Page 98 of 150
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 16:43
by Renfe451
Responc a les darreres propostes que heu plantejat.
La prolongació de la L1 tant per la part sud fins al Prat com la part nord fins a Badalona és viable. A la part sud, la L1 hauria d'arribar fins a l'actual estació del Prat per enllaçar amb Rodalies i l'L9 Sud, que és de fet tal i com s'havia projectat anteriorment per la Generalitat. Pel que respecta a la part nord, estic a favor de portar la L1 fins a l'estació de Rodalies de Badalona per tal de facilitar un intercanviador que permeti un accés ràpid des del Maresme a Sta. Coloma.
Pel que fa a l'L2, jo em quedo amb la opció 2 que proposa l'Adolescent, és a dir fins al Pomar.
La L3 fins a Trinitat Vella és més que necessària... no cal dir que aquesta prolongació seria un revulsiu important de cara a millorar les comunicacions de la zona nord, ja que permetria arribar als barris de Roquetes, Guineueta, Sant Genís, Vallcarca-Penitents... des de Santa Coloma i Badalona amb només un sol transbord. A la part sud, la L3 ha d'arribar fins a Esplugues.
La L11 fins a Montcada i Reixac és totalment prescindible, aquest municipi té vàries estacions de Rodalies repartides que permet arribar a BCN amb un temps de trajecte d'entre 10-15 minuts. Per tant no ho veig necessari.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 16:46
by Miquel
Si L4 torna a fusionar-se amb el seu pare, aquesta hauria d'arribar a Canyelles per a fer la inversió de marxa a la via central, així afectaria menys al carrussel.
Ara bé, ja m'explicaràs com mantens la freqüència de 3 minuts a L3 entre Pg. de Gràcia i Zona Universitària
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 17:07
by Don Ramón
Adolescent barceloní wrote:Per a la zona de Badalona, porto diverses propostes que fa temps que em ronden pel cap:
Perllongament de la L2 / Nova línia (L1x o L22 potser??)
Yo pienso que el tranvía es una solución más adecuada para la zona que tanto Metro. Creo que se debería de enfocar hacia formar una pequeña red satélite a la de Barcelona. He hecho un esquema para ejemplificar lo que digo:
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 17:08
by Don Ramón
Miquel wrote:Ara bé, ja m'explicaràs com mantens la freqüència de 3 minuts a L3 entre Pg. de Gràcia i Zona Universitària
No la mantienes. Habría que pasar a un reparto de cada 4 minutos en los tramos aislados, y cada 2 minutos en el tramo conjunto. Cosa que tampoco me parecería terrible.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 17:22
by Miquel
Don Ramón wrote:Miquel wrote:Ara bé, ja m'explicaràs com mantens la freqüència de 3 minuts a L3 entre Pg. de Gràcia i Zona Universitària
No la mantienes. Habría que pasar a un reparto de cada 4 minutos en los tramos aislados, y cada 2 minutos en el tramo conjunto. Cosa que tampoco me parecería terrible.
Terrible no, però cada 2 minuts Passeig de Gràcia amunt em sembla exagerat.
Jo sobre la teva proposta, continuaria L4 pel tram de L3 fins a Diagonal i allà la desviaria cap a Gràcia. Així es podria fer un moviment diagonal de esquerra a dreta sense haver de fer transbord. Més enllà del salt de moltó a Diagonal i el túnel Diagonal - Gràcia que seria d'uns centenars de metres, poca cosa més caldria fer, doncs L4 podria reaprofitar la mateixa estació d'FGC, que espai sembla ser que n'hi ha de sobres.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 20:15
by Don Ramón
Otra opción un poco más aparatosa podría ser unir la L4 recortada con la L8 por Gran Via, sin hacer paradas entre Pl. Espanya y Pl. Universitat.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 20:40
by Don Ramón
Aixó molaria un munt i ho sabeu
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 22/08/2016 21:25
by Lluis
Amb el desdobalment de la línia de Vic entre Parets i Granollers, es podria entrar la R3 per Mollet-Sant Fost i per tant la R3 quedaria tota desdoblada fins a Granollers. La part no desdoblada entre Montacada Bifurcació i Parets es podria usar per la línia de Caldes que proposa Don Ramón, i ja posats fer-ne una altre ramal per la Vall del Tenes a partir de Parets.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Thursday 25/08/2016 13:02
by Carlos González
Vull mostrar la meva proposta pels túnels de BCN i els túnels dels metros comarcals (FGC)
Túnel de Pl. Catalunya: R1/R7
Túnel de Gràcia: R2/R3/Regionals
Túnel de la Diagonal: R4/Regionals
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... oSdCzZ-s3U
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Thursday 25/08/2016 14:03
by jaezcurra
Em demana permís per accedir-hi...
