Page 2 of 5
Re: Un viatge o dos viatges
Posted: Saturday 31/10/2009 0:01
by Vilarrubla
BRILL 18 wrote:josep_serre wrote:Anem a veure una persona que vagi de Plaça Catalunya a Sarrià amb FGC i torni amb el 66 no està fent frau, simplement s'aprofita d'una cosa plantejada amb un altre objectiu, però és perfectament legal.
En aquest cas tens tota la rao, pot ser em vaig explicar malament ho sento
Potser volies dir "frau" pel que fa la ètica de fer això meditant com fer-ho
Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites.
A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT.
Re: Un viatge o dos viatges
Posted: Monday 02/11/2009 0:08
by Mk_82
Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites.
[/quote]
A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT
.
Home, tant com això no perquè s'entén que necessiten un manteniment, sous, etc. El que vull dir amb aquesta afirmació és que els transports públics haurien de ser menys elitistes, i més encara amb la integració, que l'únic que propicia encara que no és vulgui reconèixer és un monopoli del transport públic, ja que no hi ha altres alternatives que puguin fer una competència sana (econòmicament parlant) i que en definitiva acaben beneficiant als usuaris amb menys poder adquisitiu ( vegis companyes de low cost Vs Ibèria, encara que se les vulgui criticar tant...).
estic segur que molts preferireu un tren ultrasònic i súper car abans d'un més modest, no tan ràpid i molt més barat, però vaja és la meva opinió i cadascú te dret a tenir la seva, només faltaria.
Comparacions que no s'aguanten
Posted: Monday 02/11/2009 0:15
by Guigui
Les low cost es financien elles soletes amb bitllets i extres i tenen benefici, mentre les tarifes dels sistemes de transport públic integrat amb prou feines cobreixen la meitat de la despesa.
Re: Comparacions que no s'aguanten
Posted: Monday 02/11/2009 0:20
by Mk_82
Guigui wrote:Les low cost es financien elles soletes amb bitllets i extres i tenen benefici, mentre les tarifes dels sistemes de transport públic integrat amb prou feines cobreixen la meitat de la despesa.
Per això dic, que n'aprenguin!, que a sobre de ser cars són deficitaris
PD: Perquè cada any el preu de les targetes s'apuja? A mi no em paguen més a la feina ¿? més aviat menys.
. I clar a sobre es posen sistemes wifi que només utilitza una minoria i vinga a pagar-ho...
Pixada fora de test
Posted: Monday 02/11/2009 0:24
by Guigui
Mk_82 wrote:Per això dic, que n'aprenguin!, que a sobre de ser cars són deficitaris
Agafa el teu meravellós avió barat i rendible amb la freqüència del bus, metro o tren, i veuràs com no arribaràs ni al final de la primera setmana...
Re: Pixada fora de test
Posted: Monday 02/11/2009 1:45
by Mk_82
Guigui wrote:Mk_82 wrote:Per això dic, que n'aprenguin!, que a sobre de ser cars són deficitaris
Agafa el teu meravellós avió barat i rendible amb la freqüència del bus, metro o tren, i veuràs com no arribaràs ni al final de la primera setmana...
No em vols entendre, el fet que jo estigui comparant una companyia aèria de baix cost amb un transport públic per exemple com el ferrocarril, no és per a fer una comparació de quin tipus de transport surt més a compte entre avió i tren sinó que el que vull incidir és en el fet d'incentivar aquesta rivalitat saludable entre transports i no crear monopolis....
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Monday 02/11/2009 6:38
by victorcasta
Tots t'hem entès des del principi però aquest tema ha agafat un caire de circumloqui que ja no sé on arribarà... I no sé quina competència entre transports hi pot haver existint una sistema integrat...
Competència a la mexicana
Posted: Monday 02/11/2009 11:18
by Guigui
Per competència entre operadors, els busos urbans de Ciutat de Mèxic. Allí hi ha una autèntica caça per a veure qui arriba abans a la parada per a recollir tothom. Us podeu imaginar com respecten les normes de circulació (que, ja de per si, les hi respecten moltíssim)...
