Page 10 of 14
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Saturday 09/10/2010 12:13
by Mako448
Espero que quan Regionals la gestioni la Generalitat,la primera mesura sigui la Devolució Xpress a TOTES les línies.Que els de Tortosa,Reus,Móra,Montblanc,Valls també existeixen i en general tenen un servei pijtor que a Girona,i que no és queixin els de la plataforma d'usuaris de les obres del AVE,que els hi recordo que els usuaris del sud van estar 2 mesos canviant de tren a Sant Vicenç de Calders a un Rodalies que a sobre anava via Vilafranca,i sense devolució i pagant el trajecte sencer com si fossis a Barcelona(quan els esvorancs de Bellvitge)
El que veig molt injust és que si vens de Tarragona i arribes més de 20 mintus tard no tinguis dret a Devolució Xpress,en canvi si vens de Girona sí que la tens,no és injust aixó?I aixó per uns pocs "queixiques"?
Jo ho tinc ben clar,o tenim tots Devolució Xpress o ningú.I si la plataforma aquesta tan és queixa del servei de la seva línia,doncs que un dia provin d'anar amb tren a Móra,Montblanc,Valls i a veure que opinen...
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Saturday 09/10/2010 12:58
by metring
No hi ha forma que baixis del burro, eh? Llegeix-te missatges anteriors, perquè ja t'hem dit per activa i per passiva que han estat els únics en reivindicar-ho, i que si els altres no es mouen, doncs no aconsegueixen res. Comença per fer una queixa formal, i que la gent s'hi sumi.
Enveja
Posted: Saturday 09/10/2010 13:06
by Guigui
Mako448 wrote:I aixó per uns pocs "queixiques"?
Ara mateix penso reclamar a Renfomentadif que em farceixin
ipso facto el país de línies ferroviàries, amb serveis cadenciats de mitja hora en totes, com fan a Suïssa. O això, o que els suïssos es quedin amb quatre trenets enllaunats, endarrerits i en horaris escassos i inútils... això sí, de disseny.
És aquest el teu raonament, oi?
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Saturday 09/10/2010 14:09
by Mako448
Varies coses,peró abans de res,a on puc trobar totes les reclamacions de la plataforma d'usuaris aquesta?He llegit algunes peró en algun lloc hi seràn totes,per qué supsoo que hi hauràn més?
En primer lloc,no s'entèn que els usuaris de Tarragona,Lleida,Reus,Tortosa,Valls,Montblanc,Cambrils,Móra,etc...sent usuaris de Regionals com els de Girona,pel que veig no els importi de cap de les maneres que els seus "germans"de dalt si arriba el seu tren 20 minuts tenen recompensació,i en canvi,els de Tarragona,Lleida,Reus,Tortosa,Valls,Montblanc,Cambrils,Móra,etc...no puguin tenir recompensació si el seu tren arribi més de 20 minuts,de veritat que no ho consideren desigualtat aixó?Els dóna igual aquesta desigualtat?No els interessa per res tenir devolució xpress?Per qué no recullen firmes dins dels trens per reclamar la Devolució Xpress als Regionals del Sud,si en teoria el servei del sud és pitjor que al nord,i van patir 2 mesos fent un transbord a un Rodalies que a sobre anava via Vilafranca?I van pagar el mateix.Per qué ells,els de Tarragona,Lleida,Reus,Tortosa,Valls,Montblanc,Cambrils,Móra,etc...sabent que els de Girona,que són usuaris del mateix servei que els de Tarragona,Lleida,Reus,Tortosa,Valls,Montblanc,Cambrils,Móra,etc i gaudeixen de la devolució express,i en canvi els de Tarragona,Lleida,Reus,Tortosa,Valls,Montblanc,Cambrils,Móra,etc...veient la desigualtat que és produeix,no és queixen?De veritat que als usuaris de Regionals del Sud no els interessa la devolució express,tenint en compte que els del nord tenen la devolució express,no s'adonen Renfe els estàn discriminat?Qué recollin firmes,que parlin amb Renfe i si no els fan ni cas,motins peró no als trens de la línia de Tarragona,sinó als regionals de Girona per exemple,o millor encara,que tallin l'AVE,que aquests siguin d'on siguin tenen devolució de l'import si arriben 20 minuts tard.
Sobre que és la mesura de la devolució express és per "queixes d'uns pocs",de veritat que veieu raonable que fa anys un pocs facin motins a una 470 per qué aquesta feia el servei CEX,aixó a cuento de que viene?,i fotent a la resta de viatgers de dins del tren que l'únic que volen és arribar puntual a la seva destinació?Per aixó lo de "per uns pocs queixiques".També reclamen una rebaixa del preu dels bitllets i abonaments,i la devolució express,penso que amb un d'aquests dos és més que suficient,per aixó lo de "és queixen massa".I tampoc cal que fain motins als seus propis trens,en referència als motins de Sant Celoni,sortint uns pocs(per qué dubto pas que haguès sortit el tren sencer)i fotent a la majoria de passatgers que el que volen és arribar a la seva destinació.Per qué no tallen l'AVE?
