tall ribes - ripoll

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordilar

Post by Jordilar »

Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.
Jo tota la vida pensant que l'ample espanyol era més ample que el UIC i resulta que ara l'ample espanyol es de 1000mm!! :o

Així es podrien fer serveis directes Barcelona-Sants - Núria amb Stadlers de RENFE i les 440 podrien arribar fins a Ribes-Vila.






:x
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

A veure, per començar, respecte a tots els comentaris que van en aquesta linia...
Digues on està aquest canviador d'ample Mètric - UIC que dius que hi ha a Espanya...
... no poseu en boca meva coses que jo no he dit.

Crec recordar que TALGO va vendre la patent del seu sistema de canvi d'ample a uns japonesos per fer experimentar sobre canvis d'ample europeu a ample mètric.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

fantito wrote:Primer de tot. L'Aaron ha dit que no hi ha cap lloc al món on s'hagi inventat cap canviador d'ample UIC a Mètric, y puntualitza que tal vegada si algú ho ha fet seria Japó, però no ho afirma.

En canvi tu dius:
Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.

Com que no has usat correctament els signes de puntuació, aixó és el que has dit. Quan un escriu, escriu el que diu, no escriu el que vol dir.
Jo, el que he dit exactament és:
Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.
En qualsevol cas, s'havia comentat fa temps en un altre fil d'aquest mateix fòrum, que TALGO havia venut la patent del seu intercanviador per experimentar amb canvi d'ample europeu a mètric.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Gent, jo ho he entès a la primera eh... De fet, he estat vora un quart d'hora intentant entendre de què us queixaveu :D Potser hi faltaria algun signe de puntuació, però jo ja he entès que en Jordi puntualitzava només sobre el sistema japonès, del qual per cert recordo haver-ne sentit a parlar fa uns quants anys (per a que alguns Shinkansen poguessin anar per la xarxa convencional, em sembla recordar). De fet, si no ho hagués entès, hagués sigut el primer en saltar, amb el que m'agrada a mi torracollonar a en Jordi Freixas :D (I ara és quan vé mr. JaMiRo! i diu que a mi m'agrada torracollonar a tothom, però això és implícit)
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

bé, això de la renovació del Ripoll Ribes és molt curiós: el pont de Ripoll, el t´çunel del Calvari no està renovat i després hi ha un tram intermig on tampoc s'ha renovat.
Coses de l'ADIF suposo...

Clar, que si mirem la banda francesa...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

Sí, la banda francesa... el túnel del Puymorens: 60km/h, banda espanyola... túnel de Toses: 30km/h :roll:

(Tram francès: Velocitat 60-70-80-90, tram espanyol fins a Vic: 45-50-65-70-80)
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

ABB_Traccion wrote:Sí, la banda francesa... el túnel del Puymorens: 60km/h, banda espanyola... túnel de Toses: 30km/h :roll:
Túnel de Puymorens a 60 km/h en sentit Porté-l'Hospitalet pres l'Andorre i a 100 km/h en sentit l'Hospitalet pres l'Andorre-Porté.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Torracollonar

Post by JaMiRo! »

aarongilp wrote:Gent, jo ho he entès a la primera eh... De fet, he estat vora un quart d'hora intentant entendre de què us queixaveu :D Potser hi faltaria algun signe de puntuació, però jo ja he entès que en Jordi puntualitzava només sobre el sistema japonès, del qual per cert recordo haver-ne sentit a parlar fa uns quants anys (per a que alguns Shinkansen poguessin anar per la xarxa convencional, em sembla recordar). De fet, si no ho hagués entès, hagués sigut el primer en saltar, amb el que m'agrada a mi torracollonar a en Jordi Freixas :D (I ara és quan vé mr. JaMiRo! i diu que a mi m'agrada torracollonar a tothom, però això és implícit)
Et recordo, amic meu, que a tu et va torracollonar a qualsevol fotracataire, si bé tens especial predil·lecció per alguns exemplars (per exemple, servidor). :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Sí sí... el torra-collonisme: aquesta incompresa manera de viure la vida... xD

I sobre això del pont de Ripoll i el Túnel del Calvari... s'en sap el motiu? S'ha considerat que encara estava en prou bon estat la via? En realitat ja es va renovar quan es va fer el Vic - Ripoll? O és que senzillament és deixadesa?
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

fantito wrote:Dins els túnels i sobre els ponts metàl·lics, a les línies ferroviàries convencionals, es munta la via sobre travesses de fusta.
Informació detallada:
http://groups.google.com/group/es.rec.trenes/browse_thread/thread/c92435fc47ab4906
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Post by marcel »

respecte a aquests trams que no s'han renovat, dir que a Ripoll hi ha un tren carriler un un tren de travesses que fa uns dies no hi era.
No sé on colocaran tot aquest material...
Jordilar

Post by Jordilar »

Almenys us puc assegurar que la via s'ha renovat dins dels túnels d'Agües de Ribes cap amunt ja que quan vem fer la visita a les obres de renovació, no hi havia via.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Des de passat el tunel del calvari de Ripoll fins a Ribes de Freser la via s'ha renovat íntegrament excepte en un túnel entre Illa i Campdevànol i s'ha deixat preparada per corre a 70 Km/h més o menys (algunes rectes a 80 fins hi tot, i en algunes corves a 50 i 60 Km/h), encara que ara per ara continua la limitació temporalment permanent a 50 Km/h entre Ripoll i Puigcerdà
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I se sap per què no han canviat la via en aquests punts? Han considerat que no estava prou gastada potser?
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

ABB_Traccion wrote:Sí, la banda francesa... el túnel del Puymorens: 60km/h, banda espanyola... túnel de Toses: 30km/h :roll:

(Tram francès: Velocitat 60-70-80-90, tram espanyol fins a Vic: 45-50-65-70-80)
El tema de les limitacions de velocitat és bastant relatiu: una via feta caldo com la de Limoux a Quillan estaria limitada a 30 km/h o menys per l'ADIF però RFF diu que es pot tirar fins a 80 km/h...
Agusti Bonet
N1
N1
Posts: 3
Joined: Saturday 27/10/2007 9:08

Tram Ribas-Puigercda

Post by Agusti Bonet »

¿Algu sap quand tallaran aquest tram, per continuar les obres?
Jo l únic que he sentit, es que sera l ány que bé i que podran durar cuatra mesos. Pero tot son rumors.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”