Page 10 of 16

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Friday 20/02/2015 21:35
by 437.001
Infomakis
20 Febrer, 2015 a les 16:13

Salou manté la connectivitat ferroviària amb el Corredor del Mediterrani i les rodalies i podria tenir dues estacions

La darrera visita de l’alcalde i el regidor de gestió de Territori a la Dirección General de Ferrocarriles del Ministerio de Fomento han confirmat que les vies entre l’Hospitalet de l’Infant i Salou es desmantellaran i es podrà seguir endavant amb el projecte d’Eix Cívic

Fomento proposa millorar l’estació de Salou-PortAventura i crear-ne una de més propera, al costat de l’Hotel Regina que sigui fi de terme


Salou manté la connectivitat ferroviària amb el Corredor del Mediterrani -i per tant amb els trens de llarg recorregut i alta velocitat- i també amb el servei de trens de rodalies. A més, ben properament es desmantellaran les vies del tren en el tram l’Hospitalet de l’Infant i Salou; de manera que s’allibera l’espai que ara ocupa aquest traçat i donarà peu al projecte d’Eix Cívic amb tramcamp en el qual treballa l’Ajuntament de Salou. També està en estudi la possibilitat que Salou compti amb dues estacions de ferrocarril; una a Portaventura i una altra més propera a l’autovia, a tocar de l’Hotel Regina. Aquestes informacions, les ha explicat avui l’alcalde del municipi, Pere Granados, acompanyat del regidor de Gestió de Territori, Marc Montagut, després de la reunió que van mantenir ahir a la tarda a la Dirección General de Ferrocarriles del Ministerio de Fomento.

“Salou sempre ha volgut i vol connexió ferroviària, però no només amb els trens de Rodalies sinó també amb la connexió d’ample europeu, com així serà”, apuntava aquest matí l’alcalde, qui també ha explicat que “Foment ens proposa tenir dues estacions; una a PortAventura i una altra que estigui més cèntrica i que sigui de fi de terme. Nosaltres ho estudiarem perquè el que volem és que hi hagi el millor servei ferroviari possible en totes direccions. Defensem i defensarem el transport públic”, ha dit.

Granados però també ha reiterat enèrgicament que “a Salou no volem les vies de tren al centre de la ciutat. Portem molts anys buscant que la via marxi i aconseguir d’aquesta manera una ciutat normalitzada i anem pel bon camí”. Així, Granados, ha anunciat que “abans de finals d’any es posarà en marxa el Corredor del Mediterrani i es desmantellaran les vies. Nosaltres seguirem connectats en tot moment”.

Els detalls de l’Eix Cívic

El batlle també s’ha referit al projecte que ha de desenvolupar-se un cop les vies desapareguin; es tracta de l’Eix Cívic, el qual es desenvoluparà aprofitant el traçat de les vies del tren el qual té un alt contingut econòmic perquè ajudarà a implantar una gran avinguda de serveis i comercial tipus bulevard. L’Ajuntament de Salou ja fa temps que treballa en la transformació d’aquest àmbit a través d’un pla de millora urbanística i molt especialment en la zona central que comprèn uns 300 metres de longitud i que correspon a la part més àmplia del trajecte; és a dir, on hi ha actualment l’estació del tren, sense deixar de banda el traçat de dos quilòmetres de llargada.

En aquest tram s’hi construiran una quinzena d’edificacions que englobaran uns 600 habitatges -200 dels quals de protecció oficial- a més dels respectius baixos comercials (uns 8.500 m2) en aquest entorn en ple centre del municipi. En un entramat de 5 hectàrees de superfície. Desenvolupar l’Eix ​​Cívic suposarà un cost d’entre 50 i 60 milions d’euros i s’articularà al voltant d’una gran avinguda, d’uns dos quilòmetres de longitud -entre el baixador de PortAventura i fins al Càmping Sangulí- amb dos carrils de circulació per a vehicles (un per a cada sentit), voreres amples per passejar, zones enjardinades i un pàrquing subterrani, i amb la possibilitat de desenvolupar-hi un tramvia lleuger.

Cal recordar que el maig del 2011 l’alcalde va signar un conveni amb l’aleshores ministre de Fomento, José Blanco, i amb Antonio González Marín, presidente del Consejo de Administración de la entidad pública empresarial Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), per a la “integració dels terrenys ferroviaris a la ciutat i per a la construcció de la nova estació al municipi”, un conveni plenament vigent avui. [...]

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 21/02/2015 2:09
by reusenc2
http://www.ccma.cat/catradio/alacarta/I ... io/870884/

A partir del minut 3.15, les declaracions de l'alcalde de Salou, amb el tó utilitzat....

P.D. Curiosament, a TAC12, televisió pagada en part per Salou, aquestes declaracions no han sortit, sinó que ho han fet unes en que no utilitza aquest tó...