SI el motiu de la "Devolució Express" i la rebaixa dels preus als bitllets i abonaments és les obres de l'AVE,doncs les obres són les obres i punt,rebaixen el preu del peatge quan hi han obres a l'AP-7,per exemple?O quan hi han embussos en les operacions sortida i retorn?Oi que no?Doncs han d'assimilar que hi han obres i que el tren trigarà "una mica mès",peró no hauràn de fer transbord a un Rodalies com durant 2 mesos ho feien els del Sud,o un transbord en bus com porten mesos fent-ho els usuaris de la Lleida-Manresa,i aquests no tenen devolució express si arriben tard ni tan sols tenen el tram del trajecte afectat gratuït.Que se'ls baixi una mica i no un 35% com he llegit el preu dels bitllets i els abonamets hi estaria d'acord,de fet el que sí que és un insult és la pujada als preus dels trens que és fan amb 449,que a sobre tenen seients més incómodes que les 448R.A més que jo sapigui menys al tram de Girona Ciutat(aquest reconec que serà molt probematic),la LAV va paral.lela a la línia convencional,d'acord,peró no va enganxada en la majoria del seu tram.I no crec que és repeteixin situacions d'esvorancs,i per tant,problemes de circulació. si hi han obres i via única,Renfe informa,i els usuaris han de saber coneixer certa afectació quan agafin un tren i assimilar que arribaràn tard.
Torno a repetir,m'agradaria llegir totes les reinvidicacions dels usuaris de Girona,i els de les altres linies haurien de movilitzar-se peró ja!.Jo no visc a Tarragona,Montblanc,etc..peró si visquès fos usuari habitual de la línia regionals del sud,seria el primer en recollir firmes.Peró crec que els usuaris del sud han de donar-se compte que renfe està cometent una desigualtat i una injustícia,i per tant,han de queixar-se.A més que bona part de les línies del sud són en via únicami el trens,i hi han méss erveis de LD,cosa que facilita els retards,al nord en canvi tota la línia és en via doble i la circulació dels LD és escassa,er el que no afecta gaire a la circulació dels MD.També se que s'han queixat per qué els seus trens aribin abans de les 8:00 del matí a Barcelona.Ara bé,m'agradaria saber si la plataforma d'usuaris s'ha queixat de la pujada de preus per la entrada del servei de les 449,o dels seients dels 449,o de les nefastes andanes baixa que té l'estació de Girona,que si ús queixeu de les andanes de Rodalies,la de Girona és de jutgat de guàrida,i un discapitat no pot pujar a un 449 tot i que el tren estigui adaptat,peró l'andana és massa baixa(i el tren massa alt),fins i tot la porta adaptat a PMR queda força lluny de l'andana.La conclusió que trec que en algunes coses és "queixen massa",sobretot lo del motí a les 470.Tampoc fa falta fer tant enrenou.
Si una cosa dolenta té la línia de Girona,és que no poden gaudir dels trens Regionals més cómodes de la xarxa de Regionals de Catalunya,que són les 448R.Peró torno a repetir,m'agradaria llegir una per una les reclamacions de certa plataforma d'usuaris,i analitzar-la,per qué estic segur que hi han més.
Uns reclamen, altres es conformen
Posted: Saturday 09/10/2010 15:23
by Guigui
Els usuaris de Girona tenen dret a reclamar que en un país europeu es presti un servei digne d'Europa. Si altres es conformen amb serveis a l'alçada de la República Democràtica del Congo, és el seu problema. Però que no emmerdin els que s'han guanyat unes petites millores a base de mobilitzar-se i gastar el seu propi temps en guanyar una mica de qualitat de vida. Si, en lloc de queixar-se per enveja envers els que han aconseguit millores, la gent es preocupés per aconseguir-les per a ells mateixos, el món funcionaria millor. I si no fan ni una cosa ni altra, serà que els està prou bé com estan les coses.
Re: Uns reclamen, altres es conformen
Posted: Saturday 09/10/2010 21:48
by metring
Guigui wrote:Els usuaris de Girona tenen dret a reclamar que en un país europeu es presti un servei digne d'Europa. Si altres es conformen amb serveis a l'alçada de la República Democràtica del Congo, és el seu problema. Però que no emmerdin els que s'han guanyat unes petites millores a base de mobilitzar-se i gastar el seu propi temps en guanyar una mica de qualitat de vida. Si, en lloc de queixar-se per enveja envers els que han aconseguit millores, la gent es preocupés per aconseguir-les per a ells mateixos, el món funcionaria millor. I si no fan ni una cosa ni altra, serà que els està prou bé com estan les coses.
