Accesos desapareguts (no boques antigues)
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
No, aquella de les columnes de ciment va desaparèixar amb les obres de l'intercanviador, i ara la substitueix la que està a Meridiana, amb escales mecàniques.
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
Bueno, no es doncs ben bé una boca desaparescuda però de tota manera us en passo una foto una mica dolenta del 1993, però a la que es pot veure certa degradació que diria que es va mantindre fins a les obres de l'intercanviador.metring wrote:No, aquella de les columnes de ciment va desaparèixar amb les obres de l'intercanviador, i ara la substitueix la que està a Meridiana, amb escales mecàniques.
- Attachments
-
- sagrera.jpg
- (51.44 KiB) Downloaded 806 times
Què és alló??
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
Moltes gràcies per la foto!
Home, apart que van enderrocar aquesta, la nova es troba a uns metres, i en perpendicular a l'antiga.
Home, apart que van enderrocar aquesta, la nova es troba a uns metres, i en perpendicular a l'antiga.
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
Si es cumpleix el que diu en 122... a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7586&start=100 , l'accés antic de Guinardó (ara amb Hospital de Sant Pau), quedarà fora de servei i enderrocat ben aviat.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
Dels dos accessos de que disposava l'estació del Guinardó, un, el del costat de l'Hospital de Sant Pau, va quedat tancat l'any 2005, i ha desaparegut engolit pel nou vestíbul que ara obriran. Espero que l'actual vestíbul, cantonada amb Sant Quintí, continuarà operatiu. De fet en el projecte de la línia 9, s'en hauria d'obrir un de nou, el tercer, al costat del complex esportiu del Martinenc, per la part de sobre de la Ronda del Guinardó. Ens queden encara uns cinc d'anys més d'obres. Salut!
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
Tant l’estació Espanya de metro com de catalans es varen inaugurar al 1926 i els accessos de totes dues, tot i que eren independents, confluïen en un únic punt al centre de la Plaça Espanya, que en aquella època tenia una urbanització molt diferent de l’actual.
Aquests accessos es van veure clausurats ràpidament, com a màxim al cap de tres anys de la seva posada en servei, doncs en el lloc que s’ubicaven al 1929, amb motiu de l’exposició, es construir la font monumental que avui en dia presideix la Plaça Espanya.
Segurament aquest accessos varen ser els primers en ser clausurats de la historia del metro de Barcelona.
Aquests accessos es van veure clausurats ràpidament, com a màxim al cap de tres anys de la seva posada en servei, doncs en el lloc que s’ubicaven al 1929, amb motiu de l’exposició, es construir la font monumental que avui en dia presideix la Plaça Espanya.
Segurament aquest accessos varen ser els primers en ser clausurats de la historia del metro de Barcelona.
- Attachments
-
- Endevinalla Resposta.jpg (116.44 KiB) Viewed 7469 times
-
- 1927 foto aerea p espanya.jpg (132.83 KiB) Viewed 7467 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
A l'altre costat hi ha entrada com la d'ACEMA, encara que la porta és tancada.foronda 141 wrote: Gaudi L-5. Un entrada a ACEMA, al altre costat reixa
Més que reixa, son 2 respiradors de la subcentral de mitjana tensió de FECSA.foronda 141 wrote: Fernando L-3 sortida a Rambles. Hi ha reixa
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
Respecte l’estació de Navas entre el 2.007 i el 2.008 varen desaparèixer els dos accessos de l’estació substituïts per uns de nous:
- L’únic accés del vestíbul costat Hospital de Bellvitge, va desaparèixer entre 2.007 i 2008 per les obres d’adaptació a PMR’s. Al lloc de l’accés original s’instal•là l’ascensor i es construir un de nou a una posició millor.
- Respecte l’accés del vestíbul costat Fondo, aquest es trobava dins d’una parcel•la que era ocupada per una zona verda, que teòricament estava qualificada urbanísticament com edificable, així que una promotora privada va promoure les obres per construir un nou accés a la vorera d’Av. Meridiana. Amb la suposada parcel•la edificable lliure de l’accés arriba la crisis i el solar es troba actualment tancat i sense edificar.
