Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Té pinta de ser per a protegir la màquina de venda de bitllets, sí.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Evidentment. De fet, ja està instal·lada. M'acabo de fixar i és com una mena de caseta metàl·lica taronja amb la màquina de venda de tiquets i la validadora a dins. També he vist que té una porta/persiana com la dels bars i botigues, suposo que per tancar-les durant la nit i evitar actes vandàlics o robatoris.
A veure si això significa que la màquina de tiquets accepta monedes i bitllets d'una vegada per totes. Ara per ara, només accepta targetes i al bar de l'estació no disposen de taquilla.
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Fa quatre dies (11/03/2020):
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-No em vaig adonar de cap novetat.
A Santa Eulàlia (R1/R2/R3/R4, vies al costat del metro):
[des del tren]
-Observades agulles desmuntades.
A Bellvitge (R2):
-Andana definitiva de vies 0/1 oberta. Via 1 encara tancada, els trens direcció El Prat encara circulen per via 0.
-Traslladat l'accés a andanes a just davant la caseta provisional.
-Pas inferior i vestíbul encara bastant amb retard, d'entre el poc que vaig poder entreveure.
-Cartelleria provisional, per ara...
A Viladecans (R2):
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Instal.lada o en curs nova cartelleria de Rodalies, model definitiu. Ja era hora...
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Calafell (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Vicenç de Calders (R2):
-Instal.lada o en curs nova cartelleria de Rodalies, model definitiu. Ja era hora...
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-No em vaig adonar de cap novetat.
A Santa Eulàlia (R1/R2/R3/R4, vies al costat del metro):
[des del tren]
-Observades agulles desmuntades.
A Bellvitge (R2):
-Andana definitiva de vies 0/1 oberta. Via 1 encara tancada, els trens direcció El Prat encara circulen per via 0.
-Traslladat l'accés a andanes a just davant la caseta provisional.
-Pas inferior i vestíbul encara bastant amb retard, d'entre el poc que vaig poder entreveure.
-Cartelleria provisional, per ara...
A Viladecans (R2):
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Instal.lada o en curs nova cartelleria de Rodalies, model definitiu. Ja era hora...
A Cubelles (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cunit (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Segur de Calafell (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Calafell (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Sant Vicenç de Calders (R2):
-Instal.lada o en curs nova cartelleria de Rodalies, model definitiu. Ja era hora...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Nota de premsa:
Adif (20/05/2020)
Adif (20/05/2020)
Corredor Mediterráneo
Adif adjudica las obras de mejora de la plataforma ferroviaria en las estaciones de La Granada y L’Arboç
Se adaptarán las instalaciones de la infraestructura a los nuevos esquemas funcionales con motivo de la implantación del ancho estándar
El importe de adjudicación asciende a más de 2,9 millones de euros (IVA incluido)
20/05/2020. Adif ha adjudicado el contrato de obras de ejecución del proyecto de mejora de la plataforma ferroviaria en las estaciones de La Granada (Barcelona) y L’Arboç (Tarragona).
El contrato ha sido adjudicado a la empresa COMSA con un presupuesto de 2.903.148,28 euros (IVA incluido) y un plazo de ejecución estimado de 5 meses.
Esta actuación resulta imprescindible para avanzar en la implantación del ancho estándar en el tramo Sant Vicenç de Calders-Martorell, en el marco de las obras para el desarrollo del Corredor Mediterráneo en Cataluña.
El objeto del contrato es la adaptación de los elementos de infraestructura existentes a los nuevos esquemas funcionales de las estaciones de La Granada y L’Arboç, con motivo de la instalación del tercer carril. La realización de los trabajos se planificará con el objetivo de reducir en la medida de la posible las afecciones al tráfico ferroviario.
Financiación europea
Estas obras de adaptación al ancho estándar están cofinanciadas por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).
“Una manera de hacer Europa”
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Estació de Cunit (R2)
Diari de Tarragona (27/05/2020)
Amb això, salta un dels principals focus de frau a la R2 sud.
Així, a la R2 sud queden sense barreres tarifàries les següents estacions:
-Barcelona-Estació de França.
-Garraf.
-Sant Vicenç de Calders.
PD: em pregunto quan trigaran en "estrenar-les", les de Cunit, no crec que massa...
Diari de Tarragona (27/05/2020)
PER FIIIIIII!!!La estación de Cunit se prepara la T-Mobilitat
La nueva tarjeta cobra por los kilómetros realizados y no por zonas tarifarias
[…] La estación de tren de Cunit ha incorporado tornos de acceso para controlar el acceso de viajeros. La medida busca incrementar la seguridad en las instalaciones de manera que a la zona de los andenes sólo puedan acceder usuarios con billete. […]
Los controles de acceso en la estación de Cunit. FOTO: JENNY SANCHEZ
Amb això, salta un dels principals focus de frau a la R2 sud.
