Page 2 of 3

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 8:41
by Trenscat
uriol108 wrote:
wefer wrote:Suposo que és problema d'aglomeracions en hora punta. El vestíbul és molt petit i fins que no es recuperi l'espai del Sephora no es podran posar més canceladores. Suposo que aleshores entraran totes en funcionament.
Només és una especulació meva, per això...
És posible que tornin a obrir una mena d'Avinguda de la llum, una vegada es recuperi l'espai del Sephora ?

És broma jejejeje :P
Tan clar teniu que es recuperarà l'espai del Sephora per l'estació? A mi la veritat és que no em dóna aquesta sensació...

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 8:42
by metring
Sembla que així és, que ja està confirmat, el que trigaran no se sap.

Re: De garrepes, res

Posted: Wednesday 28/10/2009 8:49
by josep_serre
És que a la cara no t'ho diran.

Jo he tingut molt de tracte amb gent de les Espanyes i jo no diré que siguin mala gent que no ho són, però sí que és cert que molt sovint els catalans no som ben rebuts i més encara un se n'adona quan va coneixent a la gent i no parlo de la gent que les diu grosses com determinats mitjans que s'han esmentat.
victorcasta wrote: Doncs jo he anat per Espanya i mai he tingut problemes en dir que era de Barcelona. Amb aquestes afirmacions caus en el mateix joc d'aquells que diuen que a Catalunya parlem en català als que són d'altres parts de la Península només per fotre. Oi que saps que no és cert?

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 9:02
by metring
Plis, nois :topic Però al tema, no al tópic.

Costs associats

Posted: Wednesday 28/10/2009 14:48
by Guigui
Lluita1714 wrote:Què ha de sortir més rentable, transport col·lectiu o privat? en teoria, col·lectiu, però jo m'he demostrat dia rera dia que el transport públic, almenys en el meu cas,em surt el doble de car a la setmana que no pas el privat (moto). No és un sistema competent, ni per preu, ni per velocitat, ni per serveis, ni res, s'ha de millorar molt, i jo penso que, per cobrar el que cobren, podrien donar un servei sense fallides, i amb freqüències de menys de deu minuts en hores vall fins a la tercera corona (aplicat a Renfe i FGC) i amés trobo aquest sistema molt desigual entre els que viuen a la primera corona, i la resta, quan es tracta de quilòmetres en relació a preu.
El problema és que els costs associats (socials, ambientals, etc.) del transport privat són molt més elevats que els del transport públic, però no es tenen en compte. Dit d'altra manera: ara ens pot sortir relativament barat farcir el país d'autovies i que tothom agafi el cotxe, però les generacions del futur en patiran les conseqüències. És el que té aquest sistema pensat per al curt termini.

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 15:08
by 122-042-132
Si us plau, qué en sabeu del tancament de Sephora i de la recuperació de l'Avinguda de la Llum?. Salut companys

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 15:29
by victorcasta
122-042-132 wrote:Si us plau, qué en sabeu del tancament de Sephora i de la recuperació de l'Avinguda de la Llum?. Salut companys
Que és producte de la teva imaginació. :D

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 15:38
by metring
No, no ho és ben bé, el passadís que anava a parar a FGC està desmantellat i tancat des d'agost, i està previst que allò formi part de noves cancel·ladores.

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 15:49
by josep_serre
Tancat des de fa uns quants mesos més, perdoneu per no disposar de la data exacta.
metring wrote:No, no ho és ben bé, el passadís que anava a parar a FGC està desmantellat i tancat des d'agost, i està previst que allò formi part de noves cancel·ladores.

Posted: Wednesday 28/10/2009 16:47
by Ecomobisostrans
L'altre dia anava a agafar el 1r. tren que surt de Manresa-Baixador i resulta que de les 2 màquines que hi ha 1 no funcionava i l'altre no admetia acreditacions, doncs vaig trucar l'interfono i des d'allà van programar la maquina per que em fes el billet de 5 zones amb el 75% de descompte.

