Re: Trens apartats a Catalunya
Posted: Sunday 03/01/2010 11:00
La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Renfe acumula un cementiri de trens a l’estació de Móra la Nova
Cinc unitats de Rodalies i 40 vagons de combois de llarg recorregut són objecte de continuats actes de vandalisme
A. CARALT - 02/01/2010 20:54
Una de les cinc unitats de Rodalies traslladades per Renfe des de Barcelona i que ja ha estat venuda a la República Argentina.
Els centenars d’usuaris que utilitzen el servei ferroviari a la Ribera d’Ebre hauran observat que a Móra la Nova s’acumulen i es degraden des de fa mesos unitats de rodalies i trens de llarg recorregut. El mes de juny de 2009 Renfe decidí traslladar el seu parc de trens fora de servei ubicat al barri de Sant Andreu de Barcelona lluny de la ciutat, ja que les obres de construcció de la línia de l’AVE a la capital catalana afectaven aquest espai.
Assegura el president de l’associació per a la preservació del patrimoni industrial i ferroviari de Móra la Nova i expert en el sector, Jordi Sasplugues, que Renfe escollí diferents estacions per guardar els trens, l’estació de Sariñena (Osca), on avui s’acumulen els mítics vagons del tren Talgo de color platejat, l’estació de Sant Vicenç de Calders (Tarragona), on hi ha diverses unitats de Rodalies, i sobretot, l’estació de Móra la Nova.
Els mesos de juny i juliol hi van arribar 5 unitats de Rodalies Renfe i fins a 40 cotxes de viatgers dels trens de llarg recorregut que, per exemple, havien enllaçat Barcelona amb Gijón o La Corunya. «Hi ha de tot, tres vagons cafeteria, vagons llitera, de primera classe, de cama gran clase amb compartiments i dutxes», apunta l’expert. La gran majoria tenen 20 anys de vida i ara fa una dècada, van ser completament reformats.
Pocs dies després de ser traslladats a la Ribera, tanmateix, van començar a arribar des de l’àrea metropolitana grups de joves disposats a pintar de dalt a baix els trens amb esprais i pots de pintura. Renfe no havia activat cap sistema de vigilància. «Per als ‘grafiters’ pintar els trens a Barcelona és més complicat perquè allí hi ha vigilància. A l’estació Móra la Nova no n’hi ha, és la ‘selva’, i ells ho sabien», lamenta Sasplugues.
L’associació que presideix començà a interposar denúncies davant dels Mossos d’Esquadra quan els ‘grafiters’ els hi pintaven els seus vagons, estacionats en una de les vies, i que han de formar part del futur tren turístic a vapor. Han presentat prop de 10 denúncies. En una ocasió, recorda, «els Mossos van decomissar fins a 80 pots d’esprais amagats en el maleter d’un cotxe», alerta. L’alcalde de Móra la Nova, Joan Sabanza, apunta al Diari que els vigilants municipals també han aturat colles de joves «amb motxilles plenes d’esprais». Els posen a disposició dels Mossos i s’incauten els pots, «però després de prendre declaració se’ls ha de deixar anar», admet.
A més, i banda dels ‘grafiters’, a l’estació hi actuen altres persones que entren als vagons i provoquen tot tipus d’actes vandàlics «des d’arrancar la tapisseria, trencar vidres, emportar-se els llençols dels llits o material dels vagons-cafeteria», assegura impotent Sasplugues. De fet, al portal web ‘youtube’ hi ha nombroses entrades referides al cementiri de trens.
Rodalies argentines
Les cinc unitats de Rodalies abandonaran Móra la Nova a curt o mig termini ja que formen part d’un paquet de 150 unitats que l’Estat ha venut a la República Argentina, explica Sasplugues. Pel que fa als vagons de llarg recorregut el seu futur és incert, «ja que a Espanya hi ha un excedent de 300 cotxes d’aquestes característiques».
