Page 91 of 150

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 22/05/2016 23:44
by Miquel
Carlos González wrote:Tu Miquel, estaràs somiant, perquè això son masses línies de tramvia, la major part dels trajectes ja ho tenen suficient amb el bús, tren o metro i que només queda fer un carril bus, i molts traçats són innecessaris. Jo només estic d'acord en fer el traçat del tramvia només per la C-245 (Línia T1 Castelldefels-Ernest Lluch), i per el traçat de RENFE, ho poden fer passar per la part oest de Viladecans i Gavà, per Sant Boi faria parar al mercat Torre de la Vila, Plaça Catalunya, la Plaça de la Generalitat que es situa a Marianao i l'estació d'FGC, arribant a Cornellà Centre (Línia R3 Vilanova i la Geltrú-Vic).
Tu saps que la cosa més ineficient del planeta es tenir 10-15 línies de bus entre El Prat de Llobregat i Barcelona - Plaça Espanya?

A banda, saps també que el tramvia ajuda a fer serveis locals prou ràpids? Només cal veure la gent que fa ús del tramvia entre les parades de la zona d'influència de Cornellà (per no dir que a l'hora punta els tramvies van PLENS).
Que es podria treure el tramvia actual de cornellà i posar busos i no passa res, però és el més eficient a la llarga? No. Que aquí no parlem d'un bus del barri ehh.

A Barcelona més del mateix. Gran part de la NXB s'hauria de reconvertir a tramvia. El corredor de la V3 porta molts passatgers i sempre serà millor portar-lo amb tramvies. El de la V7 que he dit no en porta tant, però és un bon destí final per acabar de rematar el recorregut.
El D20 és una línia que mou molts més passatgers dels que sembla, i una línia de tramvia que faci el seu recorregut te tot el sentit del mon. I saps per què és així? Doncs per que els enllaç de Plaça de Sants (L5-L1) i el d'Espanya (L1-L3) són una me'da i acaba sent més pràctic agafar el bus, especialment si vas a Passeig Colom, ja que si agafes el metro, després de 3 trens, hauràs d'agafar el bus igualment.

I finalment la zona del Baix Llobregat - Barcelonès necessita també de línies verticals que apropin als corredors d'avui dia que són tots horitzontals (L5, L1, Rodalies, FGC, Tramvia Actual).
Fer un tramvia + bus + tramvia és una tonteria per l'usuari, per tant, a la llarga val més passar-se un pelet per cosir la xarxa i evitar molèsties absurdes.

No serà que no ens hem fet sovint la pregunta habitual de "Si només faltava 1 km, que els hi costava arribar fins al final". Frase que per exemple Trinitat Vella deu tenir grabada a foc a la ment des de fa uns anyets per exemple.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 23/05/2016 18:20
by m.h.t.
Que bé que parleu precissament avui del tema C-245!! :D L'AMB ha presentat el projecte definitiu per a l'eix: ¿L12? ¿Rodalia? ¿Tramvia? Aquí la resposta:

:flecha Nova línia de bus BRT Cornellà-Castelldefels (C-245)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 23/05/2016 18:39
by robertotlh
m.h.t. wrote:Que bé que parleu precissament avui del tema C-245!! :D L'AMB ha presentat el projecte definitiu per a l'eix: ¿L12? ¿Rodalia? ¿Tramvia? Aquí la resposta:

:flecha Nova línia de bus BRT Cornellà-Castelldefels (C-245)
És una decisió conseqüent amb la política actual de TiS de potenciació del bus en detriment del ferrocarril. Però la culpa no es de TiS, simplement el Govern fa el que li dona més vots. Posar ferrocarrils no dona vots, soterrar-los o desmantellar-los, sí. Aquesta és la realitat del nostre país.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 31/05/2016 23:01
by bigcoaster
Vinc amb una nova proposta per a la xarxa de rodalies, aquesta vegada he afegit el nombre de trens per hora per cada línia, trams compartits i túnels. Per fer-ho realitat farien falta algunes obres com: túnel per la diagonal de Castelldefels a Sagrera, el salt de moltó de la Torrassa, desdoblament de la R3 i possiblement salt de moltó al ramal de les aigües.

Si no podeu llegir bé les coses petites, cliqueu a l'enllaç:
http://imgur.com/EaAjFxZ

Image

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 31/05/2016 23:05
by Carlos González
No sé, el traçat de Cornellà-Castelldefels es millor que sigui per Vic R3 que per Maçanet-Massanes. Opinió meva.