Així, a la R2 sud queden sense barreres tarifàries les següents estacions:
-Barcelona-Estació de França.
-Garraf.
-Sant Vicenç de Calders.
PD: em pregunto quan trigaran en "estrenar-les", les de Cunit, no crec que massa...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Veig que els nous torns que instal·len a Barcelona (aquests de Cunit i els de les Franqueses-Granollers-Nord, per exemple) ja són del mateix model que els de València o la resta dels nuclis. No sé per què fins ara eren diferents.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Potser tenien encara stock del anterior model
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... 18D9AcGQYA
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera posaran en funcionament un centre de dinamització del turisme a l’actual edifici de l’estació. El president d’FGC, Ricard Font, i l’alcalde del municipi, Jordi Xena, han signat aquest dijous el conveni que estableix que l’empresa pública ferroviària assessorarà el consistori en la creació del centre.
La intenció del nou equipament és promocionar el Parc Natural del Montseny, impulsar el turisme sostenible i millorar el servei d’atenció als usuaris del tren. Font ha destacat que l’espai contribuirà a incrementar els visitants al Parc “d’una forma eco-sostenible” alhora que ha assegurat que consolidarà el sector turístic a la zona.
Per la seva banda, Xena ha celebrat que el projecte permetrà donar un nou ús a l’edifici de l’antiga estació, el qual ha lamentat que està “en molt males condicions”. La previsió del consistori és assumir les obres de rehabilitació i restauració des dels comptes municipals, amb una aportació de 200.000 euros d’FGC.
Tancada des de 1990
L’estació de ferrocarril de Santa Maria de Palautordera, cedida per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) a l’Ajuntament, està formada per dos immobles: l’edifici de l’estació, amb tres plantes, i l’edifici de mercaderies, amb una planta baixa i un porxo cobert. Va estar operativa fins a l’any 1990, quan es va clausurar. Ara l’edifici de l’estació és únicament un baixador de la línia R2 Nord de Rodalies.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera posaran en funcionament un centre de dinamització del turisme a l’actual edifici de l’estació. El president d’FGC, Ricard Font, i l’alcalde del municipi, Jordi Xena, han signat aquest dijous el conveni que estableix que l’empresa pública ferroviària assessorarà el consistori en la creació del centre.
La intenció del nou equipament és promocionar el Parc Natural del Montseny, impulsar el turisme sostenible i millorar el servei d’atenció als usuaris del tren. Font ha destacat que l’espai contribuirà a incrementar els visitants al Parc “d’una forma eco-sostenible” alhora que ha assegurat que consolidarà el sector turístic a la zona.
Per la seva banda, Xena ha celebrat que el projecte permetrà donar un nou ús a l’edifici de l’antiga estació, el qual ha lamentat que està “en molt males condicions”. La previsió del consistori és assumir les obres de rehabilitació i restauració des dels comptes municipals, amb una aportació de 200.000 euros d’FGC.
Tancada des de 1990
L’estació de ferrocarril de Santa Maria de Palautordera, cedida per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) a l’Ajuntament, està formada per dos immobles: l’edifici de l’estació, amb tres plantes, i l’edifici de mercaderies, amb una planta baixa i un porxo cobert. Va estar operativa fins a l’any 1990, quan es va clausurar. Ara l’edifici de l’estació és únicament un baixador de la línia R2 Nord de Rodalies.
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A l'abaixador de Vilassar de mar - Cabrera de mar , han tret les barreres tarifàries i han posat maes i una validadora amb contactless a l'andana
-
- N2
- Posts: 12
- Joined: Thursday 30/07/2020 17:01
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs sí, fa molt les barreres de l'estació de Cabrera es van averiar i van tardar mesos en buscar alguna solució per permetre als viatgers validar els bitllets. Crec que, amb la quantitat de fraus que hi ha a l'R1, haurien pogut buscar alguna altre manera de resoldre-ho. Ja sigui col·locant les barreres abans d'entrar a les andanes o a l'accés a l'estació.
Cabrera de Mar
Renfe adjudica les obres de rehabilitació de l’estació de Cabrera de Mar
L’import d’adjudicació supera els 210.000 € El termini d’execució la rehabilitació és de menys de tres mesos
Renfe ha adjudicat les obres de rehabilitació de les marquesines de l’estació de Rodalies de Catalunya Cabrera de Mar - Vilassar de Mar. Aquestes actuacions comptaran amb un pressupost de 212.522,89 € (sense IVA) que permetrà que les marquesines tornin a fer la seva completa funcionalitat, millorant la qualitat de la il·luminació.
