Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe445 »

La línea 3 mejor que se quede en Trinitat Vella (dijiste Trinitat Nova :) ). De ahí ya tienes la línea 1 para ir hasta Santa Coloma, y tomar la línea 9 o los autobuses de la tusgsal.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Em sembla bé que es pugui fer el servei de metro de Barcelona com el Subway de Nova York, si era lo que intentaves fer marc_bcn_2, lo bó d'això es que no s'hauria de fer transbord a algunes línies de metro i que comparteixin via em sembla una bona idea. L9/10 n'és un exemple.

I si es fa així, jo allargaria la L3 fins a Fondo, que es actualment el final de la L1.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

Carlos González wrote:Em sembla bé que es pugui fer el servei de metro de Barcelona com el Subway de Nova York, si era lo que intentaves fer marc_bcn_2, lo bó d'això es que no s'hauria de fer transbord a algunes línies de metro i que comparteixin via em sembla una bona idea. L9/10 n'és un exemple.

I si es fa així, jo allargaria la L3 fins a Fondo, que es actualment el final de la L1.
..............

L3 i L1 tenen amples de via diferents, i tensions diferents.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Miquel wrote:
..............

L3 i L1 tenen amples de via diferents, i tensions diferents.
:osti :D, tens raó, no havia caigut, l'he pifiat

És cert, un es d'ample ibèric antic i l'altre d'ample UIC, però la resta de TMB són d'ample UIC, llavors d'aquests sí que podrian compartir via.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

Carlos González wrote:
Miquel wrote:
..............

L3 i L1 tenen amples de via diferents, i tensions diferents.
:osti :D, tens raó, no havia caigut, l'he pifiat

És cert, un es d'ample ibèric antic i l'altre d'ample UIC, però la resta de TMB són d'ample UIC, llavors d'aquests sí que podrian compartir via.
La resta poden compartir via.

Però compartir via implica que en els trams separats, la freqüència serà el doble d'alta, cosa que a Barcelona, que si fa no fa tot està molt compacte a nivell d'urbanització, no veig que sigui gaire bona idea (més enllà del morbo, mateix exemple com fer que L3 passi a L4 per Urquinaona i aquestes coses).
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Ara mateix no, em refereixo quan es solucioni el caos dels Rodalies, etc.

Per canviar de tema, segueixo sense entendre perquè el ramal de Reina Elisenda l'opera un altre línia que no pas la L6?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

Carlos González wrote:Ara mateix no, em refereixo quan es solucioni el caos dels Rodalies, etc.

Per canviar de tema, segueixo sense entendre perquè el ramal de Reina Elisenda l'opera un altre línia que no pas la L6?
Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Compartir infraestructura

Post by Javi M »

És cert que compartir túnel entre dues o varies línies de metro és una cosa molt usual. A Barcelona mai s'havia fet fins ara perquè tenim una xarxa amb estacions molt juntes, trens bastant curts i de poca capacitat, i per tant altes freqüències. No obstant, amb els sistemes de seguretat moderns, això ja ha deixat de ser una excusa.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Miquel wrote:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.
Per què no pot? Per saber-ho i per curiositat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

Carlos González wrote:
Miquel wrote:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.
Per què no pot? Per saber-ho i per curiositat.
Noi, si t'agraden els trens fan ""mal"" aquestes preguntes :)

Si un tren no pot entrar, es que no hi ha itinerari possible de Via 1 a Via 3, ergo, no existeix cap desviament que ho permeti a causa de la nova distribució, ni per un costat ni per l'altre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Tampóc cal dir-ho d'aquesta manera, sóc un ésser humà, no un robot :eyes
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Miquel »

Carlos González wrote:Tampóc cal dir-ho d'aquesta manera, sóc un ésser humà, no un robot :eyes
Es broma home. :)

Revisa't el tema de la explotació futura de la B-Vallès al subfòrum corresponent i tindràs tota la informació i crec que corria un plànol i tot :D
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by fgc113 »

Carlos González wrote:
Miquel wrote:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.
Per què no pot? Per saber-ho i per curiositat.
Després de la reforma de Sarrià, perquè un tren vagi de Plaça Catalunya a Reina Elisenda hauria d'anar a contravia des de l'entrada de La Bonanova fins a Sarrià, impossible amb la freqüència actual de trens. Per això, FGC ha dividit l'antiga L6 en dos línies: L6 Pl. Catalunya - Sarrià i L12 Sarrià - Reina Elisenda. Aquí tens un esquema de vies actual: http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... es-l12.gif.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

Miquel wrote: Es broma home. :)

Revisa't el tema de la explotació futura de la B-Vallès al subfòrum corresponent i tindràs tota la informació i crec que corria un plànol i tot :D
Ja ho sé que era broma jejej :)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

L6 i L12

Post by Javi M »

Miquel wrote:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.