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 21/02/2015 3:29
by 437.001
:boig2
Mare de Déu, Senyor... :o

Imaginable que a les declaracions de cara a la galeria salouera vulgués passar per fi...

Però no: es demostra que estem davant d'un cas tipus Carlos Fabra/Alfonso Grau. Mateix posat. Mateixa actitud.

Només li ha faltat dir lo de treure's la pirula que va dir Carlos Fabra.

Hi ha municipis que necessiten ser protegits dels seus propis alcaldes.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 21/02/2015 9:23
by fgc113
Qui es creu que és per a dir això? Quina vergonya, per favor... :cop >:(

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 21/02/2015 12:32
by ortegote
Madre mia que personaje.
Ya lo digo que cuando la gente se de cuenta de lo que van a perder entonces empezaran a llorar.

Quitar el tren por completo es malo para los vecinos y para el turismo.
Que ADIF haga una estacion terminal en Salou supondra perder las relaciones hacia o provenientes del Sur (aunque no me creo que hagan esa estacion no me fio de ADIF).
La gente de Salou para ir al Sur deberan ir a la Nueva estación de Cambrils asi como para subir a GL.
Y la Generalitat deberia decir algo por que crear la RT2 y una vez la gente le pille el ritmo cambiarlo todo y empezar de 0 tendra sus costes.

Saludos

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 21/02/2015 15:37
by 437.001
ortegote wrote:Madre mia que personaje.
Ya lo digo que cuando la gente se de cuenta de lo que van a perder entonces empezaran a llorar.
Pues sí.
ortegote wrote:Quitar el tren por completo es malo para los vecinos y para el turismo.
Exactamente.
ortegote wrote:Que ADIF haga una estacion terminal en Salou supondra perder las relaciones hacia o provenientes del Sur
... y entre unas cuantas y bastantes relaciones desde Barcelona: Salou y Port Aventura solas no generarán los mismos ingresos que Tortosa+L'Aldea+L'Hospitalet+Cambrils+Salou+Port Aventura (y ni hablo ya de lo que se podría generar añadiendo las estaciones de Vilafortuny y Miami-Platja, que es muy incomprensible que teniendo el potencial que tienen no se hayan abierto si la línea lleva ahí toda la vida. Aunque claro, viendo la ralea de ciertos alcaldes...).
Con lo que una de dos: o se reducen frecuencias a Tortosa, o se reducen frecuencias a Salou... o lo más probable: ambas cosas.
ortegote wrote:(aunque no me creo que hagan esa estacion no me fio de ADIF).
Tengo tres teorías:

a) que desde Adif y Fomento, siguiendo la opinión de Renfe Operadora (¡¡que querrían mantener y mejorar la línea si por ellos fuera, lo cual es muy comprensible porque es de las que más viajeros generan del Estado!!), se lle esté diciendo al alcalde de Salou y a la alcaldesa de Cambrils "sí, sí" en plan como quien le dice que sí a un tonto, hasta que cambien de opinión o de alcalde (por vía electoral... o judicial :twisted: ), o hacer lo que les dé la gana (que al fin y al cabo, tanto Renfe como Adif como Fomento es algo que han hecho siempre bastante bien, pero esta vez sería con propósito positivo -en beneficio propio, además del común, que siempre les ha importado bastante poco-...).
Aunque fue Fomento quien empezó a cagarla (cómo no) a finales los años 1980 con un diseño que no tenía en cuenta para nada la movilidad de la población (ni siquiera la de entonces). Pero tiempo para rectificar lo han tenido, y me consta que no todos los que han mandado en Fomento y Adif han estado a favor de clausurarla.

b) que todo esto sea teatro para conseguir el soterramiento en Salou y Cambrils, aunque oyendo a los alcaldes, no lo parece para nada.

c) que el taladro del "tren fuera" desde Salou y Cambrils haya sido peor de lo que sabemos, y en Adif y Fomento hayan terminado tan hasta las narices de Salou y de Cambrils que ahora vayan a putearles, cosa que es muy comprensible visto lo visto, y clausuren sin alternativa, incluyendo Port Aventura, y no abran Cambrils-AV más que como PAET. Cosa que sería una trolleada inmensa, pero estaría muy bien como lección, aunque claro, los pasajeros no tienen la culpa... :nose
ortegote wrote:La gente de Salou para ir al Sur deberan ir a la Nueva estación de Cambrils asi como para subir a GL.
Y ojo que no tengan que ir a Vila-seca o Tarragona para ir al norte... lo cual sería una trolleada catedralicia, con el odio campanaril que le tienen a Vila-seca y la superioridad con la que tratan a Tarragona y a Reus... :twisted:
Pero les estaría bien empleado (a los ayuntamientos, no a los pasajeros).
ortegote wrote:Y la Generalitat deberia decir algo por que crear la RT2 y una vez la gente le pille el ritmo cambiarlo todo y empezar de 0 tendra sus costes.
Bueno, no pienso tanto en la RT2: las Rodalies de Tarragona son un fracaso bastante grande, aunque tampoco las quitaría, es cuestión de trabajar el tema y hacerlo más atractivo.
En lo que pienso es en los regionales...

