No recordo exactament on ho vaig veure, però algú va dir que finalment sí que es crearia la D30 de bus. Sembla que no tingui sentit, però com tu mateix dius, el bus està pensat per a ser un transport de proximitat, i el Tramvia està pensat per fer trajectes llargs de manera més ràpida i directa. Aquells que hagin de fer poques parades, bus. Els que hagin de fer trajectes més llargs i no busquen tant la proximitat, Tramvia.trenesrenfe123 wrote:El problema del que dius és que si es fa el Tramvia ni tan sols es farà la línia D30 de bus. L'enllaç amb els busos de St Just i Esplugues es trencarà del tot, perquè ni tan sols hi haurà el 7 com a alternativa.SrYeri wrote:La 33 funciona molt bé tal i com està ara, no ho nego, i estic totalment en contra de la seva supressió, o qualsevol canvi. Però, en cas que es fés acabar la 33 a Francesc Macià, que no t'estranyi que els de TMB posin l'excusa del TRAM o la D30, i que ho han fet per evitar duplicats. Ho comentava com una alternativa, en cas que s'hagués de fer alguna modificació sí o sí, per no eliminar-la.
Respecte el que comentes de les Glòries, TRAM i bus comparteixen espai entre Glòries i Fòrum, però si no han retallat el 7 en aquella zona, és bàsicament perquè és l'única línia de bus que passa per allà, llevat d'alguna parada que comparteix amb l'H16 o la 36 a prop del Fòrum.
És veritat que hi ha força gent que es mou fins a Maria Cristina per a fer transbordaments amb altres línies. Amb les línies de Soler i Sauret no hi hauria problema, ja que totes acaben allà al C/Buenos Aires. Pel que fa a les de Baixbus, es podria mirar d'allargar les L79 i L97 (I potser L14) a Francesc Macià, tot i que aquesta mesura depèn de Baixbus i no de TMB.
Pel que fa a l'enllaç dels busos urbans d'Esplugues i Sant Just, aquest enllaç bastant útil, com bé dius, no s'acaba de trencar del tot. Amb la D30, es pot baixar al final de ZU, i pujar uns pocs metres a peu.
Suposa un merder gegant? Sí. El que comento és complicat de fer? També. Però cal recordar que molts cops, allò que TMB anuncia en un principi, acaba sent definitiu. Un exemple, a Sants i ZF, quan es va canviar la 72 per l'actual V3, es va demanar que fessin circular la 70 els dies festius (Una mesura que no constava en els documents de TMB), per tal que la gent que pujava a Mandri amb la 72, pogués fer transbordament a Maria Cristina, i poder connectar amb aquesta zona tots els dies de la setmana. Malgrat això, tot i que el servei a la 70 va millorar dràsticament, va seguir sense funcionar els festius. Potser m'he desviat una mica del tema que estem parlant, però el que vull dir és que, si han dit que treuran la 33, el més probable és que ho facin, malgrat, com he dit al principi, no m'agrada aquesta idea, ja que connecta molt bé tots els llocs per on passa i ofereix un servei molt bo.
Conclusió: no a la supressió de la 33, però veig poques possibilitats de que sobrevisqui. El temps dirà...
Sobre el tema del 7 entre Glòries i Fòrum, passarà el mateix a la Diagonal si es fa el Tramvia i s'eliminen la 6, 7, 33 i 34 alhora. Que no quedarà cap ni un bus per fer un trajecte recte per la Diagonal entre Verdaguer i pràcticament la Zona Universitària. Per això dic que haurien de mantenir almenys una línia, la 33 perquè és la més adequada de totes 4.
I per cert, si el Tramvia ha d'absorbir tota la demanda actual d'aquestes quatre línies de bus + la nova demanda + la demanda actual fins a Francesc Macià que fa transbord al bus, no us estranyi trobar Tramvies a qualsevol hora més plens que un 33 en hora punta. Veurem finalment com queda tot...
Desconec si realment es crearà la D30, però si això no passés, estic d'acord en que la millor solució és mantenir la 33.