Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

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Santfeliuenc
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208 M€

Post by Santfeliuenc »

Hola,
DILLUNS, 05/11/2007 - 13:18h

Pimec quantifica les pèrdues pel caos ferroviari en 208 milions d'euros

(...)

La Patronal de la Micro, Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (Pimec) ha fet públic un estudi que quantifica en 208 milions d'euros la pèrdua pel caos ferroviari fins al final de novembre. En concret, Pimec calcula que cada dia de desgavell ferroviari costa als catalans 6,7 milions d'euros. A tot això, el secretari d'estat d'infrastructures, Víctor Morlán, ha anunciat avui que el pla de transport per la suspensió del servei de trens d'una part de la rodalia de Barcelona es mantindrà, com a mínim, durant tot el mes de novembre.

(...)
Ya lo veis chavalotes, hasta ahora... llevamos en pérdidas la friolera de 208 M€ que nos está costando el desaguisado. Y eso hasta ahora, porque aún queda llegar al día 30 de noviembre, "por decir algo" y que como no saben si ese día se terminará todo o no, aún podría ser más gordo el asunto.

¿En cuánto han presupuestado el túnel que debe atravesar Barcelona para unir Sants con Sagrera? pues en unos 250 M€, si hasta ahora en pérdidas llevamos unos 208 M€... haced cuentas de si sale o no más caro hacer las cosas mal que hacerlas bien.

Bueno pues yo a lo mío, que aunque a alguno le salga un sarpullido de escucharlo o de leerlo, a mi el sarpullido me sale sólo de ver lo que se lía por hacerle caso a esos "algunos" que al parecer tanto saben y de todo entienden... menos de esto, claro, a ver, ¿qué costaría hacer un túnel bajo Diagonal de punta a punta y que uniese el Maresme con el Baix Llobregat? o sea, una línea que entrase desde Torreblanca entre Sant Feliu y Sant Joan Despí; una línea a la cual se le añadiese un ramal procedente de la línea de FGC del otro lado del río procedente de Sant Boi, y que ambas entrasen en Barcelona en un túnel ferroviario que atravesase la ciudad hasta empalmar con la línea ferroviaria del Maresme (C1)? ¿qué podría costar eso? pues si tenemos en cuenta que la L9/L10 de unos 43 km y excavada a una profundidad generosa y con infinidad de estaciones debidamente pertrechadas nos vale unos 3.500 M€ que ya se irán a 4.000 M€... pongamos que esto que es relativamente rectilíneo, sencillo y que no nos implica mucha complejidad... pongamos que se nos pone en unos 1.500 M€ que igual se irían a 2.000 M€.

Pues qué quereis que os diga, yo de ser dirigente político doy el visto bueno, tomo la decisión, se invierte esa cantidad, que a largo plazo va a salir barato de narices y se acabó. De tomarse la decisión cuando se tuvo que tomar, esto ya estaría hecho, las cercanías habrían sido desviadas y repartidas entre Diagonal y uno de los dos pasillos actuales, el de Pza. Cataluña, y el otro, túnel de Aragón, habría quedado completamente libre de todo para operar tranquilamente, sin prisas y a nuestras anchas para el AVE que debe unir Sants con Sagrera. La gente de las inmediaciones de la Sagrada Familia no se estaría quejando ni protestando, los ingenieros y responsables de Sagrada Familia dormirían tranquilos por lo que al tren respecta y tendríamos la opción de una estación de regionales de alta velocidad en la actual Passeig de Gràcia. Habría opción desde Aragón de un ramal a la Estación de Francia donde se podría colocar la sede y el origen/final de numerosas circulaciones de alta velocidad, regionales, etc. y así tendríamos 4 estaciones de AV en Barcelona: Sants, Sagrera, EDF y Passeig de Gràcia. Cada una de ellas a su nivel y con sus circulaciones y trenes con parada o no según interesase, pero con opciones de dar salida y poder operar a mayor escala.

Pero... pudiéndolo hacer como lo están haciendo, ¿para qué tratar de hacerlo bien, verdad?

Saludos,
Sergio
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Re: 208 M€

Post by victorcasta »

Santfeliuenc wrote:¿En cuánto han presupuestado el túnel que debe atravesar Barcelona para unir Sants con Sagrera? pues en unos 250 M€, si hasta ahora en pérdidas llevamos unos 208 M€... haced cuentas de si sale o no más caro hacer las cosas mal que hacerlas bien.
No sé, pero 250M€ me parece barato para el túnel Sants-Sagrera... Yo creo que te falta la cifra de los millares.
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Santfeliuenc
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Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Es ese dinero más o menos, mira esta nota de prensa donde incluso lo ponen más barato aún, 214 M€...

