Page 96 of 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/04/2016 12:15
by metring
oriolp13 wrote:
uriol108 wrote:Això no ho crec que ho permetin els arquitectes de la Sagrada Família, encara més vibracions a tocar del temple ? a més del Túnel de l'Ave, ara un Tramvia a tocar del Temple ?

A més estan previstes, la Façana de la Glòria a tocar just a sobre el carrer Provença i una escala que arribarà al bloc de Pisos que hi ha actualment davant la Sagrada Família...
Deixant de banda que no crec que un tramvia generi tantes vibracions, això que comentes de la Façana de la Glòria és al carrer Mallorca, doncs la part del carrer Provença serà la part posterior de la basílica. L'edifici que ha d'anar a terra es tota la illa compresa entre Mallorca/Marina/València/Sardenya ;)
I jo diria que el darrere també, si no m'equivoco.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/04/2016 12:16
by Adolescent barceloní
Una pregunta: si el carrer Mallorca ha de quedar "tallat" per la Façana, què passarà amb el trànsit? Se'l desviarà per algun altre carrer, o s'hi farà un túnel? Mateixa pregunta pel carrer Provença.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/04/2016 12:32
by Don Ramón
437.001 wrote:
bitxofo wrote:DiagoTRAM ja!
:D
Que es desvïin els "cotxos"!
:ok
No és que no entengui el punt de vista, però... em sembla un nyap fer-lo pels nassos.

Segueixo pensant que l'alternativa per Av.Sarrià-Urgell-Aragó és millor i es guanyen tants o més passatgers sense desmuntar el trànsit de tot un districte.

Quant a que Aragó tingués un tramvia en sentit contrari al trànsit, això és irrellevant si el projecte es fa bé (és a dir, per un lateral del carrer, en comptes de fer-lo pel centre sobre les vies de Rodalies).
No vols el tram per la Diagonal per no afectar el trànsit, i el vols ficar a Aragó on et carregues encara més el trànsit. Genial :x

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/04/2016 14:45
by 122-042-132
uriol108 wrote:Això no ho crec que ho permetin els arquitectes de la Sagrada Família, encara més vibracions a tocar del temple ? a més del Túnel de l'Ave, ara un Tramvia a tocar del Temple ?

A més estan previstes, la Façana de la Glòria a tocar just a sobre el carrer Provença i una escala que arribarà al bloc de Pisos que hi ha actualment davant la Sagrada Família...
T'has confós de façana, no parlo del carrer Mallorca, parlo de Provença, i les vibracions del tramvia son pessigolles. A sota de Provença ja fa prop de 46 anys que hi passa la línia 5, i cap problema. salut!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/04/2016 14:54
by 122-042-132
Adolescent barceloní wrote:Una pregunta: si el carrer Mallorca ha de quedar "tallat" per la Façana, què passarà amb el trànsit? Se'l desviarà per algun altre carrer, o s'hi farà un túnel? Mateixa pregunta pel carrer Provença.
El carrer Mallorca no queda tallat. La gran Façana de la Glòria, de la Sagrada Família queda elevada i formarà una plaça amb una gran escalinata i aquesta queda per sobre del carrer (pas elevat), i baixarà cap a la gran plaça que hi haurà entre Mallorca i València.

Adjunto dos renders, molt ben fets, on s'aprecia el tractament de la Façana de la Glòria

