Page 10 of 32

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 20:50
by vermer3
reusenc2 wrote:Els trens només funcionaran entre setmana. Els caps de setmana només funcionaran els regionals actuals.
Els Regional Exprés que van a Cambrils també s'integren dins de rodalia, o només aquests nous cinc trens de Rodalia?
Els caps de setmana, doncs, l'horari de rodalia correspondrà als trens Regional Exprés, no?

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 20:50
by waffenrad
Sagrerenc wrote:- Si els horaris ja eren prou anàrquics, encara ho seran més. La implantació d'un horari cadenciat per a tot Catalunya em sembla urgent per acabar amb aquest desgavell i millorar les correspondències.
Tant de bo... Però em temo que aquestes són les Rodalies a les que podrem aspirar por los siglos de los siglos, com ha dit el ministre d'exteriors. Perquè s'ha de comprar molt de material i tenir poder de planificació (amb pasta gansa pròpia al darrera). Això Renfe i Fomento no ho faran mai, entre d'altres motius perquè Espanya és mooolt gran, potser massa i tot: imagineu cadenciar toda España... Mare de Déu de l'Amort Formós!

Salut!

Nomenclatura

Posted: Monday 10/03/2014 20:59
by Javi M
Sens dubte, la nomenclatura escollida és la pitjor que podien triar. És tan llarg de pronunciar que la gent ometrà les lletres. R21 i R22 ho haguera trobat molt més encertat.

Per a què el sistema de nomenclatura fos consistent, ara les línies de Barcelona haurien de passar-se a dir RB1, RB2, etc. I encara rai que les quatre capitals catalanes comencen per quatre lletres diferents!

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 21:04
by reusenc2
vermer3 wrote:
reusenc2 wrote:Els trens només funcionaran entre setmana. Els caps de setmana només funcionaran els regionals actuals.
Els Regional Exprés que van a Cambrils també s'integren dins de rodalia, o només aquests nous cinc trens de Rodalia?
Els caps de setmana, doncs, l'horari de rodalia correspondrà als trens Regional Exprés, no?
M'imagino que si.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 21:25
by alf_
waffenrad wrote:
Sagrerenc wrote:- Si els horaris ja eren prou anàrquics, encara ho seran més. La implantació d'un horari cadenciat per a tot Catalunya em sembla urgent per acabar amb aquest desgavell i millorar les correspondències.
Tant de bo... Però em temo que aquestes són les Rodalies a les que podrem aspirar por los siglos de los siglos, com ha dit el ministre d'exteriors. Perquè s'ha de comprar molt de material i tenir poder de planificació (amb pasta gansa pròpia al darrera). Això Renfe i Fomento no ho faran mai, entre d'altres motius perquè Espanya és mooolt gran, potser massa i tot: imagineu cadenciar toda España... Mare de Déu de l'Amort Formós!

Salut!
No estoy de acuerdo. No creo que sea más caro tener los horarios coordinados y cadenciados y si faltan trenes es porque se han estado desguazando otros que aún funcionaban. Lo que yo creo que pasa es que los gestores piensan como tu: "Cadenciar los horarios, Mare de Déu!" Y claro, con esa falta de ambición no se consigue nada. Si lo intentas, puede que fracases o que ganes. Si no lo intentas ya has perdido. Me parece a mi que la administración no lo intentan, a miedo de fracasar, y de camino no se dan cuenta que su comportamiento es la pura definición de fracaso.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 21:41
by 437.001
Hi hem assistit Josep_serre i servidor (no sé si hi hauria algú més, però en tot cas no els conec).

Han parlat la ministra i el conseller Vila (també hi havia Ricard Font, i els alcaldes de Tarragona, Reus i El Vendrell, el president del Port de Tarragona, i el president de Renfe Julio Gómez-Pomar).
Els dos han destacat que es tracta d´un primer pas i que la xarxa se suposa que ha d´anar creixent.
El conseller ha deixat caure la paraula "Valls", i no sé si per activa o per passiva ha parlat de L´Hospitalet de l´Infant.

