Page 94 of 104

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 22/05/2015 12:31
by Granolleri
Guigui wrote:El fàstic et baixarà quan els immunds barcelonins ens dignem a recordar-nos del temps de trajecte Granollers-Munic, per posar un exemple que et deurà ser molt proper?
No em referia a això precisament. Em referia a trajectes tipus Girona-Grenoble, Perpinyà-Zúric i coses per l'estil.

(I les poques vegades que he agafat l'AV cap a França sempre ho he fet a Girona, no pas a Barcelona...)

No fem la del barrufet rondinaire

Posted: Friday 22/05/2015 12:45
by Guigui
Ningú no t'impedeix d'indicar els trajectes que et plaguin, interessin o convinguin. De la mateixa manera, no és gens escabellat esperar de tu que no imposis indicacions horàries a altri, sempre que siguin correctes.

Qualsevol greuge que en vulguis interpretar, sobretot amb la bilis que hi acompanyes, queda fora de lloc.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 22/05/2015 16:05
by bigcoaster
Granolleri wrote:Igualment dona fàstic veure com els habitants de les grans ciutats només veuen com a útil el servei per al temps d'extrem a extrem, menyspreant com és costum tots els que vivim i ens movem entremig i tenim moltes menys alternatives de transport que a les grans ciutats.
Amb aquest motiu hauriem de treure tots els avions, ja que pel fet de passar per damunt d'una altre aeroport o aeròdrom hi haurien de parar "per respecte a la gent que allí hi viu". O un altre exemple, el TGV haurà de parar a cada PAET i a cada estació, res de directes perquè és un menyspreu a la gent que viu a Lleida o Tarragona el veure passar els trens.
Au va, no ens queixem per tot. :martell1

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 18/07/2015 0:29
by wefer
TV3 wrote:La concessionària del túnel del Pertús entra en concurs de creditors amb un deute de 400 milions

La concessionària del túnel del Pertús ha entrat en concurs de creditors, arrossegada per un deute de més de 400 milions d'euros. L'empresa espanyola ACS i la francesa Eiffage, que van constituir la societat conjunta TP Ferro per a la construcció i explotació del túnel de l'AVE entre Figueres i Perpinyà, han presentat la mesura al jutjat mercantil de Girona.

Aquesta entrada en concurs de creditors arriba quatre mesos després que TP Ferro sol·licités preconcurs de creditors el 19 de març. Al llarg d'aquests últims quatre mesos, no s'ha aconseguit cap acord amb els bancs ni amb els estats espanyol i francès per refinançar el deute. De fet, tant Madrid com París es van negar a injectar més diners a la concessió.
Seguir llegint:
http://www.ccma.cat/324/la-concessionar ... a/2676192/

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 20/07/2015 17:42
by gatvell
Guaita ara el banc té un preciós espai per a construir-hi pisos, jejejeje.
Embargant-ho tallaran el servei? Cap desnonament?
O tracte preferent?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 20/07/2015 18:30
by Renfe451
gatvell wrote:Guaita ara el banc té un preciós espai per a construir-hi pisos, jejejeje.
Embargant-ho tallaran el servei? Cap desnonament?
No el tallaran pas. A la notícia diu que l'empresa posarà tots els recursos de tal manera que això no acabi afectant al normal funcionament del servei.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 20/07/2015 20:11
by Ayerbe-Zuera
gatvell wrote:Guaita ara el banc té un preciós espai per a construir-hi pisos, jejejeje.
Embargant-ho tallaran el servei? Cap desnonament?
O tracte preferent?
Es al contrario, al solicitar el concurso se evita que un acreedor pueda solicitar el embargo de la infraestructura.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 22/07/2015 18:18
by gatvell
Millor, que si passés això....quina imatge donaríem al mon, jejeje

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 28/07/2015 16:40
by jaezcurra
Girona-Barcelona, el trajecte d’AVE en què més ha crescut la demanda de l’Estat
El trajecte d'AVE entre Girona i Barcelona ha estat el que ha registrat un augment més pronunciat de la demanda aquest primer trimestre de l'any respecte al mateix període de 2014, amb un 26,6%. Els passatgers de Barcelona-Madrid s'han incrementat un 8,4%. En comparació amb els trajectes en avió, aquest increment és del 63,8%.
Actualitzat el 27.07.2015 a les 14:50
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/07/ ... de-lestat/

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 24/08/2015 18:36
by metring
De BTV Notícies, imagineu com podria haver acabat...

