Page 2 of 62

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 13:32
by rogermelcior
sergi wrote:Mucho me temo,que a corto plazo el único cambio visible será el nuevo "logo".

Leí que sería una "R" en fondo color naranja,o algo así..

No sé si estará disponible por algún lado,para que alguien "lo suba" y lo veamos.
El logotip està disponible en l'anterior post sobre els traspàs o sinó just entrar a http://www.gencat.cat (a mà esquerra).

En l'entrevista de Catalunya Informació ha parlat el Joaquim Nadal http://www.catradio.cat/pcatradio/crIte ... &idint=975

Es penjarà ens uns moments suposo. De moment ha transcendit això al 3cat24.cat:
Nadal reconeix deficiències a Rodalies i es compromet a tenir un bon servei en un any

El conseller de Política Territorial es compromet a tenir un bon servei de Rodalies d'aquí a un any. A l'espai "L'entrevista" de Catalunya Informació, Joaquim Nadal ha reconegut deficiències en el servei, traspassat a la Generalitat aquesta setmana, i ha posat la neteja i la informació als usuaris com a prioritat. Per Nadal, a partir d'ara augmentarà l'exigència amb l'operadora Renfe.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 13:51
by josep_serre
Els contractes de neteja que Renfe-Operadora té per les seves estacions de rodalies especifiquen allò que es demana a l'empresa que finalment és contractada, en el cas dels trens no ho conec tant però passa una cosa semblant.

Pel que fa a la neteja de les estacions podríem diferenciar dos grups les que funcionen en règim d'explotació integral i les que no, les primeres una empresa corre a càrrec de tot allò relacionat amb l'estació (venda de bitllets, locals comercials) i això inclou la neteja, a la resta d'estacions una empresa té encomanada la neteja de l'estació.

Hem de diferenciar la neteja diària o neteja bàsica del manteniment de l'estació, les estacions tenen segons el cas una persona que fa un recorregut per les estacions que té assignades al llarg de la seva jornada laboral fent la neteja bàsica de l'estació, en algunes estacions és dues vegades al dia, i a més a més de forma setmanal es fa una neteja en profunditat, algunes estacions tenen una persona permanent si és una estació que ho requereix i també normalment en aquelles estacions que són capçalera d'un nombre important de trens i es fa una neteja bàsica dels trens (papereres, terra), al final de la jornada se'n fa una de més profunda, i la neteja del que és l'exterior dels trens òbviament s'ha de fer als tallers, pel que fa als grafitis això no es neteja normalment pel personal de la neteja que es veuria desbordat si ho hagués de fer sinó per un equip especial.

La neteja de les estacions i dels trens és i així ho entenc jo des del punt de vista del que és estrictament això correcta, és a dir els problemes són uns altres.

El que sí que és cert és que a Rodalies les estacions estan deixades o molt deixades, però això és més aviat una manca de recursos de Renfe-Operadora, descordinació entre Renfe i ADIF i la previsió de properes obres que habitualment s'endarrereixen que perllonguen situacions provisionals que desaconsellen inversions.

Pel que fa als trens grafitats això es sol produir durant les nits en aquelles estacions on hi dormen trens i no és una feina prioritària la seva neteja immediata, sí que ho és a Rodalies Madrid on un tren grafitat és immediatament retirat de la circulació per ser netejat, val a dir però que el nombre de grafiters a Barcelona supera amb escreix el d'altres ciutats.

I tot i que sé que agrada molt criticar Renfe, i no negaré pas que amb raó, dir que la neteja dels trens i de les estacions no és pitjor a Renfe que FGC o a TMB altra cosa és que realment poca gent d'aquest fòrum estigui en condicions de comprar de forma objectiva però podríem fer-ho, i no estic dient que renfe sigui cap meravella sinó que TMB i FGC que són competència de la Generalitat no són res de l'altre món quant a neteja i això és competència de la Generalitat.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 14:15
by metring
I un altre post d'en rogermelcior al seu bloc (estàs engrescat i treballador, eh? :D )

http://www.rogermelcior.cat/03/01/2010/ ... um=twitter

Petits detalls: nou plànol de Rodalia Barcelona


És curiós veure com es pot començar amb mal peu la gestió d’un servei com és el de Rodalia. Parlo de petits detalls però no poc importants que diuen molt del nou gestor.

El primer que salta a la vista és el nou mapa de serveis i els seus errors. Contràriament al que estem acostumats ens trobem davant d’un mapa amb angles molt rectes (gairebé de 90 graus), semblant al mapa de Metro Madrid.

