Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

dgtxa
N5
N5
Posts: 99
Joined: Friday 20/05/2005 23:17
Location: Olot

Post by dgtxa »

wefer wrote:"Estarem només a 40 minuts de Barcelona (...)
"...i a 20 minuts a peu de l'estació", hauria pogut afegir. Fem càlculs:

Des de Barcelona Sants a la zona de l'estació actual de Figueres:
Total: 60 minuts (40 min. en tren + 20 min. a peu)
Estalvi de temps comparat amb CEX: 40 minuts

Per tant, 60 minuts reals de trajecte, i no 40, com es desprèn de l'article.

Pel que fa a ser l'estació de referència de la Garrotxa... Efectivament: no s'han fet estudis.

Olot-Figueres (suposant que tot sigui autovia): 30 min.
Figueres-BCN en alta velocitat: 40 min (segons diu l'alcalde)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 10 min.
Total: 1h 20 min

Olot-Vic (per futur túnel de Bracons): 20 min
Vic-BCN (després de les millores): 1h (sóc optimista)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 5 min.
Total: 1 h 25 min

Olot-estació de Girona (suposant que tot sigui autovia): 40 min
Girona-BCN en alta velocotat: 35 min (és un suposar)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 10 min.
Total: 1 h 25 min

Olot-Sils (per la carretera actual): 1 h
Sils-BCN en CEX: 1 h (real)
Marge de seguretat per no perdre el tren: 10 min.
Total: 2 h 10 min

De veritat compensarà pagar una burrada i escollir el recorregut més llarg de tots per estalviar-se tan sols 5 minuts i no poder baixar al centre de BCN (Passeig de Gràcia o Plaça Catalunya)?
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

wefer wrote:"Estarem només a 40 minuts de Barcelona (...)
No em quadren els números. Aquest és el temps de trajecte que se'ns ha promès entre Girona i Barcelona arran de la limitació forçada de velocitat per permetre el pas mixt de mercaderies...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

entfe001 wrote:
wefer wrote:"Estarem només a 40 minuts de Barcelona (...)
No em quadren els números. Aquest és el temps de trajecte que se'ns ha promès entre Girona i Barcelona arran de la limitació forçada de velocitat per permetre el pas mixt de mercaderies...
Tractant-se d'un polític, no hi ha res que no quadri. :evil:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

entfe001 wrote:
wefer wrote:"Estarem només a 40 minuts de Barcelona (...)
No em quadren els números. Aquest és el temps de trajecte que se'ns ha promès entre Girona i Barcelona
Aleshores calculem que el temps real BCN-Figueres sigui d'uns 60 minuts de trajecte.
Si a més, tal com diu en dgtxa l'estació estarà a uns 20 minuts del centre, tenim que el trajecte BCN - Figueres serà d' 1 hora i 20 minuts si tot va bé.
El temps actual amb un CEX és d ' 1 hora i 40 minuts.

Molt bé, un estalvi de 20 minuts... a canvi de pagar molt més per haver utilitzat l'AVE i fer 20 minuts a peu (molt divertit els dies que plogui) o haver d'agafar el cotxe o un bus que vés a saber quan passarà per, com a colofó, haver d'agafar el metro per desplaçar-te fins al centre de BCN des de Sagrera o Sants al no existir parada a Pg. de Gràcia.

Després d'això, només queda felicitar als figuerencs, i en especial al seu alcalde i als constructors de pisos que aprofitaran l'espai de l'actual estació, per pensar en el futur de la seva ciutat.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

wefer wrote:Aleshores calculem que el temps real BCN-Figueres sigui d'uns 60 minuts de trajecte.
Si a més, tal com diu en dgtxa l'estació estarà a uns 20 minuts del centre, tenim que el trajecte BCN - Figueres serà d' 1 hora i 20 minuts si tot va bé.
El temps actual amb un CEX és d ' 1 hora i 40 minuts.

