Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

437.001 wrote:Por cierto, BCN va a necesitar taller de reparación y depósito para estos trenes, ¿se sabe dónde se ubicará?
Tota la zona des del final de l'estació de Sagrera fins al nus de la Trinitat (que són diversos quilòmetres) seran zones de dipòsit, tallers, etc, la major part soterrat.
Sagrera, per la seva banda, entre vies de pas i vies de dipòsit, tindrà prop de 30 vies. Crec que seran més que suficients, ja que representa més del doble de les que hi ha ara a tota la ciutat.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

wefer wrote:
437.001 wrote:Por cierto, BCN va a necesitar taller de reparación y depósito para estos trenes, ¿se sabe dónde se ubicará?
Tota la zona des del final de l'estació de Sagrera fins al nus de la Trinitat (que són diversos quilòmetres) seran zones de dipòsit, tallers, etc, la major part soterrat.
Sagrera, per la seva banda, entre vies de pas i vies de dipòsit, tindrà prop de 30 vies. Crec que seran més que suficients, ja que representa més del doble de les que hi ha ara a tota la ciutat.
Madrid té ara només 11 vies en UIC i està saturada, i només amb dues linies i una d'elles a una ínfima part de la seva capacitat total. Barcelona tindrà en total 24 vies en UIC, per absorbir els tràfics de la LAV a Madrid (es preveuen trens cada 15 minuts), des de la LAV de València (trens cada hora) i des de Girona / França (2 o 3 trens cada hora). Amb 24 vies d'andana per a tot aquest trafic no en tens suficient. Això comptant amb Sants i Sagrera. Sants tindrà 6 vies UIC, Sagrera en tindrà 18. I deien que els trens provinents del nord de Barcelona (Girona / França) acabarien a Sants, mentre que els trens que vinguessin del sud de Barcelona acabarien a Sagrera...jo, de veritat, que veig unes infraestructures petites y subdimensionades...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Les 18 vies que contes en ample UIC per Barcelona seran totes de pas, per carregar i descarregar viatgers i fer les feines de manteniment ràpides, és a dir, no contes les d'apartador que estaran a la zona nord de Barcelona i que faran que sumin forces més de 18.
tant de bo ens trobem que tinguem tants serveis que se'ns quedin petites aquestes infrastructures, però no crec que passi en els pròxims 20 anys.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Home, evidentment que parlo que aquestes 24 vies (18 a Sagrera) són d'andana. Però em refereixo que a tots aquests serveis, que són els que es parlen (i per la part francesa potser es queden curts), necessiten més de 24 vies d'andana, si comptem que un TAV necessita entre 30 i 45 minuts per tornar a sortir després de la seva arribada, podem dir que al moment poden estar ocupades més de 15 d'aquestes vies, bo i comptant amb que els trens que hagin d'estar parats més de 2 hores estiguin al dipòsit o la seva base. 20 anys potser no, però 7 o 8 si.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Sempre hi hauria la possiblitat de fer l'estació central del Vallès per descarregar trànsit que ve de fora de la RMB i amb destinació la RMB sense neccesitat de passar per BCN.

No és el mateix que jo anés a Sant Cugat a agafar el tren que tenir que fer l'excursió del segle a BCN per buscar el tren i passar després o per Granollers (volta tonta de gairebé 30 km) o Martorell (volta tonta de 25-30 km). Mitja RMB ho agrairia.

Però com a Madrid es deixa enganyar per el senyor Clos, que només l'importa BCN i li fa fàstic tot allò que no sigui BCN, què hi farem...
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

El problema de la tan cacarejada Variant del Vallès és que pocs trens de viatgers hi passarien perquè tothom vola anar a la capital o tothom vol agafar el tren a la capital. Si que aniria bé trens a l'Autònoma, però, aviam...[ironia]Qui diantres agafa el tren per anar a la universitat? Si per a algo hi ha autopistes i carreteres![/ironia] Així que res que no passi per la capital del principat.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Home, si vols fer un Girona-Terrassa (o un Girona-Sabadell, au! :D ) baixar a Barcelona senzillament és una gran pu... i imagino que prou ho saps bé.

Si des de Castellar hi hagués unes frequències com cal del Castellar-Caldes (almenys ara ja puc dir que ja hi ha bus!) i amb bona coordinació amb els Caldes-Granollers sempre em podria arreclar per baixar a Granollers i llestos, però ara no, em toca per nassos baixar a Barna (si més no, es pot fer el transbordament "no oficial" de Montcada/Manresa a Montcada/C2).

Per tant, servir com és ara la 2ª comarca més poblada de Catalunya, a més del Baix Llobregat Nord i el Vallès Oriental (amb el consiguient benefici per descarregar les estacions Barcelonines) seria molt interessant.

