Page 10 of 10
Posted: Sunday 14/10/2007 22:08
by Jordilar
Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.
Jo tota la vida pensant que l'ample espanyol era més ample que el UIC i resulta que ara l'ample espanyol es de 1000mm!!
Així es podrien fer serveis directes Barcelona-Sants - Núria amb Stadlers de RENFE i les 440 podrien arribar fins a Ribes-Vila.
Posted: Sunday 14/10/2007 22:42
by Jordi Freixas
A veure, per començar, respecte a tots els comentaris que van en aquesta linia...
Digues on està aquest canviador d'ample Mètric - UIC que dius que hi ha a Espanya...
... no poseu en boca meva coses que jo no he dit.
Crec recordar que TALGO va vendre la patent del seu sistema de canvi d'ample a uns japonesos per fer experimentar sobre canvis d'ample europeu a ample mètric.
Posted: Sunday 14/10/2007 23:05
by Jordi Freixas
fantito wrote:Primer de tot. L'Aaron ha dit que no hi ha cap lloc al món on s'hagi inventat cap canviador d'ample UIC a Mètric, y puntualitza que tal vegada si algú ho ha fet seria Japó, però no ho afirma.
En canvi tu dius:
Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.
Com que no has usat correctament els signes de puntuació, aixó és el que has dit. Quan un escriu, escriu el que diu, no escriu el que vol dir.
Jo, el que he dit exactament és:
Jordi Freixas wrote:Perdoneu tots dos, però el sistema de canvi d'ample espanyol, o el japonès, que com molt bé has recordat, aaron, és per passar d'ample europeu a ample mètric, són prou efectius per no ser considerats "raros". Funcionen, són ràpids i no té més volta de fulla.
En qualsevol cas, s'havia comentat fa temps en un altre fil d'aquest mateix fòrum, que TALGO havia venut la patent del seu intercanviador per experimentar amb canvi d'ample europeu a mètric.
Posted: Sunday 14/10/2007 23:45
by aarongilp
Gent, jo ho he entès a la primera eh... De fet, he estat vora un quart d'hora intentant entendre de què us queixaveu
Potser hi faltaria algun signe de puntuació, però jo ja he entès que en Jordi puntualitzava només sobre el sistema japonès, del qual per cert recordo haver-ne sentit a parlar fa uns quants anys (per a que alguns Shinkansen poguessin anar per la xarxa convencional, em sembla recordar). De fet, si no ho hagués entès, hagués sigut el primer en saltar, amb el que m'agrada a mi torracollonar a en Jordi Freixas
(I ara és quan vé mr. JaMiRo! i diu que a mi m'agrada torracollonar a tothom, però això és implícit)
Posted: Monday 15/10/2007 12:24
by liniadelRipollés
bé, això de la renovació del Ripoll Ribes és molt curiós: el pont de Ripoll, el t´çunel del Calvari no està renovat i després hi ha un tram intermig on tampoc s'ha renovat.
Coses de l'ADIF suposo...
Clar, que si mirem la banda francesa...
Posted: Monday 15/10/2007 14:01
by ABB_Traccion
Sí, la banda francesa... el túnel del Puymorens: 60km/h, banda espanyola... túnel de Toses: 30km/h
(Tram francès: Velocitat 60-70-80-90, tram espanyol fins a Vic: 45-50-65-70-80)
Posted: Monday 15/10/2007 15:26
by Pere
ABB_Traccion wrote:Sí, la banda francesa... el túnel del Puymorens: 60km/h, banda espanyola... túnel de Toses: 30km/h
Túnel de Puymorens a 60 km/h en sentit Porté-l'Hospitalet pres l'Andorre i a 100 km/h en sentit l'Hospitalet pres l'Andorre-Porté.
Torracollonar
Posted: Monday 15/10/2007 23:02
by JaMiRo!
aarongilp wrote:Gent, jo ho he entès a la primera eh... De fet, he estat vora un quart d'hora intentant entendre de què us queixaveu
Potser hi faltaria algun signe de puntuació, però jo ja he entès que en Jordi puntualitzava només sobre el sistema japonès, del qual per cert recordo haver-ne sentit a parlar fa uns quants anys (per a que alguns Shinkansen poguessin anar per la xarxa convencional, em sembla recordar). De fet, si no ho hagués entès, hagués sigut el primer en saltar, amb el que m'agrada a mi torracollonar a en Jordi Freixas
(I ara és quan vé mr. JaMiRo! i diu que a mi m'agrada torracollonar a tothom, però això és implícit)
Et recordo, amic meu, que a tu et va torracollonar a qualsevol fotracataire, si bé tens especial predil·lecció per alguns exemplars (per exemple, servidor).
Posted: Tuesday 16/10/2007 0:19
by Jordi Freixas
Sí sí... el torra-collonisme: aquesta incompresa manera de viure la vida...
I sobre això del pont de Ripoll i el Túnel del Calvari... s'en sap el motiu? S'ha considerat que encara estava en prou bon estat la via? En realitat ja es va renovar quan es va fer el Vic - Ripoll? O és que senzillament és deixadesa?
Posted: Tuesday 16/10/2007 9:26
by wefer
fantito wrote:Dins els túnels i sobre els ponts metàl·lics, a les línies ferroviàries convencionals, es munta la via sobre travesses de fusta.
Informació detallada:
http://groups.google.com/group/es.rec.trenes/browse_thread/thread/c92435fc47ab4906
Posted: Friday 19/10/2007 13:37
by marcel
respecte a aquests trams que no s'han renovat, dir que a Ripoll hi ha un tren carriler un un tren de travesses que fa uns dies no hi era.
No sé on colocaran tot aquest material...
Posted: Friday 19/10/2007 14:10
by Jordilar
Almenys us puc assegurar que la via s'ha renovat dins dels túnels d'Agües de Ribes cap amunt ja que quan vem fer la visita a les obres de renovació, no hi havia via.
Posted: Friday 19/10/2007 15:02
by Pere
Des de passat el tunel del calvari de Ripoll fins a Ribes de Freser la via s'ha renovat íntegrament excepte en un túnel entre Illa i Campdevànol i s'ha deixat preparada per corre a 70 Km/h més o menys (algunes rectes a 80 fins hi tot, i en algunes corves a 50 i 60 Km/h), encara que ara per ara continua la limitació temporalment permanent a 50 Km/h entre Ripoll i Puigcerdà
Posted: Friday 19/10/2007 22:39
by Jordi Freixas
I se sap per què no han canviat la via en aquests punts? Han considerat que no estava prou gastada potser?
Posted: Sunday 21/10/2007 1:47
by entfe001
ABB_Traccion wrote:Sí, la banda francesa... el túnel del Puymorens: 60km/h, banda espanyola... túnel de Toses: 30km/h
(Tram francès: Velocitat 60-70-80-90, tram espanyol fins a Vic: 45-50-65-70-80)
El tema de les limitacions de velocitat és bastant relatiu: una via feta caldo com la de Limoux a Quillan estaria limitada a 30 km/h o menys per l'ADIF però RFF diu que es pot tirar fins a 80 km/h...
Tram Ribas-Puigercda
Posted: Monday 29/10/2007 22:31
by Agusti Bonet
¿Algu sap quand tallaran aquest tram, per continuar les obres?
Jo l únic que he sentit, es que sera l ány que bé i que podran durar cuatra mesos. Pero tot son rumors.