La ministra també ha parlat de la connexió al port de Tarragona en ample UIC (que deu estar al caure, juntament amb el tercer rail des de Castellbisbal).

Els serveis comencen el dia 20, i s´hi aplicarà la tarjeta sense contacte de l´ATM del Camp de Tarragona cap a l´estiu, sembla ser.

M´agraden els horaris L´Arboç-Cambrils, sobretot els del matí.

La ministra és molt baixeta. :)

Prou comèdia!

Posted: Monday 10/03/2014 21:51
by Guigui
En resum: la principal inversió de la xarxa de rodalia de Tarragona ha consistit en fer venir i servir tota la casta política que ha anat a fer el paperot a Reus. El que hauria de ser el més normal del món (que els polítics treballin per qui els paga), en aquest país s'ha de vendre a bombo i platerets, fins i tot per coses fetes malament i amb poques ganes.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 22:12
by 437.001
Però almenys ara hi ha alguna cosa.

S´haurà d´anar millorant, no cal ni dir-ho.
Dos dels problemes amb què neix aquesta nova xarxa són l´alçada de les andanes de Tarragona, Reus, Salou i Cambrils (precisament les quatre amb més potencial a priori), la falta d´estacions a llocs clau (Roda de Berà-Platja, Creixell, Reus-Sud, Vilafortuny), i la per ara escassa extensió de la xarxa (ni Valls, ni Vilanova/Sitges, ni Vilafranca, ni Miami Platja i L´Hospitalet de l´Infant).

Paciència, tot arriba. ;)

Rodalies de dilluns a divendres

Posted: Monday 10/03/2014 22:14
by Renfe451
reusenc2 wrote:Els trens només funcionaran entre setmana. Els caps de setmana només funcionaran els regionals actuals.
Doncs ja m'explicaràs quin servei de rodalies és aquest, que només funcioni de dilluns a divendres, si és que fins i tot nuclis de rodalies més petits i amb molta menys gent com Saragossa o Santander funcionen els 7 dies de l'any! I amb la RT1 es podrien haver estirat una miqueta i portar-la fins a La Plana-Picamoixons. En canvi la RT2 jo la veig bastant bé.

Re: Rodalies de dilluns a divendres

Posted: Monday 10/03/2014 22:17
by 437.001
Renfe451 wrote:
reusenc2 wrote:Els trens només funcionaran entre setmana. Els caps de setmana només funcionaran els regionals actuals.
Doncs ja m'explicaràs quin servei de rodalies és aquest, que només funcioni de dilluns a divendres, si és que fins i tot nuclis de rodalies més petits i amb molta menys gent com Saragossa o Santander funcionen els 7 dies de l'any! I amb la RT1 es podrien haver estirat una miqueta i portar-la fins a La Plana-Picamoixons. En canvi la RT2 jo la veig bastant bé.
Crec que és qüestió d´una miqueta de paciència. No hi ha diners i s´ha fet amb lo poquet que hi ha.

Jo m´he quedat amb que Vila ha mencionat Valls (ja és alguna cosa, després de tota la tabarra que hem donat pels fórums... :D).

També falten estacions, com he dit al post d´a sobre.

El problema nº1 que ens ve és que pel què sembla els RT1 i RT2 "purs" (els que no siguin "regiolies"), es faran amb... Civia (amb les andanes de Tarragona, Reus, Salou i Cambrils que són baixes). :cop

Re: Rodalies de dilluns a divendres

Posted: Monday 10/03/2014 22:24
by Renfe451
437.001 wrote: El problema nº1 que ens ve és que pel què sembla els RT1 i RT2 "purs" (els que no siguin "regiolies"), es faran amb... Civia (amb les andanes de Tarragona, Reus, Salou i Cambrils que són baixes). :cop
Amb Civia? Però si en la nota de premsa que jo he llegit han mencionat que aquests serveis les cobririen unitats 447 i 448 (en els serveis cadenciats).