Adjunto un plànol de l’estació abans de les reformes on he marcat la ubicació aproximada dels accessos actuals.
També adjunto el plànol urbanístic amb la parcel•la en qüestió.
Crec que l’accés substituït al vestíbul costat Fondo havia substituït fa anys a un altre accés, algú li sona?
- L’únic accés del vestíbul costat Hospital de Bellvitge, va desaparèixer entre 2.007 i 2008 per les obres d’adaptació a PMR’s. Al lloc de l’accés original s’instal•là l’ascensor i es construir un de nou a una posició millor.
- Respecte l’accés del vestíbul costat Fondo, aquest es trobava dins d’una parcel•la que era ocupada per una zona verda, que teòricament estava qualificada urbanísticament com edificable, així que una promotora privada va promoure les obres per construir un nou accés a la vorera d’Av. Meridiana. Amb la suposada parcel•la edificable lliure de l’accés arriba la crisis i el solar es troba actualment tancat i sense edificar.
Adjunto un plànol de l’estació abans de les reformes on he marcat la ubicació aproximada dels accessos actuals.
També adjunto el plànol urbanístic amb la parcel•la en qüestió.
Crec que l’accés substituït al vestíbul costat Fondo havia substituït fa anys a un altre accés, algú li sona?
- Attachments
-
- NAVAS ACCESOS.jpg (46.85 KiB) Viewed 7438 times
-
- picaaaOTaaL2.gif (66.92 KiB) Viewed 6905 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
l'accés reformat de Guinardó del costat hospital nou de fet està pràcticament acabat, les escales estan fetes, però no està enrajolat encara
i el passadís nou ja va a parar a l'andana, però no l'he pogut veure d'aprop encara
i el passadís nou ja va a parar a l'andana, però no l'he pogut veure d'aprop encara
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
rectifico, resulta que el que jo anomenava accés reformat s'hauria de dir accés clausurat i passar a la llista de boques desaparegudesMortadel·lo wrote:l'accés reformat de Guinardó del costat hospital nou de fet està pràcticament acabat, les escales estan fetes, però no està enrajolat encara
i el passadís nou ja va a parar a l'andana, però no l'he pogut veure d'aprop encara
molt xulo l'accés nou (rajola gris a part) i et deixa literalment dins l'hospital
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dins, dins?
Quan dius a dins, vols dir... a dins?Mortadel·lo wrote:[...] i et deixa literalment dins l'hospital
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
És a dir, són dos accesos nous, el de vidre que està a fora, i un dins del recinte?
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
En una intervenció anterior exposava que els accessos de l’estació d'Espanya original de la L1 podrien haver estat els primers en ser clausurats de la historia del metro. Però rellegint la Biblia Salmeroniana resulta que l’accés original a la Rambla Canaletes de l’estació Catalunya de 1924, varen ser clausurats al 1926 per una reforma urbanística. Tot i que al 1932 es va tornar a obrir.
En fi la panificació de les infraestructures mai ha estat excel•lent.
En fi la panificació de les infraestructures mai ha estat excel•lent.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Accés que balla
Mireu aquesta foto d'un accés de Fabra i Puig, de la pàgina http://www.cptc.es/Estaciones.39.0.html :
La història de l'accés té "miga", ja que pel que es veu a la foto (per cert, quina trompada es devia donar el vehicle de torn que es va estampar contra les columnes!), inicialment l'accés de Concepció Arenal es trobava al mateix lloc que es troba l'actual, metro més metro menys, quan abans de l'actual, l'accés a aquesta cantonada tocava més cap a C.A., darrera una floristeria que encara existeix. Curiós que l'accés ha tornat al seu lloc original.
La història de l'accés té "miga", ja que pel que es veu a la foto (per cert, quina trompada es devia donar el vehicle de torn que es va estampar contra les columnes!), inicialment l'accés de Concepció Arenal es trobava al mateix lloc que es troba l'actual, metro més metro menys, quan abans de l'actual, l'accés a aquesta cantonada tocava més cap a C.A., darrera una floristeria que encara existeix. Curiós que l'accés ha tornat al seu lloc original.
