Page 91 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 04/10/2016 15:19
by Miquel
Jo sempre els veig de dos en dos.
Ahir per això, un H6 va averiar-se, provocant una forta congestió a la Ronda del Mig. Ves que no fos això el problema.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 1:11
by Arnau2736
Docs jo vaig veure 4 H4 seguits i 4 V15 als seus finals.I quins busos o de quina serie penseu que tindra cada linia de l'ultima fase de la NXB? Jo crec que: la D40 tindra articulats i busos de les series 35xx i 36xx,l'H2 crec que tindra articulats i de busos no se quins tindra ni podria tenir, la V25 probablement tindra els busos que te ara la 19,els 52xx,la V31 crec que la majoría que tindra seran de la serie 67xx que son els que te actualment la 40 i alguns la 36 i potser algun 69xx i soposo que la H6 seguira mes o menys igual que ara amb la diferencia que crec que tindra alguns dels nous 35xx i 36xx que arribaran al 2017 per substituir els 33xx que quedin i l'H4 suposo que també seguira mes o menys igual amb la diferencia que tindra també alguns 35 o 36xx nous per substituir els 34xx baixos, i de la resta de linies de la nova xarxa no se res dels seus futurs i per aixo us he preguntat.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 15:28
by sag470
És molt aviat per saber asignacions, més que res, perque no se sap a qui pertanyen.
Suposo que els tirs aniran:
Amb estandar: D20, D40, H2, H10, H14, V1, V5, V7, V9, V11, V13, V17, V19, V23, V25, V27, V29, V31, V33.
Amb articulat: H4, H6, H8, H12, H16, V3, V15, V21
Crec que les D20, D40, V13, V17 també haurien d'anar amb articulat, pero la V17 hauria de modificar recorregut. Podrien fer acabar la V17 a la Barceloneta, i el tram fins Port Vell ho fés la 19 com abans.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 16:25
by oscsanchez6
sag470 wrote:És molt aviat per saber asignacions, més que res, perque no se sap a qui pertanyen.
Suposo que els tirs aniran:
Amb estandar: D20, D40, H2, H10, H14, V1, V5, V7, V9, V11, V13, V17, V19, V23, V25, V27, V29, V31, V33.
Amb articulat: H4, H6, H8, H12, H16, V3, V15, V21
Crec que les D20, D40, V13, V17 també haurien d'anar amb articulat, pero la V17 hauria de modificar recorregut. Podrien fer acabar la V17 a la Barceloneta, i el tram fins Port Vell ho fés la 19 com abans.
Amb la supressió del 33 i la modificació del 34, l'H10 haurà d'anar (tal com fa ara) en articulats sí o sí.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 17:23
by Fran-Ikarus
L'H10 ja fa temps que ha abandonat els articulats en cap de setmana (i festiu), i també mescla estàndars algun laborable, així que... mai no se sap.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 17:49
by oscsanchez6
Fran-Ikarus wrote:L'H10 ja fa temps que ha abandonat els articulats en cap de setmana (i festiu), i també mescla estàndars algun laborable, així que... mai no se sap.
Cert! Però mescla estandards entre setmana pel mateix motiu que ho fa l'H12 a vegades... perque a la cotxera de Zona Franca l'estat del material mòbil és lamentable i la quantitat d'articulats és insuficient. Ara mateix necessiten articulats a les línies H8, H10, H12, H16, 59, algun reforç al 63 i a la 109(aquesta última no estic segur). Masses línies amb demanda d'articulats pels pocs que tenen.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 18:27
by Renfe445
oscsanchez6 wrote:Fran-Ikarus wrote:L'H10 ja fa temps que ha abandonat els articulats en cap de setmana (i festiu), i també mescla estàndars algun laborable, així que... mai no se sap.
Cert! Però mescla estandards entre setmana pel mateix motiu que ho fa l'H12 a vegades... perque a la cotxera de Zona Franca l'estat del material mòbil és lamentable i la quantitat d'articulats és insuficient. Ara mateix necessiten articulats a les línies H8, H10, H12, H16, 59, algun reforç al 63 i a la 109(aquesta última no estic segur). Masses línies amb demanda d'articulats pels pocs que tenen.
De ahí que el espacio de vacío tranviario de la Diagonal necesita ser rellenado para tener más autobuses articulados disponibles al poder ser movidos a otras líneas.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 19:25
by oscsanchez6
Renfe445 wrote:oscsanchez6 wrote:Fran-Ikarus wrote:L'H10 ja fa temps que ha abandonat els articulats en cap de setmana (i festiu), i també mescla estàndars algun laborable, així que... mai no se sap.
Cert! Però mescla estandards entre setmana pel mateix motiu que ho fa l'H12 a vegades... perque a la cotxera de Zona Franca l'estat del material mòbil és lamentable i la quantitat d'articulats és insuficient. Ara mateix necessiten articulats a les línies H8, H10, H12, H16, 59, algun reforç al 63 i a la 109(aquesta última no estic segur). Masses línies amb demanda d'articulats pels pocs que tenen.
