Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Saturday 04/06/2016 20:32
Aquells que defensem la necessitat d'un túnel de rodalies per la Diagonal som la "Tercera via" de la planificació transportil de la ciutat.
És una desgràcia però, per raons econòmiques, les dues coses no es poden realitzar, almenys alhora.
Si tenim present que la Diagonal ja està en part remodel•lada i seria dilapidar diners remodelant novament aquests trams, que generaria certament problemes de trànsit el fet de fer encabir el tramvia per la part central de l'Avinguda, tenim un argument de més per descartar provisionalment l'opció.
Necessitem que Rodalies guanyi capacitat, la xarxa actual està col•lapsada i desfasada. És més prioritari, també per la qualitat de vida d'una de les ciutats més contaminades del nostre entorn, descongestionar el flux transportil que concerna l'Àrea Metropolitana en la seva totalitat i no tant aquell concentrat en la ciutat mateixa. És molt urgent descongestionar les tres rondes, augmentar la capacitat de Rodalies (tècnicament inviable fer-ho, per exemple, al meravellós calaix de Sants, descongestionar vies d'accés com ara l'A2 o el Túnel del Garraf...
Cal generar un nou pol intercanviador que sigui capaç alhora de descongestionar la resta (Pl. Catalunya, Sants-Estació, Pl. Espanya, Passeig de Gràcia...) i que permeti desplaçar en part el centre natural de la ciutat. Trobo que Ildefons Cerdà tenia molta raó en voler situar el centre de Barcelona a Glòries, i crec sincerament que una de les coses que no han permès de desenvolupar aquesta premissa és la manca d'una estació versàtil, que acolleixi les actuals R1, 2, 3 i 4 de Rodalies, almenys. Amb el Túnel de la Diagonal, es podria introduïr per primera vegada el concepte RER a RdC, un valor afegit que tindria com a conseqüència un canvi de mentalitat social sobre la utilitat del servei a BCN, fet que permetria assentar les bases per una important onada de nous usuaris... provinents dels busos de la Diagonal, dels cotxes de les Rondes...
En conclusió: el peu punt de vista, argumentat per les raons que he exposat amb anterioritat: Tramvia per la Diagonal, ara no. Per què? Perquè un túnel de rodalies és prioritari. Això significa descartar el tramvia? No, només aplaçar-ne la seva construcció.
Em recorda paradoxalment al que succeeix a Ginebra: primer el CEVA i, un cop a ple rendiment aquesta infraestructura, després un tramvia "duplicant-ne" el traçat.
A poc a poc i bona lletra...
És una desgràcia però, per raons econòmiques, les dues coses no es poden realitzar, almenys alhora.
Si tenim present que la Diagonal ja està en part remodel•lada i seria dilapidar diners remodelant novament aquests trams, que generaria certament problemes de trànsit el fet de fer encabir el tramvia per la part central de l'Avinguda, tenim un argument de més per descartar provisionalment l'opció.
Necessitem que Rodalies guanyi capacitat, la xarxa actual està col•lapsada i desfasada. És més prioritari, també per la qualitat de vida d'una de les ciutats més contaminades del nostre entorn, descongestionar el flux transportil que concerna l'Àrea Metropolitana en la seva totalitat i no tant aquell concentrat en la ciutat mateixa. És molt urgent descongestionar les tres rondes, augmentar la capacitat de Rodalies (tècnicament inviable fer-ho, per exemple, al meravellós calaix de Sants, descongestionar vies d'accés com ara l'A2 o el Túnel del Garraf...
Cal generar un nou pol intercanviador que sigui capaç alhora de descongestionar la resta (Pl. Catalunya, Sants-Estació, Pl. Espanya, Passeig de Gràcia...) i que permeti desplaçar en part el centre natural de la ciutat. Trobo que Ildefons Cerdà tenia molta raó en voler situar el centre de Barcelona a Glòries, i crec sincerament que una de les coses que no han permès de desenvolupar aquesta premissa és la manca d'una estació versàtil, que acolleixi les actuals R1, 2, 3 i 4 de Rodalies, almenys. Amb el Túnel de la Diagonal, es podria introduïr per primera vegada el concepte RER a RdC, un valor afegit que tindria com a conseqüència un canvi de mentalitat social sobre la utilitat del servei a BCN, fet que permetria assentar les bases per una important onada de nous usuaris... provinents dels busos de la Diagonal, dels cotxes de les Rondes...
En conclusió: el peu punt de vista, argumentat per les raons que he exposat amb anterioritat: Tramvia per la Diagonal, ara no. Per què? Perquè un túnel de rodalies és prioritari. Això significa descartar el tramvia? No, només aplaçar-ne la seva construcció.
Em recorda paradoxalment al que succeeix a Ginebra: primer el CEVA i, un cop a ple rendiment aquesta infraestructura, després un tramvia "duplicant-ne" el traçat.
A poc a poc i bona lletra...