En canvi, jo faria la R2 per Maçanet-Massanes, passant per Cornellà-Vilafranca, etc, deixant el traçat de l'aeroport a la R4, la R4 fa una gran volta.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 31/05/2016 23:15
by bigcoaster
Carlos González wrote:No sé, el traçat de Cornellà-Castelldefels es millor que sigui per Vic R3 que per Maçanet-Massanes. Opinió meva.
El tema és la freqüència, no té cap sentit fer la línia Castelldefels-Cornellà per posar 3/4 trens per hora. Si es fa es fa bé, amb freqüències elevades i molta capacitat. És per això que la R2 és la millor candidata, perquè té molta capacitat i possibilitat d'altes freqüències.

A més, perquè la R3? Vull dir, que es guanya respecte a enviar-la per Granollers cap a Maçanet com ja està ara, sense liar a la gent? La R3 sempre serà terminal vora Barcelona, sigui a l'Hospitalet, EdF o Aeroport, i jo considero que per les freqüències i tipus de tren que fan la R3, és la millor per anar a l'aeroport. Sobretot per les freqüències, a l'aeroport no fan falta més de 4 tph en cap cas, van sobrats.

Dels 6 que arriben a l'aeroport, si la demanda no els justifiqués, faria acabar al Prat els que sobressin.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 01/06/2016 8:17
by Lluis
Una cosa que es pot fer ja mateix és re-uinificar la R2 i enviar la R7 a l'Aeroport via ramal de les aigües.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 01/06/2016 9:40
by robertotlh
Lluis wrote:Una cosa que es pot fer ja mateix és re-uinificar la R2 i enviar la R7 a l'Aeroport via ramal de les aigües.
La idea base és bona, però jo no veig gens tornar a la situació anterior de la R2. S'haurien de discutir els següents punts:

- Si l'aeroport passa a ser cobert per la R7 on envies els R2 que ara acaben a l'aeroport? Castelldefels?

- Es tornaria a deixar EdF desconnectada de la xarxa de Rodalies? On envies aquests trens? A Montcada-Bifurcació via Aigües?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 01/06/2016 20:28
by ortegote
robertotlh wrote:
Lluis wrote:Una cosa que es pot fer ja mateix és re-uinificar la R2 i enviar la R7 a l'Aeroport via ramal de les aigües.
La idea base és bona, però jo no veig gens tornar a la situació anterior de la R2. S'haurien de discutir els següents punts:

- Si l'aeroport passa a ser cobert per la R7 on envies els R2 que ara acaben a l'aeroport? Castelldefels?

- Es tornaria a deixar EdF desconnectada de la xarxa de Rodalies? On envies aquests trens? A Montcada-Bifurcació via Aigües?
Tinc un altre Dubte:
Si la Generalitat via Obra Privada esta fent la conexio amb la T1 amb Rodalies i es posaria Trens llençadora (entenc Privats) per que parlem de R2 o R7 o l'R que sigui, si citant a la Generalitat aixo estaria llest per el 2017? o posem el 2018, continuarien els trens de rodalies catalunya arribant a l'Aeroport? o nomes les llençadores?
Salutacions.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 01/06/2016 21:29
by Carlos González
robertotlh wrote: - Es tornaria a deixar EdF desconnectada de la xarxa de Rodalies? On envies aquests trens? A Montcada-Bifurcació via Aigües?
Jo crec que lo millor per l'Estació de França es que facin els serveis regionals. Per el meu parer. :ok

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 01/06/2016 22:40
by Renfe445
Hombre, creo que como mínimo un servicio de cercanías debe acabar allí, para conformar un servicio de metro rápido.

(aunque "rápido" sea un término bastante relativo algunas veces...)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 02/06/2016 7:48
by Lluis
robertotlh wrote:... on envies els R2 ...
Reunificar implica que tres serveis Vilanova-EdF, Castelldefels-Granollers i Aeroport-Maçanet es converteixen en dos, e.g. Vilanova-Granollers i Castelldefels-Maçanet donant la mateixa cobertura (excepte en el tram comú Aeroport-EdF). Per tant queda un slot lliure. Però com diu Ortegote segurament esperin a tenir la llançadora privada per aprofitar l'slot, que tornaria a fer el recorregut "R10", però sense parar al Prat i Bellvitge. Jo deia que en el mentrestant s'hi pot fer passar la R7, que guanyaria accés a BCN centre (interessant per Rubi i Sant Cugat) i correspondència amb R1 i R2 al Clot (reducció temps Maresme-Autònoma). També és cert que seria pan para hoy hambre para mañana si després s'ha de suprimir el servei.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 02/06/2016 8:25
by Carlos González
Ara jo dic, per què està l'estació del Clot? Jo crec que seria millor que fes parada per Glòries, enllaçaria amb el TRAM, L1 i si fan el perllongament de la L8. a més, per anar a Clot, pots arribar amb la L1 i L2.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 02/06/2016 12:56
by robertotlh
Està decidit com funcionarà el tema de la llançadora privada? Podrà la operadora privada accedir a la RFIG (prèvia homologació) però la resta d'operadores no podràn entrar al tram privat? Podràn entrar pagant cànon a l'empresa privada? En cas afirmatiu, qui en fixarà l'import?

