Jo afegiria a aquestes (encara que alguna són visions diferents d'algun corredor):fgc113 wrote: Tota la raó. Jo propose el següent per a relacions internacionals de TAV:
1. Madrid/Barcelona - Marseille/Ventimiglia. Afegiria un Barcelona - Ventimiglia a l'oferta actual (Madrid - Marseille). Potser és complicat trobar un solc entre Marseille i Nice, però es podria provar.
2. Barcelona - Bordeaux. L'actual Barcelona - Toulouse allargat a Bordeaux i afegiria un servei més.
3. Madrid/Barcelona - Gèneve/Zürich. Primer, allargaria el Barcelona - Lyon a Madrid i Gèneve per cada extrem i crearia un servei Barcelona - Zürich.
4. Barcelona - Milano. Per Lyon, però potser el faria nocturn i ampliat fins a Venezia o Roma.
5. Barcelona - Paris. Res a dir. El servei actual, però amb una tercera freqüència fixa.
6. Barcelona - Bruxelles. Un nou servei per la LAV de circumval·lació de Paris i amb parada a Marne-la-Vallée-Chessy (Disneyland) i a l'aeroport Charles de Gaulle. Si fóra molt difícil adaptar material per a circular a les xarxes catalana, francesa i belga, es podria fer amb transbord a Lille.
7. Barcelona - Strasbourg. Allargament del TGV Montpellier - Strasbourg fins a Barcelona. Circularia per la nova LAV del Rin-Roine.
8. Barcelona - Metz. Allargament del TGV Montpellier - Metz fins a Barcelona. Aniria per Dijon i tindria enllaç amb un TER a Luxembourg.
9. Barcelona - Rennes. Allargament del TGV Montpellier - Rennes fins a Barcelona. Tinc el dubte de si quan s'òbriga la LAV fins a Bordeuax (i més encara quan ho faça la LAV Bordeaux - Toulouse) seria més ràpid via Toulouse.
Els dos últims no estic tant segur, però els altres crec que podrien donar prou viatgers.
Trenhotel T6:
- España-Italia (Madrid/Barcelona-Roma, via Montpellier-Marseille-Nice-Genova-Pisa).
- España-Suisse (Madrid-Bern, via Zaragoza-Barcelona-Montpellier-Avignon-Lyon-Genève).
- España-Belgium (Madrid/Barcelona-Brussel, via Montpellier-Lyon-Paris). Posible prolongació fins Amsterdam
Sense pasar pel Pertús:
- España-Portugal (Luis de Camoens, Madrid-Lisboa diurn, via Salamanca, en sustitución del Lusitania), unió de un IC Lisboa-Guarda i un MD Madrid-Salamanca.
- Portugal-Francia (Sudexpres amb Talgo T6 i prolongació fins Paris, amb unió del TGV Paris-Hendaye).
- España-Francia (Madrid-Paris diurn, via Valladolid-Bordeaux, combinant AVE Madrid-Valladolid i TGV PAris-Bayonne).
- España-UK (Trenhotel Madrid-London, via Pamplona-Bordeaux-Paris). Posibilitat de conexionar amb el España-Belgium per favorir els intercanvi a Paris.