- Attachments
-
- Fabra i Puig antic acces Concepcio Arenal.jpg (83.55 KiB) Viewed 6816 times
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Accés que balla
No, de metro exactament el mateix, un, però "metre més, metre menys" enllàmetring wrote:inicialment l'accés de Concepció Arenal es trobava al mateix lloc que es troba l'actual, metro més metro menys
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Accesos desapareguts (no boques antigues)
Alguns accessos més desapareguts:
-Besòs L4 accés des de la banda nord de Gran Via-Ca n'Oliva clausurat quan van començar les obres de reforma de la Gran Via i el Tram. Actualment reixa ón es situava la boca d'accés.
-Gorg L2 compta amb 3 accessos desapareguts: els originals de quan l'estació pertanyia a la L4 situats a banda i banda de l'Avinguda Marquès de Montroig a l'alçada de la rotonda actual, van desaparèixer amb la reurbanització de la zona el 1992 en la qual es van construir 2 accessos, un és el que queda al costat sud de la rotonda i l'altre donava a la Plaça Tarradellas, aquest va ser clausurat amb l'inici de les obres de la L10, actuament hi ha una reixa.
-Via Júlia L4, el primitiu accés al vestíbul nord estava ubicat sobre la llosa que cobreix l'estació (aleshores Roquetes), va tenir una vida força curta ja que el 1986 amb la reurbanització de la Via Júlia es van crear els accessos actuals ubicats sota la llosa. Desconec si l'accés oeiginal del vestíbul sud obert el 1984 també estava sobre la llosa o ja van preveure la ubicació definitiva.
-Urgell i Rocafort L1 el 1983 es van obrir els accessos i vestíbuls actuals, en substitució dels originals de dimensions més reduïdes, desapareixent les antigues boques originàries dels anys 20.
-Maragall L5 l'accés de Pg. Maragall amb Ramón Albó estava ubicat una mica més avall de l'actual, que el va reemplaçar quan van obrir el carrer Ramón Albó ampliat i va obligar a desmantellar l'antic accés del qual no en queda cap rastre.
-Trinitat Nova L1 l'accés i vestíbul actuals van substituir el 1992 els originals degut a la construcció del Nus de la Trinitat.
-Besòs L4 accés des de la banda nord de Gran Via-Ca n'Oliva clausurat quan van començar les obres de reforma de la Gran Via i el Tram. Actualment reixa ón es situava la boca d'accés.
-Gorg L2 compta amb 3 accessos desapareguts: els originals de quan l'estació pertanyia a la L4 situats a banda i banda de l'Avinguda Marquès de Montroig a l'alçada de la rotonda actual, van desaparèixer amb la reurbanització de la zona el 1992 en la qual es van construir 2 accessos, un és el que queda al costat sud de la rotonda i l'altre donava a la Plaça Tarradellas, aquest va ser clausurat amb l'inici de les obres de la L10, actuament hi ha una reixa.
-Via Júlia L4, el primitiu accés al vestíbul nord estava ubicat sobre la llosa que cobreix l'estació (aleshores Roquetes), va tenir una vida força curta ja que el 1986 amb la reurbanització de la Via Júlia es van crear els accessos actuals ubicats sota la llosa. Desconec si l'accés oeiginal del vestíbul sud obert el 1984 també estava sobre la llosa o ja van preveure la ubicació definitiva.
-Urgell i Rocafort L1 el 1983 es van obrir els accessos i vestíbuls actuals, en substitució dels originals de dimensions més reduïdes, desapareixent les antigues boques originàries dels anys 20.
-Maragall L5 l'accés de Pg. Maragall amb Ramón Albó estava ubicat una mica més avall de l'actual, que el va reemplaçar quan van obrir el carrer Ramón Albó ampliat i va obligar a desmantellar l'antic accés del qual no en queda cap rastre.
-Trinitat Nova L1 l'accés i vestíbul actuals van substituir el 1992 els originals degut a la construcció del Nus de la Trinitat.