Molt bé, un estalvi de 20 minuts... a canvi de pagar molt més per haver utilitzat l'AVE i fer 20 minuts a peu (molt divertit els dies que plogui) o haver d'agafar el cotxe o un bus que vés a saber quan passarà per, com a colofó, haver d'agafar el metro per desplaçar-te fins al centre de BCN des de Sagrera o Sants al no existir parada a Pg. de Gràcia.

Després d'això, només queda felicitar als figuerencs, i en especial al seu alcalde i als constructors de pisos que aprofitaran l'espai de l'actual estació, per pensar en el futur de la seva ciutat.
:plas :plas :plas
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Una mica de populisme electoralista en vista de les eleccions municipals amb les obres de la LAV pel mig:
Diari de Girona wrote:Foment farà sondejos als edificis afectats pel TAV abans de començar les obres

J.B.M., GIRONA.

El Minisiteri [sic] de Foment farà sondejos per controlar la seguretat dels edificis afectats per les obres del Trent [re-sic] d´Alta Velocitat (TAV) a Girona. L´alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va explicar que es convocarà un concurs abans de l´adjudicació dels treballs, amb la voluntat que totes les mesures de seguiment i diagnosi de l´estat dels edificis s´engeguin abans que les màquines comencin a fer els túnels. Amb el concurs es garanteix que una empresa aliena a les obres pugui garantir la seguretat dels immobles. Pagans va recordar el cas del Prat de Llobregat, on Foment ho va fer simultàniament i es van detectar esquerdes.

L´Ajuntament de Girona va celebrar ahir una reunió de la comissió del seguiment del TGV de Girona. L´alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va remarcar que per garantir la seguretat s´aixecaran actes notarials als edificis propers a les obres, com ja havien reclamat els veïns des de feia anys. Això permetrà tenir informació de si les obres del TAV provoquen desperfectes a l´estructura dels edificis, com ara esquerdes.

La màxima autoritat municipal va recordar que aquesta decisió comportarà que «la diagnosi prèvia i el control de la seguretat als edificis durant les obres el porti a terme una empresa independent de la que les executi».

Respecte a les obres del TAV, Pagans també va assenyalar que, mentre durin les obres de construcció de l´equipament, l´actual estació d´autobusos es traslladarà en un espai situat al costat de l´actual. La terminal provisional estarà entre la plaça d´Europa i el límit sud de l´actual estació d´autobusos.

Sortides d´emergència

La màxima autoritat municipal va advertir que s´estan definint on se situaran les sortides d´emergència del túnel que creuarà la ciutat i va explicar que n´hi haurà una cada 500 metres, i que n´hi haurà una que haurà de garantir el pas d´un vehicle en cas d´emergència.

Pel que fa referència a la nova estació, que integrarà les andanes del TGV, el tren convencional i l´estació d´autobusos, Foment ja va avançar que convocarà un concurs d´idees. Adif serà qui s´encarregui de definir la part funcional de l´equipament (andanes, vestíbul, etc.), i l´Ajuntament de Girona definirà com s´ha d´integrar ledific en el seu entorn i quines característiques es pereferixen.

L´alcaldessa ja va advertir ahir que no podia aclarir les dates de les obres perquè encara no hi ha un calendari precís sobre la taula. No obstant, ja va assenyalar que la nova estació es construirà de manera que «estigui en funcionament un cop acabada la fase de l´alta velocitat». En aquest sentit va explicar que l´edifici de l´estació tindrà uns terminis i un projecte diferent als del túnels perquè puguin coincidir en el temps.

El Congrés insta el Ministeri a acceptar les al·legacions

La Comissió de Foment del Congrés dels Diputats , a proposta de CiU, va instar el Ministeri de Foment a incorporar les al·legacions de l´Ajuntament de Girona per millorar el traçat del TAV al seu pas per la ciutat, amb els únics vots en contra del PSOE-PSC.

