar a llarg termini i cal fer una ampliació sempre es més car la ampliació que l'obra de soterrament original.
Ampliacions futures
Posted: Thursday 14/11/2013 21:10
by Javi M
gatvell wrote:S'ah de tindre present que soterrar es posar una faixa a la xarxa. O se soterra pensant en un ús de xarxa a 50-70 anys vista o al final serà un encotillament, tal com succeeix al túnel de Pl. Catalunya.
I si es fa sens epensar a llarg termini i cal fer una ampliació sempre es més car la ampliació que l'obra de soterrament original.
A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, és perquè la via passa pel mig del nucli urbà, de forma que encara que no es soterri és impossible ampliar la capacitat de la línia. I als llocs on la via no va pel mig, el principal argument en contra de l'obra no és aquest, sinó el simple fet de que la via no pot molestar.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Thursday 14/11/2013 22:42
by gatvell
Si, tens raó.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Friday 15/11/2013 1:12
by UT440_132M
gatvell wrote:Si, tens raó.
Un soterrament és hipotecar una futura ampliació de les vies, no cal anar gaire lluny, l'horrorós calaix entre Sants i Santa Eulàlia. Amb la xarxa col·lapsada, una hipotètica recuperació de la via que anava cap a l'aeroport, amb aquesta obra inútil, ja no és possible.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Friday 15/11/2013 9:03
by genissimon
UT440_132M wrote:gatvell wrote:Si, tens raó.
Un soterrament és hipotecar una futura ampliació de les vies, no cal anar gaire lluny, l'horrorós calaix entre Sants i Santa Eulàlia. Amb la xarxa col·lapsada, una hipotètica recuperació de la via que anava cap a l'aeroport, amb aquesta obra inútil, ja no és possible.
Un soterrament mal fet, sí. Un soterrament ben fet com hagués sigut deixar espai per a més vies al calaix de Sants, no necessariament.
En general estic en contra dels soterraments però en alguns casos, tot i que no s'han fet prou bé, han sigut un alliberament de la ciutat (per exemple, Sabadell). Cal estudiar-ho molt i molt bé i veure que no hi ha altres alternatives ja que la inversió és descomunal i la justificació ha de ser aclaparadorament indiscutible. Això sí, vetllant per les necessitats de capacitat futures i, potser, combinant-ho amb variants per altres traçats per als trens sense parades (que és el que s'hauria d'haver fet a Girona, mantenint una via de cada ample o dues vies de tres carrils al viaducte).
Salut !!
Causa-efecte
Posted: Friday 15/11/2013 23:11
by Guigui
Javi M wrote:A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, és perquè la via passa pel mig del nucli urbà, de forma que encara que no es soterri és impossible ampliar la capacitat de la línia.
No ben bé. És la ciutat que s'ha aclofat al costat de la via fins a enxubar-la. Si et mires les estacions i veus plànols de les poblacions del segle XIX, veuràs que pràcticament totes les vies vorejaven el nucli urbà: Granollers, Vic, Sitges, Girona i un llarg i ampli etcètera.
Soterrament "total"
Posted: Saturday 16/11/2013 0:18
by Guigui
Per cert, la gent de Montcada que penja pancartes de "Soterrament total ara!", què reclama? Que també fiquin casa seva sota terra?
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Saturday 16/11/2013 15:33
by gatvell
A Montcada crec que es l'únic lloc, si més no que conegui, que deixaria que soterresin aguna línia o que es fes un replatejament, car tenen tres línies que travessen la ciutat.
Montcada
Posted: Saturday 16/11/2013 16:50
by Guigui
Vejam: si tenen tres línies que travessen la ciutat (cosa que no és certa, perquè dues la toquen perifèricament), és que han construït la ciutat al voltant del ferrocarril. Molt més molesta els deu ser l'autopista (aquesta sí que es va construir després dels edificis) i ningú s'estarrufa contra el Sr. Abertis.
O tots moros, o tots cristians.
Ordre cronològic
Posted: Saturday 16/11/2013 16:56
by Javi M
Guigui wrote:Javi M wrote:A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, és perquè la via passa pel mig del nucli urbà, de forma que encara que no es soterri és impossible ampliar la capacitat de la línia.