+1
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Friday 12/11/2010 14:07
by metring
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 45039.html
La Plataforma d´Usuaris de Renfe es reivindica amb tothom
El grup convida els caps de llista a viatjar amb ells per millorar els trens entre Portbou i Barcelona
GIRONA | DDG
La Plataforma d'Usuaris de Renfe de la línia Portbou - Barcelona ha enviat un escrit a tots els caps de llista de les formacions amb representació per Girona del Parlament actual perquè tinguin en compte les millores que demanen en els ferrocarrils. Els usuaris es mostren satisfets perquè l'1 de gener es farà efectiu el traspàs de la gestió a la Generalitat. A més també reivindiquen la feina feta que ha permès millorar alguns aspectes. Tanmateix, reclamen que no s'oblidin d'alguens reivindicacions i exigeixen més informació.
El col·lectiu d'usuaris recorda que "ara fa un any, un centenar d'usuaris i usuàries d'aquesta línia, com a integrants de la Plataforma, ens vam adreçar per escrit al ?president del Govern espanyol per ?fer-li conèixer el malestar i la impotència que sentíem davant del mal servei i les arbitrarietats que, de manera reiterada, feia temps que rebíem a mans de Renfe i d'Adif".
També expliquen que "hem aconseguit que Renfe posi en marxa la "devolució exprés" per a tots els tipus de bitllet i per als retards superiors a 20 minuts, i estem en contacte quasi permanent amb la companyia operadora per denunciar les deficiències que observem en la qualitat del servei". Tot i això es pregunten per què des del 1988 el viatge és més llarg o quins són els protocols d'emergència.
Davant aquesta situació, proposen als candidats que els acompanyin "en un dels desplaçaments que fem diàriament cap a Barcelona amb el tren de mitjana distància que surt de Girona a les 7.10".
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Saturday 13/11/2010 10:29
by metring
No m'estranya que facin reivindicacions, amb notícies com aquesta:
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 45321.html
La possibilitat de treure la línia a Portbou
El diputat al Congrés i vicealcalde de Figueres, Francesc Canet (ERC),
assegura que un alt càrrec de Renfe li va revelar -fa uns vuit anys- que la companyia havia previst un escenari en el qual s'acabés eliminant la línia de Figueres a Portbou, aprofitant les sinèrgies del TAV, i per l'elevat cost econòmic que suposa la construcció de la pota nord i aconseguir així eliminar les vies del centre de la ciutat. D'altra banda, diu Canet, també li va plantejar la possibilitat que la reducció de trens per la línia convencional permetés "que només s'hagués d'aixecar la barrera del pas a nivell set o vuit cops al dia, amb la qual cosa, em va dir, estaríem temptats".
Canet insisteix que aquesta persona ja no forma part de Renfe però que això està al full de ruta i que cal aprofitar el "temps que ens dóna la crisi per repensar la variant nord i el soterrament".
Els està bé
Posted: Saturday 13/11/2010 17:11
by Guigui
O sigui, fa vuit anys, quan l'aleshores alcalde va reclamar a crits el soterrament, sabia a què s'exposava, i el nou equip de govern també ha assumit el risc i ha tirat endavant la campanya d'odi al tren. Doncs que no es queixin sinó que assumeixin davant la gent les conseqüències d'allò que van defensar amb vehemència i per la qual cosa no es van estar de manipular l'opinió pública.
És el que té dir mitges veritats i no voler veure la realitat.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Friday 19/11/2010 15:28
by metring
De l'edició d'avui de La Vanguardia a Girona:
Crònica d´una agonia
L´Alt Empordà es prepara per plantar cara si Renfe decideix suprimir la línia Figueres-Portbou
RAMON IGLESIAS
La connexió internacional de l'Alt Empordà va arribar a ser la gran porta d'Europa
La setmana passada, el vicealcalde de Figueres i diputat d´ERC, Francesc Canet, feia una revelació d´alt voltatge que venia a confirmar una vella i aterradora sospita dels pobles d´una part de la comarca. Deia que un alt càrrec de Renfe ("per prudència" Canet no l´ha identificat) li havia confessat que tenien la solució per suprimir del mig de Figueres la seva gran muralla urbana, que són les vies del tren que travessen la ciutat de nord a sud i pel mig. La idea que plantejava aquest alt càrrec no passaria per una inversió colossal, sinó per una solució final: Esperar la consolidació de la nova línia d´alta velocitat (la de La Jonquera) per deixar morir d´inanició la línia convencional (la de Portbou). Una vegada buida de passatgers es podria prendre la decisió d´arrencar les vies velles i clausurar la línia escudant-se en criteris de zero rendibilitat. Una decisió que posaria fi d´aquesta manera a 140 anys d´història i d´històries de la mítica línia ferroviària internacional. L´únic mitjà que durant anys va unir Catalunya amb aquell univers inabastable anomenat Europa. Un tren construït per l´extinta Companyia Camins de Ferro de Barcelona a França per Figueres (BFF).