https://www.youtube.com/watch?v=WulDhJAfE0k

https://www.youtube.com/watch?v=UJ8NcKNlZzg

Salut

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/04/2016 15:24
by Don Ramón
Ojalá que se lleguen a tirar las dos manzanas enteras que hay entre el templo y Aragó. Sería genial poder ver la Sagrada Familia desde el tranvía en la Diagonal.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 16/04/2016 23:33
by bitxofo
^^A los vecinos actuales no les hace mucha gracia esa propuesta, y Ada Colau está con ellos.
Esta mujer tiene cosas que me molan pero otras no. Veremos qué pasa...
:roll:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 17/04/2016 2:30
by wefer
122-042-132 wrote:No pots suprimir dos carrils de cop a Aragó, has vist com va a certes hores del dia?, amb la darrera remodelació Aragó ja va perdre un carril. Salut!
I tant que pots. Quan van remodelar la Meridiana fa uns anys se'n van carregar 4 de cop, i és una via encara més essencial que Aragó. I mira, ara cap problema.
oriolp13 wrote:L'edifici que ha d'anar a terra es tota la illa compresa entre Mallorca/Marina/València/Sardenya ;)
No tota. L'àrea afectada s'ha anat reduïnt amb els anys degut a la dificultat d'expropiar una zona tant densament poblada. L'únic que va a terra són els edificis de l'illa que tu dius però que donen a Mallorca o València. Els que donen a Marina o Sardenya queden igual. VaAja, és com fer l'interior d'illa i tirara a terra els edificis de dos dels costats.
De fet, l'edifici més gran i problemàtic és el que hi ha just davant de la futura façana, edifici fet a les darreries del franquisme a cop de maletí pel Sr. Núñez en terrenys que ja estaven afectats (amb una gran polèmica) i que no van deixar d'estar-ho en cap moment.
metring wrote:I jo diria que el darrere també, si no m'equivoco.
No, ens els últims planejaments la zona de Provença es va desafectar i de fet bona part dels edificis construïts són relativament recents. El que sí va a terra és la part central de l'illa inferior, és a dir, la de València/Marina/Aragó/Sardenya, de manera que la façana serà accessible des de la Diagonal.
Ho podeu veure al plànol del PIC de l'ajuntament. LA zona marcada com 17/6 és "zona de renovació urbana en transformació d’ús, que compren sòls amb usos inadequats, amb edificacions que es poden mantenir fins que no se’n produeixi la transformació.":
http://www.bcn.cat/cgi-guia/picclient?S ... &filename=
Des dels primers projectes que preveien una espècie de Central Park enorme en forma d'estrella al voltant de l'església fins a l'actual planejament que només preveu aquesta franja des de la façana fins a la Diagonal (més les dues places laterals actuals) ha plogut molt.
122-042-132 wrote:A sota de Provença ja fa prop de 46 anys que hi passa la línia 5, i cap problema. salut!
Per Provença la L5, per Marina la L2 i per Mallorca la LAV. Dels quatre costats de la Sagrada Família només queda lliure el c/ Sardenya. I de casualitat, perquè fa uns anys hi volien fer un aparcament soterrat d'autobusos :)
bitxofo wrote:^^A los vecinos actuales no les hace mucha gracia esa propuesta, y Ada Colau está con ellos.
Això no és així.
Et parlo com exveí: són només alguns veïns, una minoria, molts dels quals es van comprar pisos a baix preu en zones que sabien perfectament que estaven afectades (coi, per això eren pisos barats!) i ara volen que els desafectin per poder fer el "pelotazo" perfecte.
Si la Colau ara es dedica a defensar a especuladors i aprofitats... aleshores ja al·lucino en colors. Qui la vist i qui la veu!!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 18/04/2016 14:33
by metring
Al diari Ara anuncien que Colau ha fitxat a Pere Macias per dur a terme la unió dels tramvies, bona iniciativa!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 18/04/2016 15:16
by premixero
si, tambien han hecho un reportaje en el TNmigdia a TV3

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 18/04/2016 15:27
by uriol108
Infografia del Diari ARA sobre els Costos/Beneficis de cadascuna de les opcions de la Unió dels TRAM :

Image

http://images.ara.cat/2016/04/18/societ ... 00x817.jpg

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 19/04/2016 3:24
by bitxofo
^^Quina parida "LU" del bus elèctric...
:boig :boig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 21/04/2016 16:48
by uriol108
Declaracions a Catalunya Radio de Pere Macias sobre la Unió dels Tramvies :