NOTA DE PRENSA 8-JUNIO-2007

Saludos,
Sergio
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FGC
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Post by FGC »

Hola Sergio, en mi opinión llevas más razón que un santo, aunque me parece que te has saltado un pequeño detalle; Te has parado ha pensar en los hinchazones de bolsillos de toda la cantidad de peces gordos que andan de por medio, que no dudan en cobrar un tanto por esto un tanto por aquello.....
Pues eso, contra más movidas hayan ( y nunca mejor dicho) más hinchazones para la bestia y en cuanto a la plebe que se aplique lo siguiente: AJO.
Saludos.
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Santfeliuenc
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Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Yo es que quiero poner de manifiesto, por si alguien no lo viese, el hecho de que si un túnel urbano que va a ir de Sants a Sagrera lo cifran en 214 M€ y ahora los empresarios de Cataluña comentan en informes varios que han perdido hasta la fecha unos 208 M€... y aún faltan más pérdidas hasta el 30 de noviembre si es que ese día todo volviese a la normalidad; pongo de manifiesto simplemente que estamos hablando de pérdidas económicas que costean perfectamente otro túnel idéntico.

O sea, que se está perdiendo con el cisco montado con el AVE lo mismo que vale el túnel urbano. La gente pasa de todo, pero analizándolo bien, es que esto es la leche. Están tirando el dinero de la gente, esto es malversación de fondos públicos. Y aquí da iguaaaaaal. Da lo mismoooooooo. Bueeeeeeeeno, ya acabarán.

:o

Y hay otras opciones, que las hay, y nadie las mira, nadie las estudia, no se ven, es como si estuviésemos en otro planeta. Es tan surrealista que la principal avenida de la ciudad esté sin nada y que a nadie se le ocurra siquiera estudiarlo... es un expediente X.

:ovni

Saludos,
Sergio
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Polítics, ciutadans i jutges

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:O sea, que se está perdiendo con el cisco montado con el AVE lo mismo que vale el túnel urbano. La gente pasa de todo, pero analizándolo bien, es que esto es la leche. Están tirando el dinero de la gente, esto es malversación de fondos públicos. Y aquí da iguaaaaaal. Da lo mismoooooooo. Bueeeeeeeeno, ya acabarán.
I no és només la ineptitud o, fins i tot, la maldat dels polítics, a més de la passivitat ciutadana total. També cal afegir-hi el se-me'n-fotisme panxacontent de l'estament judicial, que zela molt per qüestions ideològiques però que es passa per l'engonal el cúmul de delictes que s'estan perpetrant amb tota aquesta inoperància anàrquica.

Algú s'ha d'asseure al banc dels acusats, ja sigui per la via civil o penal! O em diran que caldrà denunciar l'Esperit Sant perquè ha sigut obra de la divina providència?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Post by FGC »

Segurament seria més fàcil procesar l'esperit sant que no pas algún/a polític/a que jo me sé. :)
En quant al teòric túnel per la Diagonal, cal dir, que no està net de trigo y paja del tot, si no estic molt errat, em de tindre en compte que hi trobariem la línia 3 del metro a la part alta, els FGC a l'alçada del carrer Balmes i la línia 4 i 5 a l'alçada del passeigde Sant Joan a part del clavegeram i alguna sorpresa d'ultima hora (tubs de llum, gas i a saber si no surt algún jaciment o esqueleto de a saber quina data......
Obviament, querer es poder, i no per tot aixó fora inviabe, però cal pensar-hi per no fer "chapuzas"com les que s'han fet fins ara.
I per últim, el tema del pasotisme de la gent, crec que en part es deu, a que hem arribat aun punt de frustació extrem, és a dir, per a que reclamar, queixar-se, etc......si ningú respón de cap manera, i no només aixó sinó que contrataquen amb nous retrasos, socavones, plans alternatius, bla, bla, bla.....directament han llançat la tovallola, a hores d'hara L'UNIC que vol la gent afectada és que S'ACABIN les obres d'una vegada bé o malament ( se'ls hi en fot ) per a poder dormir d'una tacada una nit sencera desde fa molt de temps!!!! :emprenyat
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Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Por supuesto que si vas a hacer algo nuevo donde antes no existía, te vas a ir encontrando cosas por el camino, pero eso no te pasa solamente en la Diagonal, te pasaría en cualquier parte. Si vamos a relegar el progreso y no vamos a hacer obras porque nos encontremos una papelera de por medio, una alcantarilla o unos cables, apaga y vámonos.

