Túnel AV Sants-Sagrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Esteu d’acord amb les obres de l’AVE, en quan a què es facin i per on es fan?

Si, totalment
15
37%
Si, però per un recorregut diferent
7
17%
Pse, ja que ho estan fent, per a què canviar-ho?
9
22%
No, AVE pel litoral!
5
12%
No, no l'haurien de fer, és una obra deficitària
3
7%
Altres (expliqueu)
2
5%
 
Total votes: 41

User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by wefer »

Blanco wrote:Així mateix, ha assegurat que els aeroports del Prat i Barajas són "els dos millors d'Europa".
I encara tindrà la caradura de no dimitir. Increïble.
Blanco ha fet aquest anunci en la vintena edició de la Festa de la Rosa, que ha reunit uns 25.000 militants i simpatitzants socialistes a la Pineda de Gavà.
No entendré mai aquesta gent als quals els polítics els roben la cartera, els insulten, els menteixen... i a sobre, la gent encara estan contents d'anar a escoltar-los i aplaudir-los :x
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mètode d'aplegar gent

Post by Guigui »

wefer wrote:No entendré mai aquesta gent als quals els polítics els roben la cartera, els insulten, els menteixen... i a sobre, la gent encara estan contents d'anar a escoltar-los i aplaudir-los :x
En aquest cas, el motiu és simple: la botifarra i el porró són de franc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by Danzig »

Doncs té part de raó, les noves terminals T4 de Barajas i T1 del Prat són de les millors d'Europa.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Millors"?

Post by Guigui »

Però els aeroports, amb els seus retards i, en el cas del Prat, les males comunicacions amb TP, no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by metring »

No es pot dir tant tranquil·lament que El Prat és un dels millors aeroports d'Europa, quan no té ni Rodalies per comunicar-se, i ja no parlem de metro, com la majoria dels principals aeroports d'Europa :avall
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by Tony M. Nyphot »

metring wrote:No es pot dir tant tranquil·lament que El Prat és un dels millors aeroports d'Europa, quan no té ni Rodalies per comunicar-se, i ja no parlem de metro, com la majoria dels principals aeroports d'Europa :avall
L'aeroport del Prat té estació de Rodalies. Tots podem estar més o menys d'acord en què el servei pot ser millorable, però tampoc és cert que sigui un dels aeroports més mal comunicats d'Europa com aquí s'insinua. Sense anar més lluny, l'aeroport d'Orly no té un transport directe de gran capacitat directe amb París i la llançadora a Antony porta un màxim de 1.200 persones per hora quan Renfe n'ofereix 1.604 en un aeroport amb un volum de passatgers similar al del Prat: l'any 2005 Orly va moure unes 24.820.000 persones i el del Prat 27.152.745. Tenim un 33% més de capacitat de transport per menys d'un 10% més de viatgers.

Comparo el segon aeroport d'Espanya amb el segon aeroport de França.
And now for something completely different...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by metring »

Tony M. Nyphot wrote:
metring wrote:No es pot dir tant tranquil·lament que El Prat és un dels millors aeroports d'Europa, quan no té ni Rodalies per comunicar-se, i ja no parlem de metro, com la majoria dels principals aeroports d'Europa :avall
L'aeroport del Prat té estació de Rodalies. Tots podem estar més o menys d'acord en què el servei pot ser millorable, però tampoc és cert que sigui un dels aeroports més mal comunicats d'Europa com aquí s'insinua. Sense anar més lluny, l'aeroport d'Orly no té un transport directe de gran capacitat directe amb París i la llançadora a Antony porta un màxim de 1.200 persones per hora quan Renfe n'ofereix 1.604 en un aeroport amb un volum de passatgers similar al del Prat: l'any 2005 Orly va moure unes 24.820.000 persones i el del Prat 27.152.745. Tenim un 33% més de capacitat de transport per menys d'un 10% més de viatgers.

Comparo el segon aeroport d'Espanya amb el segon aeroport de França.
Ja, però fins a la T-1, que ara per ara és on es concentra la majoria de les companyies d'aviació, no hi arriben els rodalies. Això hauria d'haver-se fet abans de la inauguració.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by wefer »

Danzig wrote:Doncs té part de raó, les noves terminals T4 de Barajas i T1 del Prat són de les millors d'Europa.
En Blanco no deia això. Deia:
1- Que són els millors en el seu conjunt, no es referia a unes terminals en concret. Això, qualsevol que hagi viatjat una mica, sabrà perfectament que no és cert.
2- Que són ELS DOS millors, no uns dels millors.

