Page 10 of 46

Posted: Thursday 14/06/2007 14:32
by Proastiakos
entfe001 wrote:
mikado wrote:Definició de GILIPOLLAS

http://www.youtube.com/watch?v=1XIza2W1-gE
El que més em preocupa d'aquest vídeo és que les portes obertes no sembla que hagin causat la frenada d'emergència del tren.
Tens tota la raó, a les línies del metro que porten ATP tinc entès que l'apertura d'alguna porta en una zona que no estigui autoritzada per l'ATP provoca la frenada d'emergència. No així a la línia 1 que només talla tracció al tren i queda a la responsabilitat del motorista parar el tren o proseguir per inèrcia fins estacionar a una estació.

Salutacions

Posted: Tuesday 19/06/2007 12:34
by Fran-Ikarus
Us poso un video, del nostre soci i (inhabitual) foraire Marquès de Munchausson, resumint prou bé el divertit cap de setmana a Grenoble i Lyon:
http://www.youtube.com/watch?v=k3M4sNdZqhI

S'hi poden veure imatges dels busos de Standard216 ("l'ARCA de Grenoble"), les cotxeres de TAG, tramvies pels carrers de Grenoble, els busos de Retro Bus Lyonnais ("l'ARCA de Lyon"), inclòs el Berliet blau amb el qual ens van fer un tomb pels suburbis, i algun troleibus articulat a Lyon.

L'eix argumental no proveu d'entendre'l, estem tots com un llum

Posted: Wednesday 20/06/2007 12:51
by vr
Fran-Ikarus wrote:L'eix argumental no proveu d'entendre'l, estem tots com un llum
"Els homes d'Arquelson"

Posted: Saturday 23/06/2007 19:06
by orique
Attelage de TGV

"Enganchón" en directe i la solució a aquest problema, un pantògraf amb el circuit neumàtic que passa pel fregador. Amb això, si el circuit es trenca, no hi ha prou pressió i el pantògraf baixa automàticament.

Posted: Tuesday 03/07/2007 23:00
by victorcasta

Posted: Tuesday 03/07/2007 23:12
by wefer
En el futur els afeccionats al ferrrocarril en miniatura jugaran amb trens refrigerats amb nitrògen líquid? :D

http://es.youtube.com/watch?v=TeS_U9qFg7Y

Posted: Wednesday 04/07/2007 10:21
by entfe001
wefer wrote:En el futur els afeccionats al ferrrocarril en miniatura jugaran amb trens refrigerats amb nitrògen líquid? :D

http://es.youtube.com/watch?v=TeS_U9qFg7Y
Jo vaig tenir ocasió de veure-ho en directe a l'Autònoma 8-)

Smart!

Posted: Thursday 05/07/2007 18:52
by JaMiRo!
Hola!

Penseu que els Smart són insegurs? Doncs aneu ben errats. :o :o :o

Si s'inicia una discussió, us explico que és la cèlula Tridion que fa que l'habitacle dels passatgers no pateixi una deformació considerable. :D 8-)

Salut!

PD: malgrat que l'habitacle del cotxe queda deformat adequadament, a la velocitat a què es fot l'ai carai! dubto que els passatgers sobrevisquèssin...Una decceleració massa exagerada, crec que rebentaries per dins... :vomit

Impressionant!!!

Posted: Thursday 05/07/2007 18:55
by JaMiRo!
I mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???

Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!

PD: a mi m'agraden els Smart com podeu veure... :oops:

Posted: Monday 09/07/2007 22:11
by orique
Com fer-se un Airbus A-380 en 7 minuts :P

Atenció sobretot al pas del comboi especial pel mig d'un poble... :!:

Gavà Mar Reloaded :D

Re: Impressionant!!!

Posted: Thursday 12/07/2007 17:04
by vr
JaMiRo! wrote:I mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???

Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!

PD: a mi m'agraden els Smart com podeu veure... :oops:
A mi també m'agraden, però hem de tenir en compte que el que es deforma del Mercedes és precissament la zona destinada a absorvir el xoc, és normal que es deformi tant perque del que es tracta és d'absorvir l'enèrgia cinètica mitjançant la deformació de la zona del motor i evitar que arribi a l'habitacle i afecti als passatgers.

Enginyers, segur que ho podeu explicar millor!

Re: Impressionant!!!

Posted: Thursday 12/07/2007 17:54
by orique
vr wrote:
JaMiRo! wrote:I mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???

Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!

PD: a mi m'agraden els Smart com podeu veure... :oops:
A mi també m'agraden, però hem de tenir en compte que el que es deforma del Mercedes és precissament la zona destinada a absorvir el xoc, és normal que es deformi tant perque del que es tracta és d'absorvir l'enèrgia cinètica mitjançant la deformació de la zona del motor i evitar que arribi a l'habitacle i afecti als passatgers.

Enginyers, segur que ho podeu explicar millor!
Ja està prou bé així... i en JaMiRo! segur que ho sap millor que jo... :D

Re: Impressionant!!!

Posted: Thursday 12/07/2007 23:23
by wefer
JaMiRo! wrote:I mireu aquest altre!!! Heu vist com deixa el Mercedes???
Jo flipo...Ara entenc per què aquests trastos són tan cars!
Anem amb compte, perquè el comportament correcte és el del Mercedes, no pas el de l'Smart (que de fet també és un Mercedes).