Si finalment, vaticina l’expert, Renfe no troba comprador pels vagons «acabaran sent desballestats». L’associació ferroviària denuncia que unitats amb només 20 anys de vida siguin aparcades «quan la seva vida útil és de 40 anys». Sasplugues també lamenta la decisió de Renfe de traslladar les unitats a l’estació sense posar en marxa un sistema de vigilància.
Si FGC ja té descuidats els seus trens històrics, no demanis tant, home!.Jordi Freixas wrote:Crear un consorci FGC - EuskalTren seblant al de l'Elipsos per tornar a posar en circulació aguns d'aquests trens no seria mala cosa.
Bé... corregeixo la meva frase:Jordi Freixas wrote:Però és que jo no parlo de trens històrics
Si, però és impossible això que dius, i més encara sabent les competències que té la generalitat sobre rodalies... no, impossible.Jordi Freixas wrote:Sobre el que m'estic referint pel que fa a aquest material, és que es tornin a posar en circulació fent els serveis nocturns que fins ara feia Renfe i que, un cop han estat suprimits no han estat substituits per a Tren Hotel.
totes? perque hi ha alguna 440R que com s'esperin gaire més, no trobaran ni les engrunes...Jordi Freixas wrote:Les 440R apartades estan sent venudes a l'Argentina.
Quin injust final per a les 440 sense reformar una a SAC mig amagada i l'altra a Vilanova com dieu, quin goig que feia l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fa 5 o 6 anys, amb les 440, la 440-132, les 440R de 2 i 3 cotxes, les 440R pintades amb els colors antics de Catalunya Exprés...mikado wrote:La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova
Google Sites és un bonííísssssim lloc per fer webs. Funciona super bé, tens limitacions en quant a gadgets però va superbé. Jo de fet tinc un web a Google Sites (mirar la meva signatura)!raulitinbcn wrote:[...]i la meva proxima web: https://sites.google.com/site/trenescat/
La 440 132M ja fa temps que és història. La van desballestar al mateix TCR de Vilanova. Es diu, que l'altra 440 no reformada que queda, la 131M, està preservada pel museu de Vilanova. Tot i que jo, escèptic de mena com sóc, no em crec ni una paraula fins que ho vegi. Per cert, la 440 197M que fins fa uns mesos era apartada a l'estació de mercaderies de Vic, ja no hi és. Desconec si es va traslladar, o si la van desballestar. Fet i fet aquesta unitat ja no tenia cap mena d'equips i ja no es podia moure per si sola.vermer3 wrote:Quin injust final per a les 440 sense reformar una a SAC mig amagada i l'altra a Vilanova com dieu, quin goig que feia l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fa 5 o 6 anys, amb les 440, la 440-132, les 440R de 2 i 3 cotxes, les 440R pintades amb els colors antics de Catalunya Exprés...mikado wrote:La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova
Jo també vaig veure que no hi era, suposo que se la devien emportar durant la nit, perquè devia fer nosa al començar a fer-se servir l'estació de mercaderies de Vic.UT440_132M wrote:La 440 132M ja fa temps que és història. La van desballestar al mateix TCR de Vilanova. Es diu, que l'altra 440 no reformada que queda, la 131M, està preservada pel museu de Vilanova. Tot i que jo, escèptic de mena com sóc, no em crec ni una paraula fins que ho vegi. Per cert, la 440 197M que fins fa uns mesos era apartada a l'estació de mercaderies de Vic, ja no hi és. Desconec si es va traslladar, o si la van desballestar. Fet i fet aquesta unitat ja no tenia cap mena d'equips i ja no es podia moure per si sola.vermer3 wrote:Quin injust final per a les 440 sense reformar una a SAC mig amagada i l'altra a Vilanova com dieu, quin goig que feia l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fa 5 o 6 anys, amb les 440, la 440-132, les 440R de 2 i 3 cotxes, les 440R pintades amb els colors antics de Catalunya Exprés...mikado wrote:La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova