Page 10 of 12

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 6:45
by Barceloní
Què passa amb Diagonal i Provença? Com és que aquí no unifiquen el nom?
I en cas de que ho fessin, quin proposaríeu?

L'estació d'FGC queda força lluny de la Diagonal, i les del metro estan a l'alçada de Rosselló o Córsega...

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 9:03
by Elefant
Barceloní wrote: Tuesday 10/05/2022 6:45 Què passa amb Diagonal i Provença? Com és que aquí no unifiquen el nom?
I en cas de que ho fessin, quin proposaríeu?

L'estació d'FGC queda força lluny de la Diagonal, i les del metro estan a l'alçada de Rosselló o Córsega...
És un dels pocs casos on sí li posaria un nom combinat: Diagonal-Provença (o amb ortografia de Metro: Diagonal | Provença) :)

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 12:38
by Ecomobisostrans
El problema amb Diagonal-Provença és que pot donar a confusió, ja que a la cruïlla Diagonal-Provença hi ha una altra estació, Verdaguer. Un bon nom per unificar tot l'intercanviador seria La Pedrera, FGC ja l'ha començat a utilitzar com a nom secundari i és un edifici prou rellevant com per ser de referència.

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 16:08
by davida
Per unificar geograficament lo logic seria Roselló. Les 3 estaciones tenen boques al carrer Roselló. Recordem la historia:

- Provença existeix desde 1882. El 1929 es va convertir en subterrania. Nom adient per la seva situación. La sortida per carrer Rosello no es original y va ser construida amb l'enllaç amb L5.
- Diagonal L3 1924. Durant 40 anys no hi havia enllaç entre les 2 estaciones. La distancia era massa gran (3-4 cantonades de l'eixample). Nom adient per la seva situacio. Segon llibre del Salmeron no tinc clar quin es el vestibul orginal: Diagonal o Roselló ja que parla del vestibul Est i Oest
- Diagona L5 1969. Construida a mig cami de les 2 anteriors. Hereda el nom de l'estación de la L3. Diagonal ja esta una mica lluny (2 cantonades)

Diverses coses

Posted: Tuesday 10/05/2022 16:21
by Guigui
Entre Balmes (per on circula FGC) i Pg. de Gràcia (sota el qual discorre la L3) hi ha dues illes (266 m). Quant als vestíbuls de Digonal L3, diria que l'original és el de Diagonal, ja que recordo veure fotos antigues (II República) amb la boca davant del Palau Robert.

Pel que fa al canvi de nom de Drassanes, és totalment absurd. Hi ha tres estacions que serveixen la Rambla, i no té cap lògica que una en dugui el nom (que a sobre es troba a un dels extrems) i les altres dues, no. A més, Drassanes sol és clarament indicatiu de l'indret.

I de l'Hospitalet (Centre), n'han dit res? És un altre exemple de traca.

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 17:53
by Railjet OBB
Jo canviaria de nom les següents estacions:

Urgell = Gran Via | Urgell.
Fontana = Gran de Gracia o Vila de Gracia.
Mundet = Zona Universitària Nord.
Av del Carrilet = l'Hospitalet Centre.
Joanic = Pi i Maragall.

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 18:08
by Platanito
Jo canviaria:
La Sagrera per La
Clot per El
Hospitalet de Llobregat(ADIF) per Barcelona districte 11

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 20:34
by Metropondikas
Bona tarda,

En tot cas, districte 12è. El districte 11è és Sarajevo (o era, no sé en què ha quedat)...

Salut,

MANUEL

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 21:06
by Renfe445
M'uneixo a la comitè de propostes de canviar:

Artigues-Sant Adrià per Artigues-Sant Adrià Nord-Safaretjos-Joan XXIII-Alfons-XIII-Carretera de Santa Coloma
Fondo per 底部
i Pep Ventura per Pepe Rubianes.