L’estació de Cabrera de Mar està situada a primera línia marítima i formada per dues vies generals, amb dues andanes laterals cobertes parcialment per marquesines. La presència d’ambient marí agressiu ha generat un alt grau de deteriorament general als elements metàl·lics de les andanes, sent les marquesines les més afectades per la corrosió.
Les principals actuacions d’aquestes obres consistiran en:
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... icle-04909
- Substitució completa de la coberta, xapa grecada, canaló de recollida i corretges metàl·liques de suport.
- Rehabilitació dels ancoratges dels pilars.
- Sanejament i pintat de la totalitat de l’estructura de suport (pilars, bigues, corretges i canaló).
- Instal·lació de nova il·luminació LED
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Font: Nació Digital
Barcelona i l'Estat acorden iniciar la transformació de l'estació de Sants el 2022
L'Ajuntament vol millorar la connexió amb el transport públic i potenciar l'ús veïnal de l'entorn
L'Ajuntament de Barcelona i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) han arribat a un acord per transformar l'estació de Sants i el seu entorn. La previsió és redactar l'avantprojecte abans de l'estiu, definir el projecte a finals d'any i licitar les primeres obres el 2022. Els primers treballs se centrarien en la reforma de la plaça dels Països Catalans i l'ampliació del vestíbul de l'estació.
El consistori defensa que actualment els accessos a peu a l'estació són "complicats" i considera que la connexió amb el metro és millorable, sobretot pel que fa a l'accessibilitat. L'Ajuntament també considera que la connexió amb bus pot ser més efectiva.
Pel que fa a l'entorn, la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha assegurat aquest dilluns en roda de premsa que l'objectiu és crear zones d'ombra i per poder seure a la plaça dels Països Catalans. També, que els veïns hi puguin fer "activitats comunitàries". La definició del projecte serà conjunta entre l'Ajuntament i Adif i Sanz ha considerat que els canvis que vol la ciutat estan "garantits" per "l'escolta i el diàleg" que, segons assegura, caracteritzen l'operador estatal.
La resta de fases que no afecten el vestíbul ni la plaça encara no estan calendaritzades però l'Ajuntament sí que ha definit els principals objectius de la transformació urbanística. Entre altres, fer que l'entorn de l'estació estigui millor connectat amb la resta de teixit urbà, incrementar l'espai d'ús públic a l'entorn de l'estació, millorar la connexió amb el transport públic, millorar l'accés al vestíbul i "optimitzar" l'ús del subsòl.
Pel que fa a l'estació de busos de Sants, Sanz ha recordat que l'objectiu de l'Ajuntament és instal·lar una estació principal a la plaça Espanya. La tinent d'alcaldia, però, ha assegurat que la voluntat és mantenir una parada d'intercanvi al costat de l'estació de tren.
L'Ajuntament i Adif han constituït una oficina conjunta per abordar el projecte de transformació de l'estació, amb el qual s'hauria de començar a executar el 2022 segons el calendari previst per les administracions.
I jo afegeixo, quan de retard portem amb aquest afer?, més o menys des del 2008, i no crec que quedi resolt el 2022. Ja veurem.
Salut!
Barcelona i l'Estat acorden iniciar la transformació de l'estació de Sants el 2022
L'Ajuntament vol millorar la connexió amb el transport públic i potenciar l'ús veïnal de l'entorn
L'Ajuntament de Barcelona i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) han arribat a un acord per transformar l'estació de Sants i el seu entorn. La previsió és redactar l'avantprojecte abans de l'estiu, definir el projecte a finals d'any i licitar les primeres obres el 2022. Els primers treballs se centrarien en la reforma de la plaça dels Països Catalans i l'ampliació del vestíbul de l'estació.
El consistori defensa que actualment els accessos a peu a l'estació són "complicats" i considera que la connexió amb el metro és millorable, sobretot pel que fa a l'accessibilitat. L'Ajuntament també considera que la connexió amb bus pot ser més efectiva.
Pel que fa a l'entorn, la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha assegurat aquest dilluns en roda de premsa que l'objectiu és crear zones d'ombra i per poder seure a la plaça dels Països Catalans. També, que els veïns hi puguin fer "activitats comunitàries". La definició del projecte serà conjunta entre l'Ajuntament i Adif i Sanz ha considerat que els canvis que vol la ciutat estan "garantits" per "l'escolta i el diàleg" que, segons assegura, caracteritzen l'operador estatal.
