Futur servei linia Puigcerdà
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Ahir per la tarda al programa Divendres de TV3 que durant aquesta setmana está a Torelló, van sortir gent de l'Associació de la Vall del Ges, be habian unas quantas maquetas, suisses, 276, 1000 etc, be el president va parlar una mica d'aquesta línea, comentaba que va molt a Paris sortin amb un express nocturn desde La Tour a las 20h.20m, be ell es queixaba amb raó de que tenia que anar amb cotxe i deixarlo a l'estació ja que Renfe no te un enllaç que coordini amb la SNCF, després explicaba que sent un amant dels trens molts cops preferia anar amb Sagalés ja que els rodalies molts cops anaban malament.
Esperem que Renfe s'espabili....millori la linea, els trens, horaris, frecuencias i enllaços a La Tour, a lo millor estic demanant molt...
Esperem que Renfe s'espabili....millori la linea, els trens, horaris, frecuencias i enllaços a La Tour, a lo millor estic demanant molt...
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Reducció de temps abans de l'estiu
Referent als límits de velocitat, la Generalitat vol reduir el temps de trajecte abans de l'estiu, com diu aquesta notícia.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1158 ... l_trajecte
La Generalitat compta reduir abans de l'estiu el temps del trajecte en tren fins a Barcelona
Un tren arribant a Torelló, aquest diumenge
ALBERT ALEMANY
vídeo Vídeo sobre les novetats ferroviàries a Osona
última actualització: 09-02-2010 (8:00)
Joan Serra S'aplicarà un paquet de mesures que inclou canvis en els límits de velocitat, més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i combois més confortables
Un mes després que la Generalitat assumís el traspàs del servei de Rodalies, ja es maduren els primers canvis a la línia de tren Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà. El govern entén que ha de posar al dia un corredor ferroviari que l’any passat van utilitzar més de 400.000 viatgers i treballa per fer més competitiu el trajecte en tren entre el Pirineu i la capital catalana.
Abans de l’estiu s’aplicarà un paquet de mesures per escurçar el temps que s’inverteix en cada viatge: es canviaran els límits de velocitat per aprofitar les possibilitats de la via, circularan més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i s’oferiran combois més confortables.
La Generalitat vol fer visibles les millores ben aviat. “Creiem que és factible que abans de l’estiu es retalli el temps de viatge entre Puigcerdà i Barcelona”, ha expressat a EL 9 NOU el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. Per aconseguir-ho, es modificaran límits de velocitat que s’havien fixat en alguns trams, i que ja no són vàlids per les inversions fetes darrerament, sobretot en el segment entre Ripoll i Puigcerdà.
També es potenciaran els trens que no parin a totes les estacions i es programaran nous serveis entre les capitals del Ripollès i la Cerdanya: dos combois més, un al matí i un altre al final de la tarda. Les millores inclouen l’ús de trens més confortables, pensats per trajectes de mitja distància.
L’altra prioritat del govern és vetllar pel desdoblament d’aquest corredor, previst ara fins a Vic. Però la Generalitat insisteix en la necessitat que la doble via arribi també fins a Torelló, primer, i Ripoll, després. “En això, comencem de zero”, admet Nadal.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1158 ... l_trajecte
La Generalitat compta reduir abans de l'estiu el temps del trajecte en tren fins a Barcelona
Un tren arribant a Torelló, aquest diumenge
ALBERT ALEMANY
vídeo Vídeo sobre les novetats ferroviàries a Osona
última actualització: 09-02-2010 (8:00)
Joan Serra S'aplicarà un paquet de mesures que inclou canvis en els límits de velocitat, més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i combois més confortables
Un mes després que la Generalitat assumís el traspàs del servei de Rodalies, ja es maduren els primers canvis a la línia de tren Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà. El govern entén que ha de posar al dia un corredor ferroviari que l’any passat van utilitzar més de 400.000 viatgers i treballa per fer més competitiu el trajecte en tren entre el Pirineu i la capital catalana.
Abans de l’estiu s’aplicarà un paquet de mesures per escurçar el temps que s’inverteix en cada viatge: es canviaran els límits de velocitat per aprofitar les possibilitats de la via, circularan més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i s’oferiran combois més confortables.
La Generalitat vol fer visibles les millores ben aviat. “Creiem que és factible que abans de l’estiu es retalli el temps de viatge entre Puigcerdà i Barcelona”, ha expressat a EL 9 NOU el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. Per aconseguir-ho, es modificaran límits de velocitat que s’havien fixat en alguns trams, i que ja no són vàlids per les inversions fetes darrerament, sobretot en el segment entre Ripoll i Puigcerdà.
