Page 10 of 36

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Wednesday 02/06/2010 8:39
by metring
De La Vanguardia en paper, tot relacionat amb la retallada:

La urgencia del tren al aeropuerto

TREN A EL PRAT Adm. responsable
Ministerio Fomento Presupuesto
257,3 millones Estado
Adjudicada

Otra actuación cuyas obras deberían comenzar en breve es la nueva línea ferroviaria de 4,5 km que enlazará El Prat y el aeropuerto. Fomento la adjudicó el pasado marzo por 257,3 millones de euros. La mayor parte del trazado, por el que circularán trenes de Rodalies, será en túnel y tendrá dos estaciones, una en cada terminal. Este proyecto no debería sufrir el tijeretazo. Al menos así lo prevén las fuentes consultadas. Al igual que la L9 del metro, la puesta en servicio de este enlace ferroviario es fundamental para el acceso al aeropuerto. Hay otras obras que, como esta, forman parte del plan de cercanías y tampoco se verán afectadas. Una es la nueva estación de Sagrera-Meridiana, en plena ejecución y que se prevé tener lista a finales de año. Pero hay otras, aún por licitar, que se ralentizarán. Una podría ser el intercambiador de Torrassa y la cobertura del corredor de Bellvitge.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Thursday 03/06/2010 8:08
by Trenscat
El tema de la Torrassa sí que el vec molt i molt verd i també la cobertura de Bellvitge. La Torrassa potser sí que és una obra una mica més prioritària però la cobertura de les vies de moment no és imprescindible i de fet em pregunto si s'acabarà fent amb el panorama que pinta actualment. Ja que la cosa va per llarguet podrien modificar la sortida de Bellvitge cap a Barcelona perquè els trens no hagin de frenar tant per fer l'agulla diagonal entre vies. :roll:
I sobre el ramal a l'aeroport ja veurem, però també pinta que va per llarguet la cosa...

Les obres, en l'aire

Posted: Friday 23/07/2010 22:18
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -prat.html

S'ajorna un any el pla per dur Rodalies al Prat

La retard de l'obra posa en dubte el compromís del ministre de Foment

23/07/10 02:00 - barcelona - Redacció

Tot i l'abast de la retallada, al departament de Política Territorial hi havia un cert alleujament pel fet que no s'hagués cancel·lat el nou accés ferroviari a l'aeroport de Barcelona, un projecte de més de 250 milions d'euros i vital per a la nova terminal del Prat. A canvi, però, el començament de l'execució de les obres es retardarà almenys un any, cosa que significa que la nova terminal es quedarà sense tren fins almenys l'any 2015.

En les seves últimes quatre visites a Catalunya, el ministre de Foment, José Blanco, ha tret pit a propòsit de la inversió que l'Estat feia a Catalunya i del seu compromís personal amb la millora del servei de Rodalies. Però les paraules del ministre estan cada vegada més lluny de convertir-se en fets. La primera prova és aquest retard important en una connexió essencial com és la dels trens de Rodalies a la nova terminal de l'aeroport, un projecte que tot just va ser adjudicat el mes de març, quan el PSOE encara es negava a retallar la despesa pública.

El retard en aquesta obra posa un cop més en dubte el compromís de l'Estat amb la millora de Rodalies. A hores d'ara, el compliment del pla de Rodalies, que preveia una inversió de 4.000 milions fins el 2015, és una quimera. A més del nou accés a l'aeroport també dormen els calaixos de Foment la nova línia de Rodalies del Baix Llobregat i el desdoblament de la línia de Vic, dos projectes que s'havien de licitar durant aquesta legislatura.

L'obra per fer arribar el servei de Rodalies a la terminal 1 es va licitar el novembre passat. L'actuació consisteix en una línia de via doble que inclou una estació soterrada per accedir a la terminal 2.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 24/07/2010 17:26
by bitxofo
^^Rodalies a la T1 pel 2015 i metro a la T1 pel 2014! Genial, quin despropòsit tot plegat...
:(
I mentrestant l'Aerobús ha pujat a 5,05€ per trajecte el dia 1/7/2010!
:avall

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 24/07/2010 22:25
by jaezcurra
Pues yo, ingenuo de mí, pensaba que la L9 llegaría en 2012 a la T1 :(

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Saturday 24/07/2010 22:32
by BCN2008
jaezcurra wrote:Pues yo, ingenuo de mí, pensaba que la L9 llegaría en 2012 a la T1 :(
De ingenuo nada, la L9 esta previsto que llegue en 2012 a la T1. Como muy tarde en 2013, pero yo creo que en 2012 ya llegará.

No el 2012.