La resta de fases que no afecten el vestíbul ni la plaça encara no estan calendaritzades però l'Ajuntament sí que ha definit els principals objectius de la transformació urbanística. Entre altres, fer que l'entorn de l'estació estigui millor connectat amb la resta de teixit urbà, incrementar l'espai d'ús públic a l'entorn de l'estació, millorar la connexió amb el transport públic, millorar l'accés al vestíbul i "optimitzar" l'ús del subsòl.
Pel que fa a l'estació de busos de Sants, Sanz ha recordat que l'objectiu de l'Ajuntament és instal·lar una estació principal a la plaça Espanya. La tinent d'alcaldia, però, ha assegurat que la voluntat és mantenir una parada d'intercanvi al costat de l'estació de tren.
L'Ajuntament i Adif han constituït una oficina conjunta per abordar el projecte de transformació de l'estació, amb el qual s'hauria de començar a executar el 2022 segons el calendari previst per les administracions.
I jo afegeixo, quan de retard portem amb aquest afer?, més o menys des del 2008, i no crec que quedi resolt el 2022. Ja veurem.
Salut!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A Granollers Centre han tancat amb tanques els topalls de les vies 6 i 8, no sé si amb l'idea de perllongar a 200 metres aquestes dues vies.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Per fi, Vacarisses-Torreblanca (R4). Ja era hora!!!
Nota de premsa
En el marc del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030
Renfe adjudica les obres de millora de l’estació Vacarisses – Torreblanca
Els treballs suposen una inversió de 2,4 milions d’euros i han estat adjudicats a l’empresa Vilor.
Al tram Sabadell – Manresa de l’R4 nord s’han invertit uns 13 milions d’euros en millores en accessibilitat de les seves estacions.
Renfe ha adjudicat les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Vacarisses – Torreblanca, així com en la renovació i modernització dels equipaments de l’estació. Aquestes actuacions suposen una inversió de 2.399.800 euros (Iva no inclòs) i l’obra civil disposa d’un termini d’execució de 16 mesos des de l’inici de les actuacions.
Els principals treballs contemplen:
-Construcció d'un pas elevat que connectarà les dues andanes de l’estació.
-Instal·lació d’ascensors per tal de garantir la mobilitat dels clients.
-Recrescut i prolongació de l’alçada de les andanes per arribar als 68 centímetres sobre la cota del carril i l’ampliació a 200 metres per facilitar l’estacionament de trens en doble composició.
-Nova zona d’aparcament i condicionament de l’existent.
-Els treballs també contemplen la instal·lació de noves marquesines, el tancament perimetral de l'estació, la instal·lació de màquines autovenda, validadores de bitllets, així com de nous teleindicadors i la millora en matèria d’eficiència energètica canviant per llum amb tecnologia LED.
Millores als sistemes d’informació i atenció al client
Coincidint amb les actuacions de millora de l’accessibilitat, també es realitzarà la instal·lació dels nous sistemes d’informació i atenció al client.
Aquests equipaments consisteixen en teleindicadors LED a cadascuna de les andanes amb missatges de les properes parades que realitza, així com del temps estimat d’arribada. A més, també s’hi instal·larà una pantalla amb informació en temps real de les pròximes circulacions.
Inversió i millores a la línia R4
A més de les actuacions a l’estació de Vacarisses-Torreblanca, el pla d’accessibilitat també ha desenvolupat millores a les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses, Sabadell Centre, Castellbell i El Vilar-Monistrol, Viladecavalls i Manresa. Aquests treballs han suposat una inversió a la línia R4 nord propera als 13 milions d’euros en el tram Sabadel - Manresa.
Aquesta actuació complementa d’altres emmarcades en el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030. El Pla preveu programes per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.
A més, en el marc de la primera fase del pla d’estacions per a rodalia de Barcelona, Renfe està invertint prop de 100 milions d’euros en actuacions centrades principalment en la millora de l’accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.
Nota de premsa
En el marc del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030
Renfe adjudica les obres de millora de l’estació Vacarisses – Torreblanca
Els treballs suposen una inversió de 2,4 milions d’euros i han estat adjudicats a l’empresa Vilor.
Al tram Sabadell – Manresa de l’R4 nord s’han invertit uns 13 milions d’euros en millores en accessibilitat de les seves estacions.
Renfe ha adjudicat les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Vacarisses – Torreblanca, així com en la renovació i modernització dels equipaments de l’estació. Aquestes actuacions suposen una inversió de 2.399.800 euros (Iva no inclòs) i l’obra civil disposa d’un termini d’execució de 16 mesos des de l’inici de les actuacions.
Els principals treballs contemplen:
-Construcció d'un pas elevat que connectarà les dues andanes de l’estació.