Per tant, és evident que mentia més que parlava.
Guigui wrote:En aquest cas, el motiu és simple: la botifarra i el porró són de franc.
Doncs mira, igual el proper any m'hi passo amb la carmanyola sota el braç :D Així coma mínim treuríem alguna cosa d'aquests polítics
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

La tuneladora

Post by metring »

Aquí podem veure la tuneladora. Veure el video a http://www.lavanguardia.es/participacio ... -aqui.html

Ja la tenim aquí

Dani Clavera | Barcelona | 22/09/2009 | Actualizada a las 01:48h | Participación

En el capítol 15 Jordi Miró ja va visitar les primeres peces de la tuneladora Barcino. En aquell moment es tractava encara de peces petites, molt diferents a les que estan arribant ara a la zona.

En aquest capítol, el veí de la Sagrera es dedica a passejar per la zona on ha de començar a perforar la Barcino. Miró observar les peces i fa una descripció de totes les parts que veu. Ara sí, la Barcino, ja la tenim aquí.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/participacio ... -part.html

Passejant per Mallorca (1a part)

Dani Clavera | Barcelona | 28/09/2009 | Actualizada a las 19:24h | Participación

En aquest capítol, Jordi Miró passeja pel primer tram del carrer Mallorca per on passarà la tuneladora. L'inici del recorregut és a l'alçada del pont de Calatrava.

Durant el passeig, en Jordi descobreix com anirà enfonsant-se la Barcino pel terra de Barcelona amb l'objectiu de creuar la ciutat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/participacio ... -part.html

Passejant per Mallorca (2a part)

Dani Clavera | Barcelona | 06/10/2009 | Actualizada a las 01:01h | Participación

El carrer Mallorca ja comença a transformar-se. Jordi Miró continua passejant-hi per veure com algunes obres ja han canviat la fesomia d'aquesta via i unes altres tot just han començat. Mentretant, algunes voreres i zones d'aparcament per a cotxes van tornant a la normalitat.

Paral·lelament a aquesta situació, alguns veïns ja viuen en neguit els moments previs a l'inici dels treballs de la tuneladora, que encara s'està muntant.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Esquerdes als edificis del Clot

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74638.php

Primeres esquerdes pel TGV al Clot

Les primeres es van detectar al juny, segueixen creixent i afecten diferents pisos d’una finca situada a tocar del pou que s’excava a Trinxant

Cristina Palomar
Barcelona
Ult. Act. 14/10/2009 02:49


Les obres del túnel del TGV ja han provocat les primeres esquerdes en una finca del barri del Clot. Es tracta de l’edifici que es troba al xamfrà banda Llobregat i muntanya del carrer Mallorca amb Trinxant, just on ara s’està excavant el primer pou de manteniment de la tuneladora. Les esquerdes van començar a aparèixer a finals del mes de juny passat en els baixos de l’edifici situat al número 615-617 de Mallorca, propietat d’un negoci d’administració de finques, i a poc a poc han anat creixent i estenent-se per altres parets i també per altres pisos de l’immoble a mesura que ha anat augmentant la fondària del pou.

Aquesta obra impressionant, que ocupa tot el perímetre del xamfrà i obliga els veïns del voltant a tenir les finestres tancades a pany i forrellat pel soroll i la pols des de fa mesos, també ha provocat moviments en la vorera més pròxima a Trinxant que envolta l’edifici afectat. S’ha produït una inclinació en direcció al pou i s’ha obert una esquerda prou gran i fonda com per ficar-hi un dit. El mateix va passar l’agost passat a la vorera de davant del CEIP Octavio Paz, entre els carrers Mallorca i Navas de Tolosa. En tots dos casos s’ha intentat tapar amb ciment.

Informe sense firma
L’Ajuntament de Barcelona té constància de l’existència d’aquestes esquerdes des del mes de juliol passat, quan el propietari de Fincas A.G. Núñez, Antonio García Núñez, es va posar en contacte amb el responsable d’Infraestructures, Manuel Valdés. Des del consistori s’hi va enviar un geòleg encarregat de fer auscultacions per revisar-les. “Va redactar un informe de dos folis amb fotos que no va firmar i que deia que les esquerdes no tenien massa importància, però jo volia el parer d’un arquitecte”, explica García Núñez. En paral·lel, uns operaris de l’obra del TGV van posar a les esquerdes de qualsevol manera uns pegats de guix com a testimonis per comprovar si aquestes creixien. En alguns punts ja han saltat.