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5596379/

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 22/04/2016 20:21
by Lluis
No llegir sense supervisió d'un adult:

http://www.lavanguardia.com/opinion/201 ... gn=opinion

:vomit

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 22/04/2016 23:08
by wefer
Lluis wrote:No llegir sense supervisió d'un adult:
http://www.lavanguardia.com/opinion/201 ... gn=opinion
:vomit
Us heu fixat en aquest escrit? Va donant, un per un, els mateixos arguments de sempre dels talibans antitramvia, ja àmpliament contestats i desmentits amb arguments tècnics des de fa temps. L'escrit del Monzó, però és com una espècie de "dia de la marmota", un refregit de bajanades que no per repetir-les mil i una vegada es convertiran en certes, ni tan sols en creïbles, com a mínim per a la gent informada.
És preocupant la sistematització dels punts que expressa, un rere l'altra, com si s'hagués fet amb un llistat al costat, un llistat proporcionat per algú altra, vés a saber amb quins interessos. Algú altra que li paga perquè escrigui això? Ai Monzó, Monzó... que se't veu el llautó! Qui t'ha vist i qui et veu! :)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 22/04/2016 23:41
by 437.001
uriol108 wrote:Infografia del Diari ARA sobre els Costos/Beneficis de cadascuna de les opcions de la Unió dels TRAM :

Image

http://images.ara.cat/2016/04/18/societ ... 00x817.jpg
No em crec que l'alternativa per Urgell-Provença mogui menys passatgers que la de Diagonal.
Encara m'ho crec menys quan penso que ningú està mencionant l'alternativa per Urgell-Aragó, que a més vindria a donar servei a la zona equidistant entre L5 i L1-L2.

Qualsevol alternativa que s'apropi a Passeig de Gràcia (l'estació) i passi per Hospital Clínic mourà passatgers a paletades.

Per altra banda, sí que coincideixo en una cosa (de fet, dues) amb el que diu Quim Monzó:

1) que no està clar quines seran les afectacions al tràfic de Diagonal, i que ignorar això pot portar el tramvia al desastre. Al tanto amb els populistes, que poden crear populisme de sentit contrari (i això és més perillós, en aquest cas pel tramvia).

2) que el tramvia no és l'alternativa més adient per anar de punta a punta de la ciutat, sinó per recorreguts parcials o en combinació amb bus, metro o rodalies/FGC.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 23/04/2016 2:37
by Oriolix
El gràfic de l'Ara, com el de tots els diaris, parteix del gràfic trampós del dossier de l'Ajuntament, on es comparen els totals de passatgers per a les diferents opcions de tramvia, amb el guany de viatgers que suposa el bus. És a dir, per al tramvia en superfície es diuen "222.000 passatgers" sense tenir en compte que "104.000" ja són els del tramvia actual. En canvi, quan parla del bus es diuen "49.000 passatgers", però enlloc es recorda que els "104.000" passatgers del tramvia actual continuen agafant-lo.

Sense entrar a jutjar què és millor (Mr.Ramon me'n guard), ofereixo una taula que compara els guanys de passatgers en cada solució, i m'atreveixo a afegir una columna amb el cost en euros per passatger guanyat. Aquests són els fets, i ara cadascú que pensi el que vulgui.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 23/04/2016 8:10
by premixero
Si y ademas de esa ganancia cuanto corresponde al traspaso de pasajeros de las lineas actuales a la nueva?? o son estimaciones de pasajeros a mas a mas de los actuales?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 23/04/2016 14:43
by Don Ramón
Oriolix wrote:El gràfic de l'Ara, com el de tots els diaris, parteix del gràfic trampós del dossier de l'Ajuntament, on es comparen els totals de passatgers per a les diferents opcions de tramvia, amb el guany de viatgers que suposa el bus. És a dir, per al tramvia en superfície es diuen "222.000 passatgers" sense tenir en compte que "104.000" ja són els del tramvia actual. En canvi, quan parla del bus es diuen "49.000 passatgers", però enlloc es recorda que els "104.000" passatgers del tramvia actual continuen agafant-lo.
Lo tramposo sería hacer lo que tu dices. Hacer una línea de bus supone hacer una línea nueva de bus, mientras que hacer la línea de tranvía no significa hacer una nueva línea, sino ampliar las existentes. Por qué vamos a sumar al bus los viajeros del tranvía, cuando al tranvía no se les suman los viajeros de ningún bus?

