Page 10 of 18
Posted: Friday 21/07/2006 20:27
by Serie600
Hola:
Per la part que em toca: Perdona'm Wefer.... Ho sento. He estat jo el culpable.....
Tornant al tema original: Per fi. Ja era hora.
Ens convertirem en una ciutat ben comunicada i amb uns transports publics dignes?..... algun dia... em refereixo.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Friday 21/07/2006 21:47
by UT596001
A l'autovenda de l'aeroport avui ja era possible comprar bitllets per l'estació de França:
http://img172.imageshack.us/img172/4817 ... 001ux1.jpg
I a l'estació de França ja està programada l'autovenda de Rodalies (reciclada de Sants). Avui estava "fora de servei"
http://img475.imageshack.us/img475/8374 ... 002oq2.jpg
Posted: Friday 21/07/2006 22:05
by Watermark
Jo avui també he estat a l'EDF i a l'Aeroport
. Volia fer un EDF-Sants amb tarifa Exprés que mai l'havia fet ja que a partir de demà no tindrà gaire sentit fer-ho.
I demà torno a estar a l'EDF i a l'Aeroport pel tema de la R10...
Plano
Posted: Friday 21/07/2006 23:46
by Santfeliuenc
Hola,
¿Por qué en el nuevo plano de cercanías no aparece que el final de la línea 1 está en Molins de Rei? ¿qué clase de dibujo han pintado en Clot que hay una especie de burbuja que no coge a las dos líneas a las que se supone que da servicio? ¿quién dibuja esos planos, el pato Donald?
(Con todos mis respetos a Donald, claro)
Saludos,
Sergio
Posted: Friday 21/07/2006 23:52
by Ferrovi
com? passar un bitllet de 4 zones per anar a l'aeroport?
amb tots els respectes... una caqueta vaig allà en tren, aniré si cal en cotxe
Posted: Saturday 22/07/2006 1:09
by Serie600
Hola:
Ferrovi, jo he anat a l'aeroport amb una simple T10 una zona, validada al metro i "re-validada" a la barrera de Sants. Be aixo cuan funcionava el servei abans que el tanquessin per obres. No crec ara que per anar alla calgui una 4 zones. Penso que sera un error del dibuix. A mi ja m'ha extranyat, pero prefereixo pensar que es aixi.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Saturday 22/07/2006 1:53
by wefer
Ferrovi wrote:com? passar un bitllet de 4 zones per anar a l'aeroport?
A veure, suposo que 2,40 és la tarifa amb bitllet propi de Renfe, no pas amb títol integrat. En el sistema tarifari propi de Renfe l'aeroport són 4 zones (és una excepció dins del mapa general), mentre que amb els bitllets integrats de l'ATM només n'és una.
Abans que algú ho insinuï... sí, és una tècnica de Renfe per "plumar" els turistes. És la seva manera particular de dir-los "Welcome to Spain"
Posted: Saturday 22/07/2006 2:04
by Trenscat
El què apareix en el plànol de renfe.es són les zones tarifàries de la renfe i no de l'ATM que són totalment diferents. A les zones de renfe l'Aeroport és a la zona 4 i en canvi per les zones ATM és a la zona 1. Així que no cal dir que si es vol anar de Sants a l'Aeroport surt bastant més a compte tenir una T-10 d'1 zona i validar-la
edito: acabo de veure el missatge de'n wefer ara mateix
Posted: Saturday 22/07/2006 9:57
by metring
En un altre fil ja vaig parlar d'aquest tema, de lo fàcil que és que algú que no agafi habitualment la línia de l'aeroport, pensi que amb els títols de l'ATM serà 4 zones com amb els de Renfe. He de confesar que vaig tenir sort des del principi de l'integració tarifària, de poder mirar-me dos mapes junts, un de zones d'ATM i l'altre de Renfe, i comparar les diferències, i a tothom que conec l'he posat sobre avís.
Posted: Saturday 22/07/2006 11:23
by ddbar
Mako448 wrote:La meva conclusió és que els usuaris de Bellvitge i El prat poden donar gràcies dels nous horaris on han desaparegut les parelles de trens durant l'hora. Crec que abans dues circulacions només podien servir per traslladar a qui arribava un pèl tard. Afengint l'inconvenient de canviar d'andana a Sants, Bellvitge o El Prat.
