Page 10 of 11
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Monday 11/04/2016 14:50
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_v_0/46680/mu ... r-les-vies
Multa a 12 usuaris de la Garriga per travessar les vies de l’estació quan un tren tallava el pas habilitat
Adif sanciona amb 180 euros les persones que van travessar per un lloc per on no es podia
última actualització: 06-04-2016 (18:00)
EL 9 NOU
Una dotzena de persones usuàries del tren a l’estació de la Garriga reben aquests dies una multa provinent d’Adif, que gestiona els serveis de les estacions, per haver travessat les vies quan un tren impedia el pas de banda a banda pel lloc habitual.
Així ho va denunciar el regidor del PSC, Àlex Valiente, al ple d’aquest dimecres, en un prec que firmaven conjuntament amb el regidor de Solidaritat. Els fets van passar el mes de novembre passat quan dos trens es van creuar a l’estació de la Garriga. Però com que un dels dos combois era molt llarg, va tallar el pas pel lloc habilitat. En veure la situació i en percebre que no hi havia perill, 12 persones van travessar les vies per un altre lloc i van ser requerides posteriorment per personal de seguretat. Els van agafar el número de carnet d’identitat i fa pocs dies han començat a rebre la notificació d’una multa que puja a 180 euros per persona. El regidor socialista va reconèixer que aquell no era el lloc per travessar d’una banda a l’altra de l’estació, però que es tractava de passar o de perdre el tren: “Qui no ho ha fet mai?” es preguntava Àlex Valiente.
Per això, i per denunciar la indefensió dels passatgers que viuen situacions com aquesta, en el prec del PSC i Solidaritat es demanava que l’Ajuntament intervingués davant d’Adif perquè anul·lés les sancions econòmiques derivades d’aquell incident.
L’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, es va comprometre a reclamar de seguida davant del gestor d’insfrastructures la retirada de les multes. Alguns grups municipals, com ERC-Acord, van afegir que, a més, caldria, exigir respecte pels usuaris i que es modernitzin els sistemes d’indicació i informació del pas dels trens. La petició de socialistes i SI va ser aprovada per unanimitat dels 17 regidors del ple de la Garriga.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Monday 11/04/2016 16:57
by 437.001
A Renfe, de vegades no tenen senderi, però al mateix temps, la gent ha de ser puntual!!
Tot això se suposa que es resoldria amb el desdoblament del tram Parets-La Garriga, ja que l'estació de La Garriga passaria a tenir pas inferior amb ascensors, i també quedaria clar per quina via ve el tren (ara no sempre és el cas).
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Monday 11/04/2016 17:59
by UT440_132M
437.001 wrote:A Renfe, de vegades no tenen senderi, però al mateix temps, la gent ha de ser puntual!!
Tot això se suposa que es resoldria amb el desdoblament del tram Parets-La Garriga, ja que l'estació de La Garriga passaria a tenir pas inferior amb ascensors, i també quedaria clar per quina via ve el tren (ara no sempre és el cas).
En el cas de La Garriga, gairebé sempre se sap per quina via passa el tren. Normalment, els trens direcció L'Hospitalet paren a la via 2, els que van direcció Vic/Ripoll/Puigcerdà/LaTour de Carol, per la principal.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Monday 18/04/2016 12:28
by metring
http://www.naciodigital.cat/noticia/106 ... s/fortuits
Un de cada cinc morts a les vies de Renfe el 2015 van ser accidents fortuïts
Onze dels 53 atropellaments van ser involuntaris mentre que 42 van ser suïcidis
Enguany s'han produït quatre accidents mortals i dotze persones s'han tret la vida
L'Estat es torna a comprometre a soterrar el tren a Montcada i Reixac deu anys després
Tots a soterrar!
Posted: Monday 18/04/2016 14:02
by Guigui
Au, un altre altaveu acrític dels partidaris de dilapidar milions de tots nosaltres en lloc d'educar la gent.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Monday 18/04/2016 19:13
by albert28
metring wrote:http://www.naciodigital.cat/noticia/106 ... s/fortuits
Un de cada cinc morts a les vies de Renfe el 2015 van ser accidents fortuïts
Onze dels 53 atropellaments van ser involuntaris mentre que 42 van ser suïcidis
Enguany s'han produït quatre accidents mortals i dotze persones s'han tret la vida
L'Estat es torna a comprometre a soterrar el tren a Montcada i Reixac deu anys després
Discutint amb això per Twitter vaig arribar a la conclusió que aquest article està mal redactat. On diuen accidents fortuits deuen dir: no pagar bitllet, creuar per on no tocar, saltar-se un semàfor en vermell i les barreres baixades...
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Monday 18/04/2016 20:36
by barcelonasants
Als Estats Units i al Regne Unit fa temps que emeten campanyes en vídeo i falques de ràdio per conscienciar sobre els perills dels passos a nivell (i la perillositat de
jugar-se-la a la via). Solen utilitzar imatges i recursos impactants, similars als que aquí s'han fet servir per campanyes de seguretat vial. Els vídeos no deixen indiferent i, per poc que te'ls miris, crec que transmeten el missatge de manera molt clara.