Luego, lo de las tablas estas tuyas sí, es correcto, pero pasa una cosa que es que a más capacidad ganada en un derrotero el coste sube exponencialmente. Hacer una línea de Metro sale aún más caro por cada viajero ganado. Si a la L9 le calculamos un coste de 8.000 millones (¡la mitad! de los 16.000 que se le estiman, por asumir que si se hacen bien las cosas no hay tal cagada con la financiación) y 100 millones de viajeros al año, que son 380.000 en día hábil (no he dividido por 365 sino por la misma proporción por la que en el cálculo del tranvía pasamos de los 26 millones anuales del tranvía a los 110k diarios que asumo que corresponden a día hábil, cuando la demanda es mayor que en fin de semana), eso sale a unos 21.000 por cada viajero. Y dirás, claro, aquí estamos calculando toda la línea y en el tranvía solo una parte. Pues calculemos sobre el total del tranvía: 560 millones invertidos, más 175 de la unión son 735m, dividido entre el total de los 220k viajeros diarios sale a exactamente 3340 por viajero. Sigue siendo 6 veces menos que los 21.000 del Metro.
De hecho, tu misma tabla lo demuestra: La opción subterránea gana aún más viajeros, pero a más del doble del coste por viajero que la opción en superficie. Y estarás de acuerdo que la opción de hacer una línea de Metro comprendida únicamente de los 3,5km entre F. Macià y Glòries sería peor opción que hacer el tranvía subterráneo.

Si sólamente nos regimos por este coste como tu planteas, es verdad que el bus es la mejor opción, pero es que la será SIEMPRE, y no por eso significa que es la opción más acertada, pues estarás de acuerdo conmigo que el tramo central de la L9 también es muy necesario, pese a que cuesta muchas veces más por viajero ganado que cualquier bus que podríamos hacer. La cuestión se reduce entonces principalmente al nivel de demanda que hay, y está claro que todo el centro de Barcelona está a tope, buses como Metro como Ferrocarrils (estos van a tope hasta Sant Cugat). El tranvía es un elemento para dar remedio, no uno definitivo (pues para esos nos hemos quedado sin dinero) pero que hace lo suyo, y a más lo hace en el corto plazo.

Si necesitamos mover a esas 100k personas, por mucho que el bus que te mueve 50 sea más barato, no da abasto, ¿no? Igual que el H6 no da abasto y hace falta la L9. Hace falta algo que dé más capacidad en un mismo derrotero o itinerario, aunque salga más caro por viajero. Esto es de una lógica aplastante, y lo ha sido desde hace siglos. No entiendo por qué para ir contra el tranvía se ponen en cuestión tan gratuitamente cosas que son evidentes desde hace tiempo.

Propera obra: TRAMunió

Posted: Saturday 23/04/2016 16:46
by Carlos González
No entenc perquè n'hi ha discussió sobre que té que haver-hi un bus o un tram allà a la Diagonal, quan l'alcadessa i el president ja es van reunir per parlar i tirar cap endavant el projecte de la unió de les dues xarxes, o a lo millor m'estic confonent, lo que vull dir és que ja han fet molts estudis que inclouen que la Diagonal és el millor traçat. Veig més lògic el tramvia ja que per descomptat dóna connexió al TRAMBesòs donaria també connexions a les parades de metro que n'hi ha per la Diagonal, Tal com Diagonal, Verdaguer, Monumental.