Posted: Saturday 24/07/2010 22:42
by Guigui
jaezcurra wrote:Pues yo, ingenuo de mí, pensaba que la L9 llegaría en 2012 a la T1 :(
Doncs no, anaves equivocat. De fet, hi arribava el 2004.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Sunday 25/07/2010 23:39
by jaezcurra
¡Cómo pasa el tiempo! :riure :riure :riure

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 14/02/2011 11:30
by uriol108
També caldria que presionessin els ADIF FOMENTO perque facin la connexioó de la terminal 1 de l'Aeroport amb la Xarxa de Rodalies, que ja toca que ho facin ! Tenen una barra !!! :cop :oops: :emprenyat :emprenyat

Abans del 2013 no començaran a construir la línia

Posted: Wednesday 16/02/2011 9:16
by Guigui
No s'hi posaran abans de dos anys. Això sí, a Barajas no s'estaran de res, encara que sigui un apèndix esperpèntic de la xarxa ferroviària.

Re: Abans del 2013 no començaran a construir la línia

Posted: Wednesday 16/02/2011 19:01
by 437.001
Guigui wrote:No s'hi posaran abans de dos anys. Això sí, a Barajas no s'estaran de res, encara que sigui un apèndix esperpèntic de la xarxa ferroviària.
Doncs a molts madrilenys no els fa gaire gràcia que no s´estiguin de res.
Bé, si que els en faria, però no de la manera que ho estan fent.
Tal com ho fan, i si ho duen a terme, el risc de festival a la més mínima incidència és força elevat: doble ample de via amb triple rail, doble tensió, i mixte AVE/Rodalies, amb una estació de Barajas de dues vies i una andana. Que Déu els ajudi.

Molts madrilenys consideren innecessari portar l´AVE a Barajas (i més si és barrejat amb Rodalies), i pensen que és molt més necessari fer millores i ampliacions a la xarxa de rodalies. Ara per exemple, a Guadalajara estan emprenyats perquè els han retallat bastant els horaris de rodalies.
Ai! No hi pensava... Guadalajara no és Madrid, és Castella-La Manxa, quina casualitat... :D

El AVE al aeropuerto

Posted: Friday 29/04/2011 11:40
by lluisroca71
Hoy el alcalde de Barcelona ha pedido a la Generalitat que priorize la llegada del AVE al aeropuerto del Prat por delante de Girona. Con todos los respetos a Girona, me parece muy importante que el tren y el avion se enlacen para mejorar los desplazamientos. Esta medida tiene que aumentar la importancio de nuestro aeropuerto y sus conexiones. No creeis?

Fora de test

Posted: Friday 29/04/2011 11:55
by Guigui
Doncs crec que el Sr. Hereu s'ha equivocat d'adreça. Però clar, és més fàcil picar la cresta a l'adversari polític que recordar als amos del seu partit que tenen compromisos per complir.

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Friday 29/04/2011 12:12
by lluisroca71
Estarem d'acord "Guigui" que la proposta és més que coherent i que la intervenció de la Generalitat és necessària ja que és l'òrgan que ha de decidir que és més prioritari pel conjunt del territori? Jo crec que si.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Thursday 05/05/2011 8:03
by jaezcurra
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ies-994507
DESENVOLUPAMENT DE LES GRANS INFRAESTRUCTURES METROPOLITANES
La futura concessionària del Prat construirà l'accés de Rodalies
L'obra dels 4,5 quilòmetres de via es va adjudicar fa un any, però la retallada n'ha paralitzat l'inici
Foment estudia que el concurs de privatització a convocar passat l'estiu inclogui el ramal a la T-1


Dijous, 5 de maig del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
L'enorme T-1 de l'aeroport del Prat segueix sense cap accés ferroviari, ni de metro, gairebé dos anys després d'haver estat estrenada. Les obres del segon, la L-9/L-10, van tard, però almenys han avançat i avui el túnel està obert fins a l'Hospitalet i Barcelona, i se segueix treballant, si no hi ha futures retallades de la Generalitat, per estrenar-lo el 2013. L'enllaç de Rodalies, no obstant, sembla una cadena de despropòsits. Després d'anys de dubtes i paralitzacions, els treballs es van adjudicar el 2010, però poc després, la gran frenada en les infraestructures estatals va impedir el seu inici i les manté congelades. En els últims mesos ha avançat el procés de privatització d'AENA (Aeroports Espanyols i Navegació Aèria) i és aquí on ara el Ministeri de Foment estudia incloure la construcció del ramal i de les seves dues estacions (sota la T-1 i la T-2). Però no serà basant-se en els minvats pressupostos públics, sinó amb càrrec a la futura empresa concessionària de les instal·lacions.

El que es planteja l'Estat, segons fonts de les institucions catalanes que han de participar en la nova direcció individualitzada del Prat, és que aquestes obres entrin en les condicions del concurs per a la gestió privada de la infraestructura com una millora de les ofertes que facin les companyies participants. En la lògica de mercat de la nova etapa, l'aeroport no val el mateix amb l'accés ferroviari que sense. Assumir, doncs, l'execució d'un enllaç que ho té tot a punt per iniciar-se immediatament (projecte, constructores i equips i mitjans tècnics) donaria una puntuació decisiva per guanyar la licitació.

