Page 2 of 2
Re: Propostes per a incentivar el transport públic
Posted: Saturday 31/10/2009 16:09
by Lluita1714
Sí, és cert, però part del procés, si no tinc entès malament, també era dividir infraestructura d'operadors, per fer que l'operadora sigui privada. Igual que es va haver de privatitzar Telefònica o correus, cosa que es va fer d'una manera molt barruera i mal feta.
Infraestructura i servei
Posted: Saturday 31/10/2009 16:20
by Guigui
El que s'havia de fer era separar les antigues empreses ferroviàries en gestors d'infraestructures i operadors de material mòbil (Adif i Renfe, per posar-ho en termes espanyols; FGC, en aquest sentit, no compliria la normativa si fes serveis de llarga distància). Però ja que parles de Telefonica, aquí es veu què passa quan la infraestructura està en mans d'una empresa privada. Zero inversió fa que tots els operadors estiguin penjats del mateix desastre i, al capdavall, collats per l'exmonopolista i encara monopolista de fet.
Dit d'altra manera: t'imagines totes les carreteres catalanes en mans de les Abertis d'aquest món? Doncs tocaria pagar trinco-trinco cada vegada que agafem el cotxe, i molt m'ensumo la rebuda que això tindria. Una altra cosa és que a més d'un ja li estaria bé com a principi.
Re: Propostes per a incentivar el transport públic
Posted: Saturday 31/10/2009 16:40
by Lluita1714
Carreteres a Catalunya ens sobra, però total, tant és al ferrocarril, si ja paguem trinco-trinco éssent públiques. El que faria és començar una nova competència entre elles, com els avions, com deia un company abans, amb preus més econòmics per companyies "low cost" Clar que això passa per canviar el sistema tarifari, per un que admeti transbords d'una targeta recargable i cobri segons les tarifes de cada companyia, amb un màxim comú marcat per l'ATM.
Re: Propostes per a incentivar el transport públic
Posted: Saturday 31/10/2009 19:23
by josep_serre
JO no veig que un escenari de competència sigui tan bo com penseu alguns, ja que parleu del sector aeri, des de que hi ha competència han baixat els preus, però la qualitat del servei en general ha empitjorat i les reclamacions s'han incrementat.
Crec que una de les coses que diu Lluita1714 existeix, el Consorci de Transports de Biscaia disposa del títol integrat Creditrans, és una targeta moneder prepagada i per cada viatge es descompta una quantitat de diners que marca cada operador, estan bonificats els transbords, s'ha de dir que és pràctic i amb una molt bona acceptació.
Re: Propostes per a incentivar el transport públic
Posted: Saturday 31/10/2009 19:52
by Lluita1714
josep_serre wrote:JO no veig que un escenari de competència sigui tan bo com penseu alguns, ja que parleu del sector aeri, des de que hi ha competència han baixat els preus, però la qualitat del servei en general ha empitjorat i les reclamacions s'han incrementat.
Crec que una de les coses que diu Lluita1714 existeix, el Consorci de Transports de Biscaia disposa del títol integrat Creditrans, és una targeta moneder prepagada i per cada viatge es descompta una quantitat de diners que marca cada operador, estan bonificats els transbords, s'ha de dir que és pràctic i amb una molt bona acceptació.
Però bé, pitjor que els serveis de Rodalia que tenim ara... difícil. Respecte a la Creditrans, la coneixia, i és un sistema que m'agrada molt, i en aquest em baso.
Re: Propostes per a incentivar el transport públic
Posted: Thursday 05/11/2009 12:47
by genissimon
1.- Velocitat comercial del ferrocarril: 60 Km/h per als trens de rodalia i 90-100 Km/h per a regionals.
2.- Subordinació del transport per carretera al mode ferroviari: eliminar les línies d'autobús paral·leles a línies ferroviàries. Potenciar que l'autobús funcioni com a aportador i dispersador de viatgers al ferrocarril, millorar la xarxa ferroviària en aquells llocs on l'autobús és més ràpid que el ferrocarril.
3.- Posar una estació de ferrocarril a menys de mitja hora en transport públic de qualsevol nucli de població superior als 1000 habitants. Per als nuclis més petits, s'accepta fins a una hora en transport públic.
4.- Park&ride a totes les estacions de ferrocarril.
5.- Que els sistemes d'informació d'incidències siguin veraços i fiables. Indemnitzar al viatger a partir dels 30 minuts de retard, idependentment de la seva causa, a raó de 10 € l'hora a més del preu del bitllet.
6.- Controlar sistemàticament els tacògrafs dels autobusos i dels autocars de servei discrecional. Obligar a dur tacògraf també als serveis de transport urbà. Sancionar les empreses. Tot i que no és objecte de la pregunta, fer el mateix amb el transport de mercaderies i controlar els excessos de càrrega.
Per a aquestes actuacions caldrà augmentar l'extensió de la xarxa ferroviària. Per a mi hi ha alguns eixos a construir (amb plataforma apta per a doble via, ample normal europeu, rampes de menys de 15-20 ‰, radi mínim de corba que permeti una velocitat de 160 Km/h, electrificació prevista a 25 KVca i ERTMS per poder fer circular trens de mercaderies):
- Eix Transversal Ferroviari, amb fillola de Cervera (o Calaf) a Igualada i Martorell.
- Port de Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà (enllaç amb l'SNCF) amb fillola del Túnel del Cadí a La Seu d'Urgell.
- Balaguer a La Seu d'Urgell passant per l'aeroport urgellenc amb fillola d'Oliana a Manresa.
- Lleida-Tortosa-Freginals.
- La Pobla de Segur-Vall d'Aran.
- Anella de Les Gavarres amb fillola de Cassà a l'Aeroport i Girona-Olot (per Besalú i per Anglès) amb fillola d'Anglès a Santa Coloma de Farners i Maçanet.
- Figueres-Roses.
- Tercer túnel de rodalia a Barcelona.
- Quàdruple via als accessos a Barcelona.
- Accessos al Port de Tarragona.
Salut !!
Una altra mesura
Posted: Thursday 05/11/2009 13:00
by Guigui
Connexió ferroviària i, en el seu defecte, per carretera entre caps de comarca i la seu de la seva respectiva vegueria, així com entre seus de vegueria, amb freqüència horària, pel cap baix.