Les lesions més importants en un xoc s'acostumen a produïr per la violència de la desacceleració. Per minimitzar aquesta força del cop, s'intenta que l'estructura dels automòbils absorbeixin el màxim d'energia possible deformant-se. Tota aquetsa energia que es gasta en la deformació, és energia que no es transmetrà als ocupants.
En canvi, si el cotxe es manté rígid, no absorbeix energia. Això vol dir que molta més quantitat de l'energia es transmet als ocupants i, per tant, hi ha molt més risc de lesions i de mort.
Tinguem en compte que els cotxes moderns es deformen, però només fins a un punt concret, que permet absorbir l'energia sense que els passatgers quedin esclafats.

Si alguna vegada heu vist les conseqüències d'un xoc entre un cotxe modern i un d'antic, haureu vist que el cotxe modern acostuma a quedar fet una pena, mentre que l'antic pràcticament ni es deforma. Vol dir això que el cotxe antic és més segur? No, sinó al contrari. En un xoc entre cotxes antics aquests queden intactes (reboten), però els seus ocupants tindran seqüeles greus. En canvi, en un xoc entre cotxes moderns, és més probable que els cotxes quedin sinistre total, però els passatgers patiran molts menys danys.

Aplicant això, aleshores, vol dir que l'Smart està mal fet? No, en absolut. Només vol dir que l'Smart és un cotxe petit i s'ha fet tot el segur que permet la seva mida... però sempre serà més insegur que viatjar en un Mercedes de més de 5 metres de llargada. Les lleis de la Física són així.

Cert, però amb matissos...

Posted: Sunday 15/07/2007 22:57
by JaMiRo!
Hola!

Sí, Marçal, les lleis de la física són les lleis de la física :D . No vas errat. Però el comportament d'un Smart Fortwo en un accident és diferent del de molts altres automòbils:

-El motor es deforma completament i dissipa gran quantitat d'energia.

-Quan la part frontal ja s'ha deformat totalment, la cèl·lula Tridion ha estat dissenyada de tal manera que l'energia del xoc passa a la part de darrere del vehicle.

-Aquest automòbil té moltíssimes parts deformables, com és el cas del volant, específicament dissenyat per deformar-se i continuar evacuant energia.

Si penseu que els cotxes grans moderns són segurs, aneu equivocats. El nou Smart Fortwo té 4 estrelles EuroNCAP (l'antic, el que surt als meus videos, 3). La Chrysler Voyager, només 1'5... :roll: :D :D :D

Salut!

NOTA: l'EuroNCAP és un test realitzat per un organisme independent que aplica uns criteris més restrictius en la seguretat de l'automòbil que les normatives europees; el màxim d'estrelles que un cotxe pot obtenir són cinc. La cinquena estrella fa referència a la seguretat dels vianants en cas d'atropellament.

Posted: Sunday 15/07/2007 23:21
by trainman
Una 444 con los colores originales:

http://es.youtube.com/watch?v=ACVGDRB4Qww

Posted: Monday 16/07/2007 0:50
by wefer
Resultat de la ingent quantitat de milions d'euros abocats a l'AVE Madrid-Valladolid, prioritat de l'anterior govern central, ja que segons ells és un corredor molt més important que el corredor mediterrani, per exemple... :x
http://es.youtube.com/watch?v=73Dcw5g9nis

Re: Cert, però amb matissos...

Posted: Monday 16/07/2007 11:14
by orique
JaMiRo! wrote:Hola!

Sí, Marçal, les lleis de la física són les lleis de la física :D . No vas errat. Però el comportament d'un Smart Fortwo en un accident és diferent del de molts altres automòbils:

-El motor es deforma completament i dissipa gran quantitat d'energia.

-Quan la part frontal ja s'ha deformat totalment, la cèl·lula Tridion ha estat dissenyada de tal manera que l'energia del xoc passa a la part de darrere del vehicle.

-Aquest automòbil té moltíssimes parts deformables, com és el cas del volant, específicament dissenyat per deformar-se i continuar evacuant energia.

Si penseu que els cotxes grans moderns són segurs, aneu equivocats. El nou Smart Fortwo té 4 estrelles EuroNCAP (l'antic, el que surt als meus videos, 3). La Chrysler Voyager, només 1'5... :roll: :D :D :D

Salut!

NOTA: l'EuroNCAP és un test realitzat per un organisme independent que aplica uns criteris més restrictius en la seguretat de l'automòbil que les normatives europees; el màxim d'estrelles que un cotxe pot obtenir són cinc. La cinquena estrella fa referència a la seguretat dels vianants en cas d'atropellament.
A mí m'agrada més el Toyota Prius, que tampoc obté una mala qualificació :D, a part de ser híbrid... llàstima dels 26000 euros que costa :roll:

Posted: Wednesday 18/07/2007 16:53
by orique

Posted: Thursday 26/07/2007 16:22
by orique

Idiotes...

Posted: Sunday 29/07/2007 23:53
by JaMiRo!
Idiotes.

Per cert, me n'alegraria si passes quelcom com...

:trenazo