A veure,prova d'anar de bellvitge a Cunit,per exemple,per lo menys que els trens q vagin a Sant Vicenç ,per lo menys,q només s'aturin al Prat,pq així podem agafar la R10 que passa abans q el de St.Vicenç i al Prat agafar el de St.Vicenç,per lo menys q facin aixó,i si fa falta q ho facin Només al matí,ja que a la tarda hi ha els Castelldefels-Granollers(que passa 10 minuts abans q el de St.Vicenç),peró el q passa esq els de Vilanoma només circulen 5 minuts després dels de St.Vicenç,i clar si vols anar a Cunit per exemple,t'has d'anar a Vilanova,i allá esperar-te
25 minutsper agafar un a Cunit,a més a més els q van de l'aeroport a Cunit o Calafell també tenen els mateixos problemes.
Només intentava comparar situacions al llarg del temps i crec que l'actual la millor comunicació que ha tingut mai Bellvitge i El Prat. El fet que sigui millorable, que ho és, és una altra història.
Posted: Saturday 22/07/2006 13:12
by trainman
Avui torna a funcionar el tren directe entre Barcelona i l'aeroport
EL PUNT. Barcelona.
Renfe restableix avui la connexió ferroviària entre Barcelona i l'aeroport que va deixar de funcionar a final del 2005 com a conseqüència de les obres del tren de gran velocitat (TGV) a l'estació de Sants. La nova línia 10 de Rodalies tindrà parades a l'estació de França, al passeig de Gràcia, a Bellvitge, al Prat i a l'aeroport. La freqüència del servei no s'ha incrementat, continua sent de dos trajectes per hora i sentit tots els dies de la setmana. La durada del viatge és de 30 minuts si se surt de l'estació de França i de 20 minuts si es fa des de Sants per anar a l'aeroport. El servei començarà a les 5.12 a l'estació de França i a les 6 a l'aeroport; els últims trens sortiran a les 22.42 i 23.44 de les respectives estacions. Amb aquest nou servei se substitueixen els actuals trens llançadora Prat-aeroport i l'autobús Sants-aeroport, transports programats arran de la suspensió de l'anterior línia ferroviària.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2000760
Posted: Saturday 22/07/2006 13:24
by trainman
Renfe restablece el servicio entre Barcelona y el aeropuerto de El Prat
22/07/2006 | Actualizada a las 08:45h
Barcelona. (EFE).- Renfe restablece hoy la conexión directa entre Barcelona y el aeropuerto de El Prat tras la finalización de las obras realizadas por el ente Adif para ampliar la capacidad de la vía, que incorpora cuatro nuevos trenes en la red de Cercanías que aumentarán la capacidad en un 20% en horas punta.
La nueva línea 10 de Cercanías -siguiendo la numeración de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM)- tendrá paradas en la Estación de Francia, Paseo de Gracia, Sants, Bellvitge, El Prat y el aeropuerto, según ha informado Renfe.
La recuperación de este servicio, interrumpido desde el 4 de diciembre de 2005, permitirá sustituir a la actual lanzadera, que ha comunicado el municipio de El Prat de Llobregat con el aeropuerto de Barcelona, y al autobús desde la estación de Sants, medios alternativos puestos en marcha a raíz de la suspensión de la anterior línea.
La frecuencia de trenes será de dos circulaciones por hora y sentido, todos los días de la semana, con unos tiempos de viaje de alrededor de treinta minutos desde la Estación de Francia y el aeropuerto, y de unos veinte minutos desde Sants.
El servicio se ha iniciado a las 05,12 horas en la Estación de Francia y a las 06,00 horas en el aeropuerto, mientras que los últimos trenes partirán desde las dos estaciones de cabecera de la línea a las 22.42 y a las 23.44, respectivamente.
Renfe ha anunciado que incorporará cuatro trenes a esta línea y a otras de la red de Cercanías antes de finales de año, que se sumarán a otros tantos convoyes que se han puesto en marcha en los últimos días.
Con esta medida, el operador ferroviario pretende acelerar los planes previstos para hacer frente al incremento de la demanda que se viene produciendo en el área metropolitana de Barcelona.
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200607 ... 28531.html
Posted: Saturday 22/07/2006 13:27
by trainman
Renfe restablece la conexión entre Barcelona y el Aeropuerto
La nueva línea 10 de Cercanías tendrá paradas en la Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, Prat y Aeroport y la frecuencia de trenes será de dos trenes por hora y sentido, todos los días de la semana
20/07/2006. El próximo 22 de julio, Renfe restablecerá la relación directa que enlaza Barcelona con el Aeropuerto, tras la finalización de las obras realizadas por Adif para ampliar la capacidad de la vía en el tramo Prat – Sants. La nueva línea 10 de Cercanías (que sigue la numeración conjunta de la ATM) tendrá paradas en la Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, Prat y Aeroport. El nuevo servicio sustituirá a la actual lanzadera Prat-Aeroport y al autobús Sants-Aeropuerto, medios alternativos programados a raíz de la suspensión de la anterior línea del Aeropuerto.