Canet ha precisat que la supressió és una opció que, almenys des de la seva formació política, no contemplen. És més, diu que la combatran. Esquerra sempre ha considerat aquesta línia com una mena de columna vertebral de l´Alt Empordà i no volen que Foment deixi la comarca paraplègica. Figueres no té muralles medievals que ofeguin el seu urbanisme però té vies de ferro que fan el mateix efecte. En els últims 30 anys han estat diverses vegades a prop de soterrarles o desviar-les, però mai fins ara havien arribat a tocar una solució que la crisi econòmica ha arruïnat.L´últim projecte consistia en desplaçar les vies i treureles del mig de Figueres, però Foment s´ha quedat sense diners.
L´Alt Empordà es prepara per plantar cara si Renfe decideix suprimir la línia Figueres-Portbou
RAMON IGLESIAS
La connexió internacional de l'Alt Empordà va arribar a ser la gran porta d'Europa
La setmana passada, el vicealcalde de Figueres i diputat d´ERC, Francesc Canet, feia una revelació d´alt voltatge que venia a confirmar una vella i aterradora sospita dels pobles d´una part de la comarca. Deia que un alt càrrec de Renfe ("per prudència" Canet no l´ha identificat) li havia confessat que tenien la solució per suprimir del mig de Figueres la seva gran muralla urbana, que són les vies del tren que travessen la ciutat de nord a sud i pel mig. La idea que plantejava aquest alt càrrec no passaria per una inversió colossal, sinó per una solució final: Esperar la consolidació de la nova línia d´alta velocitat (la de La Jonquera) per deixar morir d´inanició la línia convencional (la de Portbou). Una vegada buida de passatgers es podria prendre la decisió d´arrencar les vies velles i clausurar la línia escudant-se en criteris de zero rendibilitat. Una decisió que posaria fi d´aquesta manera a 140 anys d´història i d´històries de la mítica línia ferroviària internacional. L´únic mitjà que durant anys va unir Catalunya amb aquell univers inabastable anomenat Europa. Un tren construïtper l´extinta Companyia Camins de Ferro de Barcelona a França per Figueres (BFF).
Canet ha precisat que la supressió és una opció que, almenys des de la seva formació política, no contemplen. És més, diu que la combatran. Esquerra sempre ha considerat aquesta línia com una mena de columna vertebral de l´Alt Empordà i no volen que Foment deixi la comarca paraplègica. Figueres no té muralles medievals que ofeguin el seu urbanisme però té vies de ferro que fan el mateix efecte. En els últims 30 anys han estat diverses vegades a prop de soterrarles o desviar-les, però mai fins ara havien arribat a tocar una solució que la crisi econòmica ha arruïnat.L´últim projecte consistia en desplaçar les vies i treureles del mig de Figueres, però Foment s´ha quedat sense diners.
Una cosa és el problema de Figueres i una ben diferent són les pors dels pobles del nord de la comarca que fa temps que sostenen que la supressió d´aquesta línia no és una simple sospita, sinó un pla premeditat que els aïllaria.
En els últims 30 anys la companyia ha anat cancel · lant progressivament més de la meitat de les freqüències de trens, ha rebaixat la inversió, i ha convertit el transport de mercaderies per allà en un suplici que ha portat a importadors i exportadors a no voler saber res del tren i decantar-se totalment pel camió. Això sumat amb la universalització del cotxe privat i, més recentment, amb la irrupció de les línies aèries de baix cost, han deixat l´anciana connexió internacional com una relíquia reumàtica. El vell camí de ferro ha anat agonitzant lentament. De ser un referent quasi mitològic durant la segona meitat del segle passat (amb milers de passatgers a la setmana), ha passat a ser un mitjà exòtic per viatjar cap a Europa, llevat dels trens Talgo que hi circulen però que marxaran cap a la la Jonquera quan es talli la cinta de l´alta velocitat. Queden lluny aquelles escenes d´anar passejant per sota de la imponent marquesina eiffeliana de Portbou i poder xerrar a l´andana amb Fernando Rey o veure a Yul Brynner escopetejat perquè arribava tard a Cadaquès... I és que els anys 40 el tren exprés entre Portbou i Barcelona era l´exprés de les celebrities: un dia et podies creuar amb George Sanders i l´endemà asseure al mateix departament que Tirone Power. Entre els seixanta i setanta, van prendre el relleu imponents legions de jovenalla europea que descobrien la Costa Brava entrant amb tren, els vuitanta van ser els italians... i a partir d´aquí aquesta línia internacional va entrar en una progressiva decadència. Fins avui que fonamentalment és un eix de comunicació amb Figueres de Peralada, Vilajuïga,Llançà, Colera i Portbou. Un tren social, com el defineix l´activista Josep Maria Loste.