Crida l’atenció la manera de marcar les parades i la representació gràfica, gens fidel amb la tipografia. Per exemple les línies giren en funció de les necessitats de mida del mapa i podem veure els darrers trams de la R1 i la R2, que en la realitat són paral·lels al mar, que en aquest plànol no ho són. També veiem, seguint en la línia de Renfe Operdora, una indefinició del tram Vic Puigcerdà, no queda clar quin tipus de servei és (sí és Rodalia, si és Mitjana Distància). Ni tan sols té nom!

Altres detalls:

* “L’Arborç” per “L’Arboç”, fent referència a l’estació del municipi l’Arboç del Penedès.
* Manca la correspondència a Martorell Central amb els serveis de la línia Llobregat-Anoia d’FGC.
* Manquen la R5 i la R6 que, malgrat estar explotades per FGC, formen part de l’anomenada Rodalia Barcelona tutelada des del dia u de gener per la mateixa administració.
* Manquen les correspondències amb les línies de Metro.
* Segueixen apareixent els ” * ” fent referència a les estacions sense servei de viatgers, cosa que s’hauria de treure perquè no aporta cap valor afegit al client.
* El municipi de “Portbou” apareix escrit com a “Port Bou”, toponímia totalment inventada.
* En l’estació de la R1 de Cabrera de Mar obvia que es diu “Cabrera de Mar – Vilassar de Mar”.
* Obvia la connexió internacional entre Puigcerdà i la Tor de Querol. (A més, en les notes de premsa del DPTOP apareix la Tor de Querol mal escrit: la Tor de Carol…)
* Obvia la xarxa d’autobusos urbans i els aparcaments dissuasius i park’s and ride’s a diferència de l’antic plànol de Renfe Operadora.

Personalment em segueixo quedant amb els plànols de l’ATM. Mapes més complerts, amb una tipografia més real de la xarxa i, al capdavall, més entendors per l’usuari habitual.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 14:19
by victorcasta
Aquest plànol sembla més quelcom provisional que no "el nou plànol de rodalia", doncs només s'ha vist com a document adjunt d'una pàgina web i no en les estacions...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 14:26
by rogermelcior
victorcasta wrote:Aquest plànol sembla més quelcom provisional que no "el nou plànol de rodalia", doncs només s'ha vist com a document adjunt d'una pàgina web i no en les estacions...
Home seria increïble haver-ho vist a les estacions amb només dos dies... Els ajudants de'n Saura treballant l'u de gener canviant els mapes...
Tot és pot millorar i suposo que el plànol també! De fet no posa ni el logo de Rodalia de Barcelona, ni el del DPTOP, ni el de l'ATM ni el de Renfe Operadora o sigui que segur que així no el pengen!
metring wrote:I un altre post d'en rogermelcior al seu bloc (estàs engrescat i treballador, eh? :D )
Sí, certament! :plas Jo ja he enviat la meva carta personal i particular a conseller.ptop@gencat.cat A veure si responen!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 14:46
by metring
http://www.lamalla.cat/politica/article?id=322604

La Generalitat marca com a prioritat de Rodalies desdoblar Vic-Barcelona

Nadal afirma que abans de canviar els logos es milloraran les inspeccions, la neteja i el servei d'atenció a l'usuari

EFE / LAMALLA.CAT

El conseller d'Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha marcat com a prioritat a Rodalies desdoblar la línia Vic-Barcelona, com a primer pas perquè estigui desdoblada tota la línia entre la capital catalana i Puigcerdà.

"Una de les actuacions seria desdoblar la línia des de Barcelona fins a Vic (Osona) i estudiar un posterior desdoblament entre Vic i Ripoll", ha avançat Joaquim Nadal en una entrevista concedida aquest diumenge a Catalunya Ràdio.

Nadal ha posat com exemple el desdoblament que ja s'ha fet entre Ripoll i Puigcerdà i ha destacat que aquest projecte de la Generalitat "permetria menys temps de trajecte en aquests trams i a més incrementar les freqüències".

Segons Nadal, "no ens espanta" assumir aquesta competència, ja que des de l'1 de gener la Generalitat ha rebut el traspàs dels trens de rodalies.

El titular d'Obres Públiques de la Generalitat ha afirmat que "ens fa molta il·lusió fer-nos càrrec d'aquest servei perquè de manera progressiva, gradual, no immediata, vagi millorant la percepció que tenen els usuaris de Rodalies".

Millorar la neteja i l'atenció a l'usuari

"En els pròxims mesos s'endarrerirà el canvi de logotips. Abans hauran de millorar altres coses, com les inspeccions, la neteja, un servei d'atenció telefònica radicat a Catalunya i que l'usuari se senti més ben informat i més ben atès", ha manifestat Nadal.