Tanmateix, el diagnòstic del geòleg de l’Ajuntament no coincideix amb el que fa pocs dies va fer un enginyer independent a petició dels veïns, que ja comencen a estar bastant preocupats. Les esquerdes de la gestoria tenen una inclinació d’uns 45 graus i això vol dir que no són producte de les vibracions provocades per les màquines –que habitualment fan un dibuix horitzontal i vertical– sinó per l’assentament del terreny, cosa que pot acabar afectant l’estructura perquè s’està produint just sota l’edifici afectat.

“Quan una obra produeix esquerdes per assentament no surten de forma immediata, sinó a poc a poc, perquè requereix un cert temps. Si s’arreglen malament poden tornar a sortir i poden anar a pitjor amb les vibracions que provoqui el pas dels trens a posteriori”, explica l’enginyer, que prefereix mantenir l’anonimat.

Les causes de l’aparició d’aquestes esquerdes per assentament podrien estar relacionades amb el fet que el pou que servirà per accedir al capçal de la tuneladora s’està excavant just per on passa la riera de l’antic rec Comtal. Des de fa temps, una bomba no para d’extreure aigua freàtica i abocar-la en un contenidor, i això podria haver provocat un encongiment del terreny afectat. “Quan un terreny humit s’asseca, s’encongeix i provoca que els fonaments es moguin i l’edifici baixi de nivell”, conclou l’enginyer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by metring »

:? :o

Com que hi havien "pocs" veïns espantats amb lo del túnel...Suposo que fins a cert punt és inevitable que alguna esquerda aparegui...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tot controlat, segons Nadal

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74663.php

Nadal: "Les obres del TGV són les més monitoritzades i controlades que mai s'hagi fet al món"

El conseller assegura que cal analitzar les esquerdes aparegudes al Clot per veure si afecten l'estructura o no. Assegura que cal estar alerta i que no es pot "menystenir res" però tampoc cal "magnificar"

AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 14/10/2009 09:24


El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat respecte a les primeres esquerdes detectades al barri del Clot, arran dels treballs de construcció del primer pou de manteniment de la tuneladora, que les obres del TGV són "les més monitoritzades i controlades que mai s'hagi fet al món". Ha assegurat que cal "analitzar" les esquerdes aparegudes per veure si afecten l'estructura o es tracta "d'un simple" problema que afecta al guix de la paret.

En una entrevista a TV3, Nadal també ha remarcat que "no es pot menystenir res", en referència als problemes i esquerdes que poden tenir els veïns a les seves cases, però ha puntualitzat que tampoc "es pot magnificar". "Cal que els veïns estiguin atents per veure si surten esquerdes o es detecta qualsevol altra problema", ha recomanat.

Amb tot, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha recordat que els tècnics estan obligats a oferir totes les garanties als veïns i perquè "no hi hagi cap esquerda que no estigui controlada".

Sobre la demanda dels veïns afectats per les obres del TGV perquè no es treballi els dissabtes, Nadal ha remarcat que cal veure "la incidència de les obres en la vida quotidiana dels veïns" abans de prendre alguna decisió.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by victorcasta »

Jo crec que esquerdes al guix de les parets és comprensible que n'hi hagi.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Esquerdes

Post by Guigui »

Però si són per assentament del terreny, la cosa ja és força més preocupant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by Danzig »

Ja no us en recordeu de les famoses esquerdes al Gornal? va sortir en televisió com un drama i després ha quedat en un no res, com ha de ser. Els edificis continuen al seu lloc sense ser paradigmes de construcció d'alta teconologia percissament
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Segons Adif i l'Ajuntament, no són les obres

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74778.php

Adif i Hereu rebutgen que el pou del TGV hagi fet les esquerdes

Afirmen que els desperfectes són previs a les obres de Mallorca-Trinxant però els veïns aporten fotografies que evidencien el canvi des del juliol

Cristina Palomar
Barcelona
Ult. Act. 15/10/2009 00:54


L’aparició d’esquerdes en una finca situada a tocar del pou de manteniment de la tuneladora del TGV que s’està fent al xamfrà de Mallorca amb Trinxant no tenen res a veure amb les obres. Això és el que van assegurar ahir tant l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, com Adif, malgrat que els veïns afectats ho neguen i aporten fotografies on es pot apreciar que des del 9 de juliol fins a aquesta mateixa setmana les esquerdes s’han engrandit a mesura que s’excava el pou.

Obviant les denúncies dels veïns de l’edifici del número 615-617 del carrer Mallorca, tal com va avançar dimecres l’AVUI, Hereu va descartar que les esquerdes tinguin cap relació directa amb les obres del túnel del TGV. “No són noves; estan diagnosticades prèviament a l’obra i són realitats conegudes”, va declarar. L’alcalde va intentar donar un missatge de tranquil·litat als veïns afectats per aquestes polèmiques obres afirmant que “l’Ajuntament treballa per generar confiança”, però també va deixar molt clar que “mai aturarem projectes que fan gran la ciutat”.

