Page 10 of 37

Servei públic?

Posted: Friday 07/11/2008 17:27
by Guigui
tren250 wrote:Bueno, no està malament, sent el que és, però teniu raó, i més sent un mitjà públic de la generalitat :roll: ;) .
Llevat els treballadors de Núria, ningú no hi va per necessitat.

Re: Noves tarifes cremallera Núria 2008-09

Posted: Friday 07/11/2008 17:47
by tren250
Left, perdò, empresa gestionadora,la generalitat :oops: . I més encara, perquè dubto que els treballadors de Núria vagin gratis a la feina. A part de que, per ser turístic, ho trobo una mica car, la veritat :? .

Abonaments

Posted: Friday 07/11/2008 19:26
by Guigui
tren250 wrote:I més encara, perquè dubto que els treballadors de Núria vagin gratis a la feina.
Amb els abonaments, tampoc paguen 20 euros per anar i tornar.

Inauguració Túnel Roc del Dui

Posted: Sunday 23/11/2008 0:31
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 74&ed_ov=o

Montilla visita el nou túnel del cremallera de Núria, que ha costat 23,5 milions d'euros

José Montilla, amb Joaquim Nadal, durant la visita al túnel. Foto: Marc Riera/ACN

El president de la Generalitat José Montilla considera que el nou túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria és un exemple de la filosofia amb que el Govern afronta la crisi econòmica. Montilla ha assegurat que l'executiu català aposta per fer obra pública que tingui 'efectes multiplicadors' en l'economia local especialment en comarques com el Ripollès que tenen 'dèficits infraestructurals'.

El president ha visitat aquest dissabte el nou túnel acompanyat del conseller de Política Territorial Joaquim Nadal. L'obra ha tingut una inversió de 23,5 milions. Ferrocarrils de la Generalitat calcula que, aquest 2008, 276.000 persones hauran utilitzat el Cremallera de Núria.

Segons Montilla, el fet que el Govern es plantegi inversions en obra pública en comarques amb dèficits d'infraestructures demostra que s'aposta per polítiques que 'fomentin la cohesió territorial' de les diferents comarques del país. Montilla ha destacat que el santuari com a motor de l'activitat econòmica del Ripollès.

La construcció del nou túnel de Roc del Dui s'ha fet per motius de seguretat -segons el president- però també per la 'modernitat i funcionalitat' que ajudin a impulsar l'activitat econòmica de la zona. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha destacat que Núria no és una 'estació d'esquí convencional' sinó un santuari amb diverses activitats que s'ha de potenciar perquè tingui activitat durant tot l'any.

Montilla ha destacat les inversions que el govern està fent en zones de muntanya com són la millora dels accessos Port de Bonaigua, a l'estació d'esquí Tuixent- la Vansa (Alt Urgell) o Port Ainé (Pallars Sobirà).

En el seu discurs a les cotxeres de l'estació del Cremallera de Ribes de Freser, José Montilla ha destacat la importància de Núria per la seva 'càrrega simbòlica'. El president n'ha destacat -entre d'altres- el seu paper com a lloc de culte, el seu 'vestiment en l'imaginari catalanista' o dins del món excursionista. Montilla l'ha destacat especialment perquè conjuntament amb Sau i Miravet 'fixen' el que és l''evolució' de l'autogovern. En aquest santuari marià del Ripollès s'hi va redactar l'any 1931 l'Estatut de Catalunya.

El nou túnel del Roc del Dui del Cremallera de Núria que aquest dissabte a visitat el president Montilla té una longitud 1,3 quilometres de llarg. El túnel està situat en el tram entre l'estació del Cremallera de Queralbs i el santuari de Núria. Aquest s'ha construït en un tram que té una pendent d'un 15% i disposa de cinc galeries d'evacuació d'acord amb la normativa vigent.

Les obres de construcció es van iniciar l'estiu del 2006. L'actuació s'ha fet per millorar el traçat i la seguretat del Cremallera. El túnel entrarà en funcionament el proper divendres quan el servei es reprengui després del període de vacances.

Actualment s'estan realitzant altres obres de millora, com la reforma de l'estació de Ribes amb un cost d'1,15 milions d'euros, la rehabilitació de l'edifici Sant Josep a dalt del santuari amb un cost 1,4 milions d'euros i la redacció del projecte de rehabilitació integral de tots els edificis que formen el santuari. També es preveu la supressió del pas a nivell del cremallera de Núria a Queralbs amb cost de 4 milions d'euros. / MARC RIERA / ACN

[ Dossier sobre el nou túnel (PDF) ]

I com s'hi han arribat?

Posted: Sunday 23/11/2008 12:47
by Guigui
Amb tant d'esforç que els nostres estimats polítics dediquen a la promoció del transport públic, segur que s'hauran arribat fins a Ribes en tren per constatar les millores urgents que cal aplicar a Renfomentadif pel que fa a horaris i coordinació amb el cremallera...

Re: Fontalba, via única.