La frecuencia de trenes de la nueva línea será de dos circulaciones por hora y sentido, todos los días de la semana, con unos tiempos de viaje de alrededor de 30 minutos desde Estació de França a Aeroport y unos 20 minutos desde Sants. El servicio se iniciará a las 5.12 en la Estació de França y a las 6.00 horas en l’Aeroport; por su parte, los últimos trenes partirán desde las dos estaciones de cabecera de línea a las 22.42 y 23.44 horas, respectivamente.
El nuevo servicio tendrá un itinerario de gran centralidad y conectividad con la red metropolitana. Además, la nueva parada de la Estació de França, ofrece nuevas posibilidades de conexión con el centro de la ciudad y el Aeropuerto tanto a los viajeros de Larga Distancia y de los trenes internacionales de dicha estación como a los vecinos de los barrios próximos (La Ribera y Barceloneta).
Nuevos trenes de Cercanías
Renfe incorporará 8 trenes durante 2006 al Núcleo de Cercanías de Barcelona para la puesta en servicio de la nueva línea 10 y para incrementar la oferta de transporte en el resto de líneas. De ese total, 4 trenes ya han entrado en servicio este mismo mes.
La puesta en circulación de estos 8 trenes (4 composiciones Civia y 4 unidades 440) permitirá acelerar los planes previstos por Renfe para hacer frente al incremento de la demanda de transporte ferroviario que se viene produciendo en el área metropolitana de Barcelona. El efecto más inmediato es que el restablecimiento de la conexión sin transbordos Barcelona – Aeroport, se podrá compatibilizar con un aumento de hasta el 20 % de plazas en la oferta de transporte en horas punta. Además, el incremento de unidades permitirá mantener la prolongación del recorrido entre Barcelona y Molins de Rei de la anterior línea del Aeropuerto (dos trenes por hora y sentido).
Por su parte, la nueva línea 10 aportará un beneficio inmediato sobre la línea 2 sur, como es la circulación de dos trenes más por hora y sentido en el tramo Prat - Passeig de Gràcia. Esta situación permitirá descongestionar el tramo señalado y recuperar la configuración de la línea, modificada a raíz de la supresión del anterior servicio del Aeropuerto.
http://web02.renfe.es/rne/u08/GAP/PubPr ... enDocument
Posted: Saturday 22/07/2006 13:30
by trainman
Barcelona, El Prat de Llobregat
Un any i mig després d'interrompre el servei
Torna a circular el tren directe a l'aeroport
Anna Massa (laMalla.net)
Des d'aquest dissabte ja es pot anar de nou de Barcelona a l'aeroport sense haver de fer cap transbordament. Renfe restableix la connexió directa entre la capital catalana i el Prat, després de mantenir interromput el servei durant un any i mig a causa de les obres per fer arribar l'AVE a Barcelona. Les obres, tot i que han suposat una gran molèstia per als viatgers, han permès, però, millorar també aquest servei ferroviari, ja que ara també es podrà agafar un tren a l'aeroport des de l'Estació de França, cosa que no es podia fer abans.
La nova línia 10 de Rodalies -tal i com s'anomena seguint la numeració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM)- farà parades a l'Estació de França, Passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge, el Prat i l'Aeroport. El tren, que permetrà anar de Barcelona a l'Aeroport en mitja hora, funcionarà cada dia de la setmana, amb una freqüència pas de 30 minuts. Començarà a circular a les 05:12 hores, des de l'Estació de França, i a les 06:00 hores, des de l'aeroport. Els últims trens sortiran a les 22:42 hores (des de l'Estació de França) i a les 23:44 hores (des de l'aeroport).
Des del 4 de desembre de 2005, Barcelona i l'aeroport havien quedat sense connexió ferroviària directe arran de les obres per fer arribar el TGV a Barcelona. Durant un any i mig, els viatgers que volien anar a l'aeroport en transport públic han hagut d'arribar fins a l'estació del Prat de Llobregat, i allà, agafar un tren llançadora cap a l'aeroport. Això o bé agafar un autobús des de l'estació de Sants.
http://www.lamalla.net/canal/turisme/no ... ?id=196034
Posted: Saturday 22/07/2006 15:10
by trainman
Acabo de ver la noticia de TV3 y las unidades que se veían en la R10 eran la 447-077M/039R/078M y 447-073M/037R/074M
Saludos
Posted: Saturday 22/07/2006 15:53
by victorcasta
Mare meva... doncs diguem que l'estrena de la línia ha tingut la seva anècdota... La primera circulació que havia de sortir de EDF ha sortit amb 10 minuts de retard. El motiu? El maquinista no s'ha presentat a l'hora. Han agafat el primer maquinista que han vist, que estava entrant a l'estació i li han demanat sisplau que fes el primer servei... Per cert, el teleindicador en direcció a EDF hi diu tansols "BARCELONA".