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 21/02/2015 16:09
by reusenc2
Si s'arriba a fer la vestiesa aquesta, caldria crear una nova línia no?
R16 Bcn-Tortosa per la variant i una nova Bcn - PortAventura? O es faria una llançadora i s'obligaria a tothom a canviar de tren a Tarragona?

Tant de bo no s'arribi a fer....
Respecte a convertir el traçat en TrenTram, tampoc no ho acabo de veure clar. Els municipis continuaran volent treure el tren sigui quin sigui el servei. Així que per tenir un tren lent i que t'obligui a fer canvi de tren per anar a Barcelona, que segueixi el que hi ha.

No veig clar que Adif faci l'estació de Salou Terme. Està molt a prop de la de PortAventura i no crec que sigui de gaire servei, tenint en compte el poc cèntrica que serà. A banda, si tant clar tenen que es volen quedar sense tren, que sigui amb totes les conseqüències. Quan s'adonin que els seus propis veïns hauran perdut els serveis, que els turistes no poden arribar en tren a la seva població... llavors vindran els plors. Però la culpa de tot la tindria el govern espanyol, que es qui ha de decidir que es fa amb la línia. Per molt que un alcalde plori o digui bajanades, Foment es qui hauria de decidir el que s'ha de fer tenint en compte el que es millor per prestar el servei.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Saturday 21/02/2015 22:29
by Toni
reusenc2 wrote:Si s'arriba a fer la vestiesa aquesta, caldria crear una nova línia no?
R16 Bcn-Tortosa per la variant i una nova Bcn - PortAventura? O es faria una llançadora i s'obligaria a tothom a canviar de tren a Tarragona?

Tant de bo no s'arribi a fer....
Respecte a convertir el traçat en TrenTram, tampoc no ho acabo de veure clar. Els municipis continuaran volent treure el tren sigui quin sigui el servei. Així que per tenir un tren lent i que t'obligui a fer canvi de tren per anar a Barcelona, que segueixi el que hi ha.

No veig clar que Adif faci l'estació de Salou Terme. Està molt a prop de la de PortAventura i no crec que sigui de gaire servei, tenint en compte el poc cèntrica que serà. A banda, si tant clar tenen que es volen quedar sense tren, que sigui amb totes les conseqüències. Quan s'adonin que els seus propis veïns hauran perdut els serveis, que els turistes no poden arribar en tren a la seva població... llavors vindran els plors. Però la culpa de tot la tindria el govern espanyol, que es qui ha de decidir que es fa amb la línia. Per molt que un alcalde plori o digui bajanades, Foment es qui hauria de decidir el que s'ha de fer tenint en compte el que es millor per prestar el servei.
Això que dius no deixa de ser curiós. Normalment l´opinió generalitzada és que Foment, Adif i Renfe no fan cas de res i son passius en front de les sempre raonables pretensions del territori (cosa que algunes vegades és certa i altres no). Malgrat això, ara resulta que el Ministeri sí fa cas a dos alcaldes i la culpa també és d´ell, que hauria de no fer cas i vetllar per l´interès general. En què quedem?. Com a reflexió, a Salou i Cambrils veuen el tren com una barrera (en lloc com una connexió) i sobretot com un terreny que no se pot construir (principal negoci de molts durant molts anys). Porten moooooolts anys demanant que es trequi el tren i impedint que es dupliqui la via. Finalment, el Ministeri es va decidir a tirar pel dret i fer una variant. Com dieu, això és un desastre pel transport públic de la zona, però als alcaldes això els importa ZERO. I afegeixo: algú sap que en pensa la Generalitat de tot això?, perquè és la Generalitat la primera que hauria de vetllar per un desenvolpament equilibrat del territori.... out, missing. Per Salou i Cambrils, el tren s´ha acabat, al final d´aquest any serà molt més fàcil anar a Tarragona en cotxe que en tren. Per cert, el propi alcalde de Salou diu que és el Ministerio el que li proposa fer una nova estació, no ve al cas cap mena de "desconfiança", és el Ministeri el que proposa fer una estació nova per intentar que algú a Salou continui agafant el tren, és le Ministeri el que proposa això davant el desinterès del propi Ajuntament i de la Generalitat. Així son les coses.

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Saturday 21/02/2015 23:41
by trensmat
Yo pienso que no se puede cerrar el tramo Tarragona - Vandellós por un berrinche de los alcaldes de Salou y Cambrils, además que los alcaldes del Ebro lincharian a estos dos alcaldes.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Sunday 22/02/2015 0:12
by trensmat
Toni wrote:
reusenc2 wrote:Si s'arriba a fer la vestiesa aquesta, caldria crear una nova línia no?
R16 Bcn-Tortosa per la variant i una nova Bcn - PortAventura? O es faria una llançadora i s'obligaria a tothom a canviar de tren a Tarragona?