Re: Rodalies de dilluns a divendres

Posted: Monday 10/03/2014 22:31
by davidsantirso
Renfe451 wrote:
437.001 wrote: El problema nº1 que ens ve és que pel què sembla els RT1 i RT2 "purs" (els que no siguin "regiolies"), es faran amb... Civia (amb les andanes de Tarragona, Reus, Salou i Cambrils que són baixes). :cop
Amb Civia? Però si en la nota de premsa que jo he llegit han mencionat que aquests serveis les cobririen unitats 447 i 448 (en els serveis cadenciats).
Veig uns quants turmells trencats si posen civia... :avall

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 22:36
by Sagrerenc
alf_ wrote:No estoy de acuerdo. No creo que sea más caro tener los horarios coordinados y cadenciados y si faltan trenes es porque se han estado desguazando otros que aún funcionaban.
Cadenciar els horaris i posar més trens són dues coses diferents, una cosa no implica necessàriament l'altra, tot i que de vegades s'aprofita la posada en marxa d'un nou servei per cadenciar els horaris.
Guigui wrote:En resum: la principal inversió de la xarxa de rodalia de Tarragona ha consistit en fer venir i servir tota la casta política que ha anat a fer el paperot a Reus.
Fan venir tota la casta política per només 820 tren-km al dia. Vergonya.
437.001 wrote:Però almenys ara hi ha alguna cosa. (...) S´haurà d´anar millorant, no cal ni dir-ho. (...) Paciència, tot arriba. ;)
Enllaço amb el que comentava més amunt. Quina planificació hi ha en aquest país? Hi havia el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012 que proposava 4 línies al Camp de Tarragona, però allò va quedar en paper mullat, i a més la nova RT2 des de l'Arboç entra en contradicció amb aquell pla. I des del traspàs de Regionals a la Generalitat (2011) no em sona que hagi sortit cap pla nou.

Quins objectius hi ha al darrere d'aquesta nova xarxa? Quin % de passatgers es vol passar del mode vehicle privat al mode ferroviari? Quines línies d'autobús es reorganitzaran per adaptar-se al nou servei de Rodalies? Quin objectiu mínim de puntualitat exigirà la Generalitat a la Renfe? Quants usuaris diaris s'han marcat com a objectiu? Quin és el cost de funcionament de les dues línies? Quin % estarà finançat per les aportacions dels usuaris? Quin descens de les emissions de CO2 es contempla? No, no hi ha absolutament res de tot això.

Els miserables 820 trens-km diaris que posaran en marxa només serviran per a callar boques i dir "ja teniu el que demanàveu". La planificació del transport no la veig enlloc, ja us puc assegurar que fins i tot al Marroc ho fan millor.

Comparacións que se'n van de les mans

Posted: Monday 10/03/2014 23:14
by Javi M
Renfe451 wrote:Doncs ja m'explicaràs quin servei de rodalies és aquest, que només funcioni de dilluns a divendres, si és que fins i tot nuclis de rodalies més petits i amb molta menys gent com Saragossa o Santander funcionen els 7 dies de l'any!
Nuclis amb menys població? Saragossa, només la capital, ja té 1,45 vegades la població de tot el Camp de Tarragona. La ciutat de Santander també sobrepassa en 40.000 habitants la població de Tarragona. En ambdós casos, no existeixen serveis alternatius als de rodalia, al contrari del que passa a Tarragona.

En conclusió: entre Tarragona i Reus durant un Diumenge, hi ha més freqüència que als serveis de Saragossa i Santander durant un dia laborable. Sens dubte, una comparació del tot agosarada, la que fas.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Monday 10/03/2014 23:29
by reusenc2
Sagrerenc wrote:Quin és el cost de funcionament de les dues línies?
Segons diversos mitjans, el cost es de 3 milions d'euros a l'any que la Generalitat ha d'abonar a Renfe.

Posted: Tuesday 11/03/2014 0:38
by Renfe451
Javi M wrote:Nuclis amb menys població? Saragossa, només la capital, ja té 1,45 vegades la població de tot el Camp de Tarragona. La ciutat de Santander també sobrepassa en 40.000 habitants la població de Tarragona. En ambdós casos, no existeixen serveis alternatius als de rodalia, al contrari del que passa a Tarragona.

