Page 92 of 150

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 03/06/2016 13:49
by Carlos González
robertotlh wrote:
A Martorell ja hi ha dues línies de ferrocarril amb parada, tres si comptem el Castellbisbal-Mollet. Aquesta zona no està precisament mal comunicada. El que caldria fer es la Martorell - Terrassa en ibèric, per oferir un servei ràpid a Terrassa i Manresa i descongestionar la R4 i FGC.

Respecte Mataró sí que estaría bé una línia suburbana però no sé si hauria de ser FGC, pot morir d'èxit si el servei es fa amb minitrens de 4 cotxes com al Vallès.
No té perquè, poden fer (depèn de quina part) línies suburbanes de RENFE :ok

Operador

Posted: Friday 03/06/2016 14:46
by Javi M
Es pot saber per què hi doneu tanta importància a quin ha de ser l'operador? Què més us dóna?

L'important és tenir una infraestructura ben organitzada i de qualitat, i per descomptat, que estigui operada d'una forma responsable i eficient, es digui com es digui l'operador.

Re: Operador

Posted: Friday 03/06/2016 15:23
by Carlos González
Javi M wrote:Es pot saber per què hi doneu tanta importància a quin ha de ser l'operador? Què més us dóna?
A mi em dóna igual, he dit només que depèn de quin lloc pot haver-hi línies suburbanes de RENFE, a mi tant me fa si és d'FGC o de la xarxa SFNC o la xarxa de Francesc Macià.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 03/06/2016 15:55
by oriolp13
L'ideal per a línies que es construissin a partir d'ara seria que les andanes estiguessin preparades per mínim 10 cotxes, hi parin després trens de 4 cotxes o de 10, i com a mínim amb 3 vies, sent 4 l'ideal.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 03/06/2016 23:14
by Carlos González
Fa temps vaig veure que per la xarxa Llobregat-Anoia volien fer una nova estació d'FGC per Cornellà, i que s'anomenaria Cornellà-Salines, per el "futur" barri de Cornellà que ni tan sols està fet, a vosaltres, què opineu d'això???

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Saturday 04/06/2016 12:43
by ortegote
Carlos González wrote:Fa temps vaig veure que per la xarxa Llobregat-Anoia volien fer una nova estació d'FGC per Cornellà, i que s'anomenaria Cornellà-Salines, per el "futur" barri de Cornellà que ni tan sols està fet, a vosaltres, què opineu d'això???
També tens la de Can Amat, abans d'arribar a Martorell venint d'Igualada o Manresa (ara no se a quin ramal es faria) i que de moment no esta feta i deu estar al calaix.

La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Saturday 04/06/2016 12:56
by Carlos González
ortegote wrote: La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.
Jo tampóc ho crec, a més, el barri en si no està ni fet. També vaig llegir uns rumors que el barri es faria per un traçat de tramvia allà (diuen de fer la línia T1 de TRAM des de Sant Boi, que podria fer el traçat per la C-245 arribant fins a l'estació de Castelldefels)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Saturday 04/06/2016 13:02
by ortegote
Carlos González wrote:
ortegote wrote: La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.
Jo tampóc ho crec, a més, el barri en si no està ni fet. També vaig llegir uns rumors que el barri es faria per un traçat de tramvia allà (diuen de fer la línia T1 de TRAM des de Sant Boi, que podria fer el traçat per la C-245 arribant fins a l'estació de Castelldefels)
La linia del Tram fins a Sant Boi es comtempla desde l'inici de les obres del Trambaix, aixi com que el tram arrives al camp de futbol de l'espanyol.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Saturday 04/06/2016 13:04
by Carlos González
ortegote wrote:
La linia del Tram fins a Sant Boi es comtempla desde l'inici de les obres del Trambaix, aixi com que el tram arrives al camp de futbol de l'espanyol.
Cert, però Sant Boi va dir que no volia que hi hagués el tram perquè es pensaven que la L12 arribaria, i es va cancelar el projecte per fer ampliacions de les línies existens.

Cornellà - Salines

Posted: Saturday 04/06/2016 13:20
by Javi M
L'estació de Cornellà - Salines tindrà tot el sentit del món el dia que s'hi faci el barri. Òbviament ara no, però és que ningú no ha dit de construir-la ja.