Nadal manté que "un servei de proximitat dóna més garanties que una gestió allunyada" i ha afegit que "entrem en una etapa nova en què si Renfe vol cobrar bé i puntual haurà de respondre a unes prestacions i exigències concretes".

Joaquim Nadal assegura que "en un any es notaran coses" si bé ha advertit que "el servei serà bo quan les prestacions siguin qualificades pels usuaris com valoren, per exemple les dels Ferrocarrils de la Generalitat".

D'altra banda, Nadal s'ha mostrat optimista que s'arribarà a una solució satisfactòria en el tema de la gestió de l'aeroport del Prat.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 14:53
by Alex_C4
Avui han cambiat els cartells de l'estació de Sant Joan Despí dels antics (lletra Arial) als nous (Teuched MS) O aixi. Suposo que com que ja es 3 de gener compta com que ho executat la generalitat

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 15:05
by Vilarrubla
metring wrote:Nadal ha posat com exemple el desdoblament que ja s'ha fet entre Ripoll i Puigcerdà i ha destacat que aquest projecte de la Generalitat "permetria menys temps de trajecte en aquests trams i a més incrementar les freqüències".
Quan s'ha desdoblat aquest tram? Si no recordo malament només s'ha sbustituit les vies i les catenaries, no?
sergi wrote:Mucho me temo,que a corto plazo el único cambio visible será el nuevo "logo".

Leí que sería una "R" en fondo color naranja,o algo así..

No sé si estará disponible por algún lado,para que alguien "lo suba" y lo veamos.
Image

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 15:07
by Rafa Monty
No trobo la font Teuched, quina es?

>La Tipografia Helvética de FGC?
>La Renfe Vialog?
>La Helvética Narrow de Rodalies?
I Sobre fons vermell?

"Desdoblament"

Posted: Sunday 03/01/2010 15:14
by Guigui
Vilarrubla wrote:
Nadal ha posat com exemple el desdoblament que ja s'ha fet entre Ripoll i Puigcerdà i ha destacat que aquest projecte de la Generalitat "permetria menys temps de trajecte en aquests trams i a més incrementar les freqüències".
Quan s'ha desdoblat aquest tram? Si no recordo malament només s'ha sbustituit les vies i les catenaries, no?
Qualsevol cosa la converteixen en el que els dóna la gana. Vegeu, si no, allò de la línia de metro més llarga d'Europa.

Ara, també pot tractar-se d'una altra mostra brillant de periodisme seriós. El terme en qüestió no hi surt com a cita, així que potser es tracti d'una redacció de primària digna de suspens.

Més teca, amb alguna excusa barata

Posted: Sunday 03/01/2010 15:26
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _83228.php

Joaquim Nadal confia que els canvis a Rodalies es veuran dintre d'un any

El conseller de Política Territorial contesta les crítiques al traspàs i atribueix la separació entre servei i infraestructura a la normativa de la UE

AVUI.cat
Palau de la Generalitat de Catalunya
Ult. Act. 03/01/2010 13:29


El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha contestat les crítiques pel traspàs a la Generalitat del servei de Rodalies i ha atribuït la separació de servei i infraestructura a la normativa de la UE. Nadal ha reiterat que la prioritat de la Generalitat ara és la millora de les condicions de funcionament, la informació a l'usuari i la neteja, i confia que els usuaris hagin constatat canvis importants d'aquí a un any. També ha reconegut que la falta de concreció sobre el model de gestió del Prat és una qüestió tan política com l'Estatut,

El conseller de Política Territorial ha afirmat que "és la Unió Europea la que segrega infraestructura i gestió" en els serveis ferroviaris i ha negat que hagi estat l'administració de l'Estat qui s'ha oposat a què la Generalitat es faci càrrec de la gestió de les vies. "És important haver rebut trens, personal i servei. Rebem trens i tenim control sobre les vies per mitjà d'un conveni signat amb Adif".

El conseller Joaquim Nadal considera que la prioritat de la Generalitat després d'assumir el servei és la millora de la informació als usuaris, la neteja i, progressivament, la millora del servei. Segons Nadal, aquesta millora serà possible per la proximitat de la gestió i a un control més estricte del servei amb inspeccions i l'exigència de compliment del contracte d'explotació que manté Renfe, segons ha declarat a Catalunya Informació.

Barcelona-Vic
Nadal ha reconegut que el desdoblament de via a la línia Barcelona-Vic és una de les prioritats d'inversió.També serà una de les preocupacions preferents la determinació de la viabilitat de continuar el desdoblament de vies entre Vic i Ripoll. En aquest tram, però, ha remarcat la importància de la modernització ja realitzada en els últims anys en aquest tram de línia per millorar l'estat de la infraestructura.