A través d’un comunicat, Adif també va indicar ahir que “en els informes realitzats prèviament a l’inici de les obres es van detectar en aquest edifici la presència de fissures preexistents en façanes, zones comunes i vivendes”, i va afegir que des que el novembre de l’any passat es van instal·lar 26 dispositius de control en aquesta zona “no s’han apreciat moviments ni verticals ni horitzontals, cosa que indica la seva estabilitat estructural”.

Tot i aquestes consideracions, al matí – en una visita d’obres al pou d’atac de la tuneladora de Girona– el president d’Adif, Antonio González, assegurava que els tècnics revisaran la finca del barri del Clot, informa Elisabet Escriche. “Verificarem què hi havia i què és el que hi ha”, va deixar clar.

Si es demostra que les esquerdes són conseqüència de les obres del TGV, “Adif farà les correccions oportunes, tal com ja va passar a l’Hospitalet, perquè el primer que ens interessa és la seguretat de les persones”, va afegir González. La primera inspecció in situ la van fer ahir tècnics d’Adif i de la Universitat Politècnica de Catalunya. Avui hi tornaran per acabar de realitzar l’informe “que permeti verificar l’origen de les fissures”. Precisament, un dels principals temors dels veïns afectats pel traçat del TGV és la negativa de les dues administracions a assumir responsabilitats per presumptes desperfectes a casa seva en atribuir-los a problemes estructurals de les finques previs a les obres.

Enmig d’aquest intercanvi d’acusacions, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va recordar que les esquerdes “ni es poden menysprear ni magnificar” i que les administracions “tenen l’obligació de comprovar que no hi cap error”. L’experiència és un grau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Descans en dissabte per als veïns de la Sagrada Família

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -clot.html

Els veïns de la Sagrada Família no patiran obres del TAV en dissabte com passa al Clot

L'Ajuntament defensa el dret dels veïns del barri a «gaudir» del cap de setmana

15/10/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

A la zona de la Sagrada Família no es faran obres del tren d'alta velocitat (TAV) durant els dissabtes com havia sol·licitat l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). L'Ajuntament dóna prioritat al descans dels veïns durant el cap de setmana, tot i que entén que el Ministeri de Foment vulgui avançar en el calendari de les obres. El mateix Ajuntament, però, admet que es treballa en dissabte al tram del Clot situat entre el carrer Biscaia i la Torre del Fang des del principi de les obres. L'Ajuntament admet que, al tram del Clot, no hi ha hagut queixes dels veïns sobre molèsties pels treballs en dia de descans.

Abans-d'ahir, en una assemblea, un grup de veïns de la Sagrada Família decidien oposar-se a la possibilitat que les obres del TAV es fessin també en dissabte com pretenia Adif per tal de poder avançar un mes el calendari de finalització dels treballs en superfície. Tot i que es va fer una crida general als veïns amb més de 400 fulls de convocatòria repartits, només una cinquantena van assistir a la reunió, en què es va prendre la decisió majoritàriament. L'Ajuntament atendrà la seva voluntat i no donarà permís a Adif perquè ampliï als dissabtes els treballs que es porten a terme de dilluns a divendres. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, considerava ahir «lògica i normal» la posició veïnal i defensava el dret dels ciutadans a «gaudir de casa seva i del seu entorn» durant el cap de setmana. El tinent d'alcalde Jordi William Carnes confirmava que es preservaria l'horari d'obres actual per «garantir el dret al descans dels veïns», tot i entendre la celeritat que voldria donar a les obres el Ministeri de Foment. Des de l'Associació de Veïns de la Sagrada Família, Joan Balanyac explica que prefereixen que les molèsties s'allarguin unes setmanes abans que sacrificar el descans de cada dissabte a partir d'ara. En la major part de la zona urbana de la ciutat només es treballa en el TAV de dilluns a divendres, però el mateix Ajuntament admet que als trams dels carrers Mallorca i del Clot situats entre el carrer Biscaia i la Torre del Fang es treballa els dissabtes des de les deu del matí fins a les sis de la tarda, en l'horari que ara l'Adif volia estendre a la zona de la Sagrada Família. En aquell tram del Clot s'hi opera en dissabte des del començament de l'obra i sense que els veïns s'hagin queixat mai, segons l'Ajuntament.