Decomissats diversos ganivets a un passatger de l’AVE

Els Mossos d'Esquadra han requisat diversos ganivets a un viatger que els volia pujar en un tren AVE en el seu recorregut Barcelona-París. La policia els va detectar quan l'home va passar per l'escàner del tren aquest diumenge al matí a l'estació de Sants. Els mossos han denunciat la infracció.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 24/08/2015 19:02
by wefer
metring wrote:Els Mossos d'Esquadra han requisat diversos ganivets a un viatger que els volia pujar en un tren AVE en el seu recorregut Barcelona-París. La policia els va detectar quan l'home va passar per l'escàner del tren aquest diumenge al matí a l'estació de Sants. Els mossos han denunciat la infracció.
Dues coses:
  1. És el típic fet paranoic després de que hagi passat alguna cosa. Suposo que cada dia puja gent als trens amb equipatges que contenen ganivets o altres coses i ningú diu res. Però com que ha passat el tema del TGV, ara tots a ser paranoics durant un parell de setmanes. I els mitjans de desinformació massiva a amplificar-ho al màxim.
  2. Des de quan està prohibit pujar ganivets al tren? A veure si al final el que sortirà malparat de tot això serà la pròpia Renfe per no haver deixat viatjar aquest home. Segons el reglament de viatgers de Renfe, "[Está prohibido] Llevar consigo materias susceptibles de explosión o inflamación y bultos que por su tamano, volumen, contenido u olor puedan danar, molestar o manchar a los demás viajeros o al material ferroviario.". De veritat en aquesta definició s'hi inclouen els ganivets dins d'una maleta? A mi em sembla que no.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 24/08/2015 19:41
by albe6
Jo recordo una imatge al costat del control d'equipatges (almenys aquí a Lleida) amb icones del que està prohibit, entre d'altres pistoles i ganivets metàl·lics. Si que es permeten els de plàstic

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 08/10/2015 8:23
by genissimon
M'acabo d'assabentar per una font directa que no circulen trens per la LAV entre Barcelona, Girona i Figueres-Vilafant. Hi ha un tren aturat a l'alçada d'Hostalric.

La font és un viatger del tram Girona-Barcelona que ha hagut d'agafar un MD a corre-cuita i ha vist l'AVE aturat.

Salut !!

Robatori de cable

Posted: Thursday 08/10/2015 8:27
by Guigui

Re: Robatori de cable

Posted: Thursday 08/10/2015 8:40
by genissimon
Gràcies. Potser que continuem al fil d'incidències.

Salut !!

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 05/11/2015 7:37
by 437.001
En aquest document de RFF de l'any 2012 sobre la LGV Montpeller-Perpinyà s'hi observen diferents alternatives de servei segons les posicions de les estacions intermitges a Besiers, Nissan (entre Narbona y Besiers), Narbona i Perpinyà.

Quedarien els següents esquemes de servei, que varien segons el cas.

Esquema de serveis amb l'escenari de les estacions actuals de Perpinyà, Narbona i Besiers

-4 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona-Carcassona-Toulouse/Bordeus i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Montpeller TGV-París i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Montpeller TGV-Lyon i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Narbona-Besiers-Agde-Sète-Montpeller TGV-Nimes TGV-Marsella i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Narbona-Besiers-Agde-Sète-Montpeller TGV-Marsella i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Montpeller TGV-Marsella i vv


Esquema de serveis amb l'escenari de les estacions actuals de Perpinyà i Narbona i nova de Nissan TGV (entre Narbona i Besiers)

-5 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona-Carcassona-Toulouse/Bordeus i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Nissan TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-París i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Nissan TGV-Montpeller TGV-Lyon i vv
-2 trens Barcelona-Perpinyà-Nissan TGV-Montpeller TGV-Marsella i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Nissan TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-Marsella i vv


Esquema de serveis amb l'escenari de les estacions actuals de Perpinyà i Narbona i nova de Besiers TGV (entre Besiers i Agde)

-5 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona-Carcassona-Toulouse/Bordeus i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Besiers TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-París i vv
-2 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona-Besiers TGV-Montpeller TGV-Lyon i vv
-2 trens Barcelona-Perpinyà-Montpeller TGV-Lyon i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Narbona-Besiers TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-Marsella i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Narbona-Besiers TGV-Montpeller TGV-Marsella i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Montpeller TGV-Marsella i vv


Esquema de serveis amb l'escenari de les estacions actuals de Perpinyà, Narbona i Besiers i nova de Narbona TGV (entre Narbona i Carcassona)

-5 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Carcassona-Toulouse/Bordeus i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-París i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-Lyon i vv
-2 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Montpeller TGV-Marsella i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Narbona-Besiers-Agde-Sète-Montpeller TGV-Nimes TGV-Marsella i vv


Esquema de serveis amb l'escenari de l'estació actual de Perpinyà, i les noves de Narbona TGV i Besiers TGV