Els mateixos treballadors ensumen el pla de demolició de Renfe. Els maquinistes fa dies que estan a la grenya amb l´empresa perquè els fa conduir més hores del que, segons ells, és segur i aconsellable. La setmana passada un maquinista d´un tren que anava a Portbou va decidir aturar-lo a Figueres i deixar els passatgers dels pobles tirats a la capital de l´Alt Empordà. El responsable d´organització del Sindicat Ferroviari de Catalunya, José Franco, diu que Adif i Renfe "fa temps que estan descapitalitzant el tren convencional per abocar tots els diners a l´AVE". També des de Llançà ho sospiten. El seu alcalde, Pere Vila diu que seria "un greu error històric", i adverteix que els pobles "de la Mar d´Amunt lluitarem per evitar-ho. El tren d´alta velocitat no ha de suposar la mort del tren de la costa", manifesta l´alcalde. Com Vila, Francesc Canet i altres veus de la comarca, aposten per passar a l´acció per defensar el ferrocarril. Fer tota la fressa possible per aconseguir apagar la metxa que Renfe ha encès per fer volar pels aires la vella i bella porta ferroviària d´Europa.
Camins de ferro
La vella Figueres-Portbou no era estatal. Va ser construïdaper la Companyia Camins de Ferro de Barcelona a França per Figueres (BFF), posteriorment Companyia dels Ferrocarrils de Tarragona a Barcelona i França. Una línia que, a diferència de la del TAV actual que ara l´amenaça de mort, no es va construir per iniciativa estatal, sinó empresarial.
D´empresaris catalans com Frederic Marcet, Claudi Planàs, Miquel Victorià i l´enginyer Eduard Maristany. Es va construir amb diner privat i sense cap mena de subvenció, fins que ja començades, l´any 1871, va posar les obres del tram Girona-França en mans de Credit Mobilier. Avui no és una història molt coneguda, però durant el segle dinou, aquesta institució va ser una de les més importants al món. Va finançar nombrosos ferrocarrils a Europa, el nord d´Àfrica i a l´Orient Mitjà, amb els estalvis d´inversos francesos. La línia, com quasi tot després de la guerra civil, es va nacionalitzar... nacionalitzar estatalment s´entén.
Una cosa és el problema de Figueres i una ben diferent són les pors dels pobles del nord de la comarca que fa temps que sostenen que la supressió d´aquesta línia no és una simple sospita, sinó un pla premeditat que els aïllaria.
En els últims 30 anys la companyia ha anat cancel · lant progressivament més de la meitat de les freqüències de trens, ha rebaixat la inversió, i ha convertit el transport de mercaderies per allà en un suplici que ha portat a importadors i exportadors a no voler saber res del tren i decantar-se totalment pel camió. Això sumat amb la universalització del cotxe privat i, més recentment, amb la irrupció de les línies aèries de baix cost, han deixat l´anciana connexió internacional com una relíquia reumàtica. El vell camí de ferro ha anat agonitzant lentament. De ser un referent quasi mitològic durant la segona meitat del segle passat (amb milers de passatgers a la setmana), ha passat a ser un mitjà exòtic per viatjar cap a Europa, llevat dels trens Talgo que hi circulen però que marxaran cap a la la Jonquera quan es talli la cinta de l´alta velocitat. Queden lluny aquelles escenes d´anar passejant per sota de la imponent marquesina eiffeliana de Portbou i poder xerrar a l´andana amb Fernando Rey o veure a Yul Brynner escopetejat perquè arribava tard a Cadaquès... I és que els anys 40 el tren exprés entre Portbou i Barcelona era l´exprés de les celebrities: un dia et podies creuar amb George Sanders i l´endemà asseure al mateix departament que Tirone Power. Entre els seixanta i setanta, van prendre el relleu imponents legions de jovenalla europea que descobrien la Costa Brava entrant amb tren, els vuitanta van ser els italians... i a partir d´aquí aquesta línia internacional va entrar en una progressiva decadència. Fins avui que fonamentalment és un eix de comunicació amb Figueres de Peralada, Vilajuïga,Llançà, Colera i Portbou. Un tren social, com el defineix l´activista Josep Maria Loste.