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Thursday 25/08/2016 14:39
by Carlos González
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Thursday 25/08/2016 17:03
by mpn90
Hi hauria d'haver la possibilitat d'unir el Maresme i el Garraf amb l'Aeroport, ja que són zones amb gran importància turística. Per la resta, bé.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 27/08/2016 12:49
by França451
Muy bien... Pero hay un pequeño problema...
¿Dónde está la Estació de França?????????
Cambiando de tercio, propongo una idea que en su momento se barajó, y requeriría algunas obras para hacerla. se trata de hacer túneles de conexión en Sagrada Família de manera que la L2 y la L5 intercambien todas las opciones posibles:
A/ De Badalona PF al Aeroport T1 (ahora Paralel)
B/ De Badalona PF a Cornellá Centre
C/ de Valle hebrón a Aeroport T1 (ahora Paralel)
D/ De Valle Hebrón a Cornellá
Proveniendo de Sant Pau Dos de Maig la idea para bajar a la Monu es hacer el túnel pasada la estación de Gaudí, y ponemos esta en servicio para los trenes que vayan al Aeroport, pasando Sagrada Familia L2 sin hacer parada o bien haciendo los túneles en los voltantes de ésta. Es decir, Valle hebrón-Aeroport haría parada en Gaudí en lugar de Sagrada Família y la siguiente parada ya la Monu. Aprovechando esa idea, los trenes que procedentes de badalona PF hacia Cornellá no efectuarían parada en Verdaguer, se pueden hacer servicios que salten algunas paradas en la zona centro en horas punta, siendo el punto candente esta estación, donde habría que suprimir la parada en algunos trenes para evitar los conocidos desmayos por el exceso de calor y de gente por las mañanas que en esta estación se producen con bastante frecuencia, y que suponen un grave problema para el trayecto Sagrada Famìlia-Diagonal, que es el que se realiza masivamente, siendo Verdaguer un auténtico estorbo aparte de un completo caos. Esto implicaría, claro está abrir Virrei Amat en L4 con un enlace inmediato, u otras alternativas. La idea de trenes rápidos/trenes lentos se podría aplicar en franjas de menor frecuencia de paso suprimiendo paradas en los rápidos, pero al menos la supresión de Verdaguer para los de Badalona a Cornellá sería prioritaria. Por mí yo cerraría la estación en la línea 5, esa estación nunca debió abrirse en línea 5, y mucho menos los meses de verano pero que aún son lectivos (junio, julio, septiembre), pero para que no se me echen al cuello, la mantenemos pero suprimiendo parada de suficientes trenes para que no dé por c... no estorbe haciendo que los trenes permanezcan parados de dos a tres minutos toda la mañana porque un 80% de los usuarios que utilizan la subida en Sagrada y la bajada en Diagonal u Hospital Clínic se tengan que j**** por los del estorbo enlace con la línea 4 que en verano es la línea de los guiris de playa, que ya se peta suficiente en sí misma para que los que vengan de la playa o de la Barceloneta se vengan a sumar a los barceloneses que mantienen los trenes parados tres minutos porque el tren en Sagrada hasta Diagonal ya no da para más.