Certament no es pot comparar la cultura ferroviària que tenen ambdós països amb la que existeix aquí. No tenen res a veure entre sí ni amb la situació del ferrocarril a Catalunya, on hi ha molts menys passos a nivell. En el cas dels EUA sé que fins i tot hi ha una fundació per evitar accidents a les vies: Operation Lifesaver (
http://oli.org/).
Crec que una campanya publicitària (o un reportatge periodístic televisiu) podrien tenir efecte. S'han fet coses similars amb les víctimes d'accidents de trànsit. No veig per què no es podria fer en aquest cas.
Podeu donar una ullada als vídeos a veure què us semblen (
IMATGES IMPACTANTS)
http://www.youtube.com/watch?v=kI3iY0N0seM
http://www.youtube.com/watch?v=ZoGfw2taFNg
http://www.youtube.com/watch?v=pQixU92wk3M
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Tuesday 19/04/2016 11:59
by wefer
albert28 wrote:Discutint amb això per Twitter vaig arribar a la conclusió que aquest article està mal redactat. On diuen accidents fortuits deuen dir: no pagar bitllet, creuar per on no tocar, saltar-se un semàfor en vermell i les barreres baixades...
No són fortuïts. Són imprudències, com els condueixen a 200 Km/h o beguts, no té més.
UT440_132M wrote:http://el9nou.cat/noticies_v_0/46680/mu ... r-les-vies
Multa a 12 usuaris de la Garriga per travessar les vies de l’estació quan un tren tallava el pas habilitat
L’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, es va comprometre a reclamar de seguida davant del gestor d’insfrastructures la retirada de les multes.
Quina vergonya de polítics tenim en aquest país,
però quina vergonya!!! En comptes de fer complir les lleis, defensen als que les incompleixen.
Catalunya = tercer món.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Tuesday 19/04/2016 12:30
by Sky
Ja només falta que l'ajuntament pagui les multes als imprudents. Bé, millor no dono idees.
Àustria no és Catalunya
Posted: Friday 10/06/2016 16:16
by Guigui
S'ha publicat
en un diari austríac la notícia que l'any passat, en aquell país hi hagué 124 atropellaments en passos a nivell, amb 21 morts. I com reaccionen? En culpen els trens? Volen soterraments? Reclamen ni tan sols passos inferiors? Res d'això!
Senzillament, estan dilucidant com senyalitzar millor els passos a nivell, tot analitzant les causes. D'entrada, diuen que posar barreres completes (que travessen el pas a nivell de costat a costat) costarien 500.000 euros per pas a nivell. Al mateix temps, es tracta de models que qualsevol cotxe, fins i tot petit, podria trencar en cas de quedar-se atrapat a les vies.
A més, durant una setmana, passaran a totes les sales de cinema d'Àustria un vídeo per a conscienciar la gent:
Sortir del pas a nivell
Posted: Friday 10/06/2016 18:59
by Javi M
Guigui wrote:Al mateix temps, es tracta de models que qualsevol cotxe, fins i tot petit, podria trencar en cas de quedar-se atrapat a les vies.
Les notres no només permeten sortir del pas a nivell en cas de quedar-s'hi tancat, sinó que en comptes de trencar-se, mitjançant frontisses s'obren cap a fora en pempenyer-les. A més compten amb uns sensors que permeten detectar tal fet.
Re: Canvi de paragidma
Posted: Friday 10/06/2016 20:23
by Baró de MunChausson
Guigui wrote:A llarg termini, el més eficaç seria propiciar un canvi de paradigma. I aquest no pot ser altre que els polítics, els mateixos que es pensen que fent lleis ja fan per justificar la seva opulent existència, també es prenguin seriosament el compliment de les normes, de manera que no resti impune cap infracció. I amb això no exigeixo la instauració d'un règim policial, però la disbauxa que impera actualment acabarà convertint en un desgavell allò que hom anomena "la societat" si segueix la màniga ampla que hi ha ara.
Per tant, per al cas que ens ocupa: compliment estricte de la prohibició de baixar o travessar les vies, amb multes per a qui hi contravingui, així com pagament d'indemnització pels danys materials i morals originats per tot causant d'atropellament que el sobrevisqui. D'aquesta manera, la gent prendrà consciència de que hi ha coses amb les quals no es juguen, ni que sigui perquè els toca ben a fons la cartera.
Hi estic completament d'acord.