-Instal·lació d’ascensors per tal de garantir la mobilitat dels clients.
-Recrescut i prolongació de l’alçada de les andanes per arribar als 68 centímetres sobre la cota del carril i l’ampliació a 200 metres per facilitar l’estacionament de trens en doble composició.
-Nova zona d’aparcament i condicionament de l’existent.
-Els treballs també contemplen la instal·lació de noves marquesines, el tancament perimetral de l'estació, la instal·lació de màquines autovenda, validadores de bitllets, així com de nous teleindicadors i la millora en matèria d’eficiència energètica canviant per llum amb tecnologia LED.
Millores als sistemes d’informació i atenció al client
Coincidint amb les actuacions de millora de l’accessibilitat, també es realitzarà la instal·lació dels nous sistemes d’informació i atenció al client.
Aquests equipaments consisteixen en teleindicadors LED a cadascuna de les andanes amb missatges de les properes parades que realitza, així com del temps estimat d’arribada. A més, també s’hi instal·larà una pantalla amb informació en temps real de les pròximes circulacions.
Inversió i millores a la línia R4
A més de les actuacions a l’estació de Vacarisses-Torreblanca, el pla d’accessibilitat també ha desenvolupat millores a les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses, Sabadell Centre, Castellbell i El Vilar-Monistrol, Viladecavalls i Manresa. Aquests treballs han suposat una inversió a la línia R4 nord propera als 13 milions d’euros en el tram Sabadel - Manresa.
Aquesta actuació complementa d’altres emmarcades en el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030. El Pla preveu programes per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.
A més, en el marc de la primera fase del pla d’estacions per a rodalia de Barcelona, Renfe està invertint prop de 100 milions d’euros en actuacions centrades principalment en la millora de l’accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Després de reformar la darrera de les estacions tercermundistes de la R4 nord, quedaran unes quantes estacions pendents en mal estat.
Les pitjors, si descomptem Vacarisses-Torreblanca, són les següents:
-Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
-Santa Perpètua de Mogoda (R3)
-Les Franqueses del Vallès (R3)
-Figaró (R3)
-Centelles (R3)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-L'Arboç (R4)
-La Granada (R4)
Potser l'única altra estació que se m'acut on realment calgui una reforma és Mollet-Sant Fost (R2/R8).
N'hi ha d'altres, que necessiten reformes, però no de manera tant urgent.
Les pitjors, si descomptem Vacarisses-Torreblanca, són les següents:
-Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
-Santa Perpètua de Mogoda (R3)
-Les Franqueses del Vallès (R3)
-Figaró (R3)
-Centelles (R3)
-Balenyà-Tona-Seva (R3)
-L'Arboç (R4)
-La Granada (R4)
Potser l'única altra estació que se m'acut on realment calgui una reforma és Mollet-Sant Fost (R2/R8).
N'hi ha d'altres, que necessiten reformes, però no de manera tant urgent.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Sant Andreu Orinal... vull dir Arenal, una estació en plena ciutat de Barcelona, enllaç amb metro i estació d'autobusos, té andanes baixes, no té ascensors i per tant no té possibilitat d'accés a PMR. I mira que seria relativament fàcil adaptar-la. Increïble en ple segle XXI.
Crec que es mereix un lloc privilegiat a la llista d'estacions infames de Rodalies Barcelona.
Crec que es mereix un lloc privilegiat a la llista d'estacions infames de Rodalies Barcelona.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: I Montcada Manresa qué????
Veamos...
Lo de Sant Andreu orinal simplemente es de traca. Sigue siendo una cueva siniestra, como Arc de Triomf. Apesta a meados, y tiene un montón de casetas y barreras arquitectónicas que le tapan toda la mitad norte de la estación, por lo que esperar al tren allí aparte de ser un espacio estrecho, puede ser hasta peligroso. En la zona de vestíbulo hay agentes de seguridad y taquillas casi siempre, pero abajo está dejada de la mano de Dios y no hay condones o jeringas de milagro.
Por otro lado creo recordar que hace una década se hablaba de clausurar esta estación y Clot con motivo de la apertura de las Sagreras pero parece que ni tienen intención de hacer el cambio ni de preocuparse mucho por estas dos estaciones. Clot es otra que tal baila, y aparte de los meados es una escuela de graffitis en sus muros, cada día hay uno nuevo. Y lo mismo: seguridad en el vestíbulo y los andenes, ejem ejem. La diferencia, la única diferencia es que por aquí pasa la línea del Aeropuerto y esa es la única excusa por la que ves seguridad en los andenes, pues en este punto cambian de tren. A veces se van a la R1, pero la única excusa de verlos en los andenes es pasar la línea del Aeropuerto. Y tampoco eso significa mucho, porque hay momentos del día que no están y si cada día aparecen nuevos grafitis en las paredes y hay un hedor a meados en algunas zonas que echa "p'atrás"... Saquemos conclusiones.