Re: Cornellà - Salines

Posted: Saturday 04/06/2016 14:49
by Carlos González
Javi M wrote:L'estació de Cornellà - Salines tindrà tot el sentit del món el dia que s'hi faci el barri. Òbviament ara no, però és que ningú no ha dit de construir-la ja.
Ja ho sé, només volia saber què us sembla això del nou barri que han plantejat, i a més per fer la nova estació de Cornellà-Salines (enllaçant-la amb el TRAM)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 23/06/2016 21:05
by local
Bona tarda,

Voldria saber si hi ha alguna mena de programari per a dibuixar termòmetres de recorregut (ferroviaris, de bus, etc). Ja sé que això no es tracta d'una proposta en sí, però crec que hi va relacionat i per això ho comento a aquest fil.

Moltes gràcies.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 23/06/2016 21:10
by Adolescent barceloní
Pots utilitzar Adobe Illustrator, o bé el seu equivalent gratuït, l'Inkscape. Per exemple, l'ÀMB utilitza Illustrator per fer els termòmetres que hi ha a les parades.

TRAM (Barcelona)

Posted: Tuesday 05/07/2016 22:53
by Carlos González
Vull mostrar un mapa de com podria ser la xarxa de TRAMBaix i TRAMBesòs per el meu parer

Espero que us agradi o us interessi
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... eiDnziF834

T1: Estació de Castelldefels-Ernest Lluch
T2: Bon Viatge-Francesc Macià
T3: Llevant les Planes-Francesc Macià
T4: Quatre Camins-Francesc Macià
T5: Sant Feliu Centre-Glòries
T6: Ernest Lluch-Estació de Sant Adrià
T7: Ciutadella | Vila Olímpica-Estació de Sant Adrià
T8: WTC-Gorg
T9: WTC-Torribera

(Sé que em direu moltes coses sobre del traçat que proposo de Santa Coloma de Gramenet, què es impossible, que si no pot estar allà perquè es molt estret el pas de cebre, i puc dir que jo faria si es pogués, fer el traçat de tramvia subterrani, o elevat, o potser que vagi per un altre joc, però la idea principal es que seria interessant fer enllaç a l'actual estació de metro Santa Coloma).

Podeu dir-me quina opció es millor, o quina línia es innecessaria o altre proposta de tramvia que tinguéu pensat, accepto qualsevol comentari :ok

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 11/07/2016 11:14
by Carlos González
Us volia fer una pregunta a tots, ja que es parla de que un tercer túnel es important, per on ho farieu?? Segons PTP, pensen que es millor que sigui per la travessera de Gràcia ja que faria enllaç a més línies de metro i a totes les línies Regionals.

http://www.transportpublic.org/images/p ... en2014.pdf
http://www.transportpublic.org/componen ... -regionals

Aquí penjo els dos enllaços que expliquen del tema :ok

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 11/07/2016 13:13
by Don Ramón
Yo comparto el punto de vista de la PTP. No veo sentido en que el túnel pase por la Diagonal, justamente al ser un túnel no hace falta seguir una determinada vialidad. Hacer un tercer túnel paralelo a los actuales que pasara por Gracia me parece una opción mucho más lógica que un túnel por la Diagonal, que dejaría un esquema de travesías bastante errático. Hasta ahora, nadie me ha podido argumentar en profundidad como debería de organizarse el servicio ferroviario alrededor de ese túnel de la Diagonal, he llegado a leer cosas del tipo que luego entre a EdF, lo cual no tiene ningún sentido porque hay más circulaciones que vienen del norte que del sur. Si se enlaza por el norte con la R1, entonces por el otro lado tiene que hacerse por narices la Cornellà-Castefa, porque la R1 tiene que unirse con la R2sud para igualar demandas y facilitar servicios pasantes, eso es fundamental para aprovechar bien la escasa capacidad de las travesías. Un túnel que enlace la R1 con la R4s no tendría ningún sentido. Y finalmente, el túnel por la Diagonal no pasaría por Sants ni por La Sagrera, por lo que me parece poco adecuado para trenes de cercanías. No comparto la idea de ponernos a proyectar "metros regionales", al menos como parte de la red de ancho ibérico, por lo que el tercer túnel yo pienso que tendría que pasar por al menos una de las principales estaciones, preferiblemente ambas. De hacerse eventualmente un Metro regional habría que hacerlo como cosa aparte con su propio túnel.
En cambio, la opción del túnel por Gràcia pasaría por Sants, F. Macià, Gràcia/Fontana, Guinardó y La Sagrera, dando cobertura a una zona que tiene difícil acceso a Rodalies, y además acercándose más a la zona alta, la más alejada de las travesías ferroviarias. Además este túnel podría absorber por ejemplo la R4, que por ahora se prevé (post-Torrassa) que pase por Pl. Catalunya junto con la R1 costa-costa.