Els tècnics analitzen unes esquerdes en un bloc del Clot

Veïns dels números 615-619 del carrer Mallorca han denunciat l'aparició d'esquerdes en uns baixos que, segons ells, han produït les obres d'excavació d'un pou de manteniment de la tuneladora situat a la cantonada amb el carrer Trinxant. L'alcalde Hereu recordava ahir mateix que les esquerdes fetes públiques ja existien a la finca abans d'iniciar-se les obres i Adif refermava aquesta versió revelant que els informes previs a les obres realitzats pels tècnics van detectar al bloc «danys l'orígens del quals provenen de deformacions de l'estructura horitzontal, no tolerades per les condicions de rigidesa de les fàbriques que s'hi recolzen ni pels acabats». D'abans de començar els treballs, Adif recorda que hi ha 26 dispositius de control i auscultació del moviment en aquest edifici i els adjacents i que, fins avui, no s'hi han apreciat «moviments ni verticals ni horitzontals», i que això n'indica l'«estabilitat estructural». Tècnics d'Adif i la UPC, però, reconeixien ahir l'immoble per elaborar un informe i establir l'origen de les fissures.

Entren al TAV en servei

L'Adif ha denunciat als Mossos d'Esquadra «un intent de sabotatge en instal·lacions auxiliars» de la línia d'alta velocitat que està en servei al barri de Bellvitge. Ahir al matí el centre de protecció i seguretat d'Adif detectava una alarma d'intrusió al pou on hi ha els equips de bombeig d'aigua de la línia del TAV a Bellvitge. Els agents de seguretat van comprovar que s'havia manipulat i forçat l'accés al pou «però no es van apreciar altres danys». Els equips tècnics van comprovar que les instal·lacions funcionaven correctament. El 23 de març, els tècnics de manteniment d'Adif ja van constatar indicis de manipulació en el sistema principal d'energia de les bombes, en el grup electrogen de reserva i en els sistemes de seguretat. Després d'aquell incident, es van instal·lar sistemes addicionals de vigilància contra l'entrada de persones alienes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Post by metring »

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74892.php

Adif no va revisar la finca amb les esquerdes del Clot
El veí afectat avisa que Intemac només va inspeccionar el portal del costat, mentre que tècnics de la UPC, Adif i l’Ajuntament comproven en una visita tensa els desperfectes per fer un nou estudi

Cristina Palomar
Barcelona

Ult. Act. 16/10/2009 02:55

Els tècnics d’Intemac, l’empresa contractada per Adif per fer les inspeccions oculars prèvies a les obres del TGV de les finques afectades pel traçat del túnel, no van revisar la finca del carrer Mallorca 615 on han aparegut les esquerdes. Segons el propietari del local afectat, Intemac va visitar els pisos que correponen al número 619, no la seva gestoria. “Aquests senyors no han vingut mai a casa meva”, va assegurar ahir Antonio García Núñez.

Aquesta versió contrasta amb la donada per Adif per justificar que les esquerdes són prèvies a la construcció del pou de manteniment de la tuneladora de Mallorca-Trinxant i que, per tant, no tenen res a veure amb les obres. Així ho afirmava en un comunicat que va fer públic dimecres passat arran de la informació sobre l’aparició de les esquerdes que va avançar l’AVUI. Segons Adif, “els informes realitzats de forma prèvia a l’inici de les obres per una empresa especialitzada en estructures contractada per Adif per portar a terme els reconeixements van detectar en aquest edifici la presència de fissures preexistents en façanes, zones comunes i les vivendes”.

A diferència d’aleshores, ahir un grup de tècnics d’Adif, de la Universitat Politècnica de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona sí que van acostar-se a l’oficina afectada per analitzar les esquerdes i realitzar l’informe corresponent. Tanmateix, la inspecció va acabar sent una mica accidentada, ja que davant els requeriments del propietari que s’identifiquessin, només la meitat van optar per fer-ho. “Jo necessito saber amb qui parlo per si després he de fer alguna reclamació o, fins i tot, portar-los als tribunals”, declarava visiblement indignat Antonio García Núñez.

Tot i que els tècnics no van tenir prou temps per analitzar totes les esquerdes perquè el propietari els va fer fora, fonts d’Adif van assegurar ahir que “la inspecció s’ha pogut completar i ara es farà l’informe”.

Els retrets dels veïns no van només dirigits a Adif i l’Ajuntament de Barcelona. García Núñez també va lamentar les declaracions del conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, negant que les esquerdes siguin conseqüència del pou. “No he tingut el gust de rebre a casa meva el senyor Nadal”, va ironitzar.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”