Re: Costs associats

Posted: Wednesday 28/10/2009 20:33
by Mk_82
El problema és que els costs associats (socials, ambientals, etc.) del transport privat són molt més elevats que els del transport públic, però no es tenen en compte. Dit d'altra manera: ara ens pot sortir relativament barat farcir el país d'autovies i que tothom agafi el cotxe, però les generacions del futur en patiran les conseqüències. És el que té aquest sistema pensat per al curt termini.
Sento no estar d'acord amb tu sobre aquest tema, sobretot perquè el que dius no es cert del tot. Jo no es que estigui a favor del transport privat, però la veritat es que com diu el company el transport públic encara continua sent més car que el privat quant no hauria de ser-ho. També he vist que has omès el transport privat no motoritzat, i aquest si que no contamina ni res, amés de ser ben saludable. El que no entenc és perquè no es prenen mesures més restrictives pel que fa al transport privat motoritzat. Una d'elles hauria de ser la de donar més importància a la bicicleta per sobre del cotxe, ja que la situació actual almenys a Barcelona és patètica pel que fa a la seva convivència. Prenent com a model altres ciutats importants d'Europa podem trobar el cas d'Amsterdam on un tant per cent molt elevat de ciutadans utilitza la bicicleta amb molta freqüència per anar a comprar, treballar, passejar,... la convivència és genial i les bicicletes són respectades tenint llargs recorreguts en carril bici per tota la ciutat i podent arribar més ràpid al seu destí que no pas els trens, tramvies, etc. Cal dir també que no només hi conviuen la bicicleta i el cotxe, sinó que amés amés el tramvia, el tren, el metro, bus i per acabar-ho d'adobar les barques, i tot funciona com un rellotge.
Tornant al cas de Barcelona, el que no pot ser és que hi hagi un cul de sac pel que fa a alternativitat de transports ja que si vas en cotxe arribes abans però contamines més i a sobre costa trobar aparcament, si vas en bicicleta per Barcelona mai saps per on no pots anar i per on pots anar amb el conseqüent risc d'atropellaments de vianants i a la inversa per part dels cotxes. Només queda una alternativa, el transport públic, però el problema són els preus no gaire populars i més si com deia el company es ve de la segona corona i ja no diguem de la tercera, etc. Conclusió, bon negoci per les empreses que controlen el transport públic i més contaminació perquè la gent li surt més a compte anar en cotxe privat. En el meu cas aprofito un amic que es desplaça a Barcelona en cotxe i entre els dos fem front a les despeses de transport, ja que si els dos agaféssim cada dia els FFGG ja et puc assegurar que no podriem pagar-nos els estudis.... :emprenyat . I ningú es queixa ni diu ni mu, així va tot plegat... :x

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 22:04
by Lluita1714
Jo diàriament faig trajectes curts, de no més de deu quilòmetres, però en gran quantitat. He arribat a la conclusió, després d'haver tastat els dos sistemes, i comparat treus, manteniment, i tot el gast que comporta cadascun, que, anant en moto, gasto a la setmana cinc euros de benzina, i en tren (FGC) 10 euros, i no baixa dels 8 euros amb abonaments especials. Ometo el cotxe ja que consumeix més, ja que és un transport de major capacitat per a una sola persona, i lògicament, surt molt mes car.

No es pot permetre això, no podem permetre que, aquell que vagi de Sant Boi a Cornellà, pagui el mateix que el qui va de Sant Boi a Badalona, i ambdós amb unes freqüències molt elevades, i qui vagi de Sant Boi a Pallejà, pagui el doble, amb unes freqüències, bones, però pitjors que l'altre. Això ho trobo injust, massa injust. Injust el sistema que, com cell qui vol anar de Molins a Sant Andreu de la Barca, hagi de pagar zones de mes, quan la culpa és del sistema i dels operadors.

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 22:20
by 437.001
A mi mai m´han tractat malament, fora de Catalunya... de moment.
Tampoc crec que els Catalans siguin els únics garrepes...
El que sí que crec és que de vegades al Mediterrani som més incívics que a l´interior o a l´atlàntic...
Crec que la senyora de FGC no va fer res malament, i estaria bé veure el que t´hagués pogut passar a París, a Madrid, a Londres... o a la Renfe...

I tu, a la senyora, ja li vas dir hola, bon dia, si us plau i gràcies?

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 23:26
by Nozomi
Lluita1714 wrote:No es pot permetre això, no podem permetre que, aquell que vagi de Sant Boi a Cornellà, pagui el mateix que el qui va de Sant Boi a Badalona, i ambdós amb unes freqüències molt elevades, i qui vagi de Sant Boi a Pallejà, pagui el doble, amb unes freqüències, bones, però pitjors que l'altre. Això ho trobo injust, massa injust. Injust el sistema que, com cell qui vol anar de Molins a Sant Andreu de la Barca, hagi de pagar zones de mes, quan la culpa és del sistema i dels operadors.
És per això que estic contra el sistema zonal i a favor d'un sistema de tarifes per desplaçament (- estacions - diners / + estacions + diners). targeta moneder i descomptant diners ¡FÁCILMENTE!

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 23:37
by Lluita1714
Nozomi wrote: És per això que estic contra el sistema zonal i a favor d'un sistema de tarifes per desplaçament (- estacions - diners / + estacions + diners). targeta moneder i descomptant diners ¡FÁCILMENTE!
Jo ho faria mitjançant un càlcul matemàtic que relacioni distància, temps de viatge i freqüències, que descomptin en una targeta, com tu dius, recarregable en qualsevol establiment autoritzat o amb les màquines de bitllets, i per no matar el col·leccionisme, vendre bitllets senzills amb el preu just, a les màquines que tenim avui dia, com ara les MAE, que demani destinació i calculi tot, però està en un altre fil, de moment, aquí, millor tornem al tema que ens ocupa.