Però, entre que en aquest país només interessen les autopistes (com bé dius: per això està la AP-7! (ironia) i només interessa cobrir les comunicacions amb BCN... doncs au, a fastidiar-se.

En fi, en aquest país això serà sempre així i no té remei. Si no, no portaríem esperant el tren a Castellar des de fa més de 80 anys...
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Home, és una pèrdua de temps anar a Barcelona, però com a minim visito món...i veig coneguts ferroviaris...si, està bé, però trigo dues hores i mitja més que amb cotxe... :roll: Per cert...molaria un CEX Girona - Lleida via Manresa...així podria anar en CEX a casa mon pare sense haver de fer transbord xD
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

Volia aportar alguna dada més respecte la EDF i la seva centralitat.

-Està en l'àrea d'influencia del districte economic 22@ i del zoo :D , recordo el tema campus de universitat publica en el mateix edifici


Els plans urbanistics son precisament plans.....que s'aproven, es modifiquen i s'eliminen facilment per un altre.......

Insisteixo la gran estació de frança serà la tercera gran estació , auxiliar de la sagrera i sants.....

Sants pels AVE cap a les altes CCAA i Sagrera pels destins europeus. I encara hem de ficar les rodalies, els regionals normals i d'altres prestacions, els trens hotels......i el que es més important: l'aparició de nous operadors .....

Hi cabran tots en dos estacions...doncs no...farà falta una tercera i aquesta serà la EDF.

Per ultim recordar que no considero centre financer el passeig de gracia, ja que s'està reconvertint en zona residencial d'alto estanding a no se quants milions d'euros el metre cuadrat :D

llarga vida a la EDF :D
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

sequera wrote:-Està en l'àrea d'influencia del districte economic 22@
Ja et dic jo que ets un optimista :D ;)
L'àrea del 22@ queda a més d'1 quilòmetre de l'estació... de fet, l'estació de Clot-Aragó queda més a prop del 22@ que no pas l'E. de França, que ja és dir.
Plànols del 22@
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Tingueu en compte quantes estacions i vies TGV hi ha a París...

A París hi ha Paris-Gare de Lyon, Paris-Gare du Nord i Paris-Montparnasse...i ben aviat Paris-Gare de l´Est. Compteu els trens i les necessitats que ténen.

Ok, direu que la xarxa TGV francesa està força més desenvolupada que l´espanyola...fins ara, però compteu els serveis TGV que s´ofereixen, ajunteu-hi els futurs serveis BCN-París (no oblidem que a Catalunya l´any passat hi van venir 12 milions de turistes, dels quals 6 éren francesos!), amb altres nous serveis TGV com el TGV Est...París també s´haurà d´espavilar!

Encara tenim el complexe d´illa.
Molts turistes, si no són de llocs molt allunyats, preferiran el tren al cotxe o l´avió; no oblidem que el tren és força més ESTIMAT fora de les nostres fronteres que no a dins, aquí encara hi ha la fama del "Rogamos Empujen Nuestros Ferrocarriles Estropeados", i en part justificada, però és de justícia dir que el servei ha millorat moltíssim de tal i com era fa vint-i-cinc anys...
Pensem en els britànics...quants milions de britànics passen les seves vacances "in the costa"? Milions (16 milions l´any passat!). Penseu en la gent que té por de l´avió. O la gent que, posats a escollir, escull el tren.

Creieu de debò que, un cop funcionant la línia de Perpinyà, no hi haurà molts britànics, belgues, holandesos, suïssos, evidentment milers de francesos i potser fins i tot alemanys o italians i austríacs que preferiran venir en tren?
Compteu també que molts visitants vénen tan sols per un cap de setmana, clar que n´hi ha molts que vénen a passar tot l´agost, però no sabria dir si són la majoria...

Ens quedarem curts, per això (i pels altres motius que ja he dit més amunt) crec que s´ha de conservar l´Estació de França, que, és cert, potser AVUI EN DIA no té la millor ubicació ni està ben servida pel transport col.lectiu, però és la única gran estació que tindríem sense gastar una calerada innecessària, i a més, tothom sap on és.
Last edited by 437.001 on Sunday 18/09/2005 2:44, edited 1 time in total.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

I no creus que en l'hipotètic cas que passés tot això que dius, en comptes de portar més trens cap a dins de Barcelona i saturar encara més els túnels fent-los anar cap a E. de França, potser seria l'hora de fer una nova estació a la línia del Vallès, aproximadament on avui està l'estació de Sant Cugat o de Rubí a la R7?
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Es clar que és necessària la LAV pel Vallès, és clar que ho és!!!

Però, Marçal, insisteixo, NO SERÀ SUFICIENT a curt termini.
Es col.lapsarà TOT.

