Page 10 of 13
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Posted: Saturday 31/10/2009 19:05
by liniadelRipollés
Avui he emprat el nou servei 449 i per tant puc fer una avaluació de la meva experiència al tram de rodalies Barcelona-Sant Celoni, utilitzant la tarifa 228 "Ferias Congresos Barcelona Meeting Point" amb un 30% de descompte sobre la tarifa general, per tant he utilitzat el MD amb un descompte d'un 11% sobre el preu anterior del Catalunya Exprés.
"La cuestión era hacer algo"
Avantatges del 449 respecte del 448:
Accés PMR amb rampa retràctil que arriba a andana.
Lavabo PMR
Màquines autovenda de begudes i snacks a preu raonable amb petit espai de barra.
Portabicicletes
Portamaletes específics
Megafonia en anglès.
Defectes dels 449 respecte els 448:
Seients "Medio Duros"
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Posted: Saturday 31/10/2009 21:21
by Pe Jorba
Jo també vaig estrenar ahir aquest nou servei de MD -vaig fer Barcelona-Girona d'anada i tornada- i em va quedar la sensació que estava fent un viatge amb un tren d'altes prestacions (com en diuen): amb un AVE, un Alaris, un Euromed... A més del que assenyala Líniadel Ripollès, s'ha de fer esment -és clar- que les comoditats del tren, i tot l'acabat (afegit al fet que les unitats siguin noves de trinca, i afegit a la consegüent netedat, i afegit a la poca ocupació dels trens que vaig agafar), fan -van fer almenys ahir- que el viatge transcorri/transcorregués amb una placidesa, una tranquil.litat, que de segur que sabran aprofitar els viatgers/usuaris/clients..., que hauran d' agrair a RENFE que el viatge tingui tanta durada, tanta, com el fet amb les 448, les 470 o les 440R) . (De fet., m'agradaria de saber si això de què parlo -placidesa, tranquil.litat, possibilitat de treballar...- seria aplicable en un viatge en una hora punta.)
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Posted: Saturday 31/10/2009 21:31
by liniadelRipollés
Estic d'acord amb Pe Jorba que aquest tren comença a semblar un Larga Distància sense cafeteria (bé, de fet puc dir que ho és: és un Larga Distància Media Distancia sense cafeteria ni hostessos/es)
I poca broma! caldria veure si no tindria èxit un tren de Media Distancia convencional amb un cotxe cafeteria non-stop! Pels viatges matinals molts cafetons, entrepans i begudes! Una cafeteria 2.0! Deixo la idea per als gestors de Renfe que llegeixen el fotracat.
Un dels defectes que li trobo als 449 és que per a ser trens de nova concepció no han aplicat la bigueta tranversal per subjectar els seients a la paret del tren. Ho han fet amb bases a terra, el que difuculta les tasques de neteja de manera prou important i amb el temps quedaran racons bruts de difícil accés.
Les 112 d'FGC són un bon exmple de bigueta tranversal i veureu el tren net ja que no hi ha espais cecs on no arribin els estris de neteja-
El meu viatge, per cert, anava complet de gent tot i el 19% d'augment del bitllet senzill.
Pe Jorba wrote:Jo també vaig estrenar ahir aquest nou servei de MD -vaig fer Barcelona-Girona d'anada i tornada- i em va quedar la sensació que estava fent un viatge amb un tren d'altes prestacions (com en diuen): amb un AVE, un Alaris, un Euromed... A més del que assenyala Líniadel Ripollès, s'ha de fer esment -és clar- que les comoditats del tren, i tot l'acabat (afegit al fet que les unitats siguin noves de trinca, i afegit a la consegüent netedat, i afegit a la poca ocupació dels trens que vaig agafar), fan -van fer almenys ahir- que el viatge transcorri/transcorregués amb una placidesa, una tranquil.litat, que de segur que sabran aprofitar els viatgers/usuaris/clients..., que hauran d' agrair a RENFE que el viatge tingui tanta durada, tanta, com el fet amb les 448, les 470 o les 440R) . (De fet., m'agradaria de saber si això de què parlo -placidesa, tranquil.litat, possibilitat de treballar...- seria aplicable en un viatge en una hora punta.)