El diputat de CiU per Girona, Jordi Xuclà, va denunciar «la incoherència del PSC i la seva subordinació al PSOE en votar en contra a Madrid d´una cosa que va votar a favor en el Ple de l´Ajuntament de Girona». Xuclà recorda que el Ple del consistori gironí va aprovar per unanimitat (PSC, CiU, ERC, PP i IC-V) el que avui ha votat en contra el PSC.

El candidat de CiU a Girona, Carles Puigdemont, va advertir que l´actitud del PSC «és pròpia de qui posa els interessos del partit i del Govern de Madrid per damunt dels interessos de la ciutat i les generacions de futur. El PSC de Girona ha dimitit de la defensa dels interessos de la ciutat i s´ha posat al costat del Ministeri».

Per la seva part, la diputada del PSC, Montse Palma, va qualificar d´«oportunista» la proposició presentada pel CiU. Palma va afegir que es tracta d´una iniciativa «sorgida a la llum de les properes eleccions municipals», segurament a causa del «nerviosisme» amb què la federació nacionalista afronta la convocatòria electoral. A més va recordar que s´invertiran més de 400 milions en millores.

L´alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va assegurar que el més important no era qui votava ni qui presentava la proposta, si no si això ajuda que les al·legacions vagin endavant. Va afegir que «ja he dit diverses vegades que en el cas del Pont Major Foment s´equivoca i per això els hem demanat els informes geològics».

La portaveu d´ERC a Girona i candidata a l´alcaldia, Cristina Alsina, va considerar que «com a membre del tripartit en el govern crec que no té explicació» que el PSC no hagi votat a favor d´una proposta que s´havia aprovat en el ple i va recordar que Alex Sàez «havia estat regidor a Girona».

La regidora del PP i cap de lista, Concepció Veray, va acusar als socialistes d´haver estat «enganyant els veïns del Pont Major fent-los creure que defensarien els seus interessos».
A 22 mesos del febrer de 2009 i encara estem així :|
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Més lectors del Diari de Girona que creuen que l'enderrocament del viaducte és un error:
Joan Lluch Zorrilla wrote:El viaducte ferroviari de Girona

És una pena la consideració política majoritària que el viaducte ferroviari de Girona s´ha d´eliminar coincidint amb l´arribada del TGV a la nostra ciutat. És correcte i desitjable que la nova infraestructura d´alta velocitat sigui soterrada, però això no té res a veure amb la necessitat d´enderrocar el tan emblemàtic viaducte. S´argumenten debatibles motius estètics i de soroll per justificar aquesta barbaritat. En canvi, a les ciutats més importants del món hi ha tramvies o metros que circulen per passos elevats sense cap problema. A Girona volen substituir-lo per una nova macroavinguda per a cotxes que descongestionaria el carrer Barcelona. Senyors polítics, reflexionin. L´arribada del TGV presenta una oportunitat inestimable per convertir Girona en una ciutat més sostenible i única. No enderroquin el viaducte. Disposar d´aquesta infraestructura no és una molèstia, és un autèntic luxe i un privilegi per a la ciutat. Utilitzin intel·ligentment les possibilitats que ofereix el viaducte en benefici de tots. Ja està construït. Enderrocar-lo no té cap sentit.

Joan Lluch Zorrilla. Cornellà del Terri.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Canvi a Figueres

Post by Guigui »

Pregunta retòrica: el terrabastall electoral que hi ha hagut a Figueres posarà seny pel que fa a la ubicació de l'estació o deixaran que tiri endavant el projecte per mandra d'introduir-hi canvis?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
dgtxa
N5
N5
Posts: 99
Joined: Friday 20/05/2005 23:17
Location: Olot

Re: Canvi a Figueres

Post by dgtxa »

Guigui wrote:Pregunta retòrica: el terrabastall electoral que hi ha hagut a Figueres posarà seny pel que fa a la ubicació de l'estació o deixaran que tiri endavant el projecte per mandra d'introduir-hi canvis?
En cas que decideixin posar seny, hem de pensar que l'última paraula la té el Ministeri de Foment. I ja hem vist quina predisposició tenen a acceptar canvis de traçat :'(
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Canvi a Figueres

Post by Guigui »

dgtxa wrote:En cas que decideixin posar seny, hem de pensar que l'última paraula la té el Ministeri de Foment. I ja hem vist quina predisposició tenen a acceptar canvis de traçat :'(
D'il·lusions no me'n faig massa, ja que també cal tenir en compte la penalització que tocarà pagar a TP Ferro en cas d'endarreriment de les obres.