De ahí que el espacio de vacío tranviario de la Diagonal necesita ser rellenado para tener más autobuses articulados disponibles al poder ser movidos a otras líneas.
Tens raó. Però crec que veurem molt abans la nova xarxa completada que el TRAM. El túnel de les Glòries suma 18 mesos al període d'obres... Això complica i molt unir els tramvies...
Trobo que seria una prioritat implementar l'abans possible (sense el TRAM unit) la nova xarxa de bus mantenint el 7, el 33 i el 34 i si cal, no implementar línies com la V33 o la V1 (si és que realment faltessin busos, tot i que ho dubto molt).
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Saturday 08/10/2016 22:31
by sag470
oscsanchez6 wrote:Fran-Ikarus wrote:L'H10 ja fa temps que ha abandonat els articulats en cap de setmana (i festiu), i també mescla estàndars algun laborable, així que... mai no se sap.
Cert! Però mescla estandards entre setmana pel mateix motiu que ho fa l'H12 a vegades... perque a la cotxera de Zona Franca l'estat del material mòbil és lamentable i la quantitat d'articulats és insuficient. Ara mateix necessiten articulats a les línies H8, H10, H12, H16, 59, algun reforç al 63 i a la 109(aquesta última no estic segur). Masses línies amb demanda d'articulats pels pocs que tenen.
No ho veig tan malament. Zona té 110 articulats, i en necesita 85 (sense comptar els reforços de la 22, 63 i 109, especial de 150). No crec que passin dels 90 necessaris. Pero tampoc és per tirar coets, entre la tasa d'averiats i la tasa de disponibilitat. Per aixo, han de sortir estandar. A veure com queden quan obrin Zona-II.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 09/10/2016 1:00
by oscsanchez6
Ahir vaig atrevir-me a provar l'Illustrator i avui us porto això. És un mapa de la NXB completa a partir dels documents de l'Ajuntament i unes propostes que comento a continuació:
1. Reduir les voltes inútils de la V9 i de la V11 a Mitre / Via Augusta. Calen ganes i un semàfor especial, que estaria obert 5 segons i prou.
2. Tot i que ja és imposible degut al punt de càrrega elèctric, fer acabar l'H16 a Fira i no a Pl. del Nou. Permets fer un enllaç amb la L9S (i la V1).
3. Reducció del recorregut als extrems de l'H4 (veure mapa).
4. No modifcar l'H10 ni l'H8 pel tema TRAM tal com proposa l'Ajuntament.
5. Després d'estar pensant-hi, trobo que modificar l'H14 al seu pas pel centre del Poblenou no és bona idea. No crec que hi hagi força demanda pel recorregut propostat al document del l'Ajuntament.
6. Fer baixar V25 per Bilbao i pujar per Llacuna.
7. Ja que el 33 s'eliminaria, fer tornar l'H10 a baixar per Navas per no "abandonar" la parada Guipúscoa-Bilbao i permetre un enllaç amb la V25>Poblenou més eficaç.
La següent no l'he incorporat al mapa però podria ser interessant:
1. Ampliar la línia D20 fins a Bac de Roda per Av Icaria, Carrer Taulat / Pg Calvell i Pg Taulat. D'aquesta manera, el V27 acabaria entre Bac de Roda i Espronceda (i no anira al Pg Marítim) i es podria limitar el recorregut de la 59 per tal que quedés Pl. Catalunya - R.M. Cristina. A l'estiu, amb més afluència a platges i centre, el tram entre Poblenou - Pl Cat provoca uns retards enormes a la línia que perjudiquen a l'altre extrem. Els busos sobrants de limitar el V27 i el 59 anirien a parar a la D20, que podria mirar d'augmentar un pèl la freqüència.
Us deixo l'adreça per veure'l sense que es talli, així el veieu amb més qualitat (a part tampoc sé posar-lo per que quadri amb la pàgina
) :
http://i.imgur.com/V6FKlnE.jpg
Respecte el mapa, les zones d'Alfonso Comín, Virrei Amat i Llucmajor són bastant caòtiques.. però per ser una primera versió...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 09/10/2016 8:05
by marciruelos
L'estacio de renfe del clot necessita autobusos que passin ben a prop, d'aquesta manera es descongestionaria el metro, ja que la gent que vol anar cap a dalt ha de caminar i esperar el 34 que a més fa molta volta. No sé per què preferiu un recorregut tan recte sense enllaços.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 09/10/2016 8:33
by Renfe445
oscsanchez6 wrote:Ahir vaig atrevir-me a provar l'Illustrator i avui us porto això. És un mapa de la NXB completa a partir dels documents de l'Ajuntament i unes propostes que comento a continuació:
1. Reduir les voltes inútils de la V9 i de la V11 a Mitre / Via Augusta. Calen ganes i un semàfor especial, que estaria obert 5 segons i prou.
2. Tot i que ja és imposible degut al punt de càrrega elèctric, fer acabar l'H16 a Fira i no a Pl. del Nou. Permets fer un enllaç amb la L9S (i la V1).