Tant de bo no s'arribi a fer....
Respecte a convertir el traçat en TrenTram, tampoc no ho acabo de veure clar. Els municipis continuaran volent treure el tren sigui quin sigui el servei. Així que per tenir un tren lent i que t'obligui a fer canvi de tren per anar a Barcelona, que segueixi el que hi ha.

No veig clar que Adif faci l'estació de Salou Terme. Està molt a prop de la de PortAventura i no crec que sigui de gaire servei, tenint en compte el poc cèntrica que serà. A banda, si tant clar tenen que es volen quedar sense tren, que sigui amb totes les conseqüències. Quan s'adonin que els seus propis veïns hauran perdut els serveis, que els turistes no poden arribar en tren a la seva població... llavors vindran els plors. Però la culpa de tot la tindria el govern espanyol, que es qui ha de decidir que es fa amb la línia. Per molt que un alcalde plori o digui bajanades, Foment es qui hauria de decidir el que s'ha de fer tenint en compte el que es millor per prestar el servei.
Això que dius no deixa de ser curiós. Normalment l´opinió generalitzada és que Foment, Adif i Renfe no fan cas de res i son passius en front de les sempre raonables pretensions del territori (cosa que algunes vegades és certa i altres no). Malgrat això, ara resulta que el Ministeri sí fa cas a dos alcaldes i la culpa també és d´ell, que hauria de no fer cas i vetllar per l´interès general. En què quedem?. Com a reflexió, a Salou i Cambrils veuen el tren com una barrera (en lloc com una connexió) i sobretot com un terreny que no se pot construir (principal negoci de molts durant molts anys). Porten moooooolts anys demanant que es trequi el tren i impedint que es dupliqui la via. Finalment, el Ministeri es va decidir a tirar pel dret i fer una variant. Com dieu, això és un desastre pel transport públic de la zona, però als alcaldes això els importa ZERO. I afegeixo: algú sap que en pensa la Generalitat de tot això?, perquè és la Generalitat la primera que hauria de vetllar per un desenvolpament equilibrat del territori.... out, missing. Per Salou i Cambrils, el tren s´ha acabat, al final d´aquest any serà molt més fàcil anar a Tarragona en cotxe que en tren. Per cert, el propi alcalde de Salou diu que és el Ministerio el que li proposa fer una nova estació, no ve al cas cap mena de "desconfiança", és el Ministeri el que proposa fer una estació nova per intentar que algú a Salou continui agafant el tren, és le Ministeri el que proposa això davant el desinterès del propi Ajuntament i de la Generalitat. Així son les coses.
Se confirma la catástrofe, según el diario de Tarragona fomento autoriza el desmantelamiento de las vías de tren entre Salou y Cambrils para construir el eix civic.

Vamos que si las tierras del Ebro tienen alguna cosa que decir que miren hacia Salou, Cambrils y ADIF.

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Sunday 22/02/2015 13:13
by Don Ramón
Pues vaya orates la gente de Salou y Cambrils de votar a semejantes incompetentes para alcaldes. Ojalá les levanten la línea de tren y no se haga el tren-tram, así esas poblaciones se asfixiarán por el tráfico y perderán mucho turismo (y empleo). Es la única forma de que esa gentuza aprenda a que hay que ser responsable al momento de ir a votar. Tendrán su justo merecido. :evil:

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Sunday 22/02/2015 14:19
by Lluis
Donat que sembla que no ho tiraran enrere, potser el més lògic seria reconvertir l'estació de Port Aventura per a que fos alhora l'estació de Salou. I enlloc de ferla terminal, reorientar-la en sentit est-oest i enllaçar-la cap a la nova estació de Cambrils. És a dir, el mateix esquema ferroviari que hi ha ara però passant pel nord de Salou i Cambrils.

Edito: I ja si el tram actual de Port Aventura a L'Hospitalet de l'Infant s'urbanitza (com volen els batlles), però s'aprofita la seva linealitat per fer un Tramvia local ballem tots la conga.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Sunday 22/02/2015 14:31
by reusenc2
Toni wrote:Això que dius no deixa de ser curiós. Normalment l´opinió generalitzada és que Foment, Adif i Renfe no fan cas de res i son passius en front de les sempre raonables pretensions del territori (cosa que algunes vegades és certa i altres no). Malgrat això, ara resulta que el Ministeri sí fa cas a dos alcaldes i la culpa també és d´ell, que hauria de no fer cas i vetllar per l´interès general. En què quedem?.
No ho veig així. A banda d'escoltar o no les peticions de les zones, el que s'ha caracteritzat últimament Foment, es per fer les inversions en línies d'alta velocitat i fotre les línies convencionals de serveis regionals i rodalies. I això és el que passa aquí també, entra en servei la línia d'alta velocitat i es treu la línia cèntrica que dona el servei diari a la població. Res de nou.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Sunday 22/02/2015 17:11
by 437.001
reusenc2 wrote:Si s'arriba a fer la vestiesa aquesta, caldria crear una nova línia no?
R16 Bcn-Tortosa per la variant i una nova Bcn - PortAventura? O es faria una llançadora i s'obligaria a tothom a canviar de tren a Tarragona?
Ves a saber...