En fi, un altre cas on els polítics haurien de gratar-se la butxaca per les animalades que proposen. Ells rai, que si els foten fora de la poltrona en troben una altra de pressa i, com que no els tocaran el crostó per una altra banda, tant se'ls en dóna els disbarats que proposen!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

LAV Perpinyà-Figueres, segons els terminis previstos

Post by Guigui »

Extret del Vilaweb, edició Catalunya Nord:

--------------------------------------------------------------------------------------

DISSABTE, 09/06/2007 - 12:50h

El TGV Perpinyà – Figueres: SÍ que respectarà els terminis!

Com estava previst, les obres del TGV Perpinyà-Figueres, estaran acabades el pròxim febrer del 2009, encara que no passarà cap TGV. El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, es va defensar, assegurant que sí que passaran trens per aquest tram entre Figueres i Perpinyà. La solució, consisteix a construir un intercanviador a la variant oest de Figueres que permeti que els trens canviïn l'ample ibèric per l'ample internacional.

Als responsables de la explotació d'aquest tram, la decisió de retardar tres anys més l'arribada del tren, els suposa un gran daltabaix, ja que se'n van a orris les seves expectatives de negoci. Un total de 34 combois de passatgers i 24 de mercaderies haurien de passar al dia pel túnel del Pertús, que travessa els Pirineus, quan la infraestructura del TGV estigui a ple rendiment. Aquesta circumstància fa que els plans de la concessionària del tram TP Ferro, canviïn substancialment. Malgrat que un portaveu de l'empresa va preferir no fer comentaris sobre el canvi d'escenari, la decepció va ser majúscula. Per això ha demanat una reunió urgent amb el Ministeri de Foment de l'estat espanyol, que es podria produir d'aquí a un parell de setmanes, perquè els exposin els motius d'aquesta demora. Ells han complert la seva part i el túnel de 8,2 quilòmetres que actualment perfora la tuneladora al Pertús, estarà acabat el pròxim mes de setembre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
El tram Figueres-Perpinyà de la nova línia s'utilitzarà a mig gas
1. • Un intercanviador modificarà l'ample de via dels trens que vagin a França
2. • La concessionària complirà el calendari però no podrà explotar del tot el túnel


CRISTINA BUESA
BARCELONA

El tram entre Figueres (Alt Empordà) i Perpinyà (França) estarà acabat el febrer del 2009 tal com estava previst però per allà no hi circularà l'AVE. A gairebé ningú se li escapava que el tren d'alta velocitat no estaria a la capital empordanesa en aquesta data, però el retard de més de tres anys anunciat ahir va engegar en orri les expectatives dels responsables de l'explotació. A més, Girona va saber una vegada per totes que no tindrà AVE fins al 2012.

Un total de 34 combois de passatgers i 24 de mercaderies haurien de passar al dia pel túnel del Pertús, que travessa els Pirineus, quan la infraestructura de l'AVE estigui a ple rendiment. Aquest generós trànsit, però, haurà d'esperar. Aquesta circumstància fa que els plans de la concessionària del tram franco-espanyol, TP Ferro, canviïn substancialment. Malgrat que un portaveu de l'empresa va preferir no fer comentaris sobre el canvi d'escenari, la decepció va ser majúscula.