Els mateixos treballadors ensumen el pla de demolició de Renfe. Els maquinistes fa dies que estan a la grenya amb l´empresa perquè els fa conduir més hores del que, segons ells, és segur i aconsellable. La setmana passada un maquinista d´un tren que anava a Portbou va decidir aturar-lo a Figueres i deixar els passatgers dels pobles tirats a la capital de l´Alt Empordà. El responsable d´organització del Sindicat Ferroviari de Catalunya, José Franco, diu que Adif i Renfe "fa temps que estan descapitalitzant el tren convencional per abocar tots els diners a l´AVE". També des de Llançà ho sospiten. El seu alcalde, Pere Vila diu que seria "un greu error històric", i adverteix que els pobles "de la Mar d´Amunt lluitarem per evitar-ho. El tren d´alta velocitat no ha de suposar la mort del tren de la costa", manifesta l´alcalde. Com Vila, Francesc Canet i altres veus de la comarca, aposten per passar a l´acció per defensar el ferrocarril. Fer tota la fressa possible per aconseguir apagar la metxa que Renfe ha encès per fer volar pels aires la vella i bella porta ferroviària d´Europa.
Si aquí es vol, no es tancarà
Posted: Friday 19/11/2010 15:37
by Guigui
Precisament, això és una cosa que el traspàs de regionals podrà evitar.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Friday 19/11/2010 20:31
by 470
Sera los viajeros los que elegiran el medio de transporte que mas le interese, y por experiencia en otras líneas suele ser AVE, desde luego a Renfe es lo que le interesa.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Friday 19/11/2010 21:29
by Sagrerenc
470 wrote:Sera los viajeros los que elegiran el medio de transporte que mas le interese, y por experiencia en otras líneas suele ser AVE, desde luego a Renfe es lo que le interesa.
Serà que hi ha trens alternatius per anar de Madrid a Sevilla, o de Madrid a Barcelona (a part de l'Estrella Costa Brava).
Interessa, i a tot arreu, oi?
Posted: Friday 19/11/2010 22:22
by Guigui
470 wrote:Sera los viajeros los que elegiran el medio de transporte que mas le interese, y por experiencia en otras líneas suele ser AVE, desde luego a Renfe es lo que le interesa.
Sí, l'AVE per anar a Llançà, Portbou, etc.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Saturday 20/11/2010 13:38
by 470
Sagrerenc wrote:470 wrote:Sera los viajeros los que elegiran el medio de transporte que mas le interese, y por experiencia en otras líneas suele ser AVE, desde luego a Renfe es lo que le interesa.
Serà que hi ha trens alternatius per anar de Madrid a Sevilla, o de Madrid a Barcelona (a part de l'Estrella Costa Brava).
Ya ni eso, el costa brava se lo cargan pronto.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Monday 29/11/2010 14:20
by metring
Un article al nostre bloc, dedicat als usuaris de la Plataforma:
http://blogspersonals.ara.cat/mobilitat ... nformisme/
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 08/02/2011 19:45
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=36365
Ricard Font viatjarà demà amb representants de la Plataforma d'Usuaris de Renfe de la línia Portbou-Barcelona
El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, viatjarà demà dimecres, 9 de febrer, amb representants de la Plataforma d’Usuaris de Renfe de la línia Portbou-Barcelona.
L’atenció als mitjans tindrà lloc, a les 6.55 hores, a l’estació de tren de Girona (Pl.Espanya, s/n.Girona), des d’on s’iniciarà el recorregut Girona-Barcelona a les 7.10 hores.
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 09/02/2011 19:36
by metring
http://www.europapress.cat/economia/not ... 73031.html
Usuaris de Renfe continuen reclamant que es redueixi el temps del trajecte entre Portbou i Barcelona
GIRONA, 9 Feb. (EUROPA PRESS) -
Els membres de la Plataforma d'Usuaris de la línia Portbou-Barcelona de Renfe han fet el trajecte d'aquest dimecres acompanyats pel director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, en una reunió informal en què li han reclamat una vegada més que es redueixi el temps del trajecte.
En declaracions a Europa Press, la portaveu de la plataforma, Marian Riembau, ha explicat que la reunió ha estat "positiva" i que els dóna esperances després de tants canvis, tant a Renfe com a la Generalitat.
A més de reduir el temps de viatge, que des que van començar les obres de l'alta velocitat dura 15 minuts més, Riembau també ha reclamat que es recuperin les freqüències i s'ampliïn els horaris, sobretot a la nit, en el trajecte de Barcelona a Girona.