257 MILIONS / Els 4,5 quilòmetres de doble via d'ample ibèric (3,1 de túnel, 2,8 dels quals oberts amb tuneladora) es van adjudicar el març del 2010 per 257 milions i 33 mesos de termini a la unió temporal d'empreses formada per Copcisa, Ferrovial Agroman i Sacyr. El ramal, que passa per sota de la pista principal en un tram compromès de 300 metres, té una part ja realitzada. Es tracta de les estructures de formigó de les andanes i vestíbuls de les dues parades d'intercanvi entre Renfe i la futura L-9. Aquestes caixes de formigó de les estacions es van acabar ja fa dos anys a l'excavar el túnel del metro sota la T-2 i al construir la nova T-1.

Amb la solució que hi ha ara mateix damunt de la taula, la titularitat d'aquestes vies no seria del gestor d'infraestructures ferroviàries Adif, com el conjunt de la xarxa, sinó de la privatitzada -encara que amb majoria de capital públic- AENA. Aquesta és la proposta d'elaboració jurídica i mercantil complexa per la qual advoca, per exemple, l'Ajuntament de Barcelona, per poder resoldre d'una vegada l'absència d'accessos en tren a la terminal T-1 i fer-ho mitjançant un finançament no pressupostari.

SOCIETATS FILIALS / El tema avança en paral·lel al procés de liberalització de la xarxa aeroportuària iniciat pel Govern central al mes de desembre. El ministre José Blanco va dir al març al Congrés que espera constituir abans de l'estiu la societat estatal AENA Aeroports SA (AASA). Serà el pas previ perquè la gestió individual del Prat, i també la de Barajas, mitjançant filials que controlaran al seu torn les concessions, es completi en el segon semestre. La fórmula de societats mixtes però amb majoria de capital públic ha d'assegurar, en principi, la continuïtat de la plantilla i de les seves condicions laborals després del pacte que va desactivar, fa unes setmanes, la llarga vaga que havien planejat els treballadors.

El ministeri manté, no obstant, moltes incògnites obertes sobre l'entrada de fons privats de les grans firmes de gestió d'infraestructures, com Abertis o Ferrovial, interessades a participar en les licitacions. El que tampoc no queda clar és el paper, insistentment reclamat com a determinant, que tindran les institucions catalanes en el consell d'administració. Es tracta d'incerteses i nous dubtes que, una vegada més, es projecten sobre la innovadora possibilitat d'aconseguir una sortida viable que faci realitat el ramal de Rodalies així com el condicionament de les estacions de les dues terminals del Prat.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Thursday 16/06/2011 12:41
by Sagrerenc
Ahir vaig aterrar a la T2 del Prat i vaig poder constatar que tan bon punt surts del control de seguretat no hi ha cap indicador que indiqui on està l'estació de tren i has d'espavilar-te per trobar algun cartell que t'orienti. La informació a la terminal és molt deficient, però pitjor ho és a la pròpia estació. Tota la senyalèctica està només en català i en castellà, ni rastre de l'anglès. Els foranis es fan un embolic, als indicadors electrònics de pròxima destinació només hi diu "fin de recorrido" (tindríem un petit problema si el tren anés més enllà del "fin de recorrido"). ¿Tant costaria posar grans enganxines a la paret de la via 2, on s'indiqués, que els trens surten als minuts :08 i :38, amb un esquema senzill de la línia on s'indiqués que Sants és la 3a parada i Pg. de Gràcia la 4a? Ahir vaig veure com un senyor es va estar dos minuts davant del mapa de rodalies de l'interior del tren, buscant l'aeroport per la zona de Vic...

Està molt bé i és necessari que es projectin nous accessos ferroviaris a l'aeroport però, tant costa mantenir un servei decent en el que ja existeix? Ah no, que amb això les grans constructores no fan negoci...

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Wednesday 26/10/2011 20:30
by RogerHernan95
No sé si té que veure amb aquesta obra, però al costat del pont de la C-31 sobre les vies, on es suposa que ha de començar el nou ramal, es veuen maquines excavant

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Wednesday 05/06/2013 18:17
by metring
A veure què explicaran demà...

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=106760


05-06-2013 14.43

El conseller Vila explica les novetats a l'entorn dels accessos ferroviaris a l'aeroport de Barcelona - El Prat

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, explicarà demà dijous, 6 de juny, les novetats a l’entorn dels accessos ferroviaris de l’aeroport de Barcelona – El Prat.
L’acte tindrà lloc, a les 9.00 hores, a la sala d’actes del Departament de Territori i Sostenibilitat (Av. Josep Tarradellas, 2-6. Barcelona).

La Generalitat proposa llançadora a la T-1

Posted: Thursday 06/06/2013 11:26
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Govern-llan ... 06869.html

El Govern proposa un servei de llançadora per fer arribar el tren a la T-1 de l'aeroport del Prat

El conseller de Territori, Santi Vila, planteja al ministeri de Foment una alternativa per desencallar els accessos ferroviaris a la terminal. El projecte de la Generalitat preveu que l'obra costi 217 milions d'euros i que pugui estar enllestida en quatre anys

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Thursday 06/06/2013 11:31
by victorcasta
Per això tanta tonteria? Si haguessin començat les obres quan tocava ja estarien acabades, però era imprescindible l'AV a Galícia que transporta aire.