Lo que se hace en cualquier parte antes de nada es ver lo que te vas a encontrar y hacer las cosas por donde menos te vayas a encontrar y una vez en la opción de profundidad donde se vaya uno a encontrar menos cositas, se coge y las que te encuentras, las quitas de enmedio y las pones en otro sitio. No es tan difícil.

Por cierto a los 208 M€ en pérdidas sumemos ahora los 87 millones que fuentes sindicales aplican a pérdidas sociales, es decir, las horas que la gente pasa fuera del trabajo pero que las emplea para ir o venir, horas que se utilizan pero que no son remuneradas por nadie. Ya vamos viendo que todo esto equivale y supera el montante del túnel propuesto para Provenza y bajo Sagrada Familia... ¿con lo que cuestan 2 túneles por Provenza no da para una buena línea de metro o alguna ampliación hacia el Llobregat de la L3? pues seguimos para Bingo.

Saludos,
Sergio
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Re: Re

Post by victorcasta »

Santfeliuenc wrote:Por cierto a los 208 M€ en pérdidas sumemos ahora los 87 millones que fuentes sindicales aplican a pérdidas sociales, es decir, las horas que la gente pasa fuera del trabajo pero que las emplea para ir o venir, horas que se utilizan pero que no son remuneradas por nadie. Ya vamos viendo que todo esto equivale y supera el montante del túnel propuesto para Provenza y bajo Sagrada Familia... ¿con lo que cuestan 2 túneles por Provenza no da para una buena línea de metro o alguna ampliación hacia el Llobregat de la L3? pues seguimos para Bingo.
Hoy han explicado que en esos 200 y pico millones de euros la mayor parte de ello se refiere a pérdidas sociales de esa índole.
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Y ahora...

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Pero después de todo esto, tranquilos todos que llegan nuestros superpolíticos con sus superpoderes y ahora les preocupa...

¡QUE QUITEN LOS CARTELITOS DONDE PONE QUE EN DICIEMBRE LLEGA EL AVE PORQUE "NOS INSULTAN" !

:atac

:martell2

:anim

:boig2

:cunao

:lloviendo

:andaya

¡Sí señor! ¡con dos cojones! no nos vamos a preocupar de la que hemos liado, no vamos a pedirle a RENFE, ADIF, Ministero de Fomento, la Ministra, ZP, etc, que rectifiquen, que dimitan, que compensen... tampoco vamos a ir a plantearnos las infraestructuras de la ciudad y RMB por donde debieran entrar en BCN no vaya a ser que encontremos un nido de hormigas asesinas o unos cablecillos, nooooooo, ahora lo importante vuelven a ser las dichosas pegatinas y ahora lo que molesta no es que las principales vías y ejes de Barcelona no tengan ni cercanías ni metro ni nada de nada o que el corredor irreal del siglo pasado sea el que aglutine todo y nos quedemos colapsados, nooooooo, lo que molesta a nuestra clase política es que hayan puesto un cartel que diga que el AVE llega en diciembre.

:wow

Saludos,
Sergio
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Una altra cosa

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:Pero después de todo esto, tranquilos todos que llegan nuestros superpolíticos con sus superpoderes y ahora les preocupa...

¡QUE QUITEN LOS CARTELITOS DONDE PONE QUE EN DICIEMBRE LLEGA EL AVE PORQUE "NOS INSULTAN" !
I els fot que un cap d'obres hagi dit quatre veritats sobre les obres. Potser no hi està relacionat (mira, m'han agafat de bones, avui), però resulta que aquest cap d'obres és l'únic que ha hagut de plegar enmig d'aquesta anarquia apocalíptica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Y mientras, la Ministra riendo a carcajada limpia con Montilla en el sitio ese a donde fue a Madrid a decir que por cosas como esa Cataluña se aleja de España. O sea, primero dice eso y luego ¿se va con la Ministra a echar unas risas y tomarse unos potes? esto no es serio señores.

Y ojo, ella no dimite, que lo está haciendo de fábula.

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Per què dimitir?

Post by Guigui »

Santfeliuenc wrote:Y ojo, ella no dimite, que lo está haciendo de fábula.
Dimitir? Per què? Total, per satisfer una colla de bocois que tornaran a votar sociata igualment...