Ahora, dicho todo esto yo no veo por ningún lado la necesidad de un tercer túnel. La saturación de los túneles se debe a una explotación extremadamente ineficiente: Principalmente tenemos la R1 por un lado, y la R2sud por otro, que supone un montón de circulaciones redundantes comparado con si esas dos líneas se juntaran a una línea pasante.
Con el cruce de Torrassa bien hecho (es decir manteniendo un enlace opcional de Bellvitge hacia Pg. de Gràcia) la distribución de los túneles pasaría a ser: Por Pl. Catalunya solo R1 y R4. Con 6 trenes en la R4, aún habría sitio para 10 R1. En el túnel de Pg. de gràcia estaría la R2 (interior-interior), la R3 y los regionales. Podría haber 6 circulaciones de R2 y 6 de R3 y aún sobraría capacidad para 4 regionales por hora. Y con todo eso solo tendríamos 16 circulaciones por hora en cada túnel, un tope razonable ante los 20 que son el máximo absoluto y que no deja surcos para compensar retrasos.
Finalmente, y esto es de cosecha propia, si los regionales del sur y del norte se hacen morir en EdF dejarían de solaparse estos en los túneles urbanos, permitiendo el doble de circulaciones con los mismos surcos.
Lo de los regionales lo he ilustrado con este esquema:
Image

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 11/07/2016 13:36
by robertotlh
Carlos González wrote:Us volia fer una pregunta a tots, ja que es parla de que un tercer túnel es important, per on ho farieu?? Segons PTP, pensen que es millor que sigui per la travessera de Gràcia ja que faria enllaç a més línies de metro i a totes les línies Regionals.

http://www.transportpublic.org/images/p ... en2014.pdf
http://www.transportpublic.org/componen ... -regionals

Aquí penjo els dos enllaços que expliquen del tema :ok
He llegit el document i té una inconsistècia. Per un costat denosta la opció túnel Diagonal perquè només hi passaria la C3, que es la que ACTUALMENT aporta menys trens, però al principi diu que la C3 experimentarà un gran augment de freqüències amb la futura duplicació i ampliació fins a Castelldefels. Planifiquem pensant en el present o en el futur?

Jo soc partidari de:
- Nou túnel per R3, R7 circular i futura R9 circular (una nova línia Martorell - Terrassa Sud tancaria aquest cercle que proposo i mentre no es tanqués es podria explotar com a Martorell - BCN F Macià - Terrassa)
- Túnel de Gràcia per R2 en configuració interior-interior i Regionals
- Túnel de Catalunya per R1 en configuració costa - costa i R4 (amb final a l'aeroport)

O inclús fer arribar la R4 també a Martorell, servir l'aeroport amb l'R1 com abans i eliminar del tot el principal punt de pertorbació de la xarxa que es la bifurcació del túnel de Meridiana, dirigint tot el trànsit del Túnel de Meridiana cap al nou túnel de Diagonal.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 11/07/2016 13:40
by Carlos González
Jo estaria d'acord amb el túnel de Travessera de Gràcia, però el problema serà que llavors l'ampliació de FGC fins a Gràcia de la LL-A no servirà de molt llavors, em refereixo també a la L8 fins a Besòs Parc. :|

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 11/07/2016 13:45
by Don Ramón
robertotlh wrote:
He llegit el document i té una inconsistècia. Per un costat denosta la opció túnel Diagonal perquè només hi passaria la C3, que es la que ACTUALMENT aporta menys trens, però al principi diu que la C3 experimentarà un gran augment de freqüències amb la futura duplicació i ampliació fins a Castelldefels. Planifiquem pensant en el present o en el futur?
La zona que cubre la R3 no está tan densamente poblada. Por mucho que pueda aumentarse la frecuencia en el futuro si se desdobla, la demanda será menor que otras líneas como la R4 o la R1, tal vez incluso menos que la R2nord.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Monday 11/07/2016 13:49
by Don Ramón
Carlos González wrote:Jo estaria d'acord amb el túnel de Travessera de Gràcia, però el problema serà que llavors l'ampliació de FGC fins a Gràcia de la LL-A no servirà de molt llavors, em refereixo també a la L8 fins a Besòs Parc. :|
Yo lo siento, pero no le veo ni pies ni cabeza a esa ampliación. Con llevar la L8 a Gràcia ya es bastante. Toda la zona en cuestión ya tiene cobertura razonable de Metro, y con el tranvía también se resuelven muchos problemas de esta índole (por ejemplo L8 hasta F. Macià, y de ahí tranvía hacia Besòs/Diagonal Mar).