La reunió amb Font --que utilitza habitualment el tren per anar a treballar a Barcelona-- ha servit també per treure compromisos, ja que els usuaris han decidit presentar un llistat concret de millores del servei que la Generalitat estudiarà.
"Ara esperem estabilitat", ha afirmat la portaveu dels usuaris, que tenen pendent una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder.
La plataforma d'usuaris confia que el traspàs dels trens de mitja distància a la Generalitat també ajudi, sobretot perquè "la gestió per part d'algú que coneix el territori ha d'ajudar", ha matisat Riembau.
Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou
Posted: Sunday 30/10/2011 23:09
by metring
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... 68280.html
Una anomalia cada dia
En la línia entre Barcelona i Portbou hi ha gairebé un retard cada dia des del setembre
Les causes són sobretot incidències tècniques, de gestió i actes incívics
30/10/11 00:00 - girona - Oriol Mas
El 27 d'agost es van acabar les obres per cobrir les vies de tren entre Sants i l'Hospitalet. Aquest projecte va obligar a fer canvis en diverses línies de Rodalies durant l'estiu, i això i els mateixos treballs van afectar de retruc les altres línies ferroviàries. Des d'aleshores, les incidències i els retards han continuat sent habituals en la línia R11, que és com s'anomena la línia entre Portbou, Figueres, Girona i Barcelona Sants. En els 57 dies entre el 28 d'agost i el 25 d'octubre passats, s'hi han registrat 52 anomalies que han repercutit en el viatgers: una mitjana de gairebé una incidència cada dia.
Proporcionalment, els trens de primera hora del matí són els que tenen més problemes. Tot i això, les avaries i els retards poden arribar en qualsevol moment del dia. Els motius dels problemes es poden dividir en tres grans grups: causes de gestió ferroviària; incidències en els trens o les estacions; i altres casos més esporàdics com episodis de mal temps, vagues, actes incívics o bé atropellaments. Pel que fa a la gestió ferroviària, els motius s'expliquen pels casos en què hi ha un problema amb un tren que, llavors, genera uns retards a la mateixa via amb els trens de després. Això és habitual sobretot a Barcelona, on hi ha més trànsit, les vies són les justes i en els túnels no hi ha apartadors. Per això, els trens no tenen més remei que esperar que se solucionin les incidències i que la rotació nova en la programació es posi en marxa. En tot cas, aquests retards no superen gairebé mai la mitja hora, i solen ser d'entre 10 i 20 minuts.
Diverses incidències
Les incidències són precisament un dels capítols en què es registren més anomalies. Segons expliquen en la Renfe, es tracta sobretot d'avaries puntuals en el material que fan, per exemple, que trens de doble composició hagin de fer el trajecte amb una composició simple. En aquest cas, els retards poden variar molt més, perquè si bé en alguns casos l'avaria s'arregla fàcilment i no se superen els 15 minuts de més sobre el període previst, en alguns casos es pot arribar a retards d'una hora si la incidència o bé el punt on s'ha produït són especialment conflictius.
Finalment, i entre la resta de motius que provoquen retards, hi ha causes com els actes incívics, que fan que es retardi la sortida d'un tren o que fan que aquest s'aturi al mig de la línia. Les vagues del personal, quan n'hi ha, afecten sobretot la freqüència d'algun comboi; si hi ha inclemències meteorològiques greus també ha calgut suspendre la circulació en trams com a l'Alt Empordà, en el cas de fortes ventades. Finalment, també s'han de tenir en compte els atropellaments –que fan que la línia s'aturi durant molta estona mentre no se n'aixequi el cadàver– i els accidents de més envergadura, com el descarrilament recent a Vilamalla.
En la Renfe insisteixen que fan els possibles per evitar les incidències i reconeixen que seria desitjable reduir el grau i el número d'afectacions. La modernització dels trens de la línia de Portbou que va començar el 2009 és un dels exemples que posen per reafirmar la voluntat que en la companyia tenen per millorar el servei. Els nous sistemes d'informació al client és un altre punt en què a Renfe centren més esforços. De fet, esperen que un cop s'acabin les obres del TAV puguin millorar en temps i qualitat el trajecte, si bé també admeten que les incidències no desapareixeran. Per aconseguir-ho, faria falta desenvolupar el pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015 que el 2009 va aprovar el Consell de Ministres, en què es preveia invertir 4.000 milions per modernitzar-ne les infraestructures. A hores d'ara, però, l'execució de projectes ha estat mínima.
29%
Dels usuaris
són els que fan el trajecte Barcelona-Girona, un 12%, el Barcelona-Figueres i un 10%, Girona-Figueres.
4,4
Milions de viatgers
són els que el 2010 va tenir la línia de tren entre Barcelona, Girona, Figueres i Portbou.