Si acabés realitzant-se l'alcaldada, els R16 passarien a fer Bcn-Tarragona-Vila-seca-Cambrils AV-L'Ametlla de Mar-L'Aldea-Tortosa/Vinaròs/Valencia.

Trens Bcn-Port Aventura només n'hi ha quan el parc obre, i no veig jo a massa gent de Salou anant fins a l'estació de Port Aventura.

Cal tenir en compte que la supressió afecta negativament a Port Aventura, ja que li resta automàticament viatgers potencials des del sud, que es veurien obligats a un transbordament, fent a Port Aventura una mica menys atractiu. Ubicar una estació a l'Hotel Regina és incompatible amb el manteniment de l'estació de Port Aventura, ja que estarien massa a prop l'una de l'altra.
reusenc2 wrote:Tant de bo no s'arribi a fer....
Respecte a convertir el traçat en TrenTram, tampoc no ho acabo de veure clar. Els municipis continuaran volent treure el tren sigui quin sigui el servei. Així que per tenir un tren lent i que t'obligui a fer canvi de tren per anar a Barcelona, que segueixi el que hi ha.

No veig clar que Adif faci l'estació de Salou Terme. Està molt a prop de la de PortAventura i no crec que sigui de gaire servei, tenint en compte el poc cèntrica que serà. A banda, si tant clar tenen que es volen quedar sense tren, que sigui amb totes les conseqüències. Quan s'adonin que els seus propis veïns hauran perdut els serveis, que els turistes no poden arribar en tren a la seva població... llavors vindran els plors. Però la culpa de tot la tindria el govern espanyol, que es qui ha de decidir que es fa amb la línia. Per molt que un alcalde plori o digui bajanades, Foment es qui hauria de decidir el que s'ha de fer tenint en compte el que es millor per prestar el servei.
No només: la Generalitat té la competencia dels serveis de rodalies i de regionals, té el seu mot a dir sobre quina línia es manté i quina no...
En aquest sentit, a Santi Vila (i a Ana Pastor) no se'ls hi ha sentit res de segur ni de clar sobre el tema.
Esperem que, com diuen a Anglaterra, que sigui una bona noticia que no hi hagi notícies.
Toni wrote:Això que dius no deixa de ser curiós. Normalment l´opinió generalitzada és que Foment, Adif i Renfe no fan cas de res i son passius en front de les sempre raonables pretensions del territori (cosa que algunes vegades és certa i altres no). Malgrat això, ara resulta que el Ministeri sí fa cas a dos alcaldes i la culpa també és d´ell, que hauria de no fer cas i vetllar per l´interès general. En què quedem?. Com a reflexió, a Salou i Cambrils veuen el tren com una barrera (en lloc com una connexió) i sobretot com un terreny que no se pot construir (principal negoci de molts durant molts anys). Porten moooooolts anys demanant que es trequi el tren i impedint que es dupliqui la via. Finalment, el Ministeri es va decidir a tirar pel dret i fer una variant.
No és exactament així: la variant Vila-seca-Vandellòs es va planificar a finals dels anys 1980-inicis dels 1990 (com la de Benicàssim o la de L'Aldea), per augmentar velocitat a la vegada que es duplicava la línia, degut a la dificultat de fer-ho a Salou i Cambrils (més l'augment de velocitat que no la duplicació).

El disseny, que ha estat un fracàs a Benicàssim, que ha perdut viatgers, i també a L'Aldea, que ha restat competitivitat i connectivitat a Tortosa, i ha eliminat definitivament el tren a Vinallop, Santa Bàrbara i també (de manera no definitiva) a Freginals; és vàlid només en un context on no hi hagi una pèrdua gran de passatgers de regionals. És un disseny potencialment aplicable a llocs com Burgos, Cáceres, Salamanca... però mai s'hauria d'haver aplicat a Castelló o Tarragona.
Toni wrote:Com dieu, això és un desastre pel transport públic de la zona, però als alcaldes això els importa ZERO. I afegeixo: algú sap que en pensa la Generalitat de tot això?, perquè és la Generalitat la primera que hauria de vetllar per un desenvolpament equilibrat del territori.... out, missing.
Jo diria que ni tant missing (la creació de rodalies Tarragona probablement vingués, com a mínim en part, per aquest fet, per salvar els regionals a Salou), ni tant out.
Encara no han dit res sobre el tema. Esperem i ja veurem què passa.

