Dabi wrote:Sembla un desproposit...
Què no hi hagi una linea diagonal que faci tota la diagonal (com a mínim fins que es solucioni el tema del tramvia) i que no hi hagi una altra que faci la meridiana...
I algunes verticals, realment sembla que facin honor a la seva inicial, perque fan una V... en fi.
Respecte a lo de les línies en diagonal, ja he parlat del de la Meridiana amb lo de la D60, però ara aniré amb la de la
Diagonal, la famosa
D30. No et diria que estigués malament fer una línia de bus temporal calcant l'itinerari del Tram per la Diagonal, encara que tindríem el mateix problema de sempre que els hi passa a la resta de línies que circulen actualment per l'avinguda mencionada. Ara mateix, ja tenim diversos problemes de circulació o fluidesa, pel tema que els carrils busos de la Diagonal són estrets, quan és hora punta és un caos i dels bons, amb lo que hi sumem el temps de retard que ja comporta i més historietes que hi han.
A part d'això, també està l'itinerari. No aniria per tota la Diagonal, ja que ara mateix (amb les obres, talls provisionals, etc, etc, etc...), si aquesta D30 estigués en funcionament, faria lo següent:
- Sentit Llobregat: Diagonal desde C. C. Diagonal Mar fins a C/ Independència, pujaria per aquest carrer fins a Aragó, giraria a l'esquerre i continuaria per Aragó fins a arribar de nou a la Diagonal per no deixar-la mai fins a Zona Univ.
- Sentit Besòs: Diagonal des de Zona Univ. fins a Castillejos, girar a la dreta i agafar Castillejos fins a la Gran Via. Continuar per la Gran Via, fer-se tota la plaça Glòries i de nou, agafar la Diagonal fins a Diagonal Mar.
Sé que això no és una excusa lo suficient ferma per no posar la línia de bus D30, no obstant cal tenir-ho en compte.
I ara anem a lo de les
línies verticals o "V". Moltes d'aquestes línies (al igual que altres com la H2, la H4, la H8, etc.) fan itineraris sovint recargolats. Encara que hi ha casos que no es pot fer res més per modificar-les, que el seu camí natural és aquell i ja està. Però, hi ha algunes Verticals que deixen molt que desitjar. Aquí tenim, per exemple, la
V33. Fent el recorregut comprès entre
Sta. Coloma (Mercat del Fondo) i
Fòrum, em sembla que per mi dóna molta volta. Sé que ha de respectar al màxim el recorregut de la 42 (per la que es canvia), però no seria millor fer:
Sta. Coloma, Jacint Verdaguer, Av. Santa Coloma, Av. Can Peixauet, Pont de Can Peixauet, Potosí, Ciutat d'Asunción, Lima, Sas, Psg. Enric Sanchís, Santander, Balmes, Tibidabo, Extremadura, Argentina, Bernat Metge i aquí hi ha opcions:
- Opció 1: Bernat Metge, Alfons el Magnànim, Llull, St. Ramón de Penyafort i Eduard Maristany
Fòrum.
- Opció 2: Bernat Metge, Perpinyà, Cristóbal de Moura, St. Ramón de Penyafort i Eduard Maristany
Fòrum.
Bàsicament, seria un itinerari calcat al del Bus Nit N8 des de Jacint Verdaguer fins a Santander i després, les modificacions personals meves. La tornada seria pràcticament el mateix (a excepcions d'aquells carrers que siguin sentit únic).
També, un altre punt a destacar són aquelles línies verticals que una parada ubicada a l'altura d'un carrer... Anem a posar Gran Via, del sentit mar al sentit Collserola estiguin en una distancia de tres carrers entre elles. És el cas que li passa a la V29. En sentit mar s'agafa a Selva de Mar i en sentit Collserola s'agafa a Cantàbria. També és el cas de la V23, V9 i, fins i tot de la V5. I jo dic... Tant costa introduir un carril bus habilitat al sentit al habitual per un mateix carrer? Sense anar més lluny, la V29 podria realitzar l'itinerari en ambdos sentits per Cantàbria/Josep Pla (poso els dos carrers perquè l'un segueix a l'altre). Si han fet lo mateix a Av. Mare de Déu de Montserrat, a Tarragona i a molts altres carrers, a de més que està previst que també es faci a Trav. de Gràcia per la D40, a què esperen per fer-lo també en aquestes línies?
Sé que són opinions personals i cadascú té la seva pròpia versió d'observar-lo i treure'n resultats al respecte, però penso que tot el que he mencionat en aquí no estaria malament que s'arribés a realitzar. Si no, al menys alguna coseta.