Centrem-nos

Posted: Tuesday 10/05/2022 21:12
by Guigui
Per a les propostes, hi ha el subfòrum corresponent. I si són gaire estrafolàries, gairebé em decantaria per recomanar-vos el d'"Oci i divertiments".

Re: Canvi nom estacions

Posted: Tuesday 10/05/2022 21:25
by Renfe445
Jo mouria tot el fil a oci i divertiments per raons òbvies, més de la meitat dels canvis són ridículs.

Re: Diverses coses

Posted: Tuesday 10/05/2022 23:12
by kastroboy
Guigui wrote: Tuesday 10/05/2022 16:21 Entre Balmes (per on circula FGC) i Pg. de Gràcia (sota el qual discorre la L3) hi ha dues illes (266 m). Quant als vestíbuls de Digonal L3, diria que l'original és el de Diagonal, ja que recordo veure fotos antigues (II República) amb la boca davant del Palau Robert.

Pel que fa al canvi de nom de Drassanes, és totalment absurd. Hi ha tres estacions que serveixen la Rambla, i no té cap lògica que una en dugui el nom (que a sobre es troba a un dels extrems) i les altres dues, no. A més, Drassanes sol és clarament indicatiu de l'indret.

I de l'Hospitalet (Centre), n'han dit res? És un altre exemple de traca.
Diria fins i tot més de 266m perquè la distància entre Pg de Gràcia i Rb. Catalunya és més gran que a les illes convencionals

Re: Diverses coses

Posted: Wednesday 11/05/2022 10:36
by Platanito
kastroboy wrote: Tuesday 10/05/2022 23:12
Guigui wrote: Tuesday 10/05/2022 16:21 Entre Balmes (per on circula FGC) i Pg. de Gràcia (sota el qual discorre la L3) hi ha dues illes (266 m).
Diria fins i tot més de 266m perquè la distància entre Pg de Gràcia i Rb. Catalunya és més gran que a les illes convencionals
... i l'estació de la L5 es troba exactament al mig, sota el carrer Rosselló i partida en dos per la Rambla de Catalunya. Per tant, proposo que Diagonal L5 s'anomeni a partir d'ara Rosselló - Rambla de Catalunya, o millor encara: Diputació.

Mode conspiranoic ON o com l'IEC diu que s'ha d'utilitzar el guionet

Posted: Wednesday 11/05/2022 14:45
by Renfe445
Jo crec que l'ATM vol imitar-nos a Badalona, que estem simplificant els noms de les parades, però els ha sortit malament la jugada i ho estan fent justament al contrari que nosaltres: estan allargant els noms i tocant una cosa que funcionava bé.

També crec que hi ha algun flipat que vol ficar la pleca (el caràcter "|") quan no és normatiu i ho diu clar l'IEC: s'utilitza guionet. Bé, això i que no s'aclaren en com fer els noms compostos. :wc :riure

Us faig un resum. Concretament del manual d'estil de l'IEC, part VII.

El guionet prepositiu uneix mots, sintagmes i xifres, substituint generalment una preposició o més, i de vegades alguna conjunció, que tenen una determinada relació entre ells.

A la secció 9.2.1 diu que aquest guionet uneix dos mots o sintagmes, amb l'exemple trajecte Catalunya-Bonanova, però es pot extrapolar a qualsevol nom compost. Artigues-Sant Adrià, Sant Cugat-Coll Favà, Martí Pujol-Metro Pompeu Fabra, Burjassot-Godella :D , etc. Perquè són dos mots o sintagmes que tenen relació entre sí.

Per què no s'utilitza la barra inclinada "/"? Perquè aquesta diu que s'utilitza per unir dos mots que són excloents, és a dir, funciona com la conjunció "o". El manual diu a la secció 16.3 "La barra inclinada indica una certa oposició o alternança entre els dos termes que relaciona."

Abans jo posava la barra com ho feien els alemanys, però allà crec que on nosaltres hem d'utilitzar el guionet, ells utilitzen la barra inclinada, per exemple "Zülpicher Str./Gürtel" a Köln. És cert això, Guigui?

