Carlos González wrote: No estic d'acord amb la teva proposta, el túnel de la travessera faria connexió a moltes línies de metro i a casi totes les línies de Rodalies proposades i que a més, la part que has dibuixat es la part "pija" i que a més tenen ja bastant amb el metro i bus, a més no solucionaria el problema de Rodalies, encara n'hi hauria una saturació perquè dubto que molta gent vagi per adalt de BCN, almenys el meu cas.
1- Totes les zones sense excepció haurien de tenir accés al transport públic. Me la repapinfla si és la zona pija, progre, pobra o el que sigui. Per si fos poc, aquestes zones ""pijes"" que tu dius disposen d'una gran quantitat d'equipaments, empreses i innumerables centres educatius, especialment unviersitats. I t'ho vulguis creure o no, tot això genera moviment de passatgers que és el que ens importa de veritat.
També, cal tenir molt present que la zona nord-oest de la ciutat no te pas cap transport públic d'alta capacitat eficient més enllà d'anar a Plaça Catalunya, per aquest motiu la mobilitat d'aquella zona es concentra en transport privat ja sigui individual (el teu cotxe, moto) o col·lectiu (autocars).
No has pensat mai que si tinguessin un transport molt més eficient del que hi ha ara es podrien passar al transport públic eliminant cotxes dels carrers?
2- Tenir moltes connexions de metro per tenir no serveix de res (Vegi's L1, que en te 4 amb les mateixes línies, anant gairebé en paral·lel). Les connexions han de ser estratègiques i no s'ha de recargolar la línia buscant fer correspondència amb totes les línies.
La xarxa de Rodalies vista en el seu conjunt fa d'aportadora a la ciutat. Ara potser pixo una mica fora de test, però pensa amb les rondes. Què creus que hagués passat si aplicant el que dius, la Ronda fos un cercle del tipus Gran Via - Joan Carles III - Mitre - Lesseps - Sagrera - Besòs - Litoral - Zona Franca? total, d'aquesta manera les sortides donen a llocs amb més carrers i població real.
Podria ser ideal, però el que passaria realment es que la part mitja - centre, i tota la part alta i perifèrica de la ciutat baixaria a la part mitja de la ciutat a buscar la ronda, portant el trànsit al més absolut col·lapse.
Per tant, el sistema de Rodalies ha d'enllaçar als corredors de la xarxa local en llocs clau i no a tot arreu. En el cas que ens pertoca, com el túnel serà horitzontal, hem de tenir en compte tots els corredors verticals, doncs són els que aportaran i distribuiran el passatge a/des de rodalies.
En aquest cas tenim els següents:
Zona Universitària:
L3 a Sants (8-10 minuts aprox), Espanya (10-12minuts aprox).
Tram a Esplugues (10-13 minuts aprox), Francesc Macià (10 minuts, i de fer bé les coses, encara seria menys).
Sarrià:
FGC a Sant Cugat (15 minuts), Gràcia (7 minuts), Provença (9 minuts), Catalunya (11-12 minuts). I obres portes a Vallvidrera.
Av. Tibidabo:
FGC a Gràcia (5 minuts), Catalunya (9 minuts).
Vall d'Hebron:
L3 a Lesseps (6 minuts), a Diagonal (10 minuts), Pg Gràcia (12 min), Catalunya (14 min).
L3 a Mundet (3-4 minuts), a Canyelles (7 minuts), a Trinitat Nova (10-11 minuts).
L5 a Horta (6 minuts), Maragall (12 minuts), La Sagrera (15-16 minuts).
Virrei Amat:
L4 a Trinitat Nova (6 minuts), Can Cuiàs (12 minuts + enllaç)
L4 a Hospital Sant Pau (4 minuts), Verdaguer (9-10 minuts).
Fabra i Puig - Sant Andreu Arenal:
L1 a Sant Andreu (2 minuts), Santa Coloma (8 minuts).
L1 a Clot (5-6 minuts), Glòries (6-7 minuts).
Rodalies a Arc de Triomf (8 minuts), Catalunya (10 minuts).
Amb això què vull dir?
Doncs que bàsicament el passatge es reparteix d'una manera més homogènia en el moment d'accedir a Rodalies. Ja que evites que tota la ciutat vagi a agafar el tren al mateix lloc (Eixample).
Els temps de trajecte Casa/Feina - Rodalies també es veurien reduïts ja que al no tenir les estacions concentrades, es més fàcil que et toqui més aprop. Per reduir-lo encara més cal un sistema d'aportació més sòlid a diferents llocs. Totes les línies de metro tindrien el passatge més repartit al llarg de la línia, ja que els d'adalt i les perifèries ja no cal que entrin dins el centre per agafar el tren.
I els que queden a mig camí de les dues opcions, trien la que guanyin més temps.
Fent un túnel per travessera, realment ets a 3-4 minuts de l'estació de Sants amb L3, 4-5 minuts de Gràcia- Fontana a Passeig de Gràcia o Catalunya. Realment en temps de trajecte el guany es tan mins que només compensa els de l'àrea d'influència directa.
Com més separada, més equitatiu, doncs a Les Corts ja no tens una línia de Rodalies, però en tens una a 4 minuts per amunt i per abaix. I s'evita que els de Zona Universitària tinguin un temps fins la línia de rodalies de 8-10 minuts. O els de Trinitat Nova hagin de fer 20 minuts.
A banda, els recorreguts amb inici/final a la part alta directament veurà reduït el temps de trajecte una barbaritat, doncs no caldrà venir d'amunt o per un lateral, baixar fins al centre i després tornar cap amunt. Moment en que la xarxa de rodalies podrà ser competitiva amb tots aquells trajectes en que amb vehícle privat no s'olora ni el centre de la ciutat.
Portant trens per altres itineraris resol molts problemes doncs descongestiones uns túnels col·lapsats avui dia, ja no només de trens, si no de passatgers.
A banda, faria un corredor intern dins la primera zona nou i ràpid, podent travessar de punta a punta la ciutat i l'àrea de Barcelona pel camí més curt.Estalviant molt de temps en trajectes com Sant Andreu - Sarrià, o Vall d'Hebron - Sant Feliu.
Val a dir que l'eficiència d'això passa per tenir uns horaris coordinats per a fer les correspondències corresponents amb la resta de línies de rodalies.
encara n'hi hauria una saturació perquè dubto que molta gent vagi per adalt de BCN, almenys el meu cas.
Sense comentaris. Ni que el teu cas particular fos el de la majoria. Potser que primer coneguem el terreny una mica i després opinem, no et sembla? I les propostes no s'han de fer per a casos particulars, si no per al conjunt de tothom (com he dit abans).