Page 10 of 18

Parar i pensar

Posted: Thursday 30/12/2010 12:25
by Guigui
No sé si aquesta idea de la nomenclatura l'ha parit el govern sortint o entrant, però el DTS (antic DPTOP) hauria de respirar fons tres cops i reordenar tot plegat, que sembla ben bé un galimaties fet amb presses. I, de pas, pensar en la nomenclatura que pensa introduir als futurs nuclis de rodalia i com quadrar-la amb l'existent.

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 12:31
by josep_serre
Les indicacions de les línies corresponen a les estacions on hi para almenys un tren d'aquella relació, curiosament no hi surten algunes estacions on hi para un tren amb destinació Barcelona com Platja de Castelldefels, Viladecans, El Prat de Llobregat i Bellvitge.

I quant a la numeració ni fu ni fa, ja sabem que n'hi ha alguns que mai estan contents, altres denominacions emprades en altres èpoques tampoc van tenir un ús gaire important, i crec que ara tampoc ho tindrà, jo penso que es preferible que no hi hagi una diferenciació explícita entre rodalies i regionals perquè la gent no ha de pensar si és una cosa o una altra sinó que tot forma part d'una sola cosa d'un servei ferroviari que ha de ser pensat pel conjunt de la societat i en el cas de Catalunya el servei de rodalies i el servei regional sempre han format part d'una mateixa cosa altra cosa és la divisió de Renfe en UNE's que administrativament han fet diferenciar-ne la imatge.

Per què alguns no estan "mai" contents

Posted: Thursday 30/12/2010 12:58
by Guigui
Tarifàriament, són coses diferents. Pel que fa a la rapidesa del servei, haurien de ser coses diferents (una altra cosa és que realment ho siguin). Per tant, han de tenir nomenclatura diferent.

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 13:50
by Mako448
Aixó d'integrar Regionals dins de "Rodalies de Catalunya"el que farà serà provocar confusions.

I pintaràn les 448R,449 i 470 i la 448-028 amb l'esquema de Rodalies Catalunya?.És deixarà veure trens de "Rodalies Catalunya servei de:Regionals operat per:Renfe "a Aragó i la Comunitat Valenciana?(a França ja els han vist,concretament a La Tour de Carol)

Espero veure els canvis aviat,començant per la implantació de la devolució a totes les línies i que sigui més fàcil de demanar-la a l'estil Rodalies,i desprès millores horàries tipus que l'ultim tren els dissabtes a Móra La Nova surti de Sants a les 20.33 com la resta de la setmana i no a les 17.33,que els Regionals a Vinaròs i València no facin la volta per Tortosa i hi hagui una llançadora Tortosa-L'Aldea Amposta,o la reposició de les llançadores SVC-Valls que fa 2 anys i mig les van cancel.lar,entre altres.Una millora horària a la R12(L'Hospitalet-Lleida per Manresa),peró aixó marauradament crec que és demanar massa :'(

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 13:56
by Sagrerenc
Esperem que el traspàs dels regionals i la "fusió" amb rodalies serveixi perquè en el proper canvi d'horaris es coordinin millor els enllaços a Maçanet-Massanes (R1-R2-R11) i a Sant Vicenç de Calders (R2-R4-R13-R14-R15-R16). És vergonyós que en molts moments del dia l'R1 arribi a Maçanet pocs minuts després que hagi passat un MD o Regional (R11) en sentit Girona. Amb una bona política d'enllaços, el trajecte Blanes-Girona es podria fer en menys de 40' i Blanes-Figueres en 1h20'. I a mitjà termini es podria crear una línia de rodalies Blanes-Girona-Figueres.

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 14:03
by josep_serre
Com ja he dit en alguna altra ocasió sóc partidari de la denominació Trens de Catalunya.
Mako448 wrote:Aixó d'integrar Regionals dins de "Rodalies de Catalunya"el que farà serà provocar confusions.

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 14:30
by Sky

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 14:34
by victorcasta
Mako448 wrote:Aixó d'integrar Regionals dins de "Rodalies de Catalunya"el que farà serà provocar confusions.

I pintaràn les 448R,449 i 470 i la 448-028 amb l'esquema de Rodalies Catalunya?.És deixarà veure trens de "Rodalies Catalunya servei de:Regionals operat per:Renfe "a Aragó i la Comunitat Valenciana?(a França ja els han vist,concretament a La Tour de Carol)

Espero veure els canvis aviat,començant per la implantació de la devolució a totes les línies i que sigui més fàcil de demanar-la a l'estil Rodalies,i desprès millores horàries tipus que l'ultim tren els dissabtes a Móra La Nova surti de Sants a les 20.33 com la resta de la setmana i no a les 17.33,que els Regionals a Vinaròs i València no facin la volta per Tortosa i hi hagui una llançadora Tortosa-L'Aldea Amposta,o la reposició de les llançadores SVC-Valls que fa 2 anys i mig les van cancel.lar,entre altres.Una millora horària a la R12(L'Hospitalet-Lleida per Manresa),peró aixó marauradament crec que és demanar massa :'(
Segueixo sense entendre les possibles confusions. A la gent li importa tres raves com vagin pintats els trens, només miren la destinació als panells de les estacions i dels mateixos trens. El que quedi integrat sota el nom de Rodalies, pot ser degut a que els serveis regionals seran coordinats amb els serveis de rodalia que hi hauran en les quatre capitals catalanes.

Esperem a saber més detalls de la organització dels trens regionals, però sembla apuntar en la direcció d'una integració tarifària única a Catalunya, i una unificació de nomenclatura per a tot el territori.