Com bé dius, crec que caldria anar canviant el paradigma mental actual per un altre en què s'apel.lés més a la responsabilitat individual de la gent. Potser és l'edat, però veig els Telenotícies i només sento a parlar de víctimes, de protecció dels més febles, dels més vulnerables, etc. Tot això repetit a tort i a dret genera un efecte pervers: els mes febles i els més vulnerables es veuen deslliurats d'anar amb compte perquè han interioritzat la idea que els més forts sempre tenen la culpa dels que els passa als més febles. Això es veu a diari en el trànsit urbà i interurbà: els més febles són els més temeraris.
Històricament s'han fet infinitat de campanyes de conscienciació (les han fetes les diferents Admiministracions). No seria potser el moment de fer alguna campanya que recordés que algú que creua per on no toca és ell el principal responsable de la seva possible (però, evidentment, no desitjable) desgràcia?
Sé que tot això és molt difícil perquè canviar les tendències hegemòniques costa molt de temps, però en algún moment, crec, s'hauria de començar.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Friday 10/06/2016 23:22
by Fran-Ikarus
Als passos a nivell (o zones) més "problemàtics", o per dir-ho sense embuts amb més víctimes, es podrien posar cartells similars als de certes autopistes ("53 morts a Catalunya aquest any"), recordant que no s'hi ha de creuar, o bé que s'ha de fer-ho quan la situació sigui adient (segons pertoqui), i fent un esment explícit a les víctimes mortals que s'hi produeixen (no cal especificar-hi cap xifra, ni per tant anar-la canviant) per incomplir aquest lema.
El problema s'ho poden trobar allà on estan reclamant soterraments, perquè no col·laborarien precisament en aquesta campanya.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Sunday 26/06/2016 13:37
by metring
Estic intentant treure d'internet un breu reportatge que passen a Catalunya Informació sobre el tema del ferrocarril i els suïcidis que es produeixen cada any segons la xarxa. El que recordo és que deien que a Renfe es produeixen uns 60 a l'any, a FGC entre 4 i 5 i que intenten fer les estacions més lluminoses i plenes de vida per a dissuadir als qui tinguin la intenció de llençar-se a la via, i que FGC col·labora amb una universitat per parlar del tema i que als maquinistes se'ls fa una formació especial, i als afectats els donen una baixa de tres dies. Si algú és capaç de recuperar el reportatge, val la pena. Ja era hora de què les operadores parlessin sense embuts.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Tuesday 28/06/2016 10:12
by wefer
metring wrote:El que recordo és que deien que a Renfe es produeixen uns 60 a l'any, a FGC entre 4 i 5 i
A TMB, malgrat la seva absurda política de negar el fet dels suïcidis (segons ells per no generar efecte crida, cosa totalment falsa segons tots els experts en suïcidis) una vegada vaig aconseguir que un alt càrrec em digués extraoficialment que la seva mitjana de suïcidis era d'un cada setmana.
Per tant no cal gaire esforç per deduir que
cada any es suïciden entre 100 i 150 persones a la xarxa ferroviària catalana. Per fer-vos una idea, ve a ser gairebé el mateix número de persones que es maten a la carretera en tota Catalunya en un any, i d'això sí que se'n parla dia sí i dia també, a més de gastar-se enormes quantitats de diners en prevenció.
Potser ja seria hora de començar a fer-hi alguna cosa, no creieu?
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Wednesday 29/06/2016 10:20
by metring
FGC ens ha passat l'enllaç sobre el reportatge que he esmentat missatges abans:
http://www.ccma.cat/catradio/alacarta/i ... io/926806/
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Thursday 07/07/2016 19:41
by metring
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Wednesday 13/07/2016 17:37
by Renfe445
Esta es la única manera para convencer a los que cruzan los pasos a nivel con las barreras bajadas. Pero lo más explícito posible. Por ejemplo, en Montcada apoyaría la idea de poner un cartel al lado de los pasos a nivel con varias fotografías reales de este tipo de sucesos, a ver si la gente aprende.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Wednesday 13/07/2016 19:31
by UT440_132M
Renfe445 wrote:Esta es la única manera para convencer a los que cruzan los pasos a nivel con las barreras bajadas. Pero lo más explícito posible. Por ejemplo, en Montcada apoyaría la idea de poner un cartel al lado de los pasos a nivel con varias fotografías reales de este tipo de sucesos, a ver si la gente aprende.
S'ha fet amb les campanyes viàries de la DGT, i amb el tabac, i la gent segueix morint per accidents de trànsit i malalties respiratòries associades al tabac. En la nostra societat no serviria de res, i el cartell estaria arrencat o pintat al cap de pocs dies.
Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?
Posted: Wednesday 13/07/2016 20:51
by Renfe445
UT440_132M wrote:S'ha fet amb les campanyes viàries de la DGT, i amb el tabac, i la gent segueix morint per accidents de trànsit i malalties respiratòries associades al tabac. En la nostra societat no serviria de res, i el cartell estaria arrencat o pintat al cap de pocs dies.
O, en el caso del entierro del tren en Montcada, el cartel se sustituiría con carteles de "Soterrament ja!".
Te doy toda la razón!