Posted: Monday 24/11/2008 15:03
by xevi
Us passo el link amb la noticia del Telenoticies del dissabte al migdia.
Per cert, en la connexió en directe (25min. 30seg. aprox.) sembla veure's al fons, 2 vagons dels antics, algú pot confirmar-ho? Sempre són allà, van circular?

http://www.3cat24.cat/video/845009/altr ... a-22112008


Gràcies a tots

Núria: com funcionen quan van seguits?

Posted: Monday 16/02/2009 11:18
by Guigui
Com suposo que deu passar tots els dies de gran afluència (retorn de l'esquiada els diumenges, etc.), ahir van sortir de Núria quatre cremalleres seguits: un que es quedava a Queralbs, i tres que anaven a Ribes. La pregunta: quin sistema utilitzen en aquest cas? Funcionen per cantons o van "a vista"?

Quan vam entrar al túnel del Roc del Dui, veia aparèixer els llums del tren que ens seguia just quan havíem deixat enrere el tram en via doble.

Re: Núria: com funcionen quan van seguits?

Posted: Tuesday 17/02/2009 18:31
by liniadelRipollés
Baixen en "paquets de tren". Teòricament entre el primer i últim tren del "paquet" no pot haver-hi més de 15 minuts de distància, si bé amb els horaris actuals això no és permissible, amb un màxim de 10 minuts. Sí, teòricament és una marxa a la vista un tant especial. Els trens que hi circulen, excepte els nous GTW, porten un pilot o un banderí desplegat de color verd o vermell que indica si darrere d'ell circula res. Independentment d'això existeix el sistema de blocatge en condicions normals. Actualment s'ha introduÏt senyalització a tot el nom tram del túnel, molt a la Montserratina, amb la qual cosa allà ja no se circula amb marxa a la vista, es fa amb un cantonament propi.
Pel que fa a la marxa a la vista, s'ha de comentar que entre Queralbs i Ribes-Vila hi ha dos trams de baixa visibilitat protegits per senyals no pròpiament de blocatge, amb dues úniques indicacions: ambre i vermell. Aquests senyals indiquen si al tram de baixa o nul.la visibilitat hi ha cap tren al davant.
És molt interessant destacar que al cremallera de Núria no existeixen, de moment, senyals d'entrada a les estacions.

Agraïments i un altre dubte

Posted: Tuesday 17/02/2009 18:56
by Guigui
Moltes gràcies per les teves explicacions. Estava segur que, si hi havia algun foraire que ho pogués explicar amb tant detall, havies de ser tu. ;)

Però ara m'ha quedat un altre dubte:
liniadelRipollés wrote:Pel que fa a la marxa a la vista, s'ha de comentar que entre Queralbs i Ribes-Vila hi ha dos trams de baixa visibilitat protegits per senyals no pròpiament de blocatge, amb dues úniques indicacions: ambre i vermell.
Com és que el senyal de pujada estava en ambre, si jo anava en el primer cremallera de baixada i encara n'havien de venir dos més?

Re: Agraïments i un altre dubte

Posted: Wednesday 18/02/2009 20:29
by liniadelRipollés
No em tireu floretes, que és una de les coses d'aquesta vida que no suporto per raons professionals. :D

Exactament no m'és possible respondre't, ho lamento. Hi ha dues opcions.

D'una banda, podria ser que els dos senyals de protecció de zona de baixa visibilitat que protegeixen el tram no estiguin directament relacionades entre sí i que només protegeixin l'ocupació en un dels sentits segons la marxa. Tingues en compte que el blocatge s'estableix entre estacions i per tant no és possible tenir dos trens en sentit contrari en condicions normals en aquest tram. Aquests senyals "intermitjos" no tenen cap relació ni amb Ribes ni amb Queralbs. Si és aquest el cas, pensa que sempre et trobaràs el senyal en ambre tot i que hi hagi un tren ocupant el lloc si aquest va en sentit contrari.

Si els senyals estiguessin relacionats entre si, és evident que amb un tren a dins hauria d'estar en vermell, el que fa interpretar que tu has vist l'ambre un cop passat el tram des de la cua del tren. En aquesta situació, el tren posterior al teu encara no ha entrat a la zona d'especial protecció. De fet, són curts trams, un protegeix des de les coves de Rialb fins al pont de la central i l'altre unes corbes anomenades de Ventaiola si no estic errat.

Crec que fa un temps ja es va parlar d'això en algun fil del fòrum. Vaja, no progressem. Als fotracaires ens interessaria ara fer una visita al nou CTC de Ribes-Vila.

El més gratificant a la línia del Núria serà veure com es defineix la nova senyalització a tota la línia i futur CTC complet, si bé jo penso que el sistema actual de marxa a la vista és prou bo i és innecessari aplicar el de Montserrat, massa rígid. Sí que podria ser interessant centralitzar el sistema actual en un únic punt, per tal d'evitar desplaçaments dels treballadors.