Ens veuen com a :bufon . I, a sobre, tenen raó.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Post by Pere Jorba Subirana »

El regional a Lleida que sortia de l'Hospitalet a les 18'45 (jo l'he agafat a Pl. de Catalunya ben bé a les 19) s'ha aturat uns vint minuts a Montcada i Bifurcació (i després de recular uns quants metres, ja que el convoi havia superat ja la zona de l'estació). No s'ha facilitat cap informació sobre la incidència. ¿A les 440 R es pot improvisar alguna informació per la megafonia interna?
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Post by Pere »

Pere Jorba Subirana wrote:El regional a Lleida que sortia de l'Hospitalet a les 18'45 (jo l'he agafat a Pl. de Catalunya ben bé a les 19) s'ha aturat uns vint minuts a Montcada i Bifurcació (i després de recular uns quants metres, ja que el convoi havia superat ja la zona de l'estació). No s'ha facilitat cap informació sobre la incidència. ¿A les 440 R es pot improvisar alguna informació per la megafonia interna?
Les 440 tenen megafonia interna sí.
Destacar que aquesta tarda l'últim rodalies a Puigcerdà pujava 25 minuts tard i tots els trens posteriors a aquest també anaven tocats.
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Post by Pere »

Aquest matí per avaria (tot apunta a l'enclavament de Sants) hi ha hagut via única durant una bona estona entre Plaça Catalunya i Sants.
Això ha provocat que els trens amb destinació Mataró es desviessin per Passeig de Gràcia en els dos sentits de la marxa.
Una altre conseqüencia d'això és que l'estació de Plaça Catalunya s'ha dut en mando local mentre ha durat aquesta averia.
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Post by EUKibo »

Pere wrote: Això ha provocat que els trens amb destinació Mataró es desviessin per Passeig de Gràcia en els dos sentits de la marxa.
Bueno, almenys sembla que ara són més eficaços prenent decissions en cas d'averia. Ha estat força coherent; ja que el tunel aquest ja no hi circulen els trens de Castelldefels, Vilanova, SVCalders, Totes les linies de MD excepte la de Girona, Alvia, Euromed i altres LD han fet be en aprofitat el túnel.

Això sí. És inacceptable aquesta avaria. A més que els passatgers de l'estació amb més passatgers de la R1 després de Badalona que és la de Plaça Catalunya s'han quedat sense combinació en Rodalies (a no ser que tiressin cap enrere fins a Sants) per agafar el seu tren. I a Sants haurà estat un cacao també, segurament els hagin canviat de via.
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Post by aarongilp »

EUKibo wrote: ja que el tunel aquest ja no hi circulen els trens de Castelldefels, Vilanova, SVCalders,
Els rodalies de la C2 acaben a Sants tots (almenys dissabte i diumenge passat), per tant, tots passen pel túnel de Psg. de Gràcia.
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Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
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Post by Pere »

aarongilp wrote:
EUKibo wrote: ja que el tunel aquest ja no hi circulen els trens de Castelldefels, Vilanova, SVCalders,
Els rodalies de la C2 acaben a Sants tots (almenys dissabte i diumenge passat), per tant, tots passen pel túnel de Psg. de Gràcia.
Els unics trens que avui no circulaven per Pg de Gràcia i que gràcies a això hi han cabut els de la R1 eren els Sant Andreu Comtal-Sant Vicenç de Calders, els Granollers-Sant Celoni > Vilanova circulaven fins a Sants i els MD i LD els dissabtes diumenges i festius ara arriben a Barcelona desviats per Vilafranca.
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EUKibo
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Post by EUKibo »

Rectifico: El tren marcat en vermell si que circula parcialment i els trens marcats en taronja de manera desviada. I efectivament, quan he agafat en festiu els trens a Mataró passen saturats perquè la freqüència és molt baixa; amb la reducció de trens per la justificació de "festiu" a la R1 i la suspensió dels trens de Castellfefels, Sant Vicenç, i Aerport (marcat amb marró i que m'havia oblidat) hi ha espai per passar la R1 pel túnel d'Aragó.
EUKibo wrote:
Pere wrote: Això ha provocat que els trens amb destinació Mataró es desviessin per Passeig de Gràcia en els dos sentits de la marxa.
Bueno, almenys sembla que ara són més eficaços prenent decissions en cas d'averia. Ha estat força coherent; ja que el tunel aquest ja no hi circulen els trens de Castelldefels, Vilanova, SVCalders, Aeroport, MD, LD han fet be en aprofitat el túnel.

Això sí. És inacceptable aquesta avaria. A més que els passatgers de l'estació amb més passatgers de la R1 després de Badalona que és la de Plaça Catalunya s'han quedat sense combinació en Rodalies (a no ser que tiressin cap enrere fins a Sants) per agafar el seu tren. I a Sants haurà estat un cacao també, segurament els hagin canviat de via.
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