No ben bé. És la ciutat que s'ha aclofat al costat de la via fins a enxubar-la. Si et mires les estacions i veus plànols de les poblacions del segle XIX, veuràs que pràcticament totes les vies vorejaven el nucli urbà: Granollers, Vic, Sitges, Girona i un llarg i ampli etcètera.
Això que dic és independent de l'ordre cronològic. El que importa és que les vies del tren, en alguns casos, divideixen pobles i ciutats, i que per tant, molesten.
Si les vies del tren estaven abans, aleshores, què s'hauria d'haver fet? No edificar en un marge de 1km respecte de les línies ferroviàries? Si us plau, l'Àrea Metropolitana té una densitat de població altíssima i el m² de terreny va molt car. Sembla que oblideu que és el tren (i la resta de mitjans de transport i infraestructures) que ha d'estar al servei de les ciutats i els seus ciutadans, i no pas a la inversa.
El que passa és que s'estan demanant massa soterraments inútils, i fins i tot s'han arribat a fer alguns (vegi's El Prat o Vilafranca), i ara per extensió sembla que tots hagin de ser un malbaratament de diners. Això em recorda a qui pensa que per norma tots els polítics hagin de ser uns lladres, que tots els Mossos són violents, que els espanyols són ganduls, etc.
Mentalitat
Posted: Saturday 16/11/2013 17:06
by Guigui
És curiós que en altres països, les vies del tren també "divideixen" pobles i a ningú amb dos dits de front se li acut de demanar aquestes animalades. Allí se soluciona amb passos inferiors, i avall que fa baixada. I també es tracta de llocs on s'ha construït a tocar de la via, amb independència de la densitat demogràfica. Senzillament, la gent pren consciència d'on va a viure i no es basa en il·lusions futures per gastar-se els diners.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Saturday 16/11/2013 20:48
by wefer
Els soterraments són per a països rics que no sàpiguen què fer amb els seus diners.
Espanya ara mateix ha passat a ser un país pobre, i no podem permetre'ns CAP soterrament. I això va per llarg.
Per tant, o bé s'arregla el màxim de bé el que tenim, o bé en casos extrems podem parlar de solucions més barates però igualment vàlides, com els
viaductes. Un viaducte ben fet no té per què ser lleig i en canvi permet la mateixa permeabilitat que un soterrament a molt més baix cost la qual cosa significa, senzillament, que sí es pot construir.
Per exemple, per què no fer una cosa així a Montcada:
El disseny es pot fer més adaptat a idiosincràsia de Montcada, però serviria com a nova icona de la ciutat i a més faria que el projecte fou més barat que soterrar, la qual cosa permetria realitzar-lo.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Saturday 16/11/2013 21:08
by Prest
wefer wrote:Els soterraments són per a països rics que no sàpiguen què fer amb els seus diners.
Espanya ara mateix ha passat a ser un país pobre, i no podem permetre'ns CAP soterrament. I això va per llarg.
Per tant, o bé s'arregla el màxim de bé el que tenim, o bé en casos extrems podem parlar de solucions més barates però igualment vàlides, com els
viaductes. Un viaducte ben fet no té per què ser lleig i en canvi permet la mateixa permeabilitat que un soterrament a molt més baix cost la qual cosa significa, senzillament, que sí es pot construir.
Per exemple, per què no fer una cosa així a Montcada:
També es podria anotar per el projecte de la Torrassa. Una opció de integració.
No sé si el calaix de Sants conta com a soterrament... però comparat amb els renderings de projecte, s'han quedat curts. Res d'un maravellós parc a sobre... I el Prat hauria de ser una maravellosa estació d'intercanvi que s'ha quedat curta. He llegit molt sobre les rampes... Com a mínim pel costat sud hi havia espai per allargar.
I al passar... És molt sorollós quan passa un tren sense parada a certa velocitat. Combinació de via en placa+espai tancat suposo.
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Saturday 16/11/2013 22:27
by gatvell
Jo he mirat algunes vegades les línies de Montcada i penso que la línia R2 Nord, venint de Granillers es podria fer un petit viaducte que l'aixequés i entres a Moncada-Bifurcació, permeten el pas per sota, del viaducte, i treient des d'aquell punt les vies direcció Barcelona.
El municipi no perdria cap estació. Montcada Bifurcació guanyaria connexió i trànsit de gent, la R2 podria anar pel ramal de les aigües i entrant a El Clot com es fa ara sense majors canvis.