Un problema d'inversió
Renfe ha de carregar tota sola amb una mala imatge que hauria de ser compartida. La companyia és la que ven els bitllets, per tant la que té l'obligació d'atendre el client i, quan hi ha problemes, donar la cara i intentar resoldre'ls. Però no és qui s'encarrega de la infraestructura ni qui decideix les inversions, que són Adif i el Ministeri de Foment respectivament. La xarxa ferroviària convencional de Catalunya pateix un greu problema que fa anys que s'arrossega: la manca d'inversions. Els diners s'han destinat al TAV, si bé amb la via d'alta velocitat s'alliberarà part del trànsit dels Mitja Distància i es podrà fer un pas endavant en la gestió. Però també cal tenir present que la inversió al corredor mediterrani reduirà els recursos per el tren convencional.
oriol mas
El corredor més utilitzat de l'Estat
El corredor entre Barcelona i Portbou és el més utilitzat de distància mitjana de l'Estat espanyol. Més enllà de les Rodalies en les grans ciutats, la relació entre Barcelona i les comarques gironines és la que aporta més viatgers a Renfe. El 2010 es van vendre 4.470.000 tiquets, una quantitat lleugerament inferior a la del 2009, quan havia estat de 4.641.000 viatgers. Gairebé un terç d'aquests usuaris –un 29% tant el 2010 com el 2009– fan el recorregut entre Girona i Barcelona. Un 12% el fan entre Barcelona i Figueres, i un 10% dels bitllets venuts corresponen al trajecte entre Girona i Figueres. Per tant, la meitat –un 51%– dels usuaris de la línia de Girona tenen com a origen o destinació les ciutats de Figueres o Girona. Les dades facilitades per Renfe no hi inclouen la resta d'estacions, si bé les que tradicionalment tenen més pes són les que estan incloses en els mitjana distància: Sils, Caldes i Flaçà. El descens del nombre viatgers s'explica, segons Renfe, bàsicament pels efectes de la crisi i l'atur, que seria el que hauria fet reduir el número de viatges per motius laborals.
Pel que fa al pes de les ciutats en funció dels moviments dels viatgers, Barcelona és la que està en primer lloc, seguit de prop per Girona i d'una posició més endarrerida, per Figueres.
La plataforma espera millores
Malgrat que la seva tasca no té ara tanta projecció pública, la plataforma d'usuaris de Renfe de les comarques gironines continua organitzada. De fet, a finals de novembre tenen prevista una nova reunió amb la Generalitat per fer el seguiment de com funciona la línia de Portbou. Segons la seva portaveu Marian Riembau, hi ha esperances que amb els nous horaris que hauran d'entrar en servei entre a finals d'aquest any hi pugui haver millores sobretot en el temps de viatge i en recuperar alguna freqüència: “algunes de les obres del TAV ja s'han acabat, i confiem que així puguem recuperar algun minut perdut, i també que algun tren que ara acaba a Girona arribi fins a Figueres”, ha dit. Riembau ha criticat la temperatura de l'aire condicionat i la manca d'informació en incidències
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Posted: Thursday 17/11/2011 23:33
by Toni
Em perdonareu, però això dels viatgers de Girona em sembla ridícul. El tema és que hi ha una sèrie de gent "rellevant", professionals tots ells... i mira, casualitat, entre ells un Director General de la Generalitat, que agafen el tren i resulta que ara que fan obres triga 15 minuts més.... i estan indignats tots i cal fer no sé quantes obres per que els senyorets arribin abans..... Us dono la meva opinió:
1) És lamentable que s´escolti a uns viatgers per això. Els polítics haurien d´enviar als Mossos quan aquesta panda tallen la via amb les seves ridícules pretensions. Clar, no ho fan no sigui que detinguin al Director General....
2) El que han de fer és enviar una carta al Conseller dient que no volen cap més obra, que així tornarem a la situació anterior que era molt millor. El Conseller li diu al Ministre que pari totes les obres i tots estalviarem mooooooooooooooooooooooooooolts diners en obres.
3) No sé perquè a aquests senyorets li tornen el preu del billet quan no li tornen a ningú... no vull que ho facin amb els meus impostos.
4) Aquests senyorets no volen que els tornin els diners quan el tren arriba tard sino que volen una reducció del preu, que és caríssim.... perfecte, volem un servei ferroviari suïs a preus de servei senegalés... perfecte....
5) És vergonyós que "obliguin" al Director General en qüestió a obrir un expledient a RENFE per que feia molta calor a un tren un dia. Vergonyós que es gastin els meus impostos en expedients estúpids i totalment injustificats. Jo d´ells obriria expedient al Corte Inglés perquè a vegades fa fred....
Tot lamentable..... lamentable.