3. Reducció del recorregut als extrems de l'H4 (veure mapa).
4. No modifcar l'H10 ni l'H8 pel tema TRAM tal com proposa l'Ajuntament.
5. Després d'estar pensant-hi, trobo que modificar l'H14 al seu pas pel centre del Poblenou no és bona idea. No crec que hi hagi força demanda pel recorregut propostat al document del l'Ajuntament.
6. Fer baixar V25 per Bilbao i pujar per Llacuna.
7. Ja que el 33 s'eliminaria, fer tornar l'H10 a baixar per Navas per no "abandonar" la parada Guipúscoa-Bilbao i permetre un enllaç amb la V25>Poblenou més eficaç.
La següent no l'he incorporat al mapa però podria ser interessant:
1. Ampliar la línia D20 fins a Bac de Roda per Av Icaria, Carrer Taulat / Pg Calvell i Pg Taulat. D'aquesta manera, el V27 acabaria entre Bac de Roda i Espronceda (i no anira al Pg Marítim) i es podria limitar el recorregut de la 59 per tal que quedés Pl. Catalunya - R.M. Cristina. A l'estiu, amb més afluència a platges i centre, el tram entre Poblenou - Pl Cat provoca uns retards enormes a la línia que perjudiquen a l'altre extrem. Els busos sobrants de limitar el V27 i el 59 anirien a parar a la D20, que podria mirar d'augmentar un pèl la freqüència.
Us deixo l'adreça per veure'l sense que es talli, així el veieu amb més qualitat (a part tampoc sé posar-lo per que quadri amb la pàgina
) :
http://i.imgur.com/V6FKlnE.jpg
Respecte el mapa, les zones d'Alfonso Comín, Virrei Amat i Llucmajor són bastant caòtiques.. però per ser una primera versió...
Está guapo el mapa, pero prueba en cambiar (oscurecer y aclarar) el color de trazados que se toquen para que se puedan distinguir.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 09/10/2016 11:58
by oscsanchez6
Renfe445 wrote:
Está guapo el mapa, pero prueba en cambiar (oscurecer y aclarar) el color de trazados que se toquen para que se puedan distinguir.
La idea es hacer algo parecido a este
https://twitter.com/jotauveefe/status/7 ... 7549080576
Aunque seguramente tendré que hacer lo que comentas! Gracias de todas formas!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 09/10/2016 12:01
by oscsanchez6
marciruelos wrote:L'estacio de renfe del clot necessita autobusos que passin ben a prop, d'aquesta manera es descongestionaria el metro, ja que la gent que vol anar cap a dalt ha de caminar i esperar el 34 que a més fa molta volta. No sé per què preferiu un recorregut tan recte sense enllaços.
A què et refereixes amb "cap a dalt"? Amb la Fase V de la NXB es pretén portar la V25 per Meridiana, tant de pujada com de baixada. Jo proposo que només sigui de pujada per poder donar servei a més zones.
I perdona que et digui, però el 34 està AL COSTAT de l'estació de Rodalies... màxim 2 minuts caminant, sortint per Pl del Canonge Rodó... A més a més, ara mateix existeix el 192, que fa un recorregut mitjanament vertical per Camp de l'Arpa, i no és que l'agafi gaire gent. És cert que té una freq. de 35min en laborables, però si realment hi hagués necessitat d'agafar-lo, la gent l'agafaria, dic jo.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 09/10/2016 12:52
by Renfe445
oscsanchez6 wrote:Renfe445 wrote:
Está guapo el mapa, pero prueba en cambiar (oscurecer y aclarar) el color de trazados que se toquen para que se puedan distinguir.
La idea es hacer algo parecido a este
https://twitter.com/jotauveefe/status/7 ... 7549080576
Aunque seguramente tendré que hacer lo que comentas! Gracias de todas formas!
De nada!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 10/10/2016 19:30
by Adolescent barceloní
En aquesta imatge, no entenc què es proposa per a la 39 i la 55. Jo el que interpreto és que volen eliminar la línia 39 i modificar l'itinerari de la 55, però no queda gaire clar.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 10/10/2016 20:13
by sag470
La 39 només quedarà entre Urquionaona i pl.Catalana, i la 55 quedarà entre Urquinaona i Montjuïc. Esperem que les uneixin, perque separades queden molt testimonials.
La V19 guanyaria molt cambiant el terminal de Barceloneta per pg.Maritim, i prolongant a dalt fins Vall d'Hebron o Sant Genis.
Noxarbus al Coll
Posted: Monday 10/10/2016 20:57
by Guigui
El problema que s'han fet amb la V19 i el canvi de recorregut de la V17 és que el Pg. del Coll quedaria desatès. Això ho solucionarien fent-hi passar l'H2 o H4 i mantenint un traçat més o menys recte de les dues V esmentades (V17 per República Argentina, V19 per la Taxonera).
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 11/10/2016 11:33
by Gimeno
Es de cajón lo de unir la nueva 39 y la nueva 55. Es más, unidas harán el mismo recorrido que la actual 55. Francamente, tenemos unos lumbreras en TMB.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 11/10/2016 16:52
by Gimeno
Alguien me podría explicar por donde pasaría la H-8 por el Eixample, al dejar de circular por Diagonal.