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 14:41
by aim
josep_serre wrote:Com ja he dit en alguna altra ocasió sóc partidari de la denominació Trens de Catalunya.
I si fos "Ferrocarrils Traspassats a Catalunya", que abreviat seria FTC :o :D

Ara en serio, "Ferrocarrils de Catalunya" quedaria bé, tot i que podria portar confusió amb FGC. L'esquema blanc/taronja ja el tenen com a FGC, així que amb la dèria d'igualar imatges (com va passar amb els logos, que ara son tot quadrats amb algo desplaçat a la dreta) potser també es posen a igualar noms i tenim el nom genèric de Ferrocarrils de Catalunya. Com als trens ja hi posen la "coletilla" d'operat per... en uns seria Renfe i en altres FGC.

Lo d'incloure els regionals al mateix sac que els Rodalies no te massa sentit... bé, el que no té sentit és dir-se Rodalies Catalunya i tenir regionals (que és un servei diferent amb preus diferents). O és una cosa o l'altre. D'aquí que el més lògic seria dir-ne Ferrocarrils de Catalunya (o Trens com diu en Serre, tot i que m'agrada més el mot Ferrocarril) i llavors si que podrien posar serveis de rodalia i serveis de regionals (i el que pugui venir).

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 14:48
by josep_serre
victorcasta wrote:
Mako448 wrote: El que quedi integrat sota el nom de Rodalies, pot ser degut a que els serveis regionals seran coordinats amb els serveis de rodalia que hi hauran en les quatre capitals catalanes.
.
El servei de trens regionals comunica bastantes ciutats mes q les "quatre capitals catalanes"

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 14:52
by victorcasta
josep_serre wrote:El servei de trens regionals comunica bastantes ciutats mes q les "quatre capitals catalanes"
Cert, però dubto moltíssim que arribin a tenir un nucli de rodalia propi.

Definició del tram Vic-La Tor

Posted: Thursday 30/12/2010 15:46
by Guigui
En els dos plànols, el tram Vic-Puigcerdà segueix gràficament força enlaire, ja que s'hi veu un perllongament gris de l'R3 i ni tan sols apareix al plànol de regionals. I el tram a La Tor desapareix del tot.

Crec que el DTS té una magnífica oportunitat d'acabar amb el limb d'aquest tram, incorporant-lo definitivament i a tots els efectes a la xarxa de rodalia de Barcelona, o bé declarant-lo regional.

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 16:04
by iFercat
Segueixo sense entendre les possibles confusions. A la gent li importa tres raves com vagin pintats els trens, només miren la destinació als panells de les estacions i dels mateixos trens.
Totalment d'acord, jo no veig problema algun, la questio sembla que es queixar per queixar-se...

Tinc un defecte: no m'agraden les coses mal fetes

Posted: Thursday 30/12/2010 16:11
by Guigui
Molt bé: ens queixem perquè ens agrada. Aleshores, si tanta R no causa confusió perquè la gent no s'hi fixa, per què es molesta el DTS en codificar-ho tant? Si és per a ús intern, tampoc cal publicar-ho...

Continuo sense entendre-ho: serveis diferents, noms diferents. Si no, simplifiquem-ho encara més i deixem-nos de lletres.

Re: Tinc un defecte: no m'agraden les coses mal fetes

Posted: Thursday 30/12/2010 17:24
by aim
Guigui wrote:Continuo sense entendre-ho: serveis diferents, noms diferents. Si no, simplifiquem-ho encara més i deixem-nos de lletres.
Jo estic igual. Per això deia lo del nom genèric de "Ferrocarrils de Catalunya" (o el que sigui, però quelcom que pugui abarcar tots els serveis i després anomenar cada cosa pel seu nom: rodalies, regionals, etc...). Si s'hagués traspasat l'alta velocitat també hauria anat a parar a Rodalies Catalunya? Veuriem trens d'alta velocitat amb una R al frontal i el logotip que posa "Rodalies de catalunya" pels laterals? Rodalies és rodalies, com el seu nom indica, no pas regionals.

Incongruència

Posted: Thursday 30/12/2010 17:38
by Guigui
I més: si rodalia i regionals acaben tenint la mateixa lletra, què carai pinta l'S a les línies del Vallès i Llobregat-Anoia?

Re: Traspàs de regionals

Posted: Thursday 30/12/2010 21:33
by awe
S de suburbà. U de urbà.

S

Posted: Thursday 30/12/2010 22:11
by Guigui
Això ja ho sé (a part que la U va desaparèixer fa uns anys en benefici de la unificació de la nomenclatura amb el metro). Vull dir, què hi pinta un servei S diferenciat si en ample ibèric, tota relació gestionada pel DTS passarà a dir-se R.

Per cert, els Avant no passaran a ser gestionats també per la Generalitat?

Re: S

Posted: Thursday 30/12/2010 22:27
by victorcasta
Guigui wrote:Vull dir, què hi pinta un servei S diferenciat si en ample ibèric, tota relació gestionada pel DTS passarà a dir-se R.

Per cert, els Avant no passaran a ser gestionats també per la Generalitat?
La línia de La Pobla està gestionada pel DTS i és en ample ibèric, i, de moment, no passarà a dir-se R. ;)

I no, es va dir que es posposava la gestió dels Avant fins que estigués acabada la LAV fins a Figueres.´

Poca lògica

Posted: Thursday 30/12/2010 22:29
by Guigui
victorcasta wrote:La línia de La Pobla està gestionada pel DTS i és en ample ibèric, i, de moment, no passarà a dir-se R. ;)
Una incongruència més. Què li falta a aquesta línia que tinguin les altres?
victorcasta wrote:I no, es va dir que es posposava la gestió dels Avant fins que estigués acabada la LAV fins a Figueres.´
No veig què té a veure una cosa amb l'altra.