EL TÚNEL, AL SETEMBRE
TP Ferro ha demanat una reunió urgent amb el Ministeri de Foment, que es podria produir d'aquí a un parell de setmanes, perquè els exposin els motius d'aquesta demora. Ells han complert la seva part i el túnel de 8,2 quilòmetres que actualment perfora la tuneladora en territori francès estarà acabat al mes de setembre. La resta del traçat --fins a completar els 44,4 quilòmetres que té el tram internacional-- es donarà per acabat cinc mesos després.

Per cobrir aquests poc més de vuit quilòmetres, la constructora haurà trigat dos anys i dos mesos i, tot i que l'orografia és molt diferent, la longitud és ostensiblement menor que la de 5,6 quilòmetres que travessa l'Eixample barceloní que requerirà més de tres anys.

RODAMENTS DESPLAÇABLES

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, es va defensar ahir assegurant que sí que passaran trens per aquest tram entre Figueres i Perpinyà. La solució, va exposar, consisteix a construir un intercanviador a la variant oest de la ciutat empordanesa que permeti que els trens canviïn l'ample ibèric per l'ample internacional.

En conseqüència, els combois que hagin de circular en direcció a França hauran de ser de "rodaments desplaçables", és a dir, que puguin modificar l'amplada. Morlán va assenyalar que ho farien amb trens Alvia i, un cop més, va allargar fins a "finals del 2009 o principis del 2010" aquest trànsit pel túnel, "una informació que ja té la concessionària". Està per veure si, tal com marcava el contracte amb TP Ferro, Foment haurà d'indemnitzar la concessionària per aquest incompliment. A més a més, els trens de mercaderies procedents d'Europa només podran arribar fins a Figueres.

Però els passatgers aniran en Alvia i no pas en AVE. D'aquesta manera s'incomplirà el "compromís internacional" que la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va dir que tenia amb França en una sessió al Congrés el juny del 2004: "L'AVE ha d'arribar a la frontera francesa el 2009", va sentenciar.

13 TRAMS EN OBRES

A part de la contrarietat de la concessionària internacional, la resta del recorregut entre l'estació barcelonina de la Sagrera i Figueres segueix el seu curs. El número 2 de la ministra va exposar que aquesta distància està dividida en 23 subtrams, 13 dels quals ja estan en obres. Es tracta sobretot de les obres que afecten les comarques del Vallès Oriental i la Selva.

Tres trams més --entre Figueres i Pontós i en una part de l'entrada a Girona-- s'han licitat fa poc. I els set restants, entre els quals hi ha entre altres Sants-Sagrera, Sagrera-Nus de la Trinitat i els túnels de Girona, es licitaran aquest mateix any. Amb les obres acabades, es donarà la paradoxa que la infraestructura estarà a punt però no es podrà utilitzar fins al 2012, quan s'acabin els túnels de Barcelona i Girona.

>>Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF
.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Indignat i emprenyat

Post by Guigui »

Si els polítics que han causat aquest desgavell n'haguessin de respondre amb el seu sou enlloc de carregar-nos aquestes ignominioses indemnitzacions a tots els contribuents, ja veuríeu com les coses es farien a temps i bé!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Xou cada cop més grotesc

Post by Guigui »

Teatre còmic amb elements de sainet, relatat per l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

CiU retreu a la ministra que l'anunci de l'endarreriment fins el 2012 s'hagi fet just després de les eleccions

Álvarez: "No hi ha cap retard en les obres del TGV entre BCN i França"

Congrés dels Diputats
Ult. Act. 13.06.2007 - 20:41 hs


La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha afirmat que "no hi ha cap retard" per part de l'actual govern espanyol en les obres del TGV que connecta Barcelona amb la frontera francesa i ha assegurat que els traçats alternatius que ara es proposen com a "millors", van ser rebutjats en l'anterior legislatura.

Álvarez ha respost així en la sessió de control al govern de Zapatero una pregunta formulada pel diputat de CiU Jordi Jané sobre la demora de tres anys en les obres d'aquest tram d'alta velocitat, la finalització del qual estava prevista per l'any 2009.