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 02/06/2016 13:42
by albe6
robertotlh wrote:Està decidit com funcionarà el tema de la llançadora privada? Podrà la operadora privada accedir a la RFIG (prèvia homologació) però la resta d'operadores no podràn entrar al tram privat? Podràn entrar pagant cànon a l'empresa privada? En cas afirmatiu, qui en fixarà l'import?
El procés serà semblant al d'FGC amb la Lleida - La Pobla
1-Constituïr l'operador com a Societat Anònima i obtenir certificat de seguretat
2- Tenir el personal amb la llicència + certificat B
3- Homologar dependrà de quin material facin servir.
Si compren Civia (per exemple) no caldrà; si compren altre material no homologat, s'haurà d'homologar

Tram privat
Si es considera RFIG, els solcs i els cànons els determinarà Adif
Si es considera privat, conveni entre el propietari i Adif pels solcs i els cànons els determinarà el propietari (com ara TP Ferro, vaja)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 02/06/2016 13:53
by robertotlh
albe6 wrote:
robertotlh wrote:Està decidit com funcionarà el tema de la llançadora privada? Podrà la operadora privada accedir a la RFIG (prèvia homologació) però la resta d'operadores no podràn entrar al tram privat? Podràn entrar pagant cànon a l'empresa privada? En cas afirmatiu, qui en fixarà l'import?
El procés serà semblant al d'FGC amb la Lleida - La Pobla
1-Constituïr l'operador com a Societat Anònima i obtenir certificat de seguretat
2- Tenir el personal amb la llicència + certificat B
3- Homologar dependrà de quin material facin servir.
Si compren Civia (per exemple) no caldrà; si compren altre material no homologat, s'haurà d'homologar

Tram privat
Si es considera RFIG, els solcs i els cànons els determinarà Adif
Si es considera privat, conveni entre el propietari i Adif pels solcs i els cànons els determinarà el propietari (com ara TP Ferro, vaja)
Moltes gràcies. No tenia gens clar com es plantejava el tema.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 02/06/2016 15:22
by Miquel
Carlos González wrote:Ara jo dic, per què està l'estació del Clot? Jo crec que seria millor que fes parada per Glòries, enllaçaria amb el TRAM, L1 i si fan el perllongament de la L8. a més, per anar a Clot, pots arribar amb la L1 i L2.
Doncs l'estació està per que hi és des de fa 104 anys :roll:
A més, no cal una estació a Glòries doncs al cap i a la fi, tant Arc de Triomf, com Clot o La Sagrera tenen enllaç amb L1, i anar a Glòries des d'aquestes estacions és un moment.
A banda, a Glòries hi ha una gran complex ferroviari (bifurcació, salts de moltó, etc) i impossibilita cap estació.
Per molt que hi hagués L8, la resta de serveis horitzontals (venint de la Meridiana) o verticals (venint de Catalunya) fan estèril una connexió d'aquesta amb Rodalies. Qui vagi a Gràcia canviarà abans a L9/L10 o L5 a La Sagrera o a L3/L7/FGC a Catalunya (L3 a Passeig de Gràcia pel túnel de l'Aragó).

Tema d'enllaç amb el tram, més del mateix. Per anar a Badalona ja hi ha L10 (La Sagrera) o L2 (Clot). Per anar al Besós hi haurà L4 (La Sagrera), la part de la Gran via de la T5 ja va coberta en certa manera per L2 (Clot). Només quedaria el tram de la Diagonal entre Pere IV i Glòries i fer una estació expressament per això no te ni cap ni peus. Igualment per la part de Marina es fa enllaç a L1 a qualsevol estació.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 03/06/2016 9:45
by Carlos González
També em pregunto una cosa, no podria haver-hi una nova línia des de Martorell i Mataró? Per tenir millors freqüències per el Maresme i Baix Llobregat.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 03/06/2016 10:13
by robertotlh
Carlos González wrote:També em pregunto una cosa, no podria haver-hi una nova línia des de Martorell i Mataró? Per tenir millors freqüències per el Maresme i Baix Llobregat.


A Martorell ja hi ha dues línies de ferrocarril amb parada, tres si comptem el Castellbisbal-Mollet. Aquesta zona no està precisament mal comunicada. El que caldria fer es la Martorell - Terrassa en ibèric, per oferir un servei ràpid a Terrassa i Manresa i descongestionar la R4 i FGC.

Respecte Mataró sí que estaría bé una línia suburbana però no sé si hauria de ser FGC, pot morir d'èxit si el servei es fa amb minitrens de 4 cotxes com al Vallès.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 03/06/2016 13:45
by Carlos González
Lo del traçat des de Martorell-Terrassa ho podria fer la futura línia orbital ferroviària (R9)