R4 nord. Nos dejamos una estaciøn tercermundista no, lo siguiente. Lo único que tiene bien es un bonito edificio de viajeros bien conservado y dos tornos dentro que funcionan milagrosamente bien. Y taquillero y pantallita electrónica de paso.
Vamos a ver el resto de la estación. Me refiero, por supuesto a Montcada Manresa. No hay forma humana de cruzar los andenes si no es por el exterior, por lo que para hacer un cambio de dirección si te equivocas tienes que validar de nuevo si vas luego sentido Barcelona. Tiene como un edificio cuadrado en el lado Manresa junto a unas escaleras infernales que harían las delicias de una persona PMR (Mode Irònic On). Ese edificio supongo que en su momento, si alguna vez estuvo abierto, debía tener un torno, una máquina autóventa o ambas cosas. Con la persiana bajada es imposible saber qué albergaba. Se accede a un andén enanísimo en curva peraltada encajado entre viviendas, un puente, el túnelcito bajo la línea R3 que pasa por encima y una maquinita validadora naranja que si funciona de Pm es sólo porque no la usa ni Dios. No hay espacio material ni para meter rampas ni mucho menos, ascensores. La entrada es una verja de hierro de casa antigua al final de las infernales escaleras.
Para cruzar al andén sentido Barcelona pasamos desde la calle bajo un túnel bajo y estrecho de piedra, con humedad y musgo 365 días del año y para no olvidarnos de Los arenales-orinales, pis incluido. Al salir nos encontramos a la izquierda un muro gris con chapa que debe tapar algún acceso o instalación antigua de la estación si alguna vez estuvo cerrada a nivel de recinto. Aquí nos encontramos que para acceder al edificio hay o Rampita lisa para PMR, lo cual es de agradecer dadas las circunstancias, o escaleras que conducen a la estación. Una vez aquí y pasando los tornos del edificio, accedemos a un andén algo más amplio y con caseta de baños, también en curva. Para cruzar las vías no hay planchas negras de goma ni nada que se le parezca. Ambos andenes tienen una zona donde caben 3 coches como mucho, relativamente altos, el resto de los andenes están prácticamente a nivel de suelo, lo cual con un civía parado en la estación flipas en dobly surround.
Para ser tercermundista, está joya tiene algunos puntos positivos como la rampita de acceso lado Barcelona, o que ele edifício de viajeros funcione, en todo lo demás es una caseta con unas vías en medio de un pueblo, que hasta la estación de Bifurcación es moderna comparada con esto. Vamos , que Torreblanca y Montcada Manresa no se diferencian mucho. Sólo que parece que sólo existe la primera a nivel de tercermundismo...
Lo de Sant Andreu orinal simplemente es de traca. Sigue siendo una cueva siniestra, como Arc de Triomf. Apesta a meados, y tiene un montón de casetas y barreras arquitectónicas que le tapan toda la mitad norte de la estación, por lo que esperar al tren allí aparte de ser un espacio estrecho, puede ser hasta peligroso. En la zona de vestíbulo hay agentes de seguridad y taquillas casi siempre, pero abajo está dejada de la mano de Dios y no hay condones o jeringas de milagro.
Por otro lado creo recordar que hace una década se hablaba de clausurar esta estación y Clot con motivo de la apertura de las Sagreras pero parece que ni tienen intención de hacer el cambio ni de preocuparse mucho por estas dos estaciones. Clot es otra que tal baila, y aparte de los meados es una escuela de graffitis en sus muros, cada día hay uno nuevo. Y lo mismo: seguridad en el vestíbulo y los andenes, ejem ejem. La diferencia, la única diferencia es que por aquí pasa la línea del Aeropuerto y esa es la única excusa por la que ves seguridad en los andenes, pues en este punto cambian de tren. A veces se van a la R1, pero la única excusa de verlos en los andenes es pasar la línea del Aeropuerto. Y tampoco eso significa mucho, porque hay momentos del día que no están y si cada día aparecen nuevos grafitis en las paredes y hay un hedor a meados en algunas zonas que echa "p'atrás"... Saquemos conclusiones.
R4 nord. Nos dejamos una estaciøn tercermundista no, lo siguiente. Lo único que tiene bien es un bonito edificio de viajeros bien conservado y dos tornos dentro que funcionan milagrosamente bien. Y taquillero y pantallita electrónica de paso.