També es potenciaran els trens que no parin a totes les estacions i es programaran nous serveis entre les capitals del Ripollès i la Cerdanya: dos combois més, un al matí i un altre al final de la tarda. Les millores inclouen l’ús de trens més confortables, pensats per trajectes de mitja distància.
L’altra prioritat del govern és vetllar pel desdoblament d’aquest corredor, previst ara fins a Vic. Però la Generalitat insisteix en la necessitat que la doble via arribi també fins a Torelló, primer, i Ripoll, després. “En això, comencem de zero”, admet Nadal.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Respecte als límits de velocitat, de Puigcerdà a LaTour s'ha augmentat a 50km/h, mentres que el túnel de Toses està limitat vora els 45km/h.
Sobre la connexió amb el Corail Lunéa de Paris, anys enrere el penúltim servei en pujar a Puigcerdà arribava a LaTour, podent coordinar amb aquest Corail, però com sempre arribava tard i molts cops quant anava puntual l'altre sortia abans d'hora, i la gent que pujava es quedava allà tirada, i per això es va decidir suprimir l'enllaç.
Salut
Sobre la connexió amb el Corail Lunéa de Paris, anys enrere el penúltim servei en pujar a Puigcerdà arribava a LaTour, podent coordinar amb aquest Corail, però com sempre arribava tard i molts cops quant anava puntual l'altre sortia abans d'hora, i la gent que pujava es quedava allà tirada, i per això es va decidir suprimir l'enllaç.
Salut
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No costa gaire
Amb el poc trànsit que hi ha a la línia, no cal pas ser una llumenera per posar una relació a La Tor que permeti l'enllaç amb un temps prudencial.alkolo89 wrote:Sobre la connexió amb el Corail Lunéa de Paris, anys enrere el penúltim servei en pujar a Puigcerdà arribava a LaTour, podent coordinar amb aquest Corail, però com sempre arribava tard i molts cops quant anava puntual l'altre sortia abans d'hora, i la gent que pujava es quedava allà tirada, i per això es va decidir suprimir l'enllaç.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reducció de temps abans de l'estiu
Les 440's estan retirades i les 448 no són aptes per fer aquesta línia. Com s'ho pensen fer per posar trens més confortables? Amb 449's?UT440_132M wrote:Abans de l’estiu s’aplicarà un paquet de mesures per escurçar el temps que s’inverteix en cada viatge: es canviaran els límits de velocitat per aprofitar les possibilitats de la via, circularan més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i s’oferiran combois més confortables.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquells...
Potser tocarà ressuscitar un dels grans misteris del Fotracat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Ja no me'n recordava del Civia Virtual
Doncs sincerament... em costa molt de creure a aquestes altures que els Civia Alpins arribin a ser una realitat. Sobretot perquè només estava previst fer-ne 5 unitats. Totalment incompatible amb posar més freqüències.
Per tant, aquí se m'acudeixen tres opcions:
1- Acondicionar l'interiorisme d'algunes 447.
2- Preparar algunes unitats 448 especialment per a les pendents problemàtiques.
3- Enviar-hi unitats 449.
Tenint en compte que la gestió és de Rodalies i no de Mitjana Distancia, i que aquesta última unitat encara no ha estat traspassada a la Generalitat, veig com a opció més probable la primera (encara que no estaria gents malament que els hi traspassessin alguns trens de Mitjana Distancia per a poder ser gestionats per la Generalitat).
Doncs sincerament... em costa molt de creure a aquestes altures que els Civia Alpins arribin a ser una realitat. Sobretot perquè només estava previst fer-ne 5 unitats. Totalment incompatible amb posar més freqüències.
Per tant, aquí se m'acudeixen tres opcions:
1- Acondicionar l'interiorisme d'algunes 447.
2- Preparar algunes unitats 448 especialment per a les pendents problemàtiques.
3- Enviar-hi unitats 449.
Tenint en compte que la gestió és de Rodalies i no de Mitjana Distancia, i que aquesta última unitat encara no ha estat traspassada a la Generalitat, veig com a opció més probable la primera (encara que no estaria gents malament que els hi traspassessin alguns trens de Mitjana Distancia per a poder ser gestionats per la Generalitat).
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Ara per ara la opció més fàcil es agafar unes 12 447 i adaptar-les a les condicions que demana la línia, és a dir, seients de Regionals, espais per a esauís i bicicletes, etc.
