Page 2 of 2

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Posted: Monday 25/01/2010 15:45
by Sagrerenc
Missatge procedent de: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4187

Perdoneu si no és el lloc adient per posar-hi aquest missatge. De moment el poso aquí aprofitant que es parla de Maçanet-Massanes, si l'administrador creu convenient canviar-lo de lloc li dóno permís ;)
metring wrote:Adjudicades les obres de remodelació de l'estació Maçanet-Massanes
Em sembla molt bé que es gastin 1,23 milions d'euros en adeqüar l'estació de Maçanet-Massanes, però no creieu que aquesta estació està molt desaprofitada?

Maçanet-Massanes és una estació enmig del no-res. La seva raó de ser és l'enllaç entre la línia del Maresme i la línia Barcelona-Girona. El poble de Massanes (660 habitants) està situat a 5 km, i Maçanet de la Selva (5.700 habitants, dels quals la meitat viuen en urbanitzacions disperses) està a 8 km de la població. Em sembla que no hi ha cap autobús que uneixi Maçanet amb l'estació, així que l'única manera d'arribar-hi és en cotxe. Així doncs, la seva utilització actualment és ben minsa.

Crec que aquesta estació s'ha de potenciar, per als enllaços entre el Maresme-Selva Marítima i Girona, i entre la Selva Marítima i el Vallès Oriental. Actualment els horaris són vergonyosos:

Horaris Blanes-Girona i Girona-Blanes (en cotxe 43 km, 42')

Image

Horaris Blanes-Granollers i Granollers-Blanes (en cotxe 55 km, 46')

Image

Proposta

Els horaris han d'estar dissenyats per tal de poder fer enllaços en aquesta estació. El temps de transbordament ideal és entre 2 i 5 minuts. Hi hauria d'haver un horari cadenciat amb interval de pas d'una hora. S'hauria de pensar en fer creuar a Maçanet-Massanes els trens en sentit Barcelona-Girona i Girona-Barcelona, de tal manera que es podrien muntar uns horaris amb un esquema fix cada hora, semblant a aquest:

:27 arribada del tren C1 procedent de Barcelona.
:29 arribada dels trens Barcelona-Girona i Girona-Barcelona.
:30 sortida dels trens Barcelona-Girona i Girona-Barcelona.
:32 sortida del tren C1 en direcció Barcelona.

D'aquesta manera podríem tenir uns temps de viatge com aquests:
Blanes-Girona 35' (C1 + MD)
Blanes-Girona 40' (C1 + Regional)
Blanes-Granollers Centre 49' (C1 + C2)

I tot això amb els mateixos trens que hi ha actualment, sense haver de posar-ne cap de nou, només reorganitzant els horaris.

Posted: Tuesday 26/01/2010 19:39
by Ecomobisostrans
Sagrerenc wrote: Em sembla que no hi ha cap autobús que uneixi Maçanet amb l'estació, així que l'única manera d'arribar-hi és en cotxe. Així doncs, la seva utilització actualment és ben minsa.
Si que n'hi ha, però només circula 4 cops al dia i a sobre no està integrat i es carissim.

Re: Enllaç a Maçanet

Posted: Thursday 28/01/2010 13:52
by Jordi Freixas
I què esperen a integrar-lo? Com si l'estació de Maçanet no formés part del nucli de Rodalies...

Bus urbà no integrat

Posted: Thursday 28/01/2010 14:13
by Guigui
Hi ha força casos d'autobusos urbans no integrats a l'ATM de Barcelona.

Re: Enllaç a Maçanet

Posted: Thursday 28/01/2010 14:36
by Jordi Freixas
Suposo que en això recau la diferència entre viure en un país normal o no...

Re: Bus urbà no integrat

Posted: Friday 29/01/2010 0:32
by UT596001
Guigui wrote:Hi ha força casos d'autobusos urbans no integrats a l'ATM de Barcelona.
Si no mal recordo no hi ha cap autobús urbà de fora de la província de Barcelona integrat. Entre d'altres coses ho dic perquè si no mal recordo Maçanet ja és dins de la província de Girona.

Autobusos urbans dins de l'Àmbit de l'ATM de Barcelona i dins de la província de Barcelona que no estiguin integrats diria que ara mateix només serien Súria i Vic.

D'altra banda recordo que Maçanet també està dins de l'ATM de Girona i aquest autobús tampoc admet títols de l'ATM de Girona.

Re: Enllaç a Maçanet

Posted: Friday 29/01/2010 9:32
by Oriol
Al principi d'existir, la línia SU1 de Cerdanyola no estava integrada tampoc. Fa anys per això.

Re: Enllaç a Maçanet

Posted: Monday 01/02/2010 18:50
by viscaelcat
Sembla ser que a partir d'ahir els rodalies que feien Aeroport-Sant Celoni allargaran el seu recorregut fins a Maçanet-Massanes. Ahir vaig veure un Civia entrant a Maçanet des de la linia de Granollers. Sembla que ni el propi maquinista ho sabia, doncs a Sant Celoni va entrar a via morta i va haver de sortir-ne per continuar fins a Maçanet.

Re: Enllaç a Maçanet

Posted: Monday 01/02/2010 22:54
by Altaria_Trianilla
viscaelcat wrote: Sembla que ni el propi maquinista ho sabia, doncs a Sant Celoni va entrar a via morta i va haver de sortir-ne per continuar fins a Maçanet.
El maquinista poc fa per establir els itineraris... si el fiquen a via morta doncs... allà que haurà d'anar. Si un cas els del CTC o qui estigui al control és el que ha de col-locar les agulles en la seva posició.

Re: Enllaç a Maçanet

Posted: Monday 01/02/2010 23:35
by viscaelcat
Per això ho dic, que a l'iniciar el recorregut els del CTC l'haurien d'haver informat.

Re: Enllaç a Maçanet

Posted: Tuesday 02/02/2010 1:16
by UT596001
viscaelcat wrote:Sembla ser que a partir d'ahir els rodalies que feien Aeroport-Sant Celoni allargaran el seu recorregut fins a Maçanet-Massanes. Ahir vaig veure un Civia entrant a Maçanet des de la linia de Granollers.
http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=10413

Només és un parell de trens, la resta a Sant Celoni com sempre.

Re: Bus urbà no integrat

Posted: Tuesday 02/02/2010 17:09
by alexbn
UT596001 wrote:Autobusos urbans dins de l'Àmbit de l'ATM de Barcelona i dins de la província de Barcelona que no estiguin integrats diria que ara mateix només serien Súria i Vic.
Tordera, Santa Susanna, Pallejà, Abrera y Cubelles tampoco. Collbató tampoco lo estaba, pero dejó de circular por falta de € (recordemos que el ayuntamiento incluso pidió a los vecinos que limpiaran su trozo de calle).