Que no ho veus? No veus la de turistes que hi ha per BCN?
Que cada cop n´hi ha més?
Compta a més amb la gent que ve per negocis (que son també cada cop més).

Quants serveis hi ha entre Madrid i Sevilla? I van plens!
I entre Madrid i Saragossa o un lloc aparentment tan apartat com Huesca? Els trens van plens! La gent en vol més!! No n´hi ha prous ARA!!

No veus que a l´estiu, i cada cop més durant l´any, hi ha gent que ve a passar uns dies, gent que ve a estudiar, a treballar...? Dóna´ls l´ocasió de venir en tren i t´asseguro que els serveis aniran plens.

Si en temporada alta un servei com Perpinyà-París s´ha de fer en doble composició i de 2 pisos...imagína´t un BCN-París directe (que n´hi haurà) i encara més un París-BCN amb parada a Lyon, Valence, Nimes, Montpeller, Perpinyà, FIGUERES ( enllaç cap a Roses, Empuriabrava, Cadaqués, Colera, Llançà, El Port de la Selva, L´Escala), GIRONA (i enllaç cap a L´Estartit, Begur, Pals, Llafranc, Palafrugell, Calonge, Palamós, Platja d´Aro, Tossa, St.Feliu, Lloret), BCN (i a més enllaç a: costa del Maresme, costa del Garraf), TARRAGONA (i enllaç a Salou, Cambrils, La Pineda, Miami, L´Hospitalet de l´Infant, PORT AVENTURA).

I ja sense comptar encara amb la LAV del Mediterrani cap a València, Múrcia i Andalusia...que si no m´equivoco tal com aniran les coses s´haurà d´acabar fent ben aviat i amb prioritat sobre d´altres pel seu propi pes demogràfic.

No hem de caure en el complexe d´illa, que el tenim més arrelat que no ens pensem (fins i tot a Catalunya, i no vull faltar a ningú).
Hem de pensar en l´endemà...

No ens n´adonem de com ens ha marcat l´ample de via, però jo sempre he considerat que juntament amb l´expulsió dels jueus i els moriscos, és el pitjor error que mai hem comès (ens hem deixat cometre, més aviat) els espanyols.
Ens ha aïllat. Completament. I ens ha perjudicat econòmicament. I molt més que no ens creiem.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

I evidentment que els túnels actuals estan col.lapsats!!

Del tot, ho estan! Entre Sants i Arc de Triomf no hi cap res més, la línia no té més capacitat!!

És aquí on potser caldria fer nous traçats de rodalies, encara que només en fos un de sol per començar, però cal tenir sempre un plan B per quan passin aquestes coses, i ara no hi ha plan B, hi ha barrim-barram.

Perquè no desdoblar el túnel de rodalies amb un túnel paral.lel entre la bifurcació de Marina i Avinguda de Roma, passant per sota de Trafalgar/Fontanella/Bergara (i evitant Pelai, que a sota hi ha FGC) en comptes de per Ronda St.Pere? Una nova Arc de Triomf i una nova Plaça Catalunya...si es fa a una certa profunditat no hi veig cap mal...

Car? I què no és car, a BCN?

L´Estació de França estaria millor connectada, per exemple, si quan el futur nou tram de la L2 fins a Montjuïc s´inauguri, es comencés a fer una línia nova de metro entre Sant Antoni (enllaç amb L2), Paral.lel (enllaç amb L3 recuperant el tram de L2 que quedarà fora de servei i una estació ja feta), Drassanes (enllaç amb L3, i perquè no? tramvia des de Ciutadella), CORREUS (enllaç amb L4, estació d´intercanvi a reconstruïr), i ESTACIÓ DE FRANÇA...

Només amb una línia tan curta ja enllaçaries perfectament amb la xarxa de metro.

I aquesta línia tan curta la podríem perllongar fins a Arc de Triomf, Tetuan, Verdaguer, Diagonal/Provença, Francesc Macià, Sants-Estació, Urgell i Sant Antoni, i tindríem la línia L0 (color negre?), circular i connectant-ho TOT en un obrir i tancar d´ulls, i a més, aprofitant un tram de línia que quedarà en desús...

Perllongant el trambesòs des de Ciutadella a Drassanes enllaçaries amb el 22@ i l´est de la ciutat.

El servei de bus ja hi és, i el que diu sequera de que és al cor institucional de la ciutat és ben cert...

I això no vol dir que estigui en contra de cap nova estació, o intentant estalviar cap línia. DE CAP MANERA! Dic que l´estació de França no s´ha de tancar...serà necessària, i si certs polítics no massa intel.ligents, que algú ha anomenat ja, penséssin més amb el cap i no amb el cul, no intentarien vendre´ns "lu més da diséñ y lu húlting ca as pórta anaquí".