En conclusió: entre Tarragona i Reus durant un Diumenge, hi ha més freqüència que als serveis de Saragossa i Santander durant un dia laborable. Sens dubte, una comparació del tot agosarada, la que fas.
Santander té 17 trens diaris, només entre la capital i Reinosa. A part de que compta també amb dues línies de rodalia operades per Feve i amb més viatgers que la única de Renfe, la mostra és que a l'any 2012 a la línia Santander-Liérganes hi van pujar 1.892.058 viatgers i a la línia Santander-Cabezón de la Sal va ser utilitzada per 1.605.045 viatgers. Sumem-hi el global de totes dues, i ens surt un total de 3.497.103 viatgers. I a Renfe? Ha anat en descens continu des de l'any 2009, tenint a l'any 2012 1.034.000 usuaris, no ha arribat ni als 2 milions. En el nucli de Saragossa bona part dels serveis regionals que travessen la ciutat (inclosos els procedents de Barcelona) han tingut que ser cadenciats a causa de la falta d'ocupació en els rodalies purs (ara amb la obertura de Goya sembla que ha remuntat una mica), en el recorregut entre Casetas i Miraflores, també hi ha transport alternatiu que és l'autobús interurbà i que ha tingut més viatgers que el rodalies. Jo només deia que no era gens habitual un servei de rodalia com del Tarragona operi només 5 dies a la setmana quan els casos que he mencionat i amb menys viatgers, operen de dilluns a diumenge, reduccions de freqüències al marge.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Tuesday 11/03/2014 1:01
by Enric
Vivo en El Vendrell y con esto podría decir que bueno algo es algo..por fin tendremos servicios a Tarragona y Reus sin tener que ir hasta Sant Vicenç que en mi caso la mayoría de veces lo hacia en coche con el añadido de encontrar aparcamiento cosa a veces muy difícil...

Dicho esto...veo que los escasos 5 servicios desde L'Arboç me parecen ridículos y menos pensando que los findes no circularán...cosa que en verano seria de agradecer que lo hicieran..han buscado L'Arboç para empezar y terminar esta nueva RT2...por 10 minutos más no podían haberlos hecho ir hasta un sitio digamos más lógico cómo és Vilafranca?..donde se podría captar poco a poco más viajeros..si es por el tema donde dejo la unidad mientras vuelve a Cambrils se podría haber pensado en La Granada..cómo los rodalies de Vilafranca van hasta Els Monjos ya que cómo sabemos las mentes pensantes en su momento hicieron dos vías de apartado tan cortas que justo cabe una 447..respecto a esto recuerdo haber estado el primer dia de circulaciones creo allá por el 2007 y uno de aquellos encorbatados que parece que mandan mucho dijo algo parecido a.."la hemos cagado con estas dos vías de apartado tan justas"...estuve casi al lado y no le dije nada por prudencia...porque eso lo veía yo desde el primer momento.

5 servicios dan para poco..ya el presupuesto debe ser justo pero podían haber tenido mas imaginación...se podría haber puesto alguno hasta Valls y La Plana...sobretodo Valls que practicamente no ven trenes circular...y mirando horarios de esta RT2...resulta que llega un rodalies a Vilafranca a las 7'02 de la mañana..y a las 7 en punto de L'Arboç el Cambrils...con hacer continuar el de Vila hubiera estado bién o cómo decía antes meterlos todos hasta allí...en fin...para mi estas rodalies nacen cortas..muy cortas...pero claro así no podrán decir que no hacen nada..por eso estaban en Reus haciendo la presentación..vamos ni que fuera para tanto.

