Page 96 of 104
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 11/11/2015 20:25
by sag470
fgc113 wrote:
Tota la raó. Jo propose el següent per a relacions internacionals de TAV:
1. Madrid/Barcelona - Marseille/Ventimiglia. Afegiria un Barcelona - Ventimiglia a l'oferta actual (Madrid - Marseille). Potser és complicat trobar un solc entre Marseille i Nice, però es podria provar.
2. Barcelona - Bordeaux. L'actual Barcelona - Toulouse allargat a Bordeaux i afegiria un servei més.
3. Madrid/Barcelona - Gèneve/Zürich. Primer, allargaria el Barcelona - Lyon a Madrid i Gèneve per cada extrem i crearia un servei Barcelona - Zürich.
4. Barcelona - Milano. Per Lyon, però potser el faria nocturn i ampliat fins a Venezia o Roma.
5. Barcelona - Paris. Res a dir. El servei actual, però amb una tercera freqüència fixa.
6. Barcelona - Bruxelles. Un nou servei per la LAV de circumval·lació de Paris i amb parada a Marne-la-Vallée-Chessy (Disneyland) i a l'aeroport Charles de Gaulle. Si fóra molt difícil adaptar material per a circular a les xarxes catalana, francesa i belga, es podria fer amb transbord a Lille.
7. Barcelona - Strasbourg. Allargament del TGV Montpellier - Strasbourg fins a Barcelona. Circularia per la nova LAV del Rin-Roine.
8. Barcelona - Metz. Allargament del TGV Montpellier - Metz fins a Barcelona. Aniria per Dijon i tindria enllaç amb un TER a Luxembourg.
9. Barcelona - Rennes. Allargament del TGV Montpellier - Rennes fins a Barcelona. Tinc el dubte de si quan s'òbriga la LAV fins a Bordeuax (i més encara quan ho faça la LAV Bordeaux - Toulouse) seria més ràpid via Toulouse.
Els dos últims no estic tant segur, però els altres crec que podrien donar prou viatgers.
Jo afegiria a aquestes (encara que alguna són visions diferents d'algun corredor):
Trenhotel T6:
- España-Italia (Madrid/Barcelona-Roma, via Montpellier-Marseille-Nice-Genova-Pisa).
- España-Suisse (Madrid-Bern, via Zaragoza-Barcelona-Montpellier-Avignon-Lyon-Genève).
- España-Belgium (Madrid/Barcelona-Brussel, via Montpellier-Lyon-Paris). Posible prolongació fins Amsterdam
Sense pasar pel Pertús:
- España-Portugal (Luis de Camoens, Madrid-Lisboa diurn, via Salamanca, en sustitución del Lusitania), unió de un IC Lisboa-Guarda i un MD Madrid-Salamanca.
- Portugal-Francia (Sudexpres amb Talgo T6 i prolongació fins Paris, amb unió del TGV Paris-Hendaye).
- España-Francia (Madrid-Paris diurn, via Valladolid-Bordeaux, combinant AVE Madrid-Valladolid i TGV PAris-Bayonne).
- España-UK (Trenhotel Madrid-London, via Pamplona-Bordeaux-Paris). Posibilitat de conexionar amb el España-Belgium per favorir els intercanvi a Paris.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 12/11/2015 19:16
by ortegote
sag470 wrote:
Jo afegiria a aquestes (encara que alguna són visions diferents d'algun corredor):
Trenhotel T6:
- España-Italia (Madrid/Barcelona-Roma, via Montpellier-Marseille-Nice-Genova-Pisa).
- España-Suisse (Madrid-Bern, via Zaragoza-Barcelona-Montpellier-Avignon-Lyon-Genève).
- España-Belgium (Madrid/Barcelona-Brussel, via Montpellier-Lyon-Paris). Posible prolongació fins Amsterdam
Sense pasar pel Pertús:
- España-Portugal (Luis de Camoens, Madrid-Lisboa diurn, via Salamanca, en sustitución del Lusitania), unió de un IC Lisboa-Guarda i un MD Madrid-Salamanca.
- Portugal-Francia (Sudexpres amb Talgo T6 i prolongació fins Paris, amb unió del TGV Paris-Hendaye).
- España-Francia (Madrid-Paris diurn, via Valladolid-Bordeaux, combinant AVE Madrid-Valladolid i TGV PAris-Bayonne).
- España-UK (Trenhotel Madrid-London, via Pamplona-Bordeaux-Paris). Posibilitat de conexionar amb el España-Belgium per favorir els intercanvi a Paris.