Salut
Salut
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per anar bé
Moltes coses s'haurien d'haver fet ja fa temps per anar bé.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Tot i que és d'agrair la intenció de fer 2 trens Ripoll-La Tor de Querol suplementaris, crec que allò bo si realment volen un tren coherent seria fer aquests dos trens entre Vic i La Tor de Querol si per qualsevol cosa aquests no poden arribar a Barcelona per saturació de línia. Això permetria fer enllaç amb els trens de rodalia real de Barcelona.
També de retruc el personal de la residència de Ripoll en sortiria beneficiat.
També de retruc el personal de la residència de Ripoll en sortiria beneficiat.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Futur servei linia Puigcerdà
El que pretenen fer és allargar l'últim tren que arriba a Ripoll fins a Puigcerdà, i el primer que surt de Ripoll, fer que surti des de Puigcerdà.liniadelRipollés wrote:Tot i que és d'agrair la intenció de fer 2 trens Ripoll-La Tor de Querol suplementaris, crec que allò bo si realment volen un tren coherent seria fer aquests dos trens entre Vic i La Tor de Querol si per qualsevol cosa aquests no poden arribar a Barcelona per saturació de línia. Això permetria fer enllaç amb els trens de rodalia real de Barcelona.
També de retruc el personal de la residència de Ripoll en sortiria beneficiat.
Re: No comptem
Tot i que comparteixo la teva apreciació, tenint en compte que el servei regional a França és administrat per les regions, no seria mala idea que la Generalitat i la Regió Migdia-Pirineus es possesin d'acord per coordinar els trens a la frontera. Dic jo que alguna cosa deu servir la famosa Euroregió que es va intentar llançar en el seu momnt... encara que potser suposo massa.Guigui wrote:No us feu cap mena d'il·lusions amb SNCF. La perifèria francesa és a París el que l'espanyola és a Madrid. I Catalunya és a França el que Portugal és a Espanya: l'esquena (o quelcom més avall) perquè la mirada la tenen posada exactament al costat oposat.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Conec un cas d´un paio que és de Foix i treballa a BCN, i els caps de setmana fa BCN-Foix i vv en tren.
Diu que MALGRAT TOT , prefereix fer-ho en tren, a més la gent de l´Arieja també han hagut de batallar bastant pel manteniment de la línia.
També vaig conèixer un bearnès (de Pau) que viu fa anys a Saragossa i fa Pau-Oloron en TER, Oloron-Canfranc en bus TER, i Canfranc-ZGZ en regional.
I ho fa per les mateixes raons que el de Foix.
Hi ha algú de Puigcerdà que curri a Toulouse?
Diu que MALGRAT TOT , prefereix fer-ho en tren, a més la gent de l´Arieja també han hagut de batallar bastant pel manteniment de la línia.
També vaig conèixer un bearnès (de Pau) que viu fa anys a Saragossa i fa Pau-Oloron en TER, Oloron-Canfranc en bus TER, i Canfranc-ZGZ en regional.
I ho fa per les mateixes raons que el de Foix.
Hi ha algú de Puigcerdà que curri a Toulouse?
Re: Futur servei linia Puigcerdà
regio7
El Govern estudia allargar la via d´ample europeu de Puigcerdà fins a Barcelona
Polítics i empresaris de tres comarques volen potenciar-la com a alternativa a la de Portbou
MIQUEL SPA/PUIGCERDÀ
El Govern de la Generalitat estudia allargar fins a Barcelona la via de tren d'ample europeu que està abandonada a Puigcerdà procedent de la Tor de Querol. La proposta té el suport dels representants polítics i empresarials de la Cerdanya, el Ripollès i Osona, els quals comparteixen un grup de treball sobre el desenvolupament de la línia sota el lideratge de la Universitat de Vic. Segons han explicat des del Consell Comarcal de la Cerdanya, la intenció és aprofitar la urgent potenciació de la línia entre Barcelona i Puigcerdà per estendre el projecte a la banda francesa i recuperar així el corredor internacional entre Barcelona i París.