El titular de Política Territorial ha descartat en les seves declaracions que hi hagi marxa enrere en les tarifes aplicades per a aquest any per part de Renfe. No obstant, ha reconegut la necessitat d'actuar en el tema de tarifes "no per fer marxa enrere", però sí per corregir excessos i fer ajustaments en títols [bitllets] i modalitats.

Nadal ha advertit que aquest primer any de gestió del servei de Rodalies "serà complicat en les línies del nord i no tant en les línies del sud". En aquest sentit, descarta la repetició de talls en el servei fins a la primavera, quan es faran les obres de l'intercanviador de Sagrera-Meridiana.

Aeroport
Joaquim Nadal ha eludit fer cap valoració sobre la sintonia que hi pot haver entre la Generalitat i el Ministeri de Foment sobre el model de gestió de l'aeroport del Prat. En aquest sentit, no ha donat importància a l'ajornament d'una proposta definitiva decidida pel mateix govern espanyol, que ja havia avançat la data del 12 de gener per a la seva presentació pública. En canvi, s'ha referit a "avenços" en aspectes concrets i s'ha declarat "optimista" de cara a un acord final.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 15:26
by Pere
metring wrote:http://www.lamalla.cat/politica/article?id=322604

La Generalitat marca com a prioritat de Rodalies desdoblar Vic-Barcelona

Nadal afirma que abans de canviar els logos es milloraran les inspeccions, la neteja i el servei d'atenció a l'usuari

EFE / LAMALLA.CAT

El conseller d'Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha marcat com a prioritat a Rodalies desdoblar la línia Vic-Barcelona, com a primer pas perquè estigui desdoblada tota la línia entre la capital catalana i Puigcerdà.

"Una de les actuacions seria desdoblar la línia des de Barcelona fins a Vic (Osona) i estudiar un posterior desdoblament entre Vic i Ripoll", ha avançat Joaquim Nadal en una entrevista concedida aquest diumenge a Catalunya Ràdio.

Nadal ha posat com exemple el desdoblament que ja s'ha fet entre Ripoll i Puigcerdà i ha destacat que aquest projecte de la Generalitat "permetria menys temps de trajecte en aquests trams i a més incrementar les freqüències".

Segons Nadal, "no ens espanta" assumir aquesta competència, ja que des de l'1 de gener la Generalitat ha rebut el traspàs dels trens de rodalies.

El titular d'Obres Públiques de la Generalitat ha afirmat que "ens fa molta il·lusió fer-nos càrrec d'aquest servei perquè de manera progressiva, gradual, no immediata, vagi millorant la percepció que tenen els usuaris de Rodalies".

Millorar la neteja i l'atenció a l'usuari

"En els pròxims mesos s'endarrerirà el canvi de logotips. Abans hauran de millorar altres coses, com les inspeccions, la neteja, un servei d'atenció telefònica radicat a Catalunya i que l'usuari se senti més ben informat i més ben atès", ha manifestat Nadal.

Nadal manté que "un servei de proximitat dóna més garanties que una gestió allunyada" i ha afegit que "entrem en una etapa nova en què si Renfe vol cobrar bé i puntual haurà de respondre a unes prestacions i exigències concretes".

Joaquim Nadal assegura que "en un any es notaran coses" si bé ha advertit que "el servei serà bo quan les prestacions siguin qualificades pels usuaris com valoren, per exemple les dels Ferrocarrils de la Generalitat".

D'altra banda, Nadal s'ha mostrat optimista que s'arribarà a una solució satisfactòria en el tema de la gestió de l'aeroport del Prat.
Primera nadalada. Si és que les seves declaracions són aquestes (i no és cap invenció periodísitca) ja podem veure el coneixement que té de la xarxa que ha de gestionar, tot plegat fa :'( :'(

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 15:32
by rogermelcior
Pere wrote: Primera nadalada. Si és que les seves declaracions són aquestes (i no és cap invenció periodísitca) ja podem veure el coneixement que té de la xarxa que ha de gestionar, tot plegat fa :'( :'(
No ha dit això, escolteu a la font primària a partir del minut 7 més o menys... http://www.catradio.cat/reproductor/audio.htm?ID=401840