"Ens hem trobat les línies d'alta velocitat com el PP les va deixar. I vostès els van recolzar perquè les deixessin en aquestes condicions", ha dit la ministra, que ha afegit: "Jo em faig responsable del que hem fet en aquesta legislatura".

En aquest sentit, Álvarez ha explicat que, des que el seu govern va rebre la Declaració d'Impacte Ambiental el passat dia 5 de juny, va tardar un dia a elaborar l'estudi informatiu i dos a transmetre a la ciutadania "totes" les accions que pensava dur a terme.

No obstant això, segons el parer de Jané, el Govern "incompleix" el compromís adquirit amb Catalunya de portar el TGV fins a França en el termini previst. "Sent vostè ministra vam acordar que el tren d'alta velocitat arribaria com a màxim a la frontera francesa l'any 2009", ha afegit.

CiU critica l'anunci després del 27-M
Jané ha criticat que el retard es reconegués pocs dies després de les eleccions municipals i ha retret a la ministra que no s'hagi evitat aquesta demora des de les tres administracions governades pel PSOE que gestionen aquest projecte: Executiu, Generalitat i Ajuntament de Barcelona.

Així mateix, ha insistit a Álvarez que "encara està a temps de rectificar" i "d'escoltar el que demanen els ciutadans a Catalunya", que consideren "inacceptable" demorar el final de les obres fins a 2012, ha afegit.

Per la seva banda, Álvarez ha indicat que les tres administracions implicades en el projecte van analitzar "totes les alternatives" i que finalment van decidir "modificar-ne" una.

Acusacions al govern del PP
A més, ha criticat que tots aquests traçats, que s'havien projectat en l'anterior legislatura, travessaven el centre de Barcelona i havien estat "consensuats" per CiU i PP.

"Tan sols trenta-quatre dies després d'arribar l'acord el vam treure a informació pública, 8.376 al·legacions. I el 21 de setembre de 2006 les vam remetre a Medi Ambient", ha continuat Álvarez, que ha catalogat està decisió de modificar el projecte de "minuciosa", "complexa" i de "gran importància".

"Quin és el retard de les dates que vostè diu?", ha prosseguit Álvarez. "Perquè, segons el PP i segons vostès, també havia d'estar el TGV a Barcelona el 2007. Com podia arribar si el van deixar en unes circumstàncies que era impossible que arribés a Lleida?", ha conclòs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Cita de EPC:
17/6/2007 EL FERROCARRIL DEL SIGLO XXI|EL CAMINO HACIA LA FRONTERA FRANCESA

Girona encara la difícil llegada del AVE sin controversia ciudadana
• El derribo del viaducto será el último trámite, cuando la alta velocidad ya circule por la ciudad

• Fomento prevé construir primero el túnel del tren rápido y después el de la línea convencional


CRISTINA BUESA
GIRONA
Habrá cumplido 40 años y pasará a mejor vida. El derribo del viaducto de Girona, construido en 1972, es seguramente la consecuencia más visible de la llegada del tren de alta velocidad a la ciudad. El paso soterrado del AVE por esta capital catalana acarreará unos trabajos de gran complejidad. No en vano el Ministerio de Fomento ha presentado estas obras, junto con las del túnel entre las estaciones de Sants y Sagrera, como uno de los grandes escollos para completar la nueva línea hasta la frontera francesa. Pero, a diferencia de Barcelona, no ha generado rechazo entre la ciudadanía.
El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, justificó hace unos días el retraso hasta el 2012 por las dificultades técnicas que suponen que los dos trazados ferroviarios de Girona pasen soterrados por debajo de dos ríos. Actualmente, la vía del tren convencional discurre por un viaducto de 1.870 metros que atraviesa la urbe. Se construyó para eliminar los pasos a nivel pero, 25 años después, el ayuntamiento aprovechó el proyecto de la llegada del AVE para pedir que se eliminase esta barrera de cemento.
Con el sí de Fomento, este ministerio ha ideado que las dos líneas vayan paralelas hasta la estación, que hoy en día está elevada pero que se convertirá en subterránea. Entrarán por el polígono de Mas Gri, como ahora, aunque el método para construir los trazados será distinto.