Els membres del grup de treball sobre el desenvolupament de la línia lamenten que avui en dia qualsevol persona que vulgui anar de Barcelona a París en tren ho faci a través de la línia de Portbou. En aquest sentit, no hi ha hagut cap plantejament en els últims anys que es proposi d'una manera decidida recuperar la via puigcerdanesa per anar a la capital francesa seguint un trajecte que, a més, podria resultar més curt. Els impulsors del projecte, que ja ho han exposat a la Generalitat perquè n'estudiï la viabilitat, compten amb el fet que en els últims mesos la línia fèrria s'ha modernitzat en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, que era el que presentava més problemes de seguretat i, per tant, el que obligava a reduir la velocitat i la càrrega. Igualment, també hi podria ajudar el fet que la Generalitat hagi assumit fa poques setmanes la gestió de les línies de Rodalies de Barcelona, entre les quals també s'ha inclòs la de Puigcerdà tot i que no ho sigui. El debat entre les tres comarques interessades i la Generalitat tindrà un tercer eix amb la incorporació de les autoritats polítiques de l'Arièja i el Llenguadoc. Tant és així que l'equip de representació de la Cerdanya format pel president del Consell Comarcal, Esteve Maurell, i els alcaldes d'Alp, Cosme Ruaix, i Puigcerdà, Joan Planella, han iniciat els contactes amb les autoritats franceses a fi i efecte que s'impliquin en el rellançament de la línia. El grup de treball tornarà a abordar el projecte els pròxim dies amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
UIC
Seria el primer pas vers la implantació de l'ample UIC a tot Catalunya, i és lògic que es comenci per aquesta línia atès que els serveis comercials que s'hi fan només penetren fins a L'Hospìtalet. En aquest sentit, crec que seria millor fer acabar els trens a l'Estació de França, amb la qual cosa aquesta també podria acollir els diferents TAV procedents d'altres indrets.
D'un tret, dos pardals.
D'altra banda, la línia de Puigcerdà no té tanta utilitat per anar a París (excepte el Corail Lunéa, que podria allargar-se, de manera que serviria trajectes intermedis), però sí que té un enorme potencial per a connectar Barcelona i Tolosa.
D'un tret, dos pardals.
D'altra banda, la línia de Puigcerdà no té tanta utilitat per anar a París (excepte el Corail Lunéa, que podria allargar-se, de manera que serviria trajectes intermedis), però sí que té un enorme potencial per a connectar Barcelona i Tolosa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Jo crec que per anar a Tolosa tampoc no té gaire interès perquè l'AVE t'hi durà en menys de la meitat del temps, atenent nuclis de població molt i molt superiors. No obstant, sempre he pensat que aquesta era la millor línia per a començar a posar-hi l'UIC (que no vol dir que sigui fàcil). De La Tor fins a Vic seria ben senzill. El tràfic és moderat, les travesses admeten el canvi, etc. De Vic en avall hi ha molt més tràfic, però això succeeix a qualsevol línia que arribi a Barcelona. El tràfic de mercaderies no resultaria afectat perquè pràcticament no n'hi ha. L'accés a l'interior de Barcelona quedaria garantit per la via UIC de l'AVE. I TP Ferro no rondinarà (o se la pot fer callar amb certa comoditat).
Però els problemes no són ni pocs ni petits.
El material? Entrar a Barcelona per LAV vol dir circular sota catenària a 25kV~. No hi ha material tritensió 1500V= + 3000V= + 25000V~. Una de dues, o es baixa la tensió a 1500V i s'empra material 1,5kV a la línia i 25kV~ a l'accés a Barcelona, material que podria ser de segona mà (francès per exemple, encara que no sé si n'hi ha de regionals), o es manté la tensió actual i es manté el canvi de tren a La Tor a causa de la diferència de tensió, i llavors el canvi d'ample perd el sentit. Una altra opció seria elevar la tensió de tota la línia a 25kV, i aleshores caldria veure com es fa l'accés a Tolosa (no sé si té vies a 25000V), i suposaria invalidar part de la inversió que s'ha fet en electrificació, a més a més d'haver d'implicar-hi el RFF. D'altra banda, si no entrem a Barcelona per LAV, per on entrem? Seria factible posar tercer carril fins a Montcada? Perquè en aquest cas el problema és redueix a tenir material bitensió UIC a 1500/3000V.
El manteniment? Ja comencem a tenir material específic per una línia, que vol dir personal de conducció i de tallers format, estoc de recanvis, etc etc. A part que en cas de rescat a la línia m'agradaria saber quin material hi ha en UIC per aquestes tasques.
Malgrat totes aquestes pegues, continuo pensant que Puigcerdà és la millor candidata a ésser migrada a UIC. Total, a les altres línies tindríem els mateixos problemes, i a més a més ens trobaríem amb molt més tràfic.