Dudas que me asaltan:
España Francia por Valladolid no dejas claro el tercer Tren de conexion entre Valladolid y Bayonne por que no hay ancho UIC
España-UK debemos pensar que los trenes en el Tunel de Calais tienen unas medidas especificas y que no suelen ser los 200m que acostumbramos en Europa por Tren y por lo menos antes si no cumples la distancia entre salida de emergencia y salida de emergencia no puedes circular por el, asi que no se si el material TALGO podria ser valido para el paso del Tunel y despues las pegas de Francia o UK para ser Homologado a circular por su red (ya se que el Talgo a sido homologado en Francia pero solo unas ramas concretas no todas las ramas podian circular por Francia)
Saludos.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 12/11/2015 20:16
by sag470
El Madrid-Paris s'hauria de fer amb Talgo 6 o un S130 si s'homologa. Seria com un Madrid-Hendaya actual prolongat fins Paris, separat del Madrid-Bilbo.
El Madrid-London és que més problema dóna per tot el que comentes, hi ha molts impediments técnics pero crec que es podria subsanar adaptant dos composicions T6C a les normatives de cada lloc. No se si hi ha prohibició per Calais de material convencional. En el tema que més incideixo és la demanda, que en época de vacances crec que seria àmplia.
La idea de tots els nocturns és sortir del pais d'origen sobre les 0.00 i pas per la forntera de destí sobre les 6.00.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 12/11/2015 20:25
by bigcoaster
Qualsevol servei a London aniria ple, així de primeres. El problema està en arribar a fer un servei. Actualment l'avió té el 100% del pastís del transport entre Espanya i London, només que el tren n'aconseguís un 5% ja podriem tirar coets. Un trenhotel a Londres seria ideal, marxar de nit i arribar al matí al bell centre de la ciutat. Per mi, millor impossible, una de les millors rutes que es poden fer des d'Espanya i que està totalment desaprofitada.
Actualment per l'eurotunnel hi passen eurostar i trens de mercaderies només o també algun altre tren? Seria viable un talgo amb la mateixa locomotora des d'Espanya (Madrid o Zaragoza) fins London o s'hauria de canviar?
Back to topic!
Posted: Thursday 12/11/2015 23:42
by Guigui
Tornem al tema del fil, si us plau.
Re: Back to topic!
Posted: Friday 13/11/2015 19:01
by bigcoaster
Guigui wrote:Tornem al tema del fil, si us plau.
Estem al fil de la LAV a França, i per tant a altres països, no es pot parlar de possibles serveis futurs?
Tema del fil
Posted: Friday 13/11/2015 21:32
by Guigui
Estem al fil LAV Barcelona-França, i aquí s'ha començat a parlar d'enllaços que no passen per enlloc de Catalunya.
I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 0:00
by Granolleri
A causa dels atentats a París d'aquesta nit, França acaba d'anunciar el tancament de totes les seves fronteres.
Si això continua demà, ja veurem com afectarà als serveis internacionals que transiten per aquesta línia.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 0:18
by UT440_132M
Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 10:26
by Sagrerenc
UT440_132M wrote:Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.
Els controls seran a les estacions o als trens? Hi ha riscs de retards a causa dels controls?
Jo agafo demà l'AVE Barcelona-Marsella...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 10:34
by MZA_1600
Segons informa ADIF hi ha retrassos de trens procedents de França degut als controls policials.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 10:54
by fgc113
El TGV 9702 Barcelona - Paris ha perdut 20 minuts a Perpinyà pels controls fronterers.
Re: Tema del fil
Posted: Saturday 14/11/2015 13:09
by bigcoaster
Guigui wrote:I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.
Si així és estaria bé que posessis l'enllaç en el missatge en el que redirigies els missatges, no només limitar-te a dir que no era el lloc.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 13:23
by Ganz
Tema delicat.
La LAV Barcelona-França, a nivell tècnic, no existeix com a tal. De fet, només existeixen serveis internacionals que surten a diari de BCN i Madrid i que utilitzen la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.
En tant que opinió personal, diria que és més important delimitar bé la temàtica del fil que els comentaris d'aquest, excepte si no estan relacionats de ninguna manera (parlar de les unitats 447 en aquest fil no tindria cap sentit, però sí de l'establiment de possibles noves relacions, com ara BCN-Londres, perquè afecten de manera destacada aquest eix de passatgers (almenys, en aquest cas, de BCN a Lille).
Correspon als moderadors decidir sobre la qüestió. No obstant, advertir que ser tan rígid en aquestes qüestions pot acabar desincentivant de manera marcada la participació en el fòrum. No és el meu cas, però n'hi ha.
Re: Tema del fil
Posted: Saturday 14/11/2015 13:28
by fgc113
bigcoaster wrote:Guigui wrote:I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.
Si així és estaria bé que posessis l'enllaç en el missatge en el que redirigies els missatges, no només limitar-te a dir que no era el lloc.
El fil al qual es referia Guigui suposo que és aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=9633.
Propostes de connexions internacionals
Posted: Saturday 14/11/2015 14:18
by Guigui
fgc113 wrote:bigcoaster wrote:Guigui wrote:I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.
Si així és estaria bé que posessis l'enllaç en el missatge en el que redirigies els missatges, no només limitar-te a dir que no era el lloc.