Però si efectivament es confirmés que hagin estat missing i out, n'hi hauria per enfadar-se moltíssim.
Toni wrote:Per Salou i Cambrils, el tren s´ha acabat, al final d´aquest any serà molt més fàcil anar a Tarragona en cotxe que en tren.
Anar en cotxe de Tarragona a Salou sempre ha estat més fàcil que fer-ho en tren, Toni, no t'equivoquis.
Tarragona té autovia gratuïta amb Salou des de fa més de trenta anys.
Toni wrote:Per cert, el propi alcalde de Salou diu que és el Ministerio el que li proposa fer una nova estació, no ve al cas cap mena de "desconfiança", és el Ministeri el que proposa fer una estació nova per intentar que algú a Salou continui agafant el tren, és le Ministeri el que proposa això davant el desinterès del propi Ajuntament i de la Generalitat. Així son les coses.
Ja veurem. Totes aquestes declaracions venen matitzades perquè vénen sempre de part de l'alcalde de Salou, que diu "que Foment diu que".
Mai és el Ministeri qui ho anuncia primer. Senyal que alguna cosa passa, perquè al govern central li encanta penjar-se medalles.

O sigui que una de dues, o Foment i Generalitat es deixen arrossegar per un alcalde nimby (la qual cosa seria bastant pobra), o el deixen fer (i fins i tot el trollegen donant-li la raó) perquè saben que qui té la paella pel mànec són ells i no l'alcalde.

Per altra banda, donada la gravetat dels fets, estranya veure com ningú des de Tarragona ni Tortosa (principals perjudicades de la supressió), o fins i tot Barcelona, no s'hagi manifestat al respecte. Tampoc m'estranya del tot: els qui manen no solen agafar mai de la vida un tren, si no és per inaugurar-lo.
trensmat wrote:Yo pienso que no se puede cerrar el tramo Tarragona - Vandellós por un berrinche de los alcaldes de Salou y Cambrils, además que los alcaldes del Ebro lincharian a estos dos alcaldes.
Los lincharían si perdieran trenes regionales, que es lo más probable.
O igual no: igual lo único que se perdería serían las dobles composiciones, no lo sé...
Aunque el tiempo de trayecto Tortosa-Tarragona posiblemente mejorara, y se eliminarían retrasos, pero a la vez, eso ralentizaría a los servicios de Larga Distancia, al haber más trenes ocupando surcos y efectuando paradas.
Pero desde luego que el servicio no sería mejor y de ninguna de las maneras transportaría a más pasajeros que ahora al estar las estaciones mucho más alejadas y haber menos que ahora.
trensmat wrote:Se confirma la catástrofe, según el diario de Tarragona fomento autoriza el desmantelamiento de las vías de tren entre Salou y Cambrils para construir el eix civic.
Ese artículo es un copy & paste casi palabra por palabra de un artículo que posteé yo en SSC de otro medio. Nos leen.
Don Ramón wrote:Pues vaya orates la gente de Salou y Cambrils de votar a semejantes incompetentes para alcaldes. Ojalá les levanten la línea de tren y no se haga el tren-tram, así esas poblaciones se asfixiarán por el tráfico y perderán mucho turismo (y empleo). Es la única forma de que esa gentuza aprenda a que hay que ser responsable al momento de ir a votar. Tendrán su justo merecido. :evil:
Uno no vota a un alcalde para eso solamente. Y un votante puede ser engañado (no hace falta irse muy lejos para darse cuenta de ello, basta mirar los casos de corrupción que hay, no hace falta recordar cuáles, ya los conoce todo el mundo).

Aunque no te niego que dan ganas, tanta es la cortedad de miras y falta de escrúpulos de esos alcaldes, eso sería ser un poco demasiado duro: Salou y Cambrils dan muchos viajeros cada día, que dudo muchísimo que estén de acuerdo en la supresión.
Lluis wrote:Donat que sembla que no ho tiraran enrere, potser el més lògic seria reconvertir l'estació de Port Aventura per a que fos alhora l'estació de Salou. I enlloc de ferla terminal, reorientar-la en sentit est-oest i enllaçar-la cap a la nova estació de Cambrils. És a dir, el mateix esquema ferroviari que hi ha ara però passant pel nord de Salou i Cambrils.
Hauria de seguir passant per terme de Salou, o sigui que imposible.
Lluis wrote:Edito: I ja si el tram actual de Port Aventura a L'Hospitalet de l'Infant s'urbanitza (com volen els batlles), però s'aprofita la seva linealitat per fer un Tramvia local ballem tots la conga.
Lo del tramvia és una excusa: al Diari de Tarragona els alcaldes ja han dit que el tramvia no es justifica, i que Autocars Plana i cotxes.
I si no reclamen que fins i tot es tanqui Port Aventura és simplement perquè a cal Port Aventura són els únics que hi estan totalment en contra.
reusenc2 wrote:No ho veig així. A banda d'escoltar o no les peticions de les zones, el que s'ha caracteritzat últimament Foment, es per fer les inversions en línies d'alta velocitat i fotre les línies convencionals de serveis regionals i rodalies. I això és el que passa aquí també, entra en servei la línia d'alta velocitat i es treu la línia cèntrica que dona el servei diari a la població. Res de nou.
No exactament.