EL AVE, TODO CON TUNELADORA
El túnel del AVE, que en total tendrá unos 6,5 kilómetros, se hará todo con tuneladora, igual que el del Eixample de Barcelona. En cambio, el primer tramo de la vía de ancho ibérico --hasta la estación-- se construirá con el método de túnel entre pantallas. Esto quiere decir que se abrirá una enorme zanja, se levantarán dos muros de hormigón laterales y, al final, se tapará el orificio.
Una vez las líneas alcancen la estación, ambas proseguirán su camino por sendos túneles que se bifurcarán. Desde ese punto, el trazado del túnel de la vía ibérica también se ejecutará con tuneladora porque pasa por debajo del río Onyar. El teniente de alcalde de Urbanismo de Girona, Joan Pluma, ha explicado que se ejecutará primero el túnel del AVE y, posteriormente, el de la línea convencional.
Como en ningún momento puede interrumpirse el tráfico ferroviario hacia el norte, el viaducto funcionará hasta el fin de las obras. Una vez esté construida la nueva línea ibérica, que no saldrá otra vez al exterior hasta el barrio del Pont Major, se demolerá la infraestructura.

ESPACIO LIBERADO
El consistorio todavía estudia qué hacer con los miles de metros cuadrados que quedarán libres tras el desmantelamiento del viaducto. Se ha hablado de crear un gran pulmón verde, de aprovechar para hacer una línea de tranvía, de utilizar algún tramo como aparcamiento al aire libre, entre otras ideas. Pluma espera poder consensuar con el ministerio el diseño de este espacio y que este colabore económicamente.
Este acuerdo también debería darse al dibujar la estación. Además de incluir la terminal de autobuses, el consistorio ha pedido que se convoque un concurso para que este equipamiento sea un edificio singular. La reordenación del tráfico de las calles adyacentes es otro de los aspectos que preocupa a las autoridades, así como la conservación del Parc Central. El mes que viene se licitará el proyecto de los túneles y, si no hay nuevos cambios, las máquinas trabajarán dentro de un año.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Llàstima...

Post by JaMiRo! »

Llàstima, amb la vista que hi ha de la ciutat des de la cabina d'un tren passant pel viaducte... :'( :D 8-)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Llàstima...

Post by aarongilp »

JaMiRo! wrote:Llàstima, amb la vista que hi ha de la ciutat des de la cabina d'un tren passant pel viaducte... :'( :D 8-)
Tranquil, no em fas enveja :D

Respecte la obra en sí, ja sabeu la meva opinió, pel que bé...només dic que algú em doni un motiu convincent sobre que el viaducte molesta.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

wefer wrote:Però els passatgers aniran en Alvia i no pas en AVE..
Aaaaah! M'encanta. I per descomptat, ficar trens Alvia per connectar ambg França... NO HO PODIEN PENSAR JA A LA MATEIXA VEGADA QUE ELS ESTRENAVEN EN DIRECCIÓ MADRID... :roll:
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Jordi Freixas wrote:
wefer wrote:Però els passatgers aniran en Alvia i no pas en AVE..
Aaaaah! M'encanta. I per descomptat, ficar trens Alvia per connectar ambg França... NO HO PODIEN PENSAR JA A LA MATEIXA VEGADA QUE ELS ESTRENAVEN EN DIRECCIÓ MADRID... :roll:
Posats a escriure en majúscules...ELS ALVIA ACTUALMENT NO PODEN ENTRAR A FRANÇA PEL SEU PROPI PEU!!!
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Home, construint un intercanviador de CAF a Portbou, s'hauria pogut.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”