Posted: Saturday 22/07/2006 16:07
by Ferrovi
victorcasta wrote:Mare meva... doncs diguem que l'estrena de la línia ha tingut la seva anècdota... La primera circulació que havia de sortir de EDF ha sortit amb 10 minuts de retard. El motiu? El maquinista no s'ha presentat a l'hora. Han agafat el primer maquinista que han vist, que estava entrant a l'estació i li han demanat sisplau que fes el primer servei... Per cert, el teleindicador en direcció a EDF hi diu tansols "BARCELONA".
Normal a Renfe, sempre va amb retrasos per la raó que sigui, finsitot als horaris del funicular de Gelida diu que si els trens de Renfe van retrasats, no es fan responsables de que no coincideixin a l'estació inferior
Posted: Saturday 22/07/2006 17:17
by UT596001
victorcasta wrote:Mare meva... doncs diguem que l'estrena de la línia ha tingut la seva anècdota... La primera circulació que havia de sortir de EDF ha sortit amb 10 minuts de retard. El motiu? El maquinista no s'ha presentat a l'hora. Han agafat el primer maquinista que han vist, que estava entrant a l'estació i li han demanat sisplau que fes el primer servei... Per cert, el teleindicador en direcció a EDF hi diu tansols "BARCELONA".
Je, aquest matí al sortir de l'Aeroport han posat el codi d'un Maçanet-Barcelona i al arribar al Prat canta:
"Próxima parada Hostalric... Propera parada Hostalric"
Després no ha cantat res més... i al sortir, ha programat al cartell al sortir de Passeig de Gràcia, es veu que encara no estan programats...
Ja l'he fet!!!!!
Posted: Saturday 22/07/2006 21:33
by metring
Avui he fet el viatge, d'anada i tornada!!!!
trainman wrote: las unidades que se veían en la R10 eran la 447-077M/039R/078M y 447-073M/037R/074
Jo he agafat el primer que diu en Trainman, a les 15:42, ha anat sense endarreriment. Per cert, a l'estació no han obert alguna porta més per a que la gent no trigui tant en passar
No hi havia gaire gent al tren, així que he anat ben ample
Ha sigut genial veure el recorregut des de EDF fins a Passeig de Gràcia, veient el Poble Nou (Les vies que es veuen des dels seus carrers, ara les estava passant). A totes les estacions, parlava el conductor dient que el tren estava destinat a l'aeroport, donat que era el primer dia i hi havia molt despistat.
Els comentaris, a Sants, eren "abans em quedava millor, agafant-lo a Arc de Triomf", etc. Com que a Sants arribava a la via 5, com la línia C2, havien uns nois que l'agafaven per anar a Castelldefels, fins que van sortir a temps, gràcies a la megafonia del conductor (la del tren, una mica malament, ja que deia que tenia correspondència amb les línies 2, 3, 4 i 7. I la 1 que, ens la mengem?). Realment, ens costarà acostumar-nos a que ja no podem agafar el tren de l'aeroport a les mateixes estacions d'abans. Temps al temps...
A Bellvitge, tot correcte, i a El Prat, espero adecentin en el futur l'estació. Per cert, tant en l'anada com en la tornada, en el tram El Prat-Aeroport, el tren es movia bastant d'un cantó a l'altra, vaig arribar a patir per si acabavem caient!
Per fi a l'aeroport, tot amb normalitat, per fi sense transbordaments!!!!!
La 10
Posted: Saturday 22/07/2006 23:02
by Santfeliuenc
Hola,
Entonces, ¿ya tenemos la 10? ¿por qué vía para en Sants? lo digo para estar prevenido y saber directamente a dónde ir si tengo prisa, que ahora me parece que si vengo de Sant Feliu y quiero cogerlo igual tengo que salir por la superficie y pasar de nuevo el billete, ¿me marcaría otra vez?
Por lo demás esperaba escuchar que todo el servicio sería efectuado por trenes Civia.
Mis reclamaciones serían que dicha línea pasase, no cada 30 sino cada 10 minutos, que es lo más propio para un servicio así y que por supuesto se aumentasen los horarios finales hasta por lo menos cubrir los turnos de los empleados que allí trabajan y abastecer el recinto por la noche. Si de madrugada pasasen los trenes cada 30 minutos o cada hora se entiende, pero de día, por lo menos 10 tendrían que ser los minutillos.
Saludos,
Sergio