Extracte de la notícia de
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... llobregat/ referent a la xapussa que volen perpetrar a la L3. Recordeu que podeu opinar d'això al bloc, i que la notícia de fa uns mesos, és la que té més comentaris:
Projecte del perllongament de l’L3 fins a Sant Feliu
Finalment, en matèria de transports, el Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat per 11,2 MEUR la redacció del projecte constructiu per a detallar el perllongament de l’L3 de Zona Universitària fins a Sant Feliu de Llobregat, que comprèn la construcció d’un nou tram de l’L3 de 8,6 quilòmetres i 9 noves estacions. La redacció d’aquest projecte, que compta amb un termini d’execució de 30 mesos, començarà a principis de l’any vinent.
Respecte de l’estudi informatiu inicial, el projecte constructiu incorporarà alguns canvis fruit de les aportacions recollides durant el procés d’informació pública, com ara la millora de l’accessibilitat al barri de Mas Lluhí, a Sant Feliu de Llobregat, amb la modificació dels accessos de l’estació de Sant Feliu centre.
El perllongament de l’L3 permetrà millorar l’oferta de transport públic en poblacions de l’entorn de Barcelona, arribant a nuclis fins ara exclosos de la xarxa de ferrocarril o metro, com ara Sant Just Desvern o Esplugues de Llobregat, i facilitant l’accessibilitat a punts d’especial interès, com ara l’hospital Sant Joan de Déu, l’hospital Moisès Broggi, el Consell Comarcal del Baix Llobregat o els estudis de TV3 ubicats a Sant Joan Despí.
A més, potenciarà la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, atès que inclourà dos nous punts de correspondència amb el Trambaix i un punt de connexió amb Rodalies de Renfe. Es preveu que el perllongament de l’L3 doni servei a prop de 57.300 viatgers més al dia, dels quals 4.400 provindrien del vehicle privat.
Les obres comportaran un cost aproximat de 1.274 MEUR.
8,6 quilòmetres i 9 noves estacions
L’actuació comprèn la construcció d’un nou tram de l’L3 de 8,6 quilòmetres i 9 noves estacions, de les quals dues se situaran al municipi d’Esplugues de Llobregat, una a Sant Just Desvern, quatre a Sant Joan Despí i dos més a Sant Feliu de Llobregat.
El traçat discorrerà des de l’actual estació de l’L3 en sentit oest, per sota l’avinguda Diagonal, fins a l’Hospital de Sant Joan de Déu, i a continuació creuarà per sota la carretera B-23 fins al nucli d’Esplugues de Llobregat.
Des d’aquí girarà en direcció nord-oest cap al municipi de Sant Just Desvern i continuarà en direcció sud-oest, fins a l’hospital comarcal Moisès Broggi, de Sant Joan Despí. Un cop aquí, el traçat girarà de nou en direcció nord-oest per connectar amb els barris de Les Planes, barri Centre i Pla del Vent-Torreblanca, de Sant Joan Despí, així com al centre de Sant Feliu de Llobregat.
Del total dels 8,6 quilòmetres del perllongament d’aquesta línia, el 70% es construirà amb tuneladora, el 15% s’executarà entre pantalles i el 15% restant, en mina, d’acord amb la morfologia del terreny. El perllongament s’executarà amb un únic túnel amb doble via. De les quatre alternatives desenvolupades, l’escollida distingeix tres trams diferenciats, d’acord amb les particularitats del terreny i el mètode constructiu escollit:
* Zona universitària- Finestrelles: correspon al tram inicial, entre l’actual estació de l’L3 i la futura estació de Finestrelles, al terme municipal d’Esplugues de Llobregat, i donarà servei a l’Hospital de Sant Joan de Déu. Es preveu excavar pràcticament tot aquest tram d’1,4 quilòmetres de longitud en mina, d’acord amb les característiques geològiques d’aquest sector i amb l’objectiu de minimitzar les afectacions en superfície a l’avinguda Diagonal i altres vies principals.
* Finestrelles - Sant Joan de Déu: es preveu que la nova estació ubicada en aquest tram serà un punt d’intercanvi amb el futur perllongament de l’L6 d’FGC. Es construirà a prop de 60 metres de profunditat i tindrà una andana central i dos accessos.
* Finestrelles- Torreblanca: correspon al tram central. S’inicia en el terme municipal d’Esplugues de Llobregat i arriba fins a Sant Feliu de Llobregat. Aquest tram de túnel de 6,1 quilòmetres es construirà amb tuneladora, des de Torreblanca fins a Finestrelles.
* Esplugues Centre, ubicada a la plaça de l’Ajuntament, just al centre del municipi, sota el carrer de Laureà Miró, tindrà correspondència amb el Trambaix. Es construirà a una profunditat de menys de 30 metres. Disposarà d’andanes laterals i dos accessos.
* Sant Just Centre, se situarà a l’encreuament del carrer Major i la Rambla, a prop del tramvia. Disposarà d’andanes laterals i se situarà a 30 metres de profunditat.
* Hospital comarcal del Baix Llobregat, se situarà al límit municipal entre Sant Just Desvern i Sant Joan Despí, sota l’avinguda del Baix Llobregat i la confluència amb el carrer de Mossèn Jacint Verdaguer i permetrà facilitar l’accés dels usuaris a l’hospital comarcal. L’accés se situarà al davant de l’hospital Moisès Broggi, proper a les installacions de televisió de TV3.
* Fontsanta: s’ubicarà al barri de Les Planes de Sant Joan Despí, entre els carrers del Gran Capità i l’avinguda Mare de Déu de Montserrat, amb accés per vianants pel sud. Donarà servei a una àrea bàsicament residencial propera a la parada del Trambaix de Miquel Martí i Pol.
* Sant Joan Despí, situada al barri centre, entre l’avinguda Barcelona i de Mossèn Jacint Verdaguer, propera al Trambaix, tindrà correspondència amb l’estació de Rodalies de Renfe. Aquesta estació es construirà a prop de 40 metres de profunditat entre pantalles.
* Torreblanca, al terme municipal de Sant Joan Despí, s’ubicarà sota l’avinguda de la Generalitat. Disposarà d’un accés, a tocar de l’avinguda de Lluís Companys. Es construirà a uns 30 metres de profunditat, amb un espai contigu destinat a cotxeres i una àrea per a tallers de reparació i manteniment dels combois.
* Torreblanca - Sant Feliu de Llobregat: es tracta de l’últim tram del perllongament, que abasta 1,1 quilòmetres de longitud. Es realitzarà entre pantalles. El traçat discorrerà en paral·lel a l’actual línia de ferrocarril.
* Sant Feliu - Consell Comarcal: es localitza sota la Rambla de la Marquesa de Castellbell, entre l’avinguda de Montejurra i el carrer de Santiago Rusiñol. Disposarà d’un accés situat al sud, molt proper a l’estació del Trambaix del mateix nom, i un altre accés a la banda oposada, al carrer Santiago Rusiñol, al costat del Palau d’esports.
* Sant Feliu Centre: es projecta sota la Rambla de la Marquesa de Castellbell, entre el Passeig del Comte de Vilardaga i el carrer de Francesc Saez. Aquesta estació acollirà, a més, una nova cua de maniobres per tal de facilitar els canvis de sentit dels trens, amb 2 vies de 200 metres de longitud.