Però els problemes no són ni pocs ni petits.
El material? Entrar a Barcelona per LAV vol dir circular sota catenària a 25kV~. No hi ha material tritensió 1500V= + 3000V= + 25000V~. Una de dues, o es baixa la tensió a 1500V i s'empra material 1,5kV a la línia i 25kV~ a l'accés a Barcelona, material que podria ser de segona mà (francès per exemple, encara que no sé si n'hi ha de regionals), o es manté la tensió actual i es manté el canvi de tren a La Tor a causa de la diferència de tensió, i llavors el canvi d'ample perd el sentit. Una altra opció seria elevar la tensió de tota la línia a 25kV, i aleshores caldria veure com es fa l'accés a Tolosa (no sé si té vies a 25000V), i suposaria invalidar part de la inversió que s'ha fet en electrificació, a més a més d'haver d'implicar-hi el RFF. D'altra banda, si no entrem a Barcelona per LAV, per on entrem? Seria factible posar tercer carril fins a Montcada? Perquè en aquest cas el problema és redueix a tenir material bitensió UIC a 1500/3000V.
El manteniment? Ja comencem a tenir material específic per una línia, que vol dir personal de conducció i de tallers format, estoc de recanvis, etc etc. A part que en cas de rescat a la línia m'agradaria saber quin material hi ha en UIC per aquestes tasques.
Malgrat totes aquestes pegues, continuo pensant que Puigcerdà és la millor candidata a ésser migrada a UIC. Total, a les altres línies tindríem els mateixos problemes, i a més a més ens trobaríem amb molt més tràfic.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Torelló posa fil a l'agulla a la 2a estació
http://www.osona.com/noticia/18796/tore ... a/garrotxa
Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 17/02/2010 a les 19:04h
Torelló posa fil a l’agulla a la segona estació pensada per a la Garrotxa
Manel Nadal, secretari de Mobilitat, tractarà aquest dijous el tema amb els alcaldes de Torelló i Olot.
Torelló va presentar fa un parell d’any el projecte de construcció d’ una segona estació de tren situada al sector de La Caseta. La nova estació està pensada perquè l'utilitzin els habitants de la Garrotxa com a forma més directe per anar amb tren fins a Barcelona ara que ja està oberta la circulació del nou eix Vic-Olot.
La zona de serveis de 19.000 metres quadrats també contempla una estació d'autobusos, un aparcament per 250 places i un hotel d'uns 2.000 metres quadrats. Amb la construcció del túnel de Bracons, la Garrotxa i Torelló estan separades per un trajecte de 15 minuts amb cotxe.
Ara, sembla que el projecte es podria convertir en realitat. De moment, demà el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal; juntament amb l'alcalde de Torelló, Miquel Franch; i l'alcalde d'Olot, Lluís Sacrest; avaluaran a Torelló les possibilitats d'una futura estació ferroviària intercomarcal en aquesta població. Després de la reunió, a la tarda, oferiran una roda de premsa per explicar-ho.
Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 17/02/2010 a les 19:04h
Torelló posa fil a l’agulla a la segona estació pensada per a la Garrotxa
Manel Nadal, secretari de Mobilitat, tractarà aquest dijous el tema amb els alcaldes de Torelló i Olot.
Torelló va presentar fa un parell d’any el projecte de construcció d’ una segona estació de tren situada al sector de La Caseta. La nova estació està pensada perquè l'utilitzin els habitants de la Garrotxa com a forma més directe per anar amb tren fins a Barcelona ara que ja està oberta la circulació del nou eix Vic-Olot.
La zona de serveis de 19.000 metres quadrats també contempla una estació d'autobusos, un aparcament per 250 places i un hotel d'uns 2.000 metres quadrats. Amb la construcció del túnel de Bracons, la Garrotxa i Torelló estan separades per un trajecte de 15 minuts amb cotxe.
Ara, sembla que el projecte es podria convertir en realitat. De moment, demà el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal; juntament amb l'alcalde de Torelló, Miquel Franch; i l'alcalde d'Olot, Lluís Sacrest; avaluaran a Torelló les possibilitats d'una futura estació ferroviària intercomarcal en aquesta població. Després de la reunió, a la tarda, oferiran una roda de premsa per explicar-ho.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Propostes de nom
Una proposta de nom per a la nova estació, seguint les darreres tendències: Torelló | La Garrotxa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Vall del Ges
Jo em decanto més per Vall del Ges o Torelló sud tal qual.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a