Unitats noves, unitats netes
Posted: Saturday 31/10/2009 22:09
by Guigui
Pe Jorba wrote:[...]afegit al fet que les unitats siguin noves de trinca, i afegit a la consegüent netedat, [...]
Cosa que alimenta la teoria aparentment estesa a Renfomentadif que la neteja i l'aspecte cuidat només és possible amb la
flotamamodennaduropa. Qualsevol altra cosa els deu semblar una pèrdua de temps i diners.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Sunday 01/11/2009 16:19
by César
Completamente de acuerdo con el
liniadelRipollés !!
Ayer también pude estrenarme el las unidades 449, en concreto entre Portbou - Girona y lo único apunte negativo es la dureza de los asientos ... puede que con el tiempo se vuelvan mas blanditos, jajajaja !!
Defectes dels 449 respecte els 448:
Seients "Medio Duros"
Pagar més per anar dur
Posted: Sunday 01/11/2009 17:27
by Guigui
Ah, doncs és aquesta la comoditat per la qual cal pagar més. Renfe, en la seva línia informativa: abusadors i mentiders.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Sunday 01/11/2009 21:22
by liniadelRipollés
Els seients són una de les parts més importants d'un tren. Queda clar que a Renfe Poca Distancia son durs, i a Renfe Media Distancia tendeixen als mig durs.
César wrote:Completamente de acuerdo con el
liniadelRipollés !!
Ayer también pude estrenarme el las unidades 449, en concreto entre Portbou - Girona y lo único apunte negativo es la dureza de los asientos ... puede que con el tiempo se vuelvan mas blanditos, jajajaja !!
Defectes dels 449 respecte els 448:
Seients "Medio Duros"
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Sunday 01/11/2009 21:35
by liniadelRipollés
En facebook sería
el la Liniadelripollés...
César wrote:Completamente de acuerdo con el
liniadelRipollés !!
Ayer también pude estrenarme el las unidades 449, en concreto entre Portbou - Girona y lo único apunte negativo es la dureza de los asientos ... puede que con el tiempo se vuelvan mas blanditos, jajajaja !!
Defectes dels 449 respecte els 448:
Seients "Medio Duros"
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Sunday 01/11/2009 22:58
by ElDesi1994
Demà al YouTube un video d'avui on surten Rodalies, MD, Talgo Marenostrum, i ...
LES DUES 449!!!
Video fet a Mollet Sant Fost al voltant de les 16 a les 18h.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Monday 02/11/2009 0:08
by ElDesi1994
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Monday 02/11/2009 0:20
by aso111
no els hi queda malament del tot les linies de MD a les 449
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Monday 02/11/2009 11:20
by josep_serre
Bé nois, el dia 11 nova fase d'implantació dels trens de la sèrie 449 us passo a relacionar els nous serveis coberts amb aquest material seguint indicant origen, destinació i hora de sortida d'origen i dies de circulació.
Girona Barcelona 6:11 de dilluns a divendres
Girona Barcelona 6:26 només dissabtes
Figueres Barcelona 6:40 de dilluns a divendres i diumenge des de Girona 7:10
Figueres Barcelona 8:17 dissabtes, de dilluns a divendres ja es feia
Portbou Barcelona 11:26 Diari, ja es feia els dissabtes
Portbou Barcelona 13:26 Diari
Portbou Barcelona 17:56 Diumenges
Figueres Barcelona 18:47 Diari
Figueres Barcelona 17:17 de dilluns a divendres
Barcelona Portbou 7:46 diumenges, dissabtes ja es feia.
Barcelona Portbou 8:16 de dilluns a divendres
Barcelona Portbou 9:46 dissabtes i diumenges
Barcelona Portbou 14:16 de dilluns a divendres, dissabtes ja es feia
Barcelona Portbou 14:46 diumenges
Barcelona Figueres 16:16 de dilluns a divendres i diumenges
Barcelona Figueres 19:46 de dilluns a divendres
Barcelona Figueres 20:16 Diari, dissabtes ja es feia
Barcelona Girona 21:46 dissabtes i diumenges
Els trens que ni en aquest canvi ni en l'anterior s'han passat a cobrir amb 449 seguiran fent-se amb 448 i a mitjan desembre està prevista la substitució total d'aquests trens en aquest corredor en el servei Catalunya Exprés.