Si un tren no pot entrar, es que no hi ha itinerari possible de Via 1 a Via 3, ergo, no existeix cap desviament que ho permeti a causa de la nova distribució, ni per un costat ni per l'altre.
Això no justifica res de res. La pregunta és, més aviat, quina és la causa tècnica que va obligar a fer la reforma d'aquesta manera. En principi, no hi ha raó aparent per la qual la via de la L6 (ara L12) no pugui estar enllaçada amb la via sentit Vallès, a l'entrada costat Barcelona de l'estació. He estat revisant els plànols de les platges de vies (pàgines 40 i 41), i de veritat que no hi trobo explicació.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

fgc113 wrote:
Després de la reforma de Sarrià, perquè un tren vagi de Plaça Catalunya a Reina Elisenda hauria d'anar a contravia des de l'entrada de La Bonanova fins a Sarrià, impossible amb la freqüència actual de trens. Per això, FGC ha dividit l'antiga L6 en dos línies: L6 Pl. Catalunya - Sarrià i L12 Sarrià - Reina Elisenda. Aquí tens un esquema de vies actual: http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... es-l12.gif.
Espero que torni tard o d'hora la L6 a fer el seu traçat (es a dir de Reina Elisenda - Pl. Catalunya). Si no, doncs es lo que hi ha.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe445 »

Carlos González wrote:
fgc113 wrote:
Després de la reforma de Sarrià, perquè un tren vagi de Plaça Catalunya a Reina Elisenda hauria d'anar a contravia des de l'entrada de La Bonanova fins a Sarrià, impossible amb la freqüència actual de trens. Per això, FGC ha dividit l'antiga L6 en dos línies: L6 Pl. Catalunya - Sarrià i L12 Sarrià - Reina Elisenda. Aquí tens un esquema de vies actual: http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... es-l12.gif.
Espero que torni tard o d'hora la L6 a fer el seu traçat (es a dir de Reina Elisenda - Pl. Catalunya). Si no, doncs es lo que hi ha.
Igualmente, en las horas punta de los días lectivos el servicio L6 se limitaba a recorrer la parábola de Sarrià a Reina Elisenda. Sólo que ahora esto es un servicio "permanente", llamado "L12" (hasta que no hagan algo para volver a hacer un servicio L6 de Plaça Catalunya a Reina Elisenda...)
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Carlos González »

marc_bcn_2 wrote:Avui us porto una nova proposta per aconseguir una L4 circular i una L11 amb un trajecte una mica més interessant.

- L4 s'uneix el tram Trinitat Nova - La Pau passant per les estacions Foradada, Baró de Viver (L1), La Maquinista, Bon Pastor (L9N i L10) i Santander (L11).

- Les andanes s'allargarien a la L11, per tant, si fos possible, intenaria unir les estacions de Can Cuiàs i Ciutat Meridiana i les de Trinitat Nova i Casa de l'Aigua.

- L11 arriba fins La Pau allargant-la des de Trinitat Nova passant per Rio de Janeiro, Porta, Fabra i Puig (L1 i Renfe), Congrés (L5), Meridiana (L1, L5, L9N, L10 i Renfe), La Sagrera (L9N, L10 i Renfe), Santander (L4) i La Pau (L2 i L4).

- La L3 s'allargaria com a mínim fins a Trinitat Vella i en una segona fase fins Can Zam o Santa Coloma.

Us deixo aquí el mapa de com quedaria: https://drive.google.com/open?id=1FNlHV ... sp=sharing
Si no l'importa en marc_bcn_2, volia editar la proposta que ha fet, en aquest cas per parlar sobre d'intentar que els túnels de la xarxa de metro pugui passar més d'una línia

Excepte la L1 i la L8 (que es de l'ample ibèric antic i l'altre mètric) la resta de les línies podrien fer bifurcacions, no totes les línies, la aventatge d'això es per no fer transbord, i a més estalvies temps també.

Els exemples són moltes línies del metro de Nova York, o l'antiga línia 1 del MetroValència, o la L9/L10 i la L6/L7 del metro de Barcelona, en el mapa ho veureu, i veureu unes vies que serien la idea de les bifurcacions de tals línies.

(L2, L9)
(L9, 10)
(L6, L7)
(L4, L5, L9, L10, L11)

En el mapa ho entendreu millor https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... b-4uDW5wbE
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Lluis
N6
N6
Posts: 220
Joined: Friday 17/10/2014 19:37
Location: Sants Estació

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by Lluis »

Com veurieu de recuperar, a llarg termini, el projecte de la LAV pel litoral a Barcelona (la primera alternativa de la foto) però sense encaminament cap a Sants? És a dir, fent de l'Estació d'El Prat l'estació d'AV del sud de Barcelona, Sagrera la del nord i deixant Sants només per a serveis convencionals. TAV a França desde EdF (vies 3 a 6) parant a Sagrera, TAV a Espanya desde Sagrera parant a El Prat. A El Prat, en teoria hi convergiran Metro L1 L2 L9, Rodalies i Regionals sud.

Image
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Post by mpn90 »

Lluis wrote:Com veurieu de recuperar, a llarg termini, el projecte de la LAV pel litoral a Barcelona (la primera alternativa de la foto) però sense encaminament cap a Sants? És a dir, fent de l'Estació d'El Prat l'estació d'AV del sud de Barcelona, Sagrera la del nord i deixant Sants només per a serveis convencionals. TAV a França desde EdF (vies 3 a 6) parant a Sagrera, TAV a Espanya desde Sagrera parant a El Prat. A El Prat, en teoria hi convergiran Metro L1 L2 L9, Rodalies i Regionals sud.

Image
A veure, ara realment seria llençar els diners. La infraestructura ja està feta, amb la bogeria de l'estació de la Sagrera i tal. Però a parer meu s'ha de recuperar el traçat ferroviari del litoral de Barcelona. El problema de l'AV és que fer una obra tant a prop del mar és molt costós.

Fer sortides des d'EdF i parar a Sagrera és una tonteria. O surt tot de Sagrera o tot des d'EdF, o des de Sants (dir. Sud) i Sagrera (dir. nord), si m'apures....
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”