És cert que les LAVs (més enllà de si eren necesàries o no, que és off-topic) han significat la pèrdua de connexions (però de moment, només una línia ha deixat de tenir trens de passatgers: Córdoba-Puente Genil-Fuente de Piedra, que de tota manera ja feia molts anys que era com si no en tingués, de tant merdosos que eren els horaris del regional que hi havia, un de sol al dia, però que estava finançat per la Junta d'Andalusia), però també és cert que hi ha la intenció de reenfocar les inversions cap a rodalies i regionals.

El què passa és que ara tenen massa LAVs en obres, i un munt de diners de Brussel·les per gastar, que perdrien si no els gastéssin (o si els gastéssin en coses que no fóssin les LAVs).
Que tanta LAV és molt discutible? Ho és, però el cas és que més diners es perdrien si haguésssin aturat les obres definitivament... :nose

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Sunday 22/02/2015 17:56
by Don Ramón
Lluis wrote:Donat que sembla que no ho tiraran enrere, potser el més lògic seria reconvertir l'estació de Port Aventura per a que fos alhora l'estació de Salou. I enlloc de ferla terminal, reorientar-la en sentit est-oest i enllaçar-la cap a la nova estació de Cambrils. És a dir, el mateix esquema ferroviari que hi ha ara però passant pel nord de Salou i Cambrils.

Edito: I ja si el tram actual de Port Aventura a L'Hospitalet de l'Infant s'urbanitza (com volen els batlles), però s'aprofita la seva linealitat per fer un Tramvia local ballem tots la conga.
Lo dices sabiendo del proyecto de tren-tram? Porque es la idea, y lo que defiende el Sr. Riol de la PTP. Es una propuesta muy razonable en mi opinión, la idea es que se harían muchas más paradas. Ya que los trenes rápidos irán por la variante, veo sensato que la línea que pasa por los pueblos se convierta en un servicio más tipo urbano, y por qué no un tram-tren, que es menos intrusivo en el entorno urbano, sin que signifique tener una velocidad comercial muy pobre. Lo ideal sería hacerlo como el que van a hacer en Cádiz, que es un tranvía con ancho de vía ibérico y puertas a dos alturas, que puede utilizar la línea convencional (de hecho, creo eso lo hace el tranvía con el ancho de vía más ancho del mundo, aunque eso es anecdótico). Así, se podrían hacer regionales BCN-Tarragona que luego sigan desde Tarragona a modo de tranvía.
En defecto de ésto, la conversión a una simple línea de tranvía interurbano ya sería bueno, al menos habría un transporte rápido y de gran capacidad para moverse por la zona y hacia la estación de Tarragona.

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Sunday 22/02/2015 18:12
by 437.001
Y los usuarios del regional a Barcelona desde Salou/Cambrils/L'Hospitalet qué harían entonces, transbordar?

Se perderían usuarios al necesitarse transbordo.
Y además, actualmente los trenes (doble composición de 470/448/447 on incluso doble de 449), se llenan justo en esas estaciones.
Un tranvía no tiene esa capacidad ni en broma.

Sería desvestir a un santo para vestir a otro.

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Sunday 22/02/2015 19:08
by Don Ramón
437.001 wrote:Y los usuarios del regional a Barcelona desde Salou/Cambrils/L'Hospitalet qué harían entonces, transbordar?

Se perderían usuarios al necesitarse transbordo.
Y además, actualmente los trenes (doble composición de 470/448/447 on incluso doble de 449), se llenan justo en esas estaciones.
Un tranvía no tiene esa capacidad ni en broma.

Sería desvestir a un santo para vestir a otro.
Pero un tranvía puede circular cada 5 minutos en cada sentido, así de paso con la misma capacidad hay mucha mejor frecuencia. Y aunque se pierde tiempo en el trayecto, se gana en la espera.

Lo del transbordo no te lo niego, aunque ya mencioné una posible solución.

Si yo no estaría en contra de que se mantenga la línea de tren como está, pero al mismo tiempo es verdad que es un trayecto que pasa por el medio de una zona densamente urbanizada. También se podría hacer un viaducto para que el tren transcurra elevado, y de paso se hace vía doble...

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Sunday 22/02/2015 19:33
by 437.001
Don Ramón wrote:
437.001 wrote:Y los usuarios del regional a Barcelona desde Salou/Cambrils/L'Hospitalet qué harían entonces, transbordar?

Se perderían usuarios al necesitarse transbordo.
Y además, actualmente los trenes (doble composición de 470/448/447 on incluso doble de 449), se llenan justo en esas estaciones.
Un tranvía no tiene esa capacidad ni en broma.