"Periodista" no apte

Posted: Sunday 03/01/2010 15:34
by Guigui
Doncs aleshores, que el "periodista" torni a 3r de primària, que és on ensenyen a fer redaccions i resums com cal.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 16:26
by rogermelcior
La pàgina web de Rodalia serà Rodalia.cat! :plas
Es confirma que va ser donat d'alta el 16/12/09 per la Direccio General d'Atenció Ciutadana, pel que tanta improvisació no es porta! :plas Curiosament podrien haver penjat alguna cosa aprofitant que es feia públic el traspàs (logo + en construcció i link a la web http://www.renfe.com/rodalies)
Domain ID: REG-D577882
Domain Name: rodalia.cat
Domain Name ACE: rodalia.cat
Domain Language:
Registrar ID: R-2024 (10dencehispahard, S.L. (CDmon.com))
Created On: 2009-12-16 11:49:58 GMT
Last Updated On: 2009-12-16 11:53:21 GMT
Expiration Date: 2010-12-16 11:53:21 GMT
Status: ok
Registrant ID: CD126096419436
Registrant Name: Generalitat de Catalunya Dep. de la Preside`ncia
Registrant Organization:
Registrant Street: Via Laietana, 14, 3a planta
Registrant Street:
Registrant City: Barcelona
Registrant State/Province: Barcelona
Registrant Postal Code: 08003
Registrant Country: ES
Registrant Phone: +34.935676330
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: dominisgencat@gencat.cat
Admin ID: CD126096419484
Admin Name: Marta Continente Gonzalo
Admin Organization:
Admin Street: Via Laietana 14 3a planta
Admin Street:
Admin City: Barcelona
Admin State/Province: BARCELONA
Admin Postal Code: 08003
Admin Country: ES
Admin Phone: +34.935676330
Admin Phone Ext:
Admin Fax:
Admin Fax Ext:
Admin Email: dominisgencat@gencat.cat
Tech ID: CD126096419522
Tech Name: Carles Corcoll Lopez
Tech Organization:
Tech Street: Via Laietana 14 3a planta
Tech Street:
Tech City: Barcelona
Tech State/Province: BARCELONA
Tech Postal Code: 08003
Tech Country: ES
Tech Phone: +34.935676330
Tech Phone Ext:
Tech Fax:
Tech Fax Ext:
Tech Email: dominisgencat@gencat.cat
Billing ID: CD126096419473
Billing Name: DGAC Direccio General Atencio Ciutadana
Billing Organization:
Billing Street: Via Laietana, 14
Billing Street:
Billing City: Barcelona
Billing State/Province: Barcelona
Billing Postal Code: 08003
Billing Country: ES
Billing Phone: +34.935676330
Billing Phone Ext:
Billing Fax: +34.935676331
Billing Fax Ext:
Billing Email: dominisgencat@gencat.cat
Name Server: dns.gencat.net
Name Server ACE: dns.gencat.net
Name Server: dns2.gencat.cat 83.247.132.4
Name Server ACE: dns2.gencat.cat 83.247.132.4

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 16:34
by Lluita1714
Ahir vaig estar fent uns quants Whois per curiositat, i no em va sortir de cap manera. Vaig provar Rodalies.cat (que existeix però no està relacionat) rodalia.cat, rodaliadebarcelona.cat, rodaliesdecatalunya.cat... i no sortia res, de cap manera, i molt menys Rodalia.cat. D'altra banda, encara, el poso a la barra del navegador, i no em surt ni logo ni res, senzillament no troba la DNS.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 16:38
by rogermelcior
Lluita1714 wrote:Ahir vaig estar fent uns quants Whois per curiositat, i no em va sortir de cap manera. Vaig provar Rodalies.cat (que existeix però no està relacionat) rodalia.cat, rodaliadebarcelona.cat, rodaliesdecatalunya.cat... i no sortia res, de cap manera, i molt menys Rodalia.cat. D'altra banda, encara, el poso a la barra del navegador, i no em surt ni logo ni res, senzillament no troba la DNS.
Ho pots fer amb http://www.arsys.es/registro-dominios/index.htm i veuràs com per http://www.rodalia.cat surt! Simplement tindran comprat el domini i no han fet res amb ell, suposo...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 03/01/2010 21:42
by rogermelcior
Aquí teniu un vídeo de l'entrevista pel TN del Conseller Nadal d'aquest vespre!
http://www.3cat24.cat/noticia/462705/ca ... -en-un-any

Posted: Monday 04/01/2010 12:41
by Ecomobisostrans
Algu sap si esta previst que serveixin els passis pensionista de FGC i les T-ROSA a Rodalies RENFE?

FGC i rodalia

Posted: Monday 04/01/2010 12:48
by Guigui
Tot el que siguin títols exclusius d'una operadora, com FGC, no són vàlids a les altres.

Que quedi clar: FGC no té absolutament res a veure amb el traspàs de la rodalia a la Generalitat.