El fil al qual es referia Guigui suposo que és aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=9633.
Correcte.
Concreció dels fils
Posted: Saturday 14/11/2015 14:23
by Guigui
Ganz wrote:Tema delicat.
La LAV Barcelona-França, a nivell tècnic, no existeix com a tal. De fet, només existeixen serveis internacionals que surten a diari de BCN i Madrid i que utilitzen la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.
En tant que opinió personal, diria que és més important delimitar bé la temàtica del fil que els comentaris d'aquest, excepte si no estan relacionats de ninguna manera (parlar de les unitats 447 en aquest fil no tindria cap sentit, però sí de l'establiment de possibles noves relacions, com ara BCN-Londres, perquè afecten de manera destacada aquest eix de passatgers (almenys, en aquest cas, de BCN a Lille).
Correspon als moderadors decidir sobre la qüestió. No obstant, advertir que ser tan rígid en aquestes qüestions pot acabar desincentivant de manera marcada la participació en el fòrum. No és el meu cas, però n'hi ha.
De fet, aquest fil està pensat originàriament per a parlar de la connexió en alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa.
Pel que fa a la concreció dels fils, de manera general, els administradors deixem força marge perquè els usuaris ampliïn una mica la temàtica. Però així que veiem que tota una cadena de missatges es desvia del tema, és quan alertem perquè es torni a centrar. Altrament, ja ens podríem anar oblidant de fils i subfòrums i posar-ho tot en una mateixa botifarra quilomètrica.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 14:45
by Ganz
Guigui wrote:Ganz wrote:Tema delicat.
La LAV Barcelona-França, a nivell tècnic, no existeix com a tal. De fet, només existeixen serveis internacionals que surten a diari de BCN i Madrid i que utilitzen la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.
En tant que opinió personal, diria que és més important delimitar bé la temàtica del fil que els comentaris d'aquest, excepte si no estan relacionats de ninguna manera (parlar de les unitats 447 en aquest fil no tindria cap sentit, però sí de l'establiment de possibles noves relacions, com ara BCN-Londres, perquè afecten de manera destacada aquest eix de passatgers (almenys, en aquest cas, de BCN a Lille).
Correspon als moderadors decidir sobre la qüestió. No obstant, advertir que ser tan rígid en aquestes qüestions pot acabar desincentivant de manera marcada la participació en el fòrum. No és el meu cas, però n'hi ha.
De fet, aquest fil està pensat originàriament per a parlar de la connexió en alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa.
Pel que fa a la concreció dels fils, de manera general, els administradors deixem força marge perquè els usuaris ampliïn una mica la temàtica. Però així que veiem que tota una cadena de missatges es desvia del tema, és quan alertem perquè es torni a centrar. Altrament, ja ens podríem anar oblidant de fils i subfòrums i posar-ho tot en una mateixa botifarra quilomètrica.
Totalment d'acord en tot; només que, almenys personalment, se'm fa difícil discernir entre la LAV Barcelona-França i la LAV Madrid-Barcelona, quan en tantes publicacions especialitzades les han unificat, tot i que és cert que també forma part del Corredor Mediterrani i que Barcelona és un nucli molt important per ambdós eixos. En definitiva, millor ho deixem així.
Una cosa que se'm fa complicada d'acceptar és el fet que tots els AVANT es quedin a Figueres-Vilafant i que no hi hagi AVANT Lleida-Figueres... En el primer cas, comprant a l'SNCF 5 dels Euroduplex hispanitzats, la cosa podria funcionar. En el cas dels AVANT Lleida-Figueres, permetria una millor gestió del material i de l'espai disponible a BCN-Sants... el material, sèrie 114.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 14/11/2015 15:40
by fgc113
Sagrerenc wrote:UT440_132M wrote:Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.
Els controls seran a les estacions o als trens? Hi ha riscs de retards a causa dels controls?
Jo agafo demà l'AVE Barcelona-Marsella...
Segons han dit al Telediario, els controls es fan a Perpinyà a dalt dels trens i, pel que vist als horaris en temps real, tarden uns 15 minuts en fer-ho.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 17/11/2015 21:33
by Sagrerenc
fgc113 wrote:Sagrerenc wrote:UT440_132M wrote:Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.
Els controls seran a les estacions o als trens? Hi ha riscs de retards a causa dels controls?
Jo agafo demà l'AVE Barcelona-Marsella...
Segons han dit al Telediario, els controls es fan a Perpinyà a dalt dels trens i, pel que vist als horaris en temps real, tarden uns 15 minuts en fer-ho.
Com vaig dir, diumenge a la tarda vaig agafar l'AVE Barcelona-Marsella i va arribar puntual a destinació. A Perpinyà van pujar 5 policies que van recórrer tot el tren però no demanaven documentació. A l'arribada a Marseille-St-Charles, 5 soldats armats ens esperaven al final de l'andana.