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 23:47
by Nozomi
^^ Bàsicament és el sistema japonès, cada dos-tres estacions respecte a la que es puja el preu aumenta. Tenint en compte els transbords etc... elpreu varia. Tambè s'aplica als autobusos, és curiós

Image
^^ el mapa és un esquema de tota la xarxa de la capital amb les tarifes segons la estació on està presa la foto (Shinjuku). Les màquines autovenda? per recarregar targetes moneder o per treure un bitllet per no matar el col·leccionisme

Image

PD: Un dia haurè de parlar sobre les màquines autovenda al japó en el fil corresponent, tot un món sensacional i extremadament freak :D

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Wednesday 28/10/2009 23:53
by Lluita1714
:o
Quina enveja... sana, sana.

Tornem-hi: costs associats

Posted: Thursday 29/10/2009 0:46
by Guigui
Mk_82 wrote:
El problema és que els costs associats (socials, ambientals, etc.) del transport privat són molt més elevats que els del transport públic, però no es tenen en compte. Dit d'altra manera: ara ens pot sortir relativament barat farcir el país d'autovies i que tothom agafi el cotxe, però les generacions del futur en patiran les conseqüències. És el que té aquest sistema pensat per al curt termini.
Sento no estar d'acord amb tu sobre aquest tema, sobretot perquè el que dius no es cert del tot. [...]
No m'has contestat. Jo parlo dels costs associats: sinistralitat, contaminació, estrès, etc. Tot això són variables que hi tenen a veure i que hi són, però ningú no les quantifica.

Re: Tornem-hi: costs associats

Posted: Thursday 29/10/2009 1:39
by Mk_82
Guigui wrote:
Mk_82 wrote:
El problema és que els costs associats (socials, ambientals, etc.) del transport privat són molt més elevats que els del transport públic, però no es tenen en compte. Dit d'altra manera: ara ens pot sortir relativament barat farcir el país d'autovies i que tothom agafi el cotxe, però les generacions del futur en patiran les conseqüències. És el que té aquest sistema pensat per al curt termini.
Sento no estar d'acord amb tu sobre aquest tema, sobretot perquè el que dius no es cert del tot. [...]
No m'has contestat. Jo parlo dels costs associats: sinistralitat, contaminació, estrès, etc. Tot això són variables que hi tenen a veure i que hi són, però ningú no les quantifica.
No cal marejar la perdiu Guigui, no està de més llegir tot el que he escrit i opinar integralment no només parcialment. Si els costos associats a sinistralitat i contaminació es contemplessin als transports públics, que no dic que no n'hi hagi ans al contrari i per desgràcia, (aquest aspecte és molt més difícil de controlar en aquests ja que depèn de la bondat i de les bones maneres al volant de la gent), s'hauria de mirar bé el cas dels trens ja que no és comparable. Als trens tot i que s'utilitza un sistema més automatitzat i controlat sense masses interferències, tot i que de tant en tant hi ha accidents i greus on moren moltes persones, per no parlar ja dels aeris. I si ens posem tiquismiquis s'hauria de saber si l'energia elèctrica que consumeix el ferrocarril bé de fonts sostenibles, així com els materials amb els que estan fets els trens. D'aquesta manera el que vull dir és que resulta inútil comparar aquests aspectes perquè tot pot arribar a ser molt relatiu. :)
Que n'opines de l'altra part per cert? :roll:

PD: Al qui em pregunta que si vaig ser cortès amb l'empleada, he de dir que per educació sempre ho sóc a menys que em faltin el respecte. Tot i tractar-la com era degut em posava cara de mala ai carai! i no va ser gaire amable la veritat. Al final li vaig etzibar un gràcies per la vostra gran generositat que em va sortir de dins del cor....., en fi sense més comentaris :nono.
M'agradaria saber si mai s'han fet enquestes a la gent per preguntar si el tracte al client és adequat, perquè no estaria malament fer-ne...

Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...

Posted: Thursday 29/10/2009 7:03
by El LLOP
Lluita1714 wrote:Jo diàriament faig trajectes curts, de no més de deu quilòmetres, però en gran quantitat. He arribat a la conclusió, després d'haver tastat els dos sistemes, i comparat treus, manteniment, i tot el gast que comporta cadascun, que, anant en moto, gasto a la setmana cinc euros de benzina, i en tren (FGC) 10 euros, i no baixa dels 8 euros amb abonaments especials. Ometo el cotxe ja que consumeix més, ja que és un transport de major capacitat per a una sola persona, i lògicament, surt molt mes car.
a veure, en aquest càlcul que fas (5 euros de benzina a la setmana contra 8/10 de FGC) falten factors. El càlcul correcte seria els 5 euros setmanals de benzina X 52 setmanes + tots els canvis d'oli durant un any + el canvi de pneumàtics durant un any + el canvi de peçes (filtres/bombetes/bateria - i comptant que per sort no tinguis cap accident-), i aquestes dades dividir-les per les 52 setmanes. El resultat seria el cost real del vehicle en una setmana. Perquè tú només contes la gasolina, però sense bateria, rodes i oli, els 5 euros de benzina no et porten enlloc.

I que consti que jo tinc moto i he fet el càlcul i ja m'agradaria a mí que em sortis la setmana per 8/10 euros.