Re: Un viatge o dos viatges
Posted: Monday 02/11/2009 14:39
by Vilarrubla
Mk_82 wrote:Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites.
A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT
.
Home, tant com això no perquè s'entén que necessiten un manteniment, sous, etc. El que vull dir amb aquesta afirmació és que els transports públics haurien de ser menys elitistes, i més encara amb la integració, que l'únic que propicia encara que no és vulgui reconèixer és un monopoli del transport públic, ja que no hi ha altres alternatives que puguin fer una competència sana (econòmicament parlant) i que en definitiva acaben beneficiant als usuaris amb menys poder adquisitiu ( vegis companyes de low cost Vs Ibèria, encara que se les vulgui criticar tant...).
estic segur que molts preferireu un tren ultrasònic i súper car abans d'un més modest, no tan ràpid i molt més barat, però vaja és la meva opinió i cadascú te dret a tenir la seva, només faltaria.
Menys elitista?
Elitista em sembla un autobús que val 25 euros per un mal servei mentre que cap a altres poblacions catalanes val 15 euros per al mateix servei, però com que tenen competència del tren, és més barat. Jo com que no puc triar he de pillar el car si o si, o fer un tren de 6 euros de 3'30 h més 50 minuts de cotxes i per tant són 6eur + gasoil d'anada i de tornada.
Em sembla que dir que 80 centims per un viatge (T-10), 60 cent amb una T-50/30, es elitista em sembla que es una cosa poc pensada per la teva part.
Si 80 centims et sembla molt, quin preu veus just? 40 centims? 30? 1? El que realment és car és una vivenda i no el TP, com el metro i l'autobús.
I la gent que es veu obligada a comprar un cotxe i a gastar gasoil pq no té cap altra opció que et sembla?? És a dir que et subvencionin a tu els viatges (ja siguin per oci o feina) i als demès que?
Re: Un viatge o dos viatges
Posted: Tuesday 03/11/2009 0:41
by Mk_82
Vilarrubla wrote:Mk_82 wrote:Mk_82 wrote:La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites.
A vegades confonem el serveis públics amb la GRATUÏTAT
.
Home, tant com això no perquè s'entén que necessiten un manteniment, sous, etc. El que vull dir amb aquesta afirmació és que els transports públics haurien de ser menys elitistes, i més encara amb la integració, que l'únic que propicia encara que no és vulgui reconèixer és un monopoli del transport públic, ja que no hi ha altres alternatives que puguin fer una competència sana (econòmicament parlant) i que en definitiva acaben beneficiant als usuaris amb menys poder adquisitiu ( vegis companyes de low cost Vs Ibèria, encara que se les vulgui criticar tant...).
estic segur que molts preferireu un tren ultrasònic i súper car abans d'un més modest, no tan ràpid i molt més barat, però vaja és la meva opinió i cadascú te dret a tenir la seva, només faltaria.
Menys elitista?
Elitista em sembla un autobús que val 25 euros per un mal servei mentre que cap a altres poblacions catalanes val 15 euros per al mateix servei, però com que tenen competència del tren, és més barat. Jo com que no puc triar he de pillar el car si o si, o fer un tren de 6 euros de 3'30 h més 50 minuts de cotxes i per tant són 6eur + gasoil d'anada i de tornada.
Em sembla que dir que 80 centims per un viatge (T-10), 60 cent amb una T-50/30, es elitista em sembla que es una cosa poc pensada per la teva part.
Si 80 centims et sembla molt, quin preu veus just? 40 centims? 30? 1? El que realment és car és una vivenda i no el TP, com el metro i l'autobús.
I la gent que es veu obligada a comprar un cotxe i a gastar gasoil pq no té cap altra opció que et sembla?? És a dir que et subvencionin a tu els viatges (ja siguin per oci o feina) i als demès que?