Pressa per fer calaix
Posted: Monday 02/11/2009 11:43
by Guigui
Amb la perspectiva de cobrar més "per major confort", se'ls nota la pressa. En canvi, on no hi suquen, van amb tota la parsimònia del món.
Re: Augment de tarifes en serveis amb 449
Posted: Monday 02/11/2009 18:45
by solde13
liniadelRipollés wrote:
Un dels defectes que li trobo als 449 és que per a ser trens de nova concepció no han aplicat la bigueta tranversal per subjectar els seients a la paret del tren. Ho han fet amb bases a terra, el que difuculta les tasques de neteja de manera prou important i amb el temps quedaran racons bruts de difícil accés.
Les 112 d'FGC són un bon exmple de bigueta tranversal i veureu el tren net ja que no hi ha espais cecs on no arribin els estris de neteja-
O els civia, sense anar mes lluny.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Tuesday 03/11/2009 8:50
by Trenscat
He penjat a trenscat la fitxa de la unitat 449 amb característiques tècniques i fotos exteriors i interiors.
http://www.trenscat.com/renfe/ut449_ct.html
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Tuesday 03/11/2009 10:56
by Nozomi
Molt interessant el reportatge i tamè el video de ElDesi1994, 10 cotxes encara que siga en doble queda molt... com de certa illa a l'extrem orient
si bé allí aniria en simple i no en doble
o amb una zona de pas entre les dos unitats
Respecte als interiors no sé, sembla que segueixen molt la línia pijotades made in Renfe que tan poc m'agrada, les pantalletes > on hi haja una bona fila de leds que funcione correctament, la llum de lectura > si no s'han de tancar mai les llums generals quin sentit tenen?, les portes al mig del cotxe i la separació física dels dos espais > una m'ampareta de vidre no quedaria millor i menys separador en tanta porta?
Etc... aquest cap de setmana a veure si el provo.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Tuesday 03/11/2009 15:16
by ElDesi1994
Nozomi wrote:Molt interessant el reportatge i tamè el video de ElDesi1994, 10 cotxes encara que siga en doble queda molt... com de certa illa a l'extrem orient
si bé allí aniria en simple i no en doble
o amb una zona de pas entre les dos unitats
Grasies
.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Thursday 05/11/2009 20:44
by 470
Hola, pues si, como la mayoria opino que los asientos son bastante duros, el hecho de que los asientos vayan anclados al
suelo puede ser entre otras cosas por el tema de los enchufes aunque no lo se y solo es una opinión, otra cosa que no me gusta mucho son los escalones de las puertas, encuentro que para las personas mayores son muy pronunciados y bastante incomodos.Respecto a las unidades viejas las 440 creo que ya las han retirado (esas prestadas de cercanias) y las 470 empezar a despediros de ellas porque ya hay 10 und 449 en servicio el mes que viene seran 12 y todo no cabe en San Andres Condal.
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Thursday 05/11/2009 22:06
by ElDesi1994
470 wrote:Respecto a las unidades viejas las 440 creo que ya las han retirado
Eso ya lo sabiamos (solo quedan las Reformadas)
470 wrote:ya hay 10 und 449 en servicio el mes que viene seran 12 y todo no cabe en San Andres Condal.
Ahora cabrá menos, con esto del AVE...
Por cierto,
Benvingut al Fòrum!
Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya
Posted: Sunday 08/11/2009 10:49
by Mako448
Dimecres entra la segona fase d'implantació de les 449 per la línia de Girona.
M'agradaria saber que és faràn amb les 448R que sobrin(que seràn unes quantes),les enviaràn a fer els REX i CEX del sud que normalment van amb 470?Com a la primera fase d'implantació dos Regionals de la línia de Tortosa que és feien amb 440R van passar a fer-se amb 448R,i van passar a ser serveis tarificats com "express",potser la tendència sigui aquesta.
També espero que treguin les 470 dels serveis express,no són els trens mé adients per aquests serveis,i que tots els serveis que és fan amb 470 és passin a fer-se amb 448R,i que les 470 facin els Regionals normals i corrent tant al nord com al sud com també a la Manresa-Lleida.