I la pleca o pleca simple? Bé, el manual diu a la secció 16.12 que s'utilitza per les funcions següents:
Per separar dos versos escrits en la mateixa línia pot fer la mateixa funció que la barra inclinada.
És el símbol de valor absolut en matemàtiques.
Per indicar pausa menor en transcripcions fonètiques.
Per separar les diferents subacepccions d'una acepcció en obres lexicogràfiques.

Conclusió? S'ha d'utilitzar el guionet.

Re: Nous noms d'estacions ferroviàries

Posted: Wednesday 11/05/2022 16:23
by m.h.t.
Campanya per batejar les estacions de metro i Renfe (Comtal) amb el nom de Sant Andreu de Palomar
L'entitat ja ha començat a recollir signatures a través d’una petició en la comunitat digital ciutadana Avaaz.org. Segons el Centre d’Estudis Ignasi Iglésias, d’aquesta manera es recupera “el nom original del territori“, l’antic municipi de Sant Andreu de Palomar.

Era una idea que teníem pensada de lluny, perquè hi ha molts Sant Andreus: Sant Andreu de la Barca, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Andreu de Tona… El que fem és reivindicar el nom sencer del territori“ [...]

L’historiador Pau Vinyes considera que tot i que és una llàstima perdre el nom de Sant Andreu Arenal, té lògica que s’unifiqui el nom de l’estació amb el amb Fabra i Puig, “per donar més coherència”. :boig2 :boig
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ar-196968/
https://beteve.cat/mobilitat/campanya-b ... u-palomar/



A veure. Munteu una campanya (lloable) per recuperar el nom antic de l'estació d'MZA. Però, us refot que la de Norte (SAA) perdi el topònim de la vila. :mmm

Em sembla que l'ATM l'ha pifiat de valent. Ha obert un meló que no calia, i ha provocat un debat que no existia.
:?

Re: Nous noms d'estacions ferroviàries

Posted: Wednesday 11/05/2022 18:11
by Platanito
Campanya per batejar les estacions de metro i Renfe (Comtal) amb el nom de Sant Andreu de Palomar
... i les següents, què?
  • Sant Martí ...de Provençals
    Artigues-Sant Adrià ...de Besós
    Santa Eulàlia ...de Provençana

Re: Canvi nom estacions

Posted: Wednesday 11/05/2022 21:41
by campbell
Railjet OBB wrote: Tuesday 10/05/2022 17:53 Jo canviaria de nom les següents estacions:

Joanic = Pi i Maragall.
Et sobra una "a"

És "Pi i Margall" i no "Pi i Maragall" :bleah

Nah, era per xinxar sanament, si jo soc el primer que molts cops també ho diu malament xD

Re: Nous noms d'estacions ferroviàries

Posted: Wednesday 11/05/2022 21:50
by Renfe445
És com Vilapicina, n'hi ha que se'ls cola una "s". :)

Re: Nous noms d'estacions ferroviàries

Posted: Wednesday 11/05/2022 23:18
by UT440_132M
Els hi en falta un. Balenyà els Hostalets, hauria de canviar-se a Els Hostalets de Balenyà. Al usar el topònim Balenyà a l'inici, fa que molta gent la confongui amb la seva estació veïna; Balenyà-Tona-Seva. Fins i tot a la megafonia dels 465 diu: "Propera parada: Els Hostalets. Próxima parada; Els Hostalets".
Fins i tot a la senyalètica de la C-17 està escrit com Els Hostalets de Balenyà, i els que som de la zona sempre l'hem conegut per Els Hostalets.

Re: Nous noms d'estacions ferroviàries

Posted: Wednesday 11/05/2022 23:25
by Renfe445
Crec recordar que senyalitzacions de Renfe Rodalies dels anys 90 (en temps de Llerona oberta), es deia Els Hostalets.