Guigui wrote:Moltes gràcies per les teves explicacions. Estava segur que, si hi havia algun foraire que ho pogués explicar amb tant detall, havies de ser tu. ;)

Però ara m'ha quedat un altre dubte:
liniadelRipollés wrote:Pel que fa a la marxa a la vista, s'ha de comentar que entre Queralbs i Ribes-Vila hi ha dos trams de baixa visibilitat protegits per senyals no pròpiament de blocatge, amb dues úniques indicacions: ambre i vermell.
Com és que el senyal de pujada estava en ambre, si jo anava en el primer cremallera de baixada i encara n'havien de venir dos més?

Re: Núria: com funcionen quan van seguits?

Posted: Thursday 26/02/2009 15:00
by marc
Be tenint en compte que he fet el meu treball de recerca sobre aquest tema crec que tinc informació prou actualitzada.
Només us dic que no em consta que hi hagi intenció d'instal•lar CTC, tenint en compte que hi ha actuacions més importants a realitzar, a més el sistema de blocatge actual és molt adequat i versàtil, per la qual cosa s’adapta molt bé al tipus de servei que dona la línia, adaptant-se a la demanda.
Afegir només que el cremallera només utilitza banderins amb les locomotores elèctriques, ja que els automotors ja tenen pilots lluminosos que fan la mateixa funció.

Re: Núria: com funcionen quan van seguits?

Posted: Thursday 26/02/2009 16:10
by davida
Aquestes 2 senyals de protecció esta protetgides amb FAP que provoca la parada immediata del tren si es sobrepasa en vermell.
Alguna vegada he vist a algun tren fer un frenada d'emergencia al saltarse el semafor en vermell.

Andanes cobertes per al Cremallera de Núria

Posted: Monday 09/03/2009 19:07
by metring
http://www.elpunt.cat/girona/article/1/ ... nuria.html

Andanes cobertes per al Cremallera de Núria

Ribes de Freser L'empresa Comsa, SA està construint el tancament de les andanes de l'estació del tren Cremallera de Núria a Ribes de Freser enllaç, on el tren de la Renfe també té estació. Es tracta d'una estructura metàl·lica amb teulat de zenc.

Re: Andanes cobertes per al Cremallera de Núria

Posted: Thursday 12/03/2009 14:55
by marc
Jo la he vista i si voleu en tinc fotos. Encara no està acabada, però queda molt be el contrast entra la nova estructura i l'estació, que per cert ha estat remodelada interiorment. L’únic inconvenient que hi trobo, és que als laterals hi posen unes plaques de plàstic translúcides que queden fatal, i crec que seria millor de vidre.

Re: Andanes cobertes per al Cremallera de Núria

Posted: Saturday 14/03/2009 0:46
by ABB_Traccion
Més fàcil i simple... deixem-nos d' enllaunament i fem la remodelació de l' estació i deixem-la al aire lliure, com tota la vida.

Re: Andanes cobertes per al Cremallera de Núria

Posted: Sunday 15/03/2009 18:48
by marc
Totalment d'acord ABB_Traccion, si fos una estació de rodalies d'acord que la cobreixin, però al cremallera no és necessari, a no ser que no vulguin que els pijos es mullin quan plou. A més el tipus de coberta que hi han fet no la trobo gens adequada, ja m'agradarà veure si aguanta una nevada de mig metre :riure .

Re: Andanes cobertes per al Cremallera de Núria

Posted: Sunday 15/03/2009 19:26
by aim
No m'agrada gent com queda (almenys pel que es veu a la foto). Si en comptes d'haver fet una caixa com aquest haguessin fet una cosa més maca, estil marquesina antiga (EdF), doncs encara hauria quedat maco i serviria igual.

Posted: Monday 16/03/2009 17:01
by Ecomobisostrans
marc wrote:Totalment d'acord ABB_Traccion, si fos una estació de rodalies d'acord que la cobreixin, però al cremallera no és necessari, a no ser que no vulguin que els pijos es mullin quan plou. A més el tipus de coberta que hi han fet no la trobo gens adequada, ja m'agradarà veure si aguanta una nevada de mig metre :riure .
Doncs esta molt be que la cobreixin, per que a Ribes plou i neva molt habitualment i es una estacio on hi puja molta gent, de fet, mes que moltes estacions de rodalies.

Re: Andanes cobertes per al Cremallera de Núria

Posted: Tuesday 17/03/2009 10:47
by liniadelRipollés
Marc, molt bona la teva apreciació sobre el pes de la neu.

El cobriment es fa per garantir l'estat del material mòbil estacionat allà, no per a que la gent no es mulli.
marc wrote:Totalment d'acord ABB_Traccion, si fos una estació de rodalies d'acord que la cobreixin, però al cremallera no és necessari, a no ser que no vulguin que els pijos es mullin quan plou. A més el tipus de coberta que hi han fet no la trobo gens adequada, ja m'agradarà veure si aguanta una nevada de mig metre :riure .

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Saturday 28/03/2009 5:44
by Jordi Freixas
Bé, i què s'en sap de les obres a Ribes Enllaç? Hi ha fotos per alguna banda?