Vamos a ver el resto de la estación. Me refiero, por supuesto a Montcada Manresa. No hay forma humana de cruzar los andenes si no es por el exterior, por lo que para hacer un cambio de dirección si te equivocas tienes que validar de nuevo si vas luego sentido Barcelona. Tiene como un edificio cuadrado en el lado Manresa junto a unas escaleras infernales que harían las delicias de una persona PMR (Mode Irònic On). Ese edificio supongo que en su momento, si alguna vez estuvo abierto, debía tener un torno, una máquina autóventa o ambas cosas. Con la persiana bajada es imposible saber qué albergaba. Se accede a un andén enanísimo en curva peraltada encajado entre viviendas, un puente, el túnelcito bajo la línea R3 que pasa por encima y una maquinita validadora naranja que si funciona de Pm es sólo porque no la usa ni Dios. No hay espacio material ni para meter rampas ni mucho menos, ascensores. La entrada es una verja de hierro de casa antigua al final de las infernales escaleras.
Para cruzar al andén sentido Barcelona pasamos desde la calle bajo un túnel bajo y estrecho de piedra, con humedad y musgo 365 días del año y para no olvidarnos de Los arenales-orinales, pis incluido. Al salir nos encontramos a la izquierda un muro gris con chapa que debe tapar algún acceso o instalación antigua de la estación si alguna vez estuvo cerrada a nivel de recinto. Aquí nos encontramos que para acceder al edificio hay o Rampita lisa para PMR, lo cual es de agradecer dadas las circunstancias, o escaleras que conducen a la estación. Una vez aquí y pasando los tornos del edificio, accedemos a un andén algo más amplio y con caseta de baños, también en curva. Para cruzar las vías no hay planchas negras de goma ni nada que se le parezca. Ambos andenes tienen una zona donde caben 3 coches como mucho, relativamente altos, el resto de los andenes están prácticamente a nivel de suelo, lo cual con un civía parado en la estación flipas en dobly surround.
Para ser tercermundista, está joya tiene algunos puntos positivos como la rampita de acceso lado Barcelona, o que ele edifício de viajeros funcione, en todo lo demás es una caseta con unas vías en medio de un pueblo, que hasta la estación de Bifurcación es moderna comparada con esto. Vamos , que Torreblanca y Montcada Manresa no se diferencian mucho. Sólo que parece que sólo existe la primera a nivel de tercermundismo...
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: I Montcada Manresa qué????
Home, que jo sàpiga, a Montcada-Manresa no és cap esport de risc baixar del tren per la majoria de portes a qualsevol de les dues andanes...
A Vacarisses-Torreblanca, sí.
I de fet, no fa massa anys hi va haver un accident amb una passatgera d'una certa edat, tot per culpa de les andanes.
I no és que no estigui d'acord en que les estacions que mencioneu no s'hagin de reformar.
Però crec que és sempre millor començar per les que estan realment pitjor, tot i que tinguin menys passatgers.
Sempre poden anar alternant amb alguna de les més utilitzades...
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Vacarisses Torreblanca
A ver, Vacarisses Torreblanca prácticamente no tiene andenes, eso lo sé desde finales de 2012, cuando quedé con mi ex para ver el viaducto de Olessa. Precisamente tuve que coger un Manresa con parada en todas las estaciones, una 447 porque los civías por aquel entonces creo que aún no circulaban por la línea. Y flipé en colores al bajar del tren ya que tuve que saltar al suelo. Y desde entonces no han hecho cambios en esa estación. Sigue siendo zona 4 para Renfe y también zona 4 para atm, por lo que desde Terrassa te salía más a cuenta el billete de Renfe ya que cubre la misma zona. Recuerdo que fui por vía R8 y R7 hasta Cerdanyola y dejar pasar un par de Terrassa antes de coger el tren correcto.437.001 wrote: ↑Friday 05/03/2021 5:00Home, que jo sàpiga, a Montcada-Manresa no és cap esport de risc baixar del tren per la majoria de portes a qualsevol de les dues andanes...
A Vacarisses-Torreblanca, sí.
I de fet, no fa massa anys hi va haver un accident amb una passatgera d'una certa edat, tot per culpa de les andanes.
I no és que no estigui d'acord en que les estacions que mencioneu no s'hagin de reformar.
Però crec que és sempre millor començar per les que estan realment pitjor, tot i que tinguin menys passatgers.
Sempre poden anar alternant amb alguna de les més utilitzades...