-5 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Carcassona-Toulouse/Bordeus i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Besiers TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-París i vv
-4 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Besiers TGV-Montpeller TGV-Lyon i vv
-2 trens Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Besiers TGV-Montpeller TGV-Marsella i vv
-1 tren Barcelona-Perpinyà-Narbona TGV-Besiers TGV-Montpeller TGV-Nimes TGV-Marsella i vv


Observacions

-a l'esquema no apareixen les estacions d'Avinyó TGV, Aix en Provence TGV ni Valence TGV, degut a que es troben a zones no afectades per la LGV Nimes-Montpeller ni per la LGV Montpeller-Perpinyà. Es dóna per descomptat que els serveis que tenen es mantenen.

-el 2012 havien caigut dels plans els serveis a Lille i Ginebra indicats amb anterioritat, però en aquest document es manté la possibilitat d'arribar a Bordeus en tots els casos (tot i que s'entreveu que no estaria previst que tots els serveis hi arribéssin, a Bordeus?).

-el 2012 es planejava que fós Barcelona-Toulouse/Bordeus el servei amb més trens, per davant de Barcelona-París.

-el document tracta en qualsevol cas un escenari amb LGV continua entre Barcelona, París, Marsella i Lyon. En canvi, la diferència amb Toulouse, que aparentment és petita al tractar-se o no de passar pel tram Perpinyà-Narbona per la convencional o per la LGV, és gran (BCN-París arriba a tenir 4 trens per dia com diu el document, Toulouse només n'ha tingut un per dia quan al document es parla de fins a cinc al dia).

-desconec si la possibilitat d'oferir serveis a Bordeus, aquí presents tota l'estona, va lligada implícitament a la LGV Bordeus-Toulouse o no.

-no s'indica si els serveis a Bordeus tindrien parada a Montauban i/o Agen, o no.

-a tots els escenaris es recomana l'ús de l'estació actual de Perpinyà, descartant una potencial nova estació a Ribesaltes o al Soler, però no es diu res de potencials serveis sense parada a Perpinyà (encara que com es veu a l'esquema, sí que es contempla que alguns no paréssin a Narbona, Besiers, Nimes segons el cas, i el cas d'Agde i Sète, que apareixen o no a la relació Espanya-França segons l'escenari escollit).

-sembla clar el pla de desviar tots els serveis Espanya-França per la LGV, deixant de servir les estacions actuals de Montpeller-Saint Roch i Nimes.

-per ara, la realitat encara està ben per sota d'aquests plans... :|

Tant per sota, que aquest gener se suprimeix l'AVE Barcelona-Toulouse... com a mínim fins a l'abril.
A Perpinyà agafaran una bona emprenyada, ara el primer tren a Barcelona és el Toulouse-Barcelona que passa a les 10:00 (tard, molt tard).
Si se'l carreguen, el primer tren per baixar de Perpinyà a Barcelona seria el Marsella-Madrid... que passa per Perpinyà a les 11:17...
N'hi ha per emprenyar-se. >:(

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 08/11/2015 12:18
by fgc113
El TGV Barcelona - Paris ha sortit alguna volta de l'estació de Sants en doble o sempre ho fa així des de Perpinyà? Ho pregunte perquè l'altre dia vaig estar a Sants i hi havia moltíssima gent esperant al control d'accés.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 08/11/2015 21:29
by Renfe451
fgc113 wrote:El TGV Barcelona - Paris ha sortit alguna volta de l'estació de Sants en doble o sempre ho fa així des de Perpinyà? Ho pregunte perquè l'altre dia vaig estar a Sants i hi havia moltíssima gent esperant al control d'accés.
En tots els serveis internacionals les composicions dels AVE S-100 i TGV Euroduplex han estat sempre en simple. Seria estrany veure'n en doble...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 08/11/2015 21:47
by fgc113
Renfe451 wrote:
fgc113 wrote:El TGV Barcelona - Paris ha sortit alguna volta de l'estació de Sants en doble o sempre ho fa així des de Perpinyà? Ho pregunte perquè l'altre dia vaig estar a Sants i hi havia moltíssima gent esperant al control d'accés.
En tots els serveis internacionals les composicions dels AVE S-100 i TGV Euroduplex han estat sempre en simple. Seria estrany veure'n en doble...
Doncs si quan un TGV surt en simple es formen aquestes aglomeracions, no vull pensar el que passarà quan surti en doble... :roll:

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 08/11/2015 21:54
by albe6
Entre que Sants tampoc es que sigui gaire espaiosa i diàfana i que la capacitat d'un Eurodúplex és de 509 passatgers (per les 347 d'un S100 o 404 d'un S103) tampoc se'm fa estrany