Y cito los problemas de asfixia por no citar las colas en hora punta en el andén de Verdaguer de personas que esperan cuatro trenes o cinco para poder entrar en el siguiente. Pero bueno. Por mí, Verdaguer l5 que lo cierren. Trenes directos de Sagrada a Diagonal y evitamos problemas y retrasos adicionales a los necesarios que impliquen el flujo de viajeros entre estas dos estaciones.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 27/08/2016 13:58
by Carlos González
Esto es para Rodalies, la Estació de França sería para Regionals y trenes fuera de Barcelona
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 28/08/2016 9:09
by Carlos González
Una pregunteta, si arriba el moment de la construcció del tercer túnel a Barcelona i es fa per la Travessera de Gràcia com ho proposen els de PTP, què us semblaria que la L8 arribés fins a Sant Joan de Déu??, fent així Esplugues-Sarrià-Francesc Macià, etc...... i deixar la L6 fins a Les Planes?
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 03/09/2016 23:29
by Carlos González
Tinc una proposta per la xarxa de RENFE, per alliberar el túnel de la Meridiana i fer-ho per transports suburbans (metros comarcals), així com ferrocarrils lleugers, a veure què us semblem els traçats que proposo (la major part ja existeixen) per una xarxa independent si es fan els salts de moltó per Montcada, i la descongestió dels túnels de Barcelona. Faria diguem-ne millor connexió a les comarques Vallès Oriental i sobretot a Occidental.
Línia 1: EdF-Terrassa Nord
Línia 2: EdF-UAB Sud
Línia 3: EdF-Montcada Bifurcació
Línia 4: EdF-Caldes de Montbui
Línia 5: EdF-Moià
Línia 6: EdF-Granollers Centre
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... Ec5MMm21tU
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 10/09/2016 23:40
by Carlos González
Una pregunta per tothom, jo vaig llegir que volien ampliar algunes línies de Metro fins a més poblacions del Baix Llobregat, la meva pregunta era què us sembla que arribi a Sant Feliu, per el meu parer em sembla poc necessari pel fet que tenen el TRAM i ja arriba a Esplugues que podria ser un final perfecte per la L3, i què penseu que s'ampliï també la L6 no només per Finestrelles, sino per Sant Boi de Llobregat?
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 11/09/2016 11:43
by bigcoaster
Jo crec que tant la L3 com la L6, si es que es perllongen algun dia, haurien d'acabar a Pont d'Esplugues, i a partir d'allí, en Tram per tot Laureà Miró. Només s'hauria de fer la part de Laureà Miró que no té tram.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 11/09/2016 12:17
by Carlos González
bigcoaster wrote:Jo crec que tant la L3 com la L6, si es que es perllongen algun dia, haurien d'acabar a Pont d'Esplugues, i a partir d'allí, en Tram per tot Laureà Miró. Només s'hauria de fer la part de Laureà Miró que no té tram.
Es podria fer la L3 directament des de Pont d'Esplugues, i la L6 podria arribar a Finestrelles i Pont d'Esplugues
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 11/09/2016 17:02
by marc_bcn_2
Avui us porto una nova proposta per aconseguir una L4 circular i una L11 amb un trajecte una mica més interessant.
- L4 s'uneix el tram Trinitat Nova - La Pau passant per les estacions Foradada, Baró de Viver (
L1), La Maquinista, Bon Pastor (
L9N i
L10) i Santander (
L11).
- Les andanes s'allargarien a la L11, per tant, si fos possible, intenaria unir les estacions de Can Cuiàs i Ciutat Meridiana i les de Trinitat Nova i Casa de l'Aigua.
- L11 arriba fins La Pau allargant-la des de Trinitat Nova passant per Rio de Janeiro, Porta, Fabra i Puig (
L1 i Renfe), Congrés (
L5), Meridiana (
L1,
L5,
L9N,
L10 i Renfe), La Sagrera (
L9N,
L10 i Renfe), Santander (
L4) i La Pau (
L2 i
L4).
- La L3 s'allargaria com a mínim fins a Trinitat Vella i en una segona fase fins Can Zam o Santa Coloma.
Us deixo aquí el mapa de com quedaria:
https://drive.google.com/open?id=1FNlHV ... sp=sharing