En Montcada Manresa el problema es la curva peraltada, por lo que estés en la parte del andén que estés tienes un enorme agujero entre el borde del andén y el borde del escalón del tren. Lo único que funciona medio bien es que sentido Barcelona, el escalón retraible de la puerta PMR está casi al nivel del andén, apenas uno o dos dedos más alto. Pero en sentido Manresa el problema es el mismo que en Torreblanca, con una diferencia:
Si te caes en Torreblanca, caerás al suelo del andén, y salvo que alguna parte del cuerpo se desplace hacia atrás, si el tren arranca no hay daños añadidos.
Si te caes en Montcada por estar en curva vas a caer directo debajo del tren porque en línea recta hacia abajo es lo que hay.
Valoren ustedes mismos cuál de las dos es más peligrosa.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Vacarisses Torreblanca
Pero sí en las otras estaciones entre Terrassa y Sant Vicenç de Castellet.França451 wrote: ↑Friday 05/03/2021 10:37 A ver, Vacarisses Torreblanca prácticamente no tiene andenes, eso lo sé desde finales de 2012, cuando quedé con mi ex para ver el viaducto de Olesa. Precisamente tuve que coger un Manresa con parada en todas las estaciones, una 447 porque los civías por aquel entonces creo que aún no circulaban por la línea. Y flipé en colores al bajar del tren ya que tuve que saltar al suelo. Y desde entonces no han hecho cambios en esa estación.
A saber, Castellbell i el Vilar, Vacarisses, Viladecavalls, y Sant Miquel de Gonteres.
Vacarisses-Torreblanca la han dejado para el final, ya que estaba un pelíiiiiin menos tercermundista que las otras cuatro (que ya es decir).
Y ahora le llega el turno. Un poco tarde, porque intuyo que entre el coronavirus y otras obras a las que se ha dado prioridad (Sants, Sagrera, 3er raíl Castellbisbal-Sant Vicenç de Calders, la otra de Vacarisses, Cerdanyola-Universitat, la nueva de Santa Perpètua), esto se ha quedado un poco atrás.
Pero ya está adjudicada, que es lo que importa.
Ahora faltará que en Vacarisses-Torreblanca y en Viladecavalls haya una reducción del intervalo de paso de los trenes.
Vacarisses y Viladecavalls son municipios del Vallès, y están creciendo bastante.
Pues hombre, teniendo en cuenta que en Vacarisses-Torreblanca el riesgo existe en los dos andenes, y que el riesgo en Montcada-Manresa es sólo en uno de ellos, y dicho riesgo es de menor entidad, ya que Montcada-Manresa sí tiene andenes 100% altos (y dicho riesgo es sólo para las personas que decidan salir de una 447 por la puerta central y no por las puertas laterales -debería haber avisos sonoros al respecto, en Cercanías Bilbao los hay, al menos en Ametzola-), y que además, en Vacarisses-Torreblanca para cambiar de andén hay que cruzar las vías (vale que en Montcada-Manresa la cosa es más complicada de hacer, pero no es necesario cruzarlas para cambiar de andén, y de hecho, está prohibido), pues yo creo que es Vacarisses-Torreblanca la que está peor.França451 wrote: ↑Friday 05/03/2021 10:37En Montcada Manresa el problema es la curva peraltada, por lo que estés en la parte del andén que estés tienes un enorme agujero entre el borde del andén y el borde del escalón del tren. Lo único que funciona medio bien es que sentido Barcelona, el escalón retraible de la puerta PMR está casi al nivel del andén, apenas uno o dos dedos más alto. Pero en sentido Manresa el problema es el mismo que en Torreblanca, con una diferencia:
Si te caes en Torreblanca, caerás al suelo del andén, y salvo que alguna parte del cuerpo se desplace hacia atrás, si el tren arranca no hay daños añadidos.
Si te caes en Montcada por estar en curva vas a caer directo debajo del tren porque en línea recta hacia abajo es lo que hay.
Valoren ustedes mismos cuál de las dos es más peligrosa.
Porque además, aunque Vacarisses-Torreblanca atienda a menos gente, dicha gente sólo tiene esa estación, mientras que los pasajeros de Montcada-Manresa también pueden usar la estación de la R2 para ir a Barcelona, La Llagosta/Santa Perpètua, Mollet, Granollers, o Les Franqueses.
O, si los pasajeros en cuestión están un poco mal físicamente (si no, basta con no ir mirando el móvil y ser un poco ágil), también pueden retroceder a Montcada-Bifurcació y tomar ahí un tren a Cerdanyola, Terrassa o Manresa, cosa que de todas formas tiene que hacer todo el mundo que quiera usar la R3 y no les apetezca andar hasta la más correcta Montcada-Ripollet (o Montcada-Santa Maria para la R4 y la R7)...
Last edited by 437.001 on Saturday 06/03/2021 0:26, edited 1 time in total.