Sería desvestir a un santo para vestir a otro.
Pero un tranvía puede circular cada 5 minutos en cada sentido, así de paso con la misma capacidad hay mucha mejor frecuencia. Y aunque se pierde tiempo en el trayecto, se gana en la espera.
Eso es cierto, pero no puede ser de aplicación inmediata porque requiere una inversión (los trenes) que ahora ni están ni se esperan a corto plazo.
Don Ramón wrote:Lo del transbordo no te lo niego, aunque ya mencioné una posible solución.
¿Puedes repetirla? Es que no sé por dónde anda ese post.
Don Ramón wrote:Si yo no estaría en contra de que se mantenga la línea de tren como está, pero al mismo tiempo es verdad que es un trayecto que pasa por el medio de una zona densamente urbanizada.
No, a ver, tal y como está no.
Está claro que los cuatro pasos a nivel que hay en la estación de Salou deben desaparecer, eso es de perogrullo, la situación en Salou es muy mala.
El problema es cómo hacerlo:
Don Ramón wrote:También se podría hacer un viaducto para que el tren transcurra elevado, y de paso se hace vía doble...
Esa sería una muy buena idea, pero en este país somos alérgicos a los viaductos...
Ya se sabe qué pasa en Gerona, por ejemplo (aunque no entiendo qué es lo que les molesta del viaducto, estética aparte).

Aunque no estoy seguro de que en la zona de la calle Barcelona de Salou, en donde realmente no hay mucho espacio, el viaducto fuera una solución aceptable para los estándares cementiles del lugar.

Pero en Cambrils o Miami, la solución en viaducto sería excelente.

En L'Hospitalet de l'Infant no haría falta ni eso, bastarían un par de pasos inferiores peatonales bien colocados, y problema resuelto.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Sunday 22/02/2015 19:44
by Lluis
437.001 wrote:
Lluis wrote:Donat que sembla que no ho tiraran enrere, potser el més lògic seria reconvertir l'estació de Port Aventura per a que fos alhora l'estació de Salou. I enlloc de ferla terminal, reorientar-la en sentit est-oest i enllaçar-la cap a la nova estació de Cambrils. És a dir, el mateix esquema ferroviari que hi ha ara però passant pel nord de Salou i Cambrils.
Hauria de seguir passant per terme de Salou, o sigui que imposible.
No entenc o no sé això que dius que no pot passar pel terme de Salou. Passant per la zona no urbanitzada (és a dir per mes amunt del Karting Salou) hi ha problema?
Don Ramón wrote:
Lluis wrote:...

Edito: I ja si el tram actual de Port Aventura a L'Hospitalet de l'Infant s'urbanitza (com volen els batlles), però s'aprofita la seva linealitat per fer un Tramvia local ballem tots la conga.
Lo dices sabiendo del proyecto de tren-tram? Porque es la idea, y lo que defiende el Sr. Riol de la PTP. Es una propuesta muy razonable en mi opinión, la idea es que se harían muchas más paradas. Ya que los trenes rápidos irán por la variante, veo sensato que la línea que pasa por los pueblos se convierta en un servicio más tipo urbano, y por qué no un tram-tren, que es menos intrusivo en el entorno urbano, sin que signifique tener una velocidad comercial muy pobre. Lo ideal sería hacerlo como el que van a hacer en Cádiz, que es un tranvía con ancho de vía ibérico y puertas a dos alturas, que puede utilizar la línea convencional (de hecho, creo eso lo hace el tranvía con el ancho de vía más ancho del mundo, aunque eso es anecdótico). Así, se podrían hacer regionales BCN-Tarragona que luego sigan desde Tarragona a modo de tranvía.
En defecto de ésto, la conversión a una simple línea de tranvía interurbano ya sería bueno, al menos habría un transporte rápido y de gran capacidad para moverse por la zona y hacia la estación de Tarragona.
Creo que te he despistado con lo del tram.

Digo que el tren vaya de Tarragona a Port Aventura por donde ahora, y de Port Aventura a la nueva estación de Cambrils un enlace por arriba (más o menos paralelo a la A7). Y dejar la variante de Vila-Seca solo para los Euromed y mercancias.

Lo del tram, no decia tren-tram. Era solo un añadido, sólo por la costa desde L'Hospitalet de l'Infant y terminando en Port Aventura.

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Posted: Sunday 22/02/2015 20:15
by trensmat
Yo espero que se haga el Tren - Tram entre Port Aventura y L'Hospitalet de l'infant, ya que seria un suicidio para la costa dorada quitar las vías para que después no se haga este proyecto.

Espero que este proyecto suicida se haga con sentido común, ya que si se hace mal el turismo de Salou, Cambrils y de Port Aventura se van hacer gárgaras gracias a las pataletas de estos dos alcaldes.

Ahora hay que esperar la opinión de los usuarios del Ebro y de Castellón sobre este proyecto.