Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Tuesday 12/07/2022 18:49
NOTA DE PREMSA (11/07/2022)
Renfe licita les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès
L’import de la licitació supera els 4 milions d’euros
L’obra inclou la construcció d’un edicle per controlar i ordenar l’entrada a l’aparcament de l’estació
Renfe ha licitat les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès (línia R2 Nord) per un import de 4.058.541,59 euros. Un cop iniciades les actuacions, el termini d’execució serà de dotze mesos.
La proposta de l’actuació pretén transformar l’estació perquè sigui totalment accessible en compliment de la normativa vigent. D’aquesta manera, es rehabilitarà el vestíbul completament, instal·lant-hi noves escales i noves rampes d’accés, i adequant l’enllumenat exterior.
L’edifici comptarà amb una nova zona d’atenció, venda i informació al client, una sala d’espera i millores en la il·luminació; mentre que s’adaptaran els lavabos a les normes d’accessibilitat.
Les andanes seran accessibles, eliminant els desnivells entre la sortida de l’edifici i l’andana, amb nous paviments que incorporaran encaminaments podotàctils. Les noves marquesines cobriran més espais a les andanes, així com a l’aparcament.
Precisament, una de les actuacions més representatives d’aquesta millora a l’estació de Llinars del Vallès és la construcció d’un nou edicle a la zona d’aparcament que permetrà l’entrada controla i la reordenació del pàrquing de l’estació a la zona sud. L’espai comptarà amb noves places per a PMR i per a cotxes elèctrics.
Abans de la pandèmia, l’estació de Llinars del Vallès sumava uns 3.800 passatgers en dia feiner.
Pla ‘Transformem Rodalies’
Aquesta actuació s’emmarca en el projecte ‘Transformem Rodalies’, un pla que té com a doble objectiu millorar l’atenció de les persones i optimitzar la qualitat del servei. ‘Transformem Rodalies’ preveu programes amb propostes concretes i realitzables per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.
Renfe licita les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès
L’import de la licitació supera els 4 milions d’euros
L’obra inclou la construcció d’un edicle per controlar i ordenar l’entrada a l’aparcament de l’estació
Renfe ha licitat les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès (línia R2 Nord) per un import de 4.058.541,59 euros. Un cop iniciades les actuacions, el termini d’execució serà de dotze mesos.
La proposta de l’actuació pretén transformar l’estació perquè sigui totalment accessible en compliment de la normativa vigent. D’aquesta manera, es rehabilitarà el vestíbul completament, instal·lant-hi noves escales i noves rampes d’accés, i adequant l’enllumenat exterior.
L’edifici comptarà amb una nova zona d’atenció, venda i informació al client, una sala d’espera i millores en la il·luminació; mentre que s’adaptaran els lavabos a les normes d’accessibilitat.
Les andanes seran accessibles, eliminant els desnivells entre la sortida de l’edifici i l’andana, amb nous paviments que incorporaran encaminaments podotàctils. Les noves marquesines cobriran més espais a les andanes, així com a l’aparcament.
Precisament, una de les actuacions més representatives d’aquesta millora a l’estació de Llinars del Vallès és la construcció d’un nou edicle a la zona d’aparcament que permetrà l’entrada controla i la reordenació del pàrquing de l’estació a la zona sud. L’espai comptarà amb noves places per a PMR i per a cotxes elèctrics.
Abans de la pandèmia, l’estació de Llinars del Vallès sumava uns 3.800 passatgers en dia feiner.
Pla ‘Transformem Rodalies’
Aquesta actuació s’emmarca en el projecte ‘Transformem Rodalies’, un pla que té com a doble objectiu millorar l’atenció de les persones i optimitzar la qualitat del servei. ‘Transformem Rodalies’ preveu programes amb propostes concretes i realitzables per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.