El fet és que hi ha gent que rep ajudes amb reduccions a la seva tarifa com per exemple la nova T-12, que si bitllet per jubilat, que si bitllet de família nombrosa, que si T-Jove, però hi ha grups de gent que per exemple no gaudim de descomptes, com per exemple els estudiants de més de 25 anys..., amés que mai he aconseguit cap tipus de descompte tot i haver format part de família nombrosa ja que per un motiu o altre no he tingut la oportunitat de que em fessin aquest tipus de reducció ja sigui perquè se m'ha extingit el títol o perquè ho vaig enxampar als inicis de la seva aplicació... i això ja et puc assegurar que fa ràbia. És per aquest motiu que m'han fet evitar el transport públic en la mesura del possible i sempre que l'agafo ho faig perquè no em queda més remei.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 03/11/2009 6:55
by El LLOP
Mk_82 wrote:El fet és que hi ha gent que rep ajudes amb reduccions a la seva tarifa com per exemple la nova T-12, que si bitllet per jubilat, que si bitllet de família nombrosa, que si T-Jove, però hi ha grups de gent que per exemple no gaudim de descomptes, com per exemple els estudiants de més de 25 anys..., amés que mai he aconseguit cap tipus de descompte tot i haver format part de família nombrosa ja que per un motiu o altre no he tingut la oportunitat de que em fessin aquest tipus de reducció ja sigui perquè se m'ha extingit el títol o perquè ho vaig enxampar als inicis de la seva aplicació... i això ja et puc assegurar que fa ràbia. És per aquest motiu que m'han fet evitar el transport públic en la mesura del possible i sempre que l'agafo ho faig perquè no em queda més remei.
Sempre pots jubilar-te (T-Rosa), tenir 4 fills (família nombrosa), fins i tot et pots tallar un braç i una cama i a part de l'abonament gratuït l'estat et regala una pensió.
Ara de veritat: dir que no agafes el transports públic perquè et sents agraviat per uns col.lectius als que se'ls subvenciona el bitllet i a tú no, em sebla un argument de lo més pobre.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 03/11/2009 18:37
by Mk_82
El LLOP wrote:Mk_82 wrote:El fet és que hi ha gent que rep ajudes amb reduccions a la seva tarifa com per exemple la nova T-12, que si bitllet per jubilat, que si bitllet de família nombrosa, que si T-Jove, però hi ha grups de gent que per exemple no gaudim de descomptes, com per exemple els estudiants de més de 25 anys..., amés que mai he aconseguit cap tipus de descompte tot i haver format part de família nombrosa ja que per un motiu o altre no he tingut la oportunitat de que em fessin aquest tipus de reducció ja sigui perquè se m'ha extingit el títol o perquè ho vaig enxampar als inicis de la seva aplicació... i això ja et puc assegurar que fa ràbia. És per aquest motiu que m'han fet evitar el transport públic en la mesura del possible i sempre que l'agafo ho faig perquè no em queda més remei.
Sempre pots jubilar-te (T-Rosa), tenir 4 fills (família nombrosa), fins i tot et pots tallar un braç i una cama i a part de l'abonament gratuït l'estat et regala una pensió.
Ara de veritat: dir que no agafes el transports públic perquè et sents agraviat per uns col.lectius als que se'ls subvenciona el bitllet i a tú no, em sebla un argument de lo més pobre.
Home, que jo sàpiga la Generalitat ajuda econòmicament als FGC i ho fa amb tots els impostos que paguem, tant dels qui no agafen el transport públic com els que si.... això si que és injust en certa manera.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Posted: Tuesday 03/11/2009 19:04
by victorcasta
Esclar que sí! I jo també pago impostos, per això reclamo que l'autobús urbà pari davant de la porta de casa meva i si faig tard perquè encara no he acabat de vestir-me que m'esperi! Ah! I que em deixi allà on vull, que per això pago impostos!!
Amb els impostos de tothom...