Y de la RT1..lo veo mejor..pero aquí algún servicio lo hubiera hecho llegar también hasta L'Arboç ya que en esta estación han decidido hacer llegar los servicios hasta Cambrils..se hubiera podido cadenciar mejor todo...y respecto al material ni idea aunque digan 448 y 447...lo lógico seria 447..por lo menos estas por loa noche se podrán rotar con alguna que pasa noche en Sant Vicenç...en fin si se me ocurre más cosas ya las diré!!

Re: Rodalies de dilluns a divendres

Posted: Tuesday 11/03/2014 1:53
by 437.001
davidsantirso wrote:
Renfe451 wrote:
437.001 wrote: El problema nº1 que ens ve és que pel què sembla els RT1 i RT2 "purs" (els que no siguin "regiolies"), es faran amb... Civia (amb les andanes de Tarragona, Reus, Salou i Cambrils que són baixes). :cop
Amb Civia? Però si en la nota de premsa que jo he llegit han mencionat que aquests serveis les cobririen unitats 447 i 448 (en els serveis cadenciats).
Veig uns quants turmells trencats si posen civia... :avall
La meva font és interna. Serien 465 del dipòsit de Vilanova (només pels serveis RT1 i RT2 purs, evidentment els altres serveis seran amb 470, 447 i 448, com ara).

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Tuesday 11/03/2014 2:14
by 437.001
Sagrerenc wrote:
437.001 wrote:Però almenys ara hi ha alguna cosa. (...) S´haurà d´anar millorant, no cal ni dir-ho. (...) Paciència, tot arriba. ;)
Enllaço amb el que comentava més amunt. Quina planificació hi ha en aquest país? Hi havia el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012 que proposava 4 línies al Camp de Tarragona, però allò va quedar en paper mullat, i a més la nova RT2 des de l'Arboç entra en contradicció amb aquell pla. I des del traspàs de Regionals a la Generalitat (2011) no em sona que hagi sortit cap pla nou.
Si prefereixes que s´hagi de fer "el pla" en lloc de que hi hagi serveis directes entre El Vendrell i L´Arboç i Tarragona ja, doncs posa els calers, xiquet. :roll:

El què és jo, em faig creus que tal i com estan les coses el posin en servei (i Girona i Lleida igual), fins i tot el no-res que posaran en servei.

No és que em dóni precisament per satisfet (molt xup hauria de ser per que m´en donés), tot i que m´alegri de que hi torni a haver servei directe entre Tarragona i El Vendrell.
Però si tal com està l´economia treuen calers de sota una pedra per fer-nos un arreglet, doncs millor això que res.
Perquè el que hi havia fins ara, a Tarragona, doncs... era això: res.

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Posted: Tuesday 11/03/2014 2:25
by 437.001
Enric wrote:Vivo en El Vendrell y con esto podría decir que bueno algo es algo..por fin tendremos servicios a Tarragona y Reus sin tener que ir hasta Sant Vicenç que en mi caso la mayoría de veces lo hacia en coche con el añadido de encontrar aparcamiento cosa a veces muy difícil...

Dicho esto...veo que los escasos 5 servicios desde L'Arboç me parecen ridículos y menos pensando que los findes no circularán...cosa que en verano seria de agradecer que lo hicieran..han buscado L'Arboç para empezar y terminar esta nueva RT2...por 10 minutos más no podían haberlos hecho ir hasta un sitio digamos más lógico cómo és Vilafranca?..donde se podría captar poco a poco más viajeros..si es por el tema donde dejo la unidad mientras vuelve a Cambrils se podría haber pensado en La Granada..cómo los rodalies de Vilafranca van hasta Els Monjos ya que cómo sabemos las mentes pensantes en su momento hicieron dos vías de apartado tan cortas que justo cabe una 447..
El problema no es de las dos vías en fondo de saco de Vilafranca, sino de que Vilafranca se negó a que la LAV pasara por las afueras "porque perjudica a la viña".
Resultado: la estación de Vilafranca amputada, un desastre de explotación de los servicios con inicio/final Vilafranca, y un problema de capacidad que tiene muy difícil arreglo sin usar las estaciones de Els Monjos o La Granada.

Y ahora los vecinos quejándose del ruido del AVE... :cop