Ho volem tot, però ens ho empassem tot.
Last edited by 437.001 on Sunday 18/09/2005 19:17, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Una demostració sobre París:

De Paris-Nord surten 15 TGV al dia cap a Londres i 29 TGV al dia cap a Brussel.les...Sense comptar destinacions Amiens, Lille, Lieja, Amsterdam, Colònia...

Si li afegim les estacions de Montparnasse i Lyon (la de l´Est no la compto perquè la línia de Metz encara no funciona...), doncs...un fotimer de TGVs, i no he parlat dels Corail, TER ni RER... :x

Cert que en determinats casos a BCN hi haura TGVs de pas cap al centre (i el sud en un futur més llunyà), però evidentment que BCN serà la terminal de la majoria d´aquests trens, tant dels que vinguin del centre o el sud, com dels del nord...

On és l´espai? Sense l´Estació de França, jo no el veig per enlloc...

I no em vingueu amb Sant Andreu Comtal, L´Hospitalet ni Montcada Bifurcació, que va a ser que no, eh?
Last edited by 437.001 on Sunday 18/09/2005 19:23, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Demostració sobre Madrid-Atocha.

De Madrid, surten ara com ara 22 AVEs Madrid-Sevilla, 14 AVEs Madrid-Puertollano i 10 AVEs Madrid-Zaragoza (alguns amb prolongacions a Huesca i Lleida).

Actualment hi ha en curs la línia Madrid-Toledo, la Córdoba-Málaga i la Madrid-Valladolid, afegiu-hi a tot això el Lleida-BCN i entendreu que hi ha algo que no funciona bé...es col.lapsarà Atocha.

Penseu que tard o d´hora hi haurà d´haver un AVE a València, un al País Basc i França per Irun, un a Galícia i un a Extremadura i Portugal...
S´hauran d´inventar estacions, a Madrid, perquè ni amb Chamartín en tindran prou... i Príncipe Pío ja no està per això...
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

No entenc l'argumentació que te com objectiu el tancament d'una estació de ferrocarril. Home si fos per evitar l'ave pel litoral, pues vale.....però per tancar EDF, pues va a ser que no.

Insisteixo...el ramal de glories a EDF pasa pel 22@ i un estació de rodalies seria de gran interes....

En tot cas....comparto els arguments expresats per 437.001
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Hem de tenir una xarxa de ferrocarril racional. Anar col·leccionant o acumulant estacions aquí i allí, sense massa sentit pràctic, crec que és malgastar els pocs recursos que tenim.
Ara mateix, E. de França és una estació amb poc sentit i que no encaixa en cap dels plantejaments de futur de xarxa coherent que s'estan estudiant, amb dues grans estacions com són Sagrera i Sants.
Continuo veient molt més interessant dedicar recursos a fer de Sagrera un bon intercanviador, i fer-ne un altra al Vallès, però no pas continuar mantenint l'E. de França allà baix al costat del mar despenjada de tot i que suposo que uns bons diners deu costar mantenir-la.
Cal recordar que, ja en el dia de la construcció de l'actual estació, molta gent va dir que aquell no era lloc per situar-hi l'estació i que seria més interessant fer-la en alguna zona més central (segurament a l'Eixample), però es va fer allí perquè era els terrenys que ja es tenien i per tant, a la companyia li resultava molt més barat. Com s'ha demostrat més tard, les baratures surten cares i teòrics baixadors com Pl. de Catalunya o Pg. de Gràcia transporten moltíssima més gent que no pas la que havia de ser l'estació central.
Jo l'únic que dic és que, en cas que la tanquin (cosa probable però encara no segura), en qüestió de mobilitat no hi perdrem res. Una altra cosa serà la qüestió sentimental... però això és una altra història.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Mobilitat res de res?

Post by JaMiRo! »

Hola Marçal, no estic d'acord amb tu perquè sempre que he d'anar a Salou el que millor em va és prendre el Regional a l'EDF i jo visc a Badalona; el que he de fer es L2->L4->Renfe...Per tant, de mobilitat també hi compta per als habitants no adscrits a la zona llobregatiana, recorda que la gent més enllà del Besòs només tenim una trista línia de rodalies per la costa, que la meitat dels usuaris potencials són els peixos (expresidenta de Renfe dixit)...

Per tant, reitero, té interès de mobilitat...I encara pot millorar si es fa una connexió L4 digna i un trambesòs...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

jamiro!, quan estigui feta l'estació de Sagrera els que veniu de Badalona us quedarà molt més a prop aquesta estació que no pas E. deFrança. Hi podreu arribar tant amb la L9, com amb la L4 com amb la pròpia RENFE. No caldrà que vagis a fer tota la volsta fins a E. de França per agafar el regional de Salou, ja que el tindràs molt més a prop de casa. I tota la resta de regionals, i els trens de grans línies, i els d'alta velocitat, també ;)
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”