Posted: Tuesday 03/11/2009 19:19
by Guigui
I amb els nostres impostos paguem les carreteres que els pixapins utilitzen per poder fardar de 4x4 el cap de setmana (perquè després molts passin gana de dilluns a divendres). I permetem que es fomenti un ús desmesurat del cotxe. Que la gent trigui una hora de casa a la feina, i de la feina a casa... Continuo?
Posats a tenir greuges, no penso quedar-me enrere.
Re: Amb els impostos de tothom...
Posted: Tuesday 03/11/2009 19:39
by Mk_82
Guigui wrote:I amb els nostres impostos paguem les carreteres que els pixapins utilitzen per poder fardar de 4x4 el cap de setmana (perquè després molts passin gana de dilluns a divendres). I permetem que es fomenti un ús desmesurat del cotxe. Que la gent trigui una hora de casa a la feina, i de la feina a casa... Continuo?
Posats a tenir greuges, no penso quedar-me enrere.
T'asseguro que si fos possible aniria en bicicleta cada dia (ja ho faig sempre que puc), però preferiria que si es gestionés una entitat de transports públics es fes a consciència dels interessos de tota la població, no només de d'alguns grups, sinó que es sigui conseqüent i es gestioni a partir d'empreses privades.
No per privades generen beneficis
Posted: Tuesday 03/11/2009 19:46
by Guigui
Mk_82 wrote:[...] i es gestioni a partir d'empreses privades.
Subvencionades amb els impostos de tothom. O sigui, no arreglarem res per aquesta banda.
Re: No per privades generen beneficis
Posted: Tuesday 03/11/2009 20:28
by Mk_82
Guigui wrote:Mk_82 wrote:[...] i es gestioni a partir d'empreses privades.
Subvencionades amb els impostos de tothom. O sigui, no arreglarem res per aquesta banda.
No, no, privada vull dir privada, és a dir sense ajudes de l'estat.
Gestió privada sense ajuts
Posted: Tuesday 03/11/2009 20:57
by Guigui
Ah, doncs pagant preus d'Aerobús, ja em diràs com t'ho faràs.
Per cert, què té tot això a veure amb transbords, llevat que així deixarien d'existir sense tornar a pagar?
Re: No per privades generen beneficis
Posted: Tuesday 03/11/2009 21:05
by buertu
Mk_82 wrote:No, no, privada vull dir privada, és a dir sense ajudes de l'estat.
Tingues en compte que si el transport públic depengués 100% d'empreses privades, sense intervenció de l'Estat, potser no tindriem cap tipus de transport, només el cotxe privat. La raó és que molts dels serveis de que ofereixen les diferents companyies de transport, són econòmicament deficitàries. I lògicament una empresa privada no es pot permetre el luxe de perdre diners.
Edito per afegir un petit apunt del que diu en Guigui. Es podria donar el cas en què l'empresa privada es decidís a oferir el servei, però a preus desorbitats, pel qual la gent deixaria d'utilitzar-lo, excepte en casos especials. Mira sinó qui agafa l'Aerobus.
Re: No per privades generen beneficis
Posted: Tuesday 03/11/2009 23:46
by Mk_82
buertu wrote:Mk_82 wrote:No, no, privada vull dir privada, és a dir sense ajudes de l'estat.
Tingues en compte que si el transport públic depengués 100% d'empreses privades, sense intervenció de l'Estat, potser no tindriem cap tipus de transport, només el cotxe privat. La raó és que molts dels serveis de que ofereixen les diferents companyies de transport, són econòmicament deficitàries. I lògicament una empresa privada no es pot permetre el luxe de perdre diners.
Edito per afegir un petit apunt del que diu en Guigui. Es podria donar el cas en què l'empresa privada es decidís a oferir el servei, però a preus desorbitats, pel qual la gent deixaria d'utilitzar-lo, excepte en casos especials. Mira sinó qui agafa l'Aerobus.
Jo crec que tot i que el transport fos privat a preus impopulars estic segur que hi hauria gent amb pasta que els agafaria perquè dirien que són còmodes, ràpids, segurs....