trenesrenfe123 wrote:Fran-Ikarus wrote:Lo que podría hacerse es dejarla como está, que funciona de maravilla.
+1
SrYeri wrote:El que jo faria amb la 33, en comptes de suprimir-la, és tallar-la a Francesc Macià, així no es complementa tant amb el TRAM ni amb la futura D30, si és que finalment es crea. Els veïns de Verneda, St Martí i dels altres barris no quedarien afectats, excepte si han de seguir cap a Zona Universitària, aleshores s'hauria de fer transbordament amb la D30 o el TRAM, o amb la L3 a Diagonal. Sí, s'ha de fer transbordament, però no és tant fotut com eliminar-la.
Abans d'eliminar-la sí que es cert que buscaria alternatives com aquesta, però tal i com està ara és una línia perfecta. No entenc la necessitat d'obligar a la gent a fer transbordaments forçats, i menys en una línia amb tan alta demanda com aquesta. En el tram de la Diagonal entre el Fòrum i les Glòries (un tram prou llarg, gairebé
un terç de tota la Diagonal) el 7 i el Tramvia comparteixen espai i no per això s'ha retallat el recorregut del 7 fins a les Glòries.
Tampoc trobo gaire sentit acabar-la a Francesc Macià, quan hi ha un gran flux de persones que es mouen amb el 33 fins a Maria Cristina per enllaçar amb altres línies de l'AMB, i es trencaria l'enllaç (bastant útil) dels busos urbans de Sant Just i Esplugues a la Zona Universitària. No sé, no ho acabo de veure gaire clar...
El bus és un transport pensat per ser de proximitat, que vertebri cadascun dels carrers de la ciutat, d'aquí la relativament poca separació entre parades. El Tramvia és un transport ideat per creuar llarges distàncies en una ciutat, semblant al Metro, per això hi ha una separació més llarga entre estacions. I està clar que les estacions d'un Tramvia no poden substituir les parades del bus.
La 33 funciona molt bé tal i com està ara, no ho nego, i estic totalment en contra de la seva supressió, o qualsevol canvi. Però, en cas que es fés acabar la 33 a Francesc Macià, que no t'estranyi que els de TMB posin l'excusa del TRAM o la D30, i que ho han fet per evitar duplicats. Ho comentava com una alternativa, en cas que s'hagués de fer alguna modificació sí o sí, per no eliminar-la.
Respecte el que comentes de les Glòries, TRAM i bus comparteixen espai entre Glòries i Fòrum, però si no han retallat el 7 en aquella zona, és bàsicament perquè és l'única línia de bus que passa per allà, llevat d'alguna parada que comparteix amb l'H16 o la 36 a prop del Fòrum.
És veritat que hi ha força gent que es mou fins a Maria Cristina per a fer transbordaments amb altres línies. Amb les línies de Soler i Sauret no hi hauria problema, ja que totes acaben allà al C/Buenos Aires. Pel que fa a les de Baixbus, es podria mirar d'allargar les L79 i L97 (I potser L14) a Francesc Macià, tot i que aquesta mesura depèn de Baixbus i no de TMB.
Pel que fa a l'enllaç dels busos urbans d'Esplugues i Sant Just, aquest enllaç bastant útil, com bé dius, no s'acaba de trencar del tot. Amb la D30, es pot baixar al final de ZU, i pujar uns pocs metres a peu.
Suposa un merder gegant? Sí. El que comento és complicat de fer? També. Però cal recordar que molts cops, allò que TMB anuncia en un principi, acaba sent definitiu. Un exemple, a Sants i ZF, quan es va canviar la 72 per l'actual V3, es va demanar que fessin circular la 70 els dies festius (Una mesura que no constava en els documents de TMB), per tal que la gent que pujava a Mandri amb la 72, pogués fer transbordament a Maria Cristina, i poder connectar amb aquesta zona tots els dies de la setmana. Malgrat això, tot i que el servei a la 70 va millorar dràsticament, va seguir sense funcionar els festius. Potser m'he desviat una mica del tema que estem parlant, però el que vull dir és que, si han dit que treuran la 33, el més probable és que ho facin, malgrat, com he dit al principi, no m'agrada aquesta idea, ja que connecta molt bé tots els llocs per on passa i ofereix un servei molt bo.
Conclusió: no a la